۴۰۰۵
۲
۱

درمان درد استخوان با زهر زنبورعسل

درمان درد استخوان با زهر زنبورعسل
زهر زنبور عسل می توان در زمینه کاهش درد استخوان معجزه کند؛ البته این تنها به شرطی است که از زهر زنبور به صورت هوشمندانه استفاده کنید.

زهردمانی با زهر زنبورعسل موضوعی جدی نیست که در سال های اخیر مورد توجه دانشمندان قرار گرفته باشد. از قرن ها پیش از زهر زنبور عسل برای درمان درد استخوان استفاده شده و هنوز هم در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، نه تنها از زهر بلکه از نیش زنبور عسل برای کاهش درد استخوان و درمان بیماری های مربوط به استخوان استفاده می کنند. طب سنتی شرقی یکی از مهمترین طب های دنیا است که در آن به وفور از زهر زنبور عسل برای مشکلات استخوانی استفاده شده و نتایج فوق العاده ای را در پی داشته است.

فرقی نمی کند که منشاء و دلیل درد استخوان چه باشد؛ در هر صورت درد استخوان به کمک زهر زنبور تسکین پیدا می کند. البته در برخی موارد، شاهد درمان درد استخوان به کمک زهر زنبور هستیم. با این حال نمی توان ادعا کرد که تمامی انواع دردهای استخوانی با استفاده از زهر زنبور درمان می شوند. اما در مورد کاهش درد اکثر دردهای استخوانی زهر زنبور عسل به روش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

هرچند اثرات زهر زنبور عسل بر روی درمان آرتروز و رماتیسم به مراحل بسیار خوبی رسیده و کم کم می توان از ثبت علمی این روش درمانی در اروپا سخن گفت؛ اما نمی توانیم از خواص زهردرمانی برای کاهش درد در استخوان های اسکلتی نیز بگذریم. به طور کلی هنوز تحقیقات جامعی بر روی این نوع روش درمانی نشده؛ اما همان تحقیقات اندک نیز نشان دهنده معجزه آسا بودن زهر برای کاهش درد استخوان یا درمان آن است.

بیشتر با زهر زنبور عسل و خواص آن آشنا شوید:

 

 

در این مطلب کوتاه سعی کرده ایم به صورت مختصر به برخی یافته های علمی در مورد اثرگذاری زهر زنبور بر روی درد استخوان بپردازیم. اگر شما هم به دردهای مختلف استخوانی مثل کمردرد، زانو درد و... مبتلا هستید، بد نیست نیم نگاهی نیز به این روش درمانی بیاندازید و در صورت تمایل آن را امتحان کنید.

وقتی زهر به کمک درمان دردهای استخوانی می آید

شاید برای شما هم جالب باشد که زهر زنبور عسل از دوران باستان برای التیام درد استخوان موارد استفاده بوده است. البته در آن زمان امکان استحصال زهر وجود نداشته و به همین علت، از نیش زنبور برای این منظور استفاده می شده است. برخی شواهد نشان می دهد که کشف اثرگذاری زهر زنبور بر روی استخوان درد، بهبود مشکلات استخوانی زنبورداران در گذشته بوده است. حکیمان از طریق مشاهده روند بهبودی درد استخوان زنبوردارانی که مورد تهاجم نیش زنبور واقع می شدند، دریافتند که احتمالا نیش زنبور می تواند مرهمی برای درد استخوان باشد.

سال ها از نیش زنبور عسل برای این منظور استفاده می شد. به ویژه بیماری هایی مثل رماتیسم و آرتروز که به عنوان بیماری های مفصلی-استخوانی شناخته می شوند، با استفاده از نیش زنبور در محل درد مورد درمان قرار می گرفتند. با این حال در سال های اخیر به دلیل توانایی مجامع علمی برای استحصال زهر زنبور عسل و استفاده از آن بدون حضور زنبور، رشد قابل توجهی برای تحقیق روی اثرگذاری زهر اتفاق افتاده است.

امروزه روش های مختلفی از زهردرمانی با زهر زنبور عسل اجرایی شده است و هر کدام از این روش ها توانسته اند نقش موثری برای درمان درد استخوان داشته باشند. خوشبختانه تحقیقات علمی فراوانی نیز در این زمینه انجام شده که گواهی دهنده اثرگذاری زهر بر روی کاهش دردهای استخوانی و اسکلتی است.

در یکی از جدیدترین آزمایش های انجام شده در آمریکا بر روی 100 بیمار مبتلا به انواع دردهای استخوانی، اثرات تزریق زهر زنبور عسل با سرنگ به بدن افراد مبتلا بررسی شده است. در این آزمایش بالینی نتایج قابل توجهی به دست آمد. افراد شرکت کننده پس از انجام این آزمایش بالینی، با کاهش درد استخوان مواجه شدند. با این حال تعداد کمی از ان ها خبر از درمان کامل مشکلات استخوانی خود دادند. با این حال به نظر می رسد که تحقیقات بیشتری بر روی طیف های مختلف بیماری لازم است. برای مثال افرادی که در این 100 نفر مبتلا به آرتروز بودند، رضایت بیشتری از درمان با زهر ابراز کرده اند.

روش های استفاده از زهر برای کاهش درد استخوان

امروزه روش های متنوعی برای استفاده از زهر زنبور عسل به منظور درمان دردهای استخوانی یا کاهش درد وجود دارد. بسته به تشخیص پزشک یا متخصص طب سنتی می توانید از این روش ها برای کاهش یا درمان درد در استخوان استفاده کنید.

ابتدایی ترین روش، نیش زنبور عسل است. استفاده از طب سوزنی زنبور عسل نیز در چین رواج دارد و به عنوان یکی از شناخته شده ترین روش ها برای درمان درد استخوان به کار می رود. با این حال می توانید از تزریق زهر زنبور به زیر پوست نیز برای درمان استفاده کنید. این روش ها از متداول ترین روش های زهردرمانی برای انواع بیماری ها هستند که برای درمان درد استخوان نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از روش های استفاده از زهر، درست کردن کرم های مخصوص ضد درد است. این کرم ها که جذب پوست می شوند، می توانند به نوعی برا یکاهش درد استخوان نقش داشته باشند. البته هنوز نتعداد شرکت هایی که از زهر زنبور برای درست کردن کرم مسکن استفاده می کنند زیاد نیست. با این حال به نظر می رسد به دلیل اثبات خواص زهر در این زمینه، می توان به افزایش تنوع فرمولاسیون این نوع محصولات امیدوار بود.

نکته ای که وجود دارد ساخت کرم های مسکن خانگی برای کاهش درد استخوان با استفاده از زهر زنبور عسل است. توجه داشته باشید که این یک کار تخصصی است و شما با یک ماده سمی مواجه هستید، پس از هر دستور و روشی برای ساخت کرم خانگی مسکن درد استفاده نکنید. سعی کنید در این زمینه با متخصصین طب سنتی مشورت های لازم را به عمل آورید.

سخن آخر

زهر زنبور عسل می توان در زمینه کاهش درد استخوان معجزه کند؛ البته این تنها به شرطی است که از زهر زنبور به صورت هوشمندانه استفاده کنید. مطمئن باشید که اگر زهر را بهص ورت دقیق با روش مناسب استفاده کنید، حتما در میزان درد استخوانی و اسکلتی شما تغییرات ایجاد خواهد شد. با این حال محققان بر این باورند که درمان درد استخوان در برخی نمونه ها نیز امکان پذیر است.

 

۲
۱
۱ دیدگاه
 
ir
زهرا امیدی | ۳ سال پیش
سلام .عالی بود بنده روماتیسم داشتم از زهر درمانی استفاده کردم میتونم بگم ۷۰ درصد نتیجه دیدم
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید