۲۸۷۷
۳
۰

گرده گل را به ماسک صورت خانگی اضافه کنید

گرده گل را به ماسک صورت خانگی اضافه کنید
ماسک گرده گل برای صورت خواص زیادی به همراه دارد. کافی است به روشی ساده این نوع ماسک را تهیه کنید و به صورت منظم مورد استفاده قرار دهید

درست کردن ماسک خانگی برای پوست بسیار مفید و البته ضروری است. امروزه به دلیل وجود آلودگی های مختلف زیست محیطی، عدم استفاده از ماسک های مختلف برای صورت از آبرسان گرفته تا برطرف کننده جوش و چربی پوست، می تواند به مشکلات زیادی برای پوست مان تبدیل شود. قطعا اگر شما هم به زیبایی چهره و صورت خومد اهمیت می دهید، باید روزانه یا هرچند روز یکبار حتما از ماسک استفاده کنید.

البته دقت داشته باشید که وقتی صحبت از استفاده منظم از ماسک صورت می شود، منظورمان ماسک های شیمیایی موجود در بازار نیست! منظور ماسک هایی است که به صورت خانگی توسط خود شما تهیه شده و سپس مصرف می شوند. ماسک های آماده ای که در بازار وجود دارد، حتی گرانقیمت ترین آن ها هم با مواد شیمیایی تهیه می شوند. در نتیجه مصرف آن ها شاید به صورت آنی خواصی برای پوست شما داشته باشد؛ اما به مرور زمان مضرات زیادی برای پوست و حتی کل بدن به همراه می اورد. پس بهتر است خودمان برای درست کردن ماسک خانگی دست به کار شویم.

همانطور که می دانید گرده گل یکی از مواد موثر تولید شده توسط زنبور عسل برای درمان مشکلات پوستی و ایجاد طراوت و نشاط در پوست است. در مجله عسنا به صورت مجزا به خواص گرده گل برای پوست اشاره کرده ایم که خواندن آن هم خالی از لطف نیست.

اگر می خواهید قدرت ترمیم پوست با استفاده از گرده زنبور عسل را به حداکثر برسانید، استفاده از ماسک صورت خانگی که در آن از گرده گل استفاده شده است، بهترین راهکار است. این ماسک باعث از بین بردن چربی پوست، از بین بردن آکنه و زخم، افزایش رطوبت و کند شدن پیری پوست شما می شود.

 

 

در این مطلب به روش مصرف گرده گل به صورت ماسک صورت برای بهبود مشکلات پوستی مثل آکنه و جوش یا مرطوب سازی پوست اشاره می کنیم. پیشنهاد می کنیم اگر به خواص گرده گل برای بهبود مشکلات پوستی خود اطمینان دارید، حتما این روش درست کردن ماسک را امتحان کنید.

روش درست کردن ماسک گرده گل و عسل طبیعی

برای درست کردن ماسک گرده گل به مواد دیگری جز گرده گل هم نیاز داریم. عسل طبیعی یکی از این مواد است که خو به تنهایی نیز می تواند به عنوان ماده ای مفید برای پوست صورت به شمار رود. اضافه شدن عسل طبیعی به گرده گل این ماسک را بسیار عالی و مقوی برای پوست صورت می کند. افزودن آووکادو و شیر نیز به این ترکیب کمک می کند تا معجونی عالی برای پوست صورت باشد.

بهتر است با میزان دقیق هر کدام از این مواد به کار رفته در ماسک صورت خانگی با گرده گل، آشنا شویم

مواد لازم برای تهیه ماسک با گرده گل

  • نصف آووکادو رسیده
  • 1 قاشق غذاخوری عسل خام غیر پاستوریزه شده – دقت کنید که عسل هم باید طبیعی باشد و هم به هیچ وجه حرارت ندیده باشد. عسل های پاستوریزه که در روند فراوری حرارت دیده اند، اصلا مناسب استفاده در ماسک صورت نیستندو
  • 2 قاشق غذا خوری دانه گرده گل تولید شده توسط زنبور عسل - گرده زنبور عسل را در طول شب خیس کنید تا بهترین اثر را داشته باشد. با خیساندن در آب، گرده زنبور شروع به حل شدن می کند و بر روی پوست حس نرمتری ایجاد می کند.
  • نصف استکان شیر کامل

روش تهیه این ماسک فوق العاده برای پوست صورت

برای درست کردن این ماسک، بهتر است شرایط را برای استفاده نیز مهیا کنید. بهترین روش برای مصرف ماسک گرده گل و عسل این است که همان موقع پس از تهیه مصرف شود.

تهیه این نوع ماسک بسیار ساده است. گرده گل خیسانده شده را درون ظرف ریخته و با عسل طبیعی مخلوط می کنیم. برای این کار می توانید از مخلوط کن یا گوشت کوب برقی استفاده کنید. پس از اینکه این دو ماده با هم مخلوط شدند آلوئه ورا و شیر را نیز به ترکیب اضافه کرده و به صورت کامل با هم مخلوط می کنیم. به همین سادگی!

توجه داشته باشید که این مخلوط باید به خوبی با هم مخلوط شود تا اثرگذاری لازم را برای پوست داشته باشد. نکته دیگری که وجود دارد این است که بهتر است کلیه مواد را قبل از مخلوط کردن در دمای اتاق قرار دهید تا راحت تر با هم مخلوط شوند. از حرارت دادن عسل نیز برای رقیق شدن به شدت پرهیز کنید.

روش مصرف ماسک گرده گل

قبل از اینکه ماسک گرده گل رو روی صورت خود بزنید، ابتدا باید کاملا صورت تا گردن خود را تمیز کنید. برای این کار می توانید از صابون یا فوم های شستشو دهنده استفاده کنید. اگر از صابون های طبیعی مثل صابون موم و عسل استفاده کنید، نتایج فوق العاده خواهد بود.

پس از اینکه صورت خود را شستشو داده و خشک کردید، نوبت به زدن ماسک روی صورتتان می شود. فرقی نمی کند ماسک را با قلمو روی سورت بزنید یا از انگشتانتان برای این منظور استفاده کنید. در هر صورت باید طوری از ماسک استفاده نمایید که کل پوست صورتتان به غیر از زیر چشم ها را بپوشاند. لازم نیست لایه ای که روی پوست قرار می گیرد خیلی ضخیم باشد، مهم این است که کل پوست شما حتی تا زیر گردن را پوشش دهد.

20 دقیقه صبر کنید و پس از 20 دقیقه ماسک قرار گرفته در روی صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید. بهتر است در طول این 20 دقیقه به حالت ریلکس دراز بکشید و به افکار مثبت فکر کنید! تعجب نکنید، فکر کردن به افکار مثبت زمانی که ماسک روی صورت شماست، تاثیر مستقیمی بر روی میزان اثرگذاری آن دارد.

از این ماسک به صورت هفتگی یا هر هفته 2 مرتبه استفاده کنید. توجه داشته باشید برای رسیدن به نتیجه، بهتر است چندین هفته ماسک گرده گل و عسل طبیعی را به صورت منظم استفاده نمایید.

با ماسک های پوست و مو بیشتری آشنا شویم:

با گرده گل ماسک و کرم پوست بسازیم

ماسک ژل رویال، مرهمی بر روی پوست شما

ماسک عسل و اثرات شگفت انگیز آن برای مو

ویدئو: ماسک صورت خانگی برای پوست های چرب

ویدئو: ماسک قهوه و عسل؛ آموزش سریع و ساده ماسک طبیعی

سخن آخر

ماسک گرده گل برای صورت خواص زیادی به همراه دارد. کافی است به روشی ساده این نوع ماسک را تهیه کنید و به صورت منظم مورد استفاده قرار دهید. مطمئن باشید خیلی زود شاهد اثرات شگرفی برای بهبود مشکلات پوستی خود خواهید بود.

اگر شما هم نوعی ماسک صورت طبیعی می شناسید که از ان استفاده کرده اید و نتایج خوبی داشته اند؛ حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

۳
۰
منبع https://www.bee-pollen-buzz.com/bee-pollen-for-skin.html
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید