۶۰۲
۵
۱

ماسک عسل و اثرات شگفت انگیز آن برای مو

ماسک عسل و اثرات شگفت انگیز آن برای مو
با توجه به خواص درمانی فراوانی که عسل طبیعی دارد، استفاده از عسل طبیعی در ماسک مو ممکن است به مرطوب شدن مو و پوست سر شما کمک کند، باعث کاهش جوش ها شود، درخشندگی مو را افزایش دهد، به کاهش شکستگی موها کمک کند، ریزش مو را متوقف نماید و از شوره سر پیشگیری به عمل آورد.

هزاران سال است که فرهنگ ها در سراسر جهان از عسل برای مقاصد دارویی و به عنوان یک شیرین کننده طبیعی استفاده می کنند. عسل طبیعی به دلیل داشتن ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها و خاصیت آنتی اکسیدانی، به عنوان دارویی طبیعی برای انواع بیماری ها استفاده شده است. این درمان ها از بهبود زخم ها و تسکین مشکلات گوارشی گرفته تا تسکین دهنده گلودرد و بهبود شرایط پوست بوده اند.

بنابراین، جای تعجب ندارد که عسل بتواند برای تغذیه، بهبود وضعیت و تقویت سلامتی موها استفاده شود. به ویژه در شرایط فعلی دنیا که آلودگی های زیست محیطی به اندازه ای زیاد شده اند که ریزش مو و دیگر مشکلات پوست و مو افزایش شدیدی پیدا کرده و به همین علت درخواست ها برای استفاده از انواع شامپوها و ماسک ها بشتر از گذشته اند.

عسل درمانی برای برطرف کردن جوش صورت

نکته جلب توجه اینجاست که همین شامپوها و ماسک های شیمیایی که به ظاهر می توانند مشکلات موهای ما را برطرف کنند، موادی هستند که در دراز مدت باعث بروز برخی مشکلات پوستی می شوند. به همین علت است که توصیه می شود تا جای ممکن از شامپوها و به ویژه ماسک های طبیعی استفاده کنید.

 

 

عسل طبیعی نیز به عنوان یک ماده موثر هم در تولید انواع شامپو و هم در تهیه انواع ماسک مورد استفاده قرار می گیرد. حتی بسیاری از شرکت های تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی از عسل طبیعی برای تولیدات خود استفاده می کنند. با این حال ما در مجله عسلنا تلاش خواهیم کرد تا روش ها تولید ماسک های خانگی با عسل طبیعی برای برطرف کردن مشکلات پوست و مو را به شما آموزش دهیم.

عسل؛ ماده ای بهشتی، دارویی زمینی

در این مطلب تنها به نکاتی در مورد ماسک مو و اثرات مصرف موضعی عسل طبیعی برای درمان مشکلات مو مثل ریزش، خارش، شوره و... می پردازیم. در مطالب دیگر این مجله خبری سلامت می توانید بهترین ماسک ها را برای درمان مشکلات مو ببینید و تهیه نمایید. 

فواید استفاده از عسل در ماسک مو

به دلیل خاصیت درمانی عسل، قرن ها است که از آن در شستشوی مو و تهیه مواد نرم کننده استفاده می شود. امروز، این ماده هنوز هم یک ماده طبیعی محبوب در بسیاری از محصولات مراقبت از مو است.

سوال اینجاست که استفاده از عسل روی موهای شما در ماسک مو چه فایده دارد؟ طبق تحقیقات و شواهد عینی، عسل به دلایل زیر در ماسک مو کاربرد دارد. البته این تنها بخشی از کاربردهای عسل طبیعی برای استفاده در ماسک است.

  • موهای خشک و پوست سر را مرطوب می کند
  • شکستگی مو را کاهش می دهد
  • درخشش مو را بهبود می بخشد
  • باعث بهبود وضعیت موهای طبیعی می شود
  • ریزش مو را کاهش می دهد
  • مو را نرم می کند
  • و...

علاوه بر این، عسل به عنوان یک ماده اتصال دهنده نیز کار می کند. یعنی شما می توانید با اضافه کردن برخی مواد دیگر، کمک کنید تا عسل طبیعی خواص بیشتری برای موهای شما داشته باشد. این یک موضوع جذاب برای همه افرادی است که عاشق استفاده از ماسک های طبیعی خانگی هستند.

از آنجا که شما یک ماسک مو را برای مدت طولانی تر روی موهای خود می گذارید، ممکن است باعث بهبودی شدید، تغذیه و ترمیم بیش از یک نرم کننده معمولی شود. در واقع ماسک مو طبیعی چند برابر یک شامپو می تواند برای بهبود موها شما اثرگذار باشد.

به همین علت است که حساسیت اطبا طب سنتی برای استفاده از ماسک های شیمیایی بسیار بیشتر از شامپوهای شیمیایی است. شامپوها نهایتا 1 تا 2 دقیقه روی سر باقی مانده و تنها نقش شوینده را بازی می کنند. این در حالی است که اگر از ماسک شیمیایی برای مو استفاده کنید، اثرات مخرب آن به دلیل ماندگاری بیشتر روی پوست، افزایش خواهد داشت.

کاهش ریزش مو با مصرف مداوم گرده گل

لطفا تا جای ممکن به سمت ماسک مو شیمیایی نروید. ماسک های طبیعی درست شده با عسل طبعی آنقدر جذاب هستند که می توانید به راحتی از آنها استفاده کرده و به درمان مشکلات موهای خود بپردازید. علاوه بر این، ماسک های طبیعی به ویژه ماسک هایی که درون آن از عسل طبیعی استفاده می شود، خواص مختلف دیگری نیز برای بدن انسان به همراه دارند که بسیاری از آن ها حتی به چشم هم نمی آید.

آیا ماسک عسل برای مو خطر هم دارد؟

به طور کلی ماسک های طبیعی استاندارد که اطبا طب سنتی دستور آن را تهیه کرده اند یا در مجامع بین المللی مورد تایید است، بدون ضرر هستند. با این حال اگر به عسل یا روغن هایی که به طور معمول در ماسک استفاده می شوند، مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل حساسیت داشته باشید، ممکن است برخی آلرژی ها ایجاد شود.

بهتر است قبل از اینکه از ماسک عسل طبیعی بر روی پوست سر خود استفاده کنید، ماسک را در قسمتی از پوست دست مثل بازو امتحان نمایید. در این صورت می توانید مطمئن شوید که ماسک طبیعی تولید شده حساسیت دارد یا خیر

 

نکته دیگر این است که در هنگام مخلوط کردن عسل با دیگر روغن ها و مواد طبیعی، عسل را خیلی گرم نکنید. علاوه بر این اگر روغن های مختلف را در روی گاز یا به روش های دیگر گرم می کنید، حتما قبل از اینکه آن را روی سر خود بزنید، به سرد بودن آن مطمئن شوید. این یک موضوع مهم برای جلوگیری از آسیب های احتمالی ماسک مو طبیعی روغن های مختلف و عسل طبیعی است. لطفا به آن دقت کنید. چراکه روغن داغ می تواند آسیب جدی به پوست سر و موهای شما بزند. 

سخن آخر

با توجه به خواص درمانی فراوانی که عسل طبیعی دارد، استفاده از عسل طبیعی در ماسک مو ممکن است به مرطوب شدن مو و پوست سر شما کمک کند، باعث کاهش جوش ها شود، درخشندگی مو را افزایش دهد، به کاهش شکستگی موها کمک کند، ریزش مو را متوقف نماید و از شوره سر پیشگیری به عمل آورد. تمامی این خواص را می توانید با استفاده از مصرف موضعی عسل طبیعی به ویژه به همراه دیگر مواد طبیعی به دست آورید. در نتیجه تا جا ممکن مصرف عسل برای برطرف شدن مشکلات موی خود را جدی بگیرید.

اگر موهای شما خشک است، هفته ای دو بار از ماسک موی عسل استفاده کنید. اگر موهای شما چرب است، هفته ای یکبار از آن استفاده کنید. دستور تهیه ماسک های خانگی را نیز می توانید از مجله عسلنا پیگیری کنید.

۵
۰
منبع https://www.healthline.com/health/honey-hair-mask
۱ دیدگاه
 
fr
ساقی | ۴ سال پیش
مرسی واقعا عالی بود. کاش می گفتین برای چسبندگی موها چی کار کنیم وقتی ماسک عسل می زنیم
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید