۲۳۴۹
۴
۱

خرید عسل مرکبات چرا پرطرفدار است؟

خرید عسل مرکبات چرا پرطرفدار است؟
عسل مرکبات خواص و ویژگی های خاصی دارد که باعث شده مورد توجه افراد مختلفی قرار گیرد که قصد خرید عسل دارند.

عسل طبیعی یک ویژگی خاص دارد و آن چیزی نیست جز تنوع فوق العاده زیاد آن! خوشبختانه در سال های اخیر شاهد رونق گرفتن خرید عسل تک گل هستیم و این نشان می دهد که تا چه اندازه می توان به سلامت بیشتر جامعه در سال های آتی امیدوار بود. عسل مرکبات یکی از انواع عسل هایی است که این روزها می توانیم در فروشگاه های عسل یا فروشگاه های اینترنتی عسل پیدا کنیم. به دلیل خواص فوق العاده عالی و طعم و عطر بی نظیر این نوع عسل طبیعی، خرید عسل مرکبات رونق فوق العاده ای پیدا کرده است.

آشنایی با خواص عسل مرکبات و گرفتن اطلاعات در مورد این نوع عسل طبیعی، می تواند به ما در هنگام خرید عسل کمک کند. به ویژه عسل مرکبات که خود مجموعه ای از عسل ها را شامل می شود، بهتر است بهتر مورد بررسی قرار گیرد.

در این مطلب کوتاه سعی کرده ایم به نکات کلی در مورد خواص عسل مرکبات و آشنایی با انواع آن بپردازیم. در مطالب مجزایی از عسلنا تلاش شده تا هر کدام از این نوع عسل را به صورت مجزا مورد تحلیل قرار دهیم و به شما خوانندگان این مطلب اطلاعات کامل تری ارائه کنیم

عسل مرکبات چیست؟

عسل مرکبات در واقع اسم مجموعه ای از عسل های تک گل است. علاوه بر این، عسل مرکبات می تواند یک عسل چندگیاه شامل شهد غالب مرکبات مختلف باشد. در نتیجه وقتی اسم عسل مرکبات به میان می آید، باید قبل از اینکه برای خرید اقدام کنید، مطمئن شوید که در حال خرید چه نوع عسلی هستید.

 

 

شاید بد نباشد قبل از توضیحات بیشتر، اسم برخی از درختان مرکباتی که از ان ها عسل مرکبات تهیه می شود را با هم مرور کنیم. بهترین عسل های مرکبات ایرانی عبارتند از:

درختان مرکبات که در ایران به ویژه در شمال و جنوب کشور باغ های فراوانی از آن ها وجود دارد، دارای گل ها یا شکوفه های جذابی برای زنبور عسل هستند. به همین علت اگر کندو زنبور عسل در محدوده ای قرار داشته باشد که اکثر باغ های اطراف درختان مرکبات پرورش می دهند، عسل تولید شده می تواند عسل مرکبات نامیده شود.

اگر باغ ها به صورت یکدست بیشتر شامل یک نوع درخت مرکبات باشند، عسل تولید شده، عسلی تک گل از شهد شکوفه های آن درخت مرکبات است. مثلا عسل بهارنارنج، عسل پرتقال و عسل لیمو از معروف ترین عسل های تک گل مرکبات هستند.

با این حال اگر چنین شرایطی وجود نداشته باشد و باغ های اطراف کندو بیشتر درختان مرکبات پرورش دهند اما نتوانیم درخت خاصی را غالب بدانیم، احتمالا عسل تولید شده عسلی چند گیاه از شهد گل های درختان مختلف مرکبات خواهد بود.

هرچند عسل های تک گل مرکبات خواص ویژه و مشخصی دارند؛ اما عسل های چندگیاه تولید شده از شهد گل های درختان مرکبات، خواص عمومی هم دارند که در همه ان ها مشترک است. به همین علت بد نیست بیشتر با خواص عسل مرکبات به صورت عمومی آشنا شویم.

خواص عسل مرکبات

وقتی می خواهیم در مورد خواص عسل مرکبات صحبت کنیم، سعی می کنیم خواص عمومی آن ها را بیان کنیم. برای مثال عسل بهارنارنج یکسری خواص عمومی و مشترک با دیگر عسل های مرکبات دارد. برای مثال خاصیت آرامبخش بودن عسل بهارنارنج یکی از ویژگی های اختصاصی این عسل طبیعی است. اما ویژگی های دیگری نیز در این عسل وجود دارد که با دیگر عسل ها مشابه است.

8 خاصیت شنیدنی از عسل بهارنارنج

در ادامه با برخی خواص عسل مرکبات بیشتر آشنا می شویم.

عسل مرکبات سرشار از ویتامین C است

یکی از مهمترین خوای عمومی عسل مرکبات، میزان ویتامین سی موجود در آن است. همانطور که میوه هایی مثل پرتقال، نارنگی، لیمو و حتی نارنج سرشار از ویتامین ث هستند، عسل ان ها نیز از ویتامین C مناسبی برخوردار است. تقریبا بیشترین میزان ویتامین ث در بین عسل های تک گل را می توان در انواع عسل مرکبات پیدا کرد. در نتیجه می توان نتیجه گرفت که عسل مرکبات برای درمان بیماری هایی که نیاز به ویتامین C دارند بسیار مناسب است.

ویتامین های موجود در عسل طبیعی را بشناسیم

درصد بالای آنتی اکسیدان موجود در عسل مرکبات به اثبات رسیده است

خوشبختانه به دلیل اینکه عسل مرکبات یک عسل بین المللی است، تحقیقات علمی زیادی بر روی آن انجام شده است. یکی از این تحقیقات که در سال 2011 منتشر شد، به خواص آنتی اکسیدانی عسل مرکبات اشاره دارد. البته همانطور که می دانید، تمامی عسل های طبیعی خواص آنتی اکسیدانی دارند؛ اما میزان و تعداد آنتی اکسیدان های موجود در عسل مرکبات قابل توجه است. به همین علت تحقیقات نشان داده که عسل مرکبات می تواند ماده ای مناسب به عنوان ماده ضدسرطان، ضد آلرژی و تقویت کننده ایمنی بدن باشد.

میزان فیبر بالایی در عسل مرکبات قرار دارد

ویژگی دیگر عسل مرکبات که آن را در بین عسل های مختلف خاص تر کرده، میزان فیبر موجود در این نوع عسل است. اضافه شدن فیبر به بدن هم می تواند مشکلات گوارشی را برطرف کند و هم برای تناسب اندام و لاغری عسل را مناسب کند. به همین علت است که عسل مرکبات هم برای برطرف کردن مشکلات گوارشی هم برای درمان چاقی مورد استفاده قرار می گیرد.

عسل مرکبات سرشار از مواد معدنی متنوع است

عسل مرکبات همانند عسل های دیگر طبیعی سرشار از املاح عدنی مورد نیاز بدن است. ویژگی مهمی که باعث شده این عسل مورد استفاده بسیاری از افراد برای اضافه شدن به رژیم غذایی قرار گیرد، تنوع مواد معدنی موجود در عسل مرکبات است. هرچند مواد معدنی موجود در این نوع عسل وابسته به محل برداشت عسل طبیعی است؛ اما احتمالا این مواد معدنی را در عسل مرکبات پیدا خواهید کرد:

  • مس
  • پتاسیم
  • کلسیم
  • روی
  • منگنز
  • سدیم
  • منیزیم
  • سلنیوم
  • و...

اگر بدن شما به املاح معدنی نیاز دارد، خواص عسل مرکبات را دست کم نگیرید. بهتر است این نوع عسل طبیعی را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

سخن آخر

عسل مرکبات خواص و ویژگی های خاصی دارد که باعث شده مورد توجه افراد مختلفی قرار گیرد که قصد خرید عسل دارند. در این مطلب به صورت کوتاه به برخی از مهمترین خواص عمومی انواع عسل مرکبات اشاره کردیم. با این حال برای کسب اطلاعات بیشتر، بد نیست سری به مقالات تخصصی در مورد هر کدام از این عسل ها بزنید.

آیا تا به حال عسل مرکبات خورده اید؟ از طعم و مزه عسل مرکبات، بو، رنگ و تجربه خوردن این نوع عسل برای ما بنویسید.

۴
۰
۱ دیدگاه
 
ir
ساغر | ۳ سال پیش
بریا خرید عسل شکوفه پرتقال جایی رو پیشنهاد می دین؟
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید