۱۰۷۵
۰
۰

دنبال مرطوب کننده طبیعی بدون عوارض جانبی می گردید؟ ژل رویال را امتحان کنید

دنبال مرطوب کننده طبیعی بدون عوارض جانبی می گردید؟ ژل رویال را امتحان کنید
ژل رویال یک مرطوب کننده طبیعی و باکیفیت است که نه تنها ضرری برای پوست ندارد، بلکه باعث بهبود دیگر مشکلات پوستی می شود

رسیدگی به پوست و بررسی سلامت پوست یکی از مهمترین اقداماتی است که هر فرد باید آن را انجام دهد. اگر دوست دارید زیبایی چهره خود را حفظ کنید و به زیبایی خود اضافه کنید، باید رسیدگی مداوم و حساب شده ای برای پوست خود داشته باشید. یکی از مهمترین اقداماتی که باید برای نگهداری از پوست انجام شود، حفظ رطوبت پوست است.

هر چند در گذشته تنها روش های طبیعی برای جلوگیری از خشکی پوست و مرطوب کردن پوست استفاده می شد؛ اما در سال های اخیر با رشد صورت گرفته در صنایع زیبایی، مرطوب کننده های شیمیایی زیادی روانه بازار شده اند. از کرم مرطوب کننده گرفته تا انواع لوسیون ها و شوینده های مرطوب کننده پوست، همگی می توانند به رطوبت بخشی به پوست کمک کنند. با این حال باید دید که آیا این کرم ها و لوسیون ها و... بی ضرر هستند یا خیر.

متاسفانه تجربه نشان داده که اکثر محصولات مراقبت از پوست حتی از برندهای معتبر جهانی، اعتیادآور هستند! یعنی شما تا زمانی که از لوسیون مرطوب کننده استفاده می کنید شرایط پوست شما مناسب است؛ اما به محض قطع مصرف این محصولات مرطوب کننده، شرایط پوست شما از قبل هم بدتر می شود. علاونه بر این، بی کیفیت بودن بسیاری از این محصولات نه تنها به زیبایی پوست و سلامت آن کمک نمی کند، بلکه ممکن است باعث ایجاد مشکلات پوستی مختلف شود.

راهکار جایگزین، استفاده از مواد طبیعی به جای استفاده از مواد شیمیایی است. بسیاری از مواد طبیعی به صورت خام به عنوان مرطوب کننده پوست مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، بسیاری از دستورهای درست کردن کرم پوست یا لوسیون پوست در خانه، با استفاده از مواد طبیعی است. در واقع اگر قرار است از مرطوب کننده های خانگی هم استفاده کنیم، باید به سراغ مرطوب کننده هایی برویم که تنها از مواد طبیعی برای درست کردن محصولات خود استفاده می کنند.

 

 

ژل رویال یکی از این مواد طبیعی است. این ماده خواص فوق العاده زیادی برای پوست انسان به همراه دارد. نکته جالب توجه اینجاست که تحقیقات نشان داده خواص ژل رویال برای پوست تنها به صورت مصرف موضعی برای انسان اثر ندارد. حتی مصرف خوراکی ژل رویال نیز می تواند به بهبود مشکلات پوستی کمک کند. یکی از مهمترین خواص ژل رویال برای پوست ما انسان ها، خاصیت مرطوب کنندگی آن است.

در این مطلب به صورت کوتاه با خاصیت مرطوب کننده بودن ژل رویال آشنا می شویم. اگر می خواهید از کرم مرطوب کننده خانگی یا انواع محصولات رطوبت دهنده به پوست استفاده کنید، بد نیست قبل از استفاده از این محصولات، نگاهی هم به خواص ژل رویال بیاندازید.

چرا ژل رویال یک مرطوب کننده طبیعی پوست است؟

ژل رویال از دیرباز به عنوان یک ماده خاص مورد توجه بوده است. البته این روزها با افزایش استقبال از مصرف ژل رویال، روش های متنوعی برای استخراج ژل رویال در نظر گرفته می شود و همین موضوع می تواند نوید بخش رشد مصرف ژل رویال در آینده نزدیک باشد. این ماده هم قابل خوردن است و هم قابلیت مصرف موضعی دارد. هرچند بیشتر افراد از خواص ژل رویال برای پوست به صورت موضعی استفاده می کنند؛ اما تجربه افرادی که به دلایل دیگری مثل درمان ناباروری از ژل رویال استفاده کرده اند نشان می دهد که تاثیرات مصبتی بر روی پوست آن ها دارد.

با خواص ژل رویال برای پوست بیشتر آشنا شوید:

ژل رویال به دو صورت بر روی رطوبت پوست اثر می گذارد. این ماده هم باعث مطوب شدن پوست می شود و هم از کمبود آب در بدن به ویژه در پوست محافظت می کند. این دو خاصیت ژل رویال باعث شده تا بتوانیم این ماده را یک مرطوب کننده طبیعی پوست بدانیم.

اگر از ژل رویال به صورت موضعی استفاده کنید، متوجه خواهید شد که مصرف موضعی ژل رویال به مرور زمان، پوست شما را نرم تر، لطیف تر و مرطوب تر می کند. در واقع ژل رویال خواصی درون خود دارد که باعث افزایش جذب رطوبت به پوست می شود. همچنین خاصیت جلوگیری از اینکه آب موجود در پوست به راحتی از دست برود، باعص شده تا این ماده به رطوبت بخشی پوستی کمک کند.

یکی از دلایلی که از ژل رویال برای برطرف کردن آکنه و از بین بردن انواع جوش صورت استفاده می شود، همین خاصیت مرطوب کنندگی ژل رویال است. البته این ماده خواص تخصصی نیز برای درمان جوش صورت دارد که در مطلبی مجزا به آن می پردازیم.

روش مصرف ژل رویال برای مرطوب کردن پوست

استفاده از خواص ژل رویال برای رطوبت بخشیدن به پوست، خواصی ذاتی است. به همین علت این ماده چه به صورت خام و تنها و چه به صورت ترکیب با دیگر مواد طبیعی، می تواند خواص خود را برای مرطوب سازی پوست به بدن ما منتقل کند.

یکی از بهترین روش ها برای مصرف ژل رویال به صورت موضعی، استفاده از این ماده به صورت خام است. کافی است با استفاده از انگشتان، مقدار کمی از ژل رویال را برداشته و بر روی قسمت های مختلف پوست بمالید. لازم نیست لایه ای ضخیم بر روی پوست قرار گیرد؛ بلکه تنها باید دقت کنید که ژل رویال به همه قسمت ها برسد. بعد از 15 دقیقه ماندن ژل رویال بر روی پوست نیز آن را با آب سرد بشویید. بعد از مدت چند روز استفاده از این روش، خواص ژل رویال برای مرطوب کردن پوست را به وضوح مشاهده می کنید!

البته به این دلیل که نگهداری ژل رویال خام با چالش هایی مواجه است، می توانید از پودر ژل رویال استفاده کنید. کافی است مقدار کمی آب را با پودر ژل رویال مخلوط کنید تا به حالت مایع درآید و سپس مایع به دست آمده را بر روی پوست خود بمالید.

درست کردن کرم ژل رویال در خانه یا خرید کرم ژل رویال باکیفیت که مطمئن هستید در آن از ژل رویال به خوبی استفاده شده است، گزینه های خوبی برای مرطوب کردن پوست هستند. این کرم ها در کنار مرطوب کنندگی، خواص ضدآکنه، ضد پیریریال ضد چین و چروک و... هم دارند. البته بستگی به دستور تهیه کرم ژل رویال دارد. در مجله عسلنا سعی می کنیم به معرفی انواع کرم های خانگی ژل رویال بپردازیم.

مصرف خوراکی ژل رویال نیز خواص خود را برای بهبود مشکلات پوستی و همچنین مرطوب کردن پوست به همراه دارد. با این حال اثرات آن در بلند مدت مشخص می شود. در نتیجه اگر از روش خوراکی استفاده می کنید، باید صبر داشته باشید تا شاهد خواص ژل رویال برای پوست خود باشید.

سخن آخر

ژل رویال یک مرطوب کننده طبیعی و باکیفیت است که نه تنها ضرری برای پوست ندارد، بلکه باعث بهبود دیگر مشکلات پوستی می شود. برای درمان خشکی پوست و مرطوب کردن پوست بهتر است از ژل رویال خام یا کرم های تولید شده با ژل رویال خالص و اصل استفاده کنید. این کرم ها را می توانید در خانه نیز درست کنید.

اگر تجربه ای از مصرف ژل رویال برای مرطوب سازی پوست دارید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

۰
۲
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید