۳۹۳۳
۷
۰

چطور از بره موم برای درمان کبد چرب استفاده کنیم؟

چطور از بره موم برای درمان کبد چرب استفاده کنیم؟
درمان کبد چرب با بره موم هم به صورت بالینی و هم در تحقیقات علمی به اثبات نسبی رسیده است.

بره موم یک ماده اثرگذار بر روی کبدچرب است. این روزها که کبدچرب به عنوان یک بیماری خاموش، بلای جان بسیاری از مردم ایران شده است، آشنایی با برخی مواد طبیعی مثل بره موم می تواند کمک کننده قشر وسیعی از مردم جامعه باشد. متاسفانه هنوز بسیاری از افراد حتی اسم بره موم را نشنیده اند، چه برسد به اینکه مقالات خواص بره موم برای درمان کبد چرب را مطالعه کرده باشند. البته ما در مجله عسلنا در مطالب مختلف با معرفی بره موم سعی در آشنایی مبتلایان به کبد چرب با این ماده حیات بخش داشته ایم.

به گواهی بسیاری از مردم که از بره موم فراوری شده استفاده کرده اند، این ماده می تواند به بهبود کبد چرب کمک کند. خوشبختانه تحقیقات علمی زیادی نیز در این زمینه صورت گرفته که نشان می دهد بره موم می تواند جلو پیشرفت کبد چرب را گرفته و حتی آن را درمان کند. قبلا در مجله عسلنا در مورد خواص بره موم برای کبد چرب صحبت کرده ایم که می توانید از لینک زیر آن را مطالعه کنید.

در این مطلب قصد داریم به نکاتی در مورد روش مصرف بره موم برای درمان کبد چرب اشاره کنیم. قطعا این نکات به شما کمک می کند تا هوشمندانه تر از بره موم برای برطرف کردن کبد چرب استفاده کنید و نتایج دلچسب را در زمان زودتری بگیرید.

بره موم خام یا فراوری شده؛ کدام برای درمان کبد چرب مناسب است؟

متاسفانه همین حالا که در حال نگارش این مطلب هستیم، بسیاری از مردم و حتی زنبورداران گمان می کنند که مصرف بره موم خام می تواند برای درمان کبد چرب مناسب باشد. حتی بسیاری از اطبا کم تجربه طب سنتی نیز به اشتباه بره موم خام را برای درمان تجویز می کنند. این در حالی است که بره موم خام به هیچ وجه خاصیتی برای درمان کبد چرب ندارد.

 

 

بره موم خام بیشتر برای مصارف موضعی مورد استفاده قرار می گیرد. معده نمی تواند این ماده سنگین را در خود هضم کند و به همین خاطر است که نباید انتظار داشته باشیم که بره موم  خام خاصیتی برای رفع چربی از کبد و تنظیم آن داشته باشد.

بره موم خام شاید برخی خواص جزئی را به بدن برساند اما قطعا نمی تواند خواص ادعایی در مقالات علمی را برای بدن انسان فراهم کند. در نتیجه اگر به دنبال بهره مندی از خواص بره موم باشید، باید از بره موم فراوری شده با آب یا الکل به صورت اصولی استفاده کنید.

چرا بره موم خام مصرف نکنیم؟

بره موم آبی یا بره موم الکلی هر دو می توانند اثرات مناسبی را بر روی بدن انسان بگذارند. البته توجه داشته باشید که هر نوع بره موم آبی نیز مناسب نیست. متاسفانه برخی افراد بره موم را تنها با آب حل کرده و به عنوان عصاره بره موم آبی به فروش می رسانند. این در حالی است که بره موم آبی که برای درمان کبد چرب مورد استفاده قرار می گیرد با دستگاه سانتریفوژ عصاره گیری می شود که این دستگاه در ایران وجود ندارد.

خوشبختانه بره موم فراوری شده با الکل به روش های مختلفی در ایران انجام می شود که اگر به صورت اصولی باشد می توان امیدوار بود بره موم فراوری شده برای درمان کبد چرب مفید است. با این حال بد نیست با انواع محصولات بره موم که برای کنترل بیماری کبد چرب مورد استفاده قرار می گیرند آشنا شویم.

بهترین فراورده های بره موم برای درمان کبد چرب

بره موم فرآوری شده به شکل های مختلفی روانه بازار می شود که هر کدام می توانند برای درمان کبد چرب مورد استفاده قرار گیرند. یکی از مرسوم ترین روش های عرضه این ماده، قرص بره موم است. اگرچه قرص بره موم فراوری شده خاصیت لازم برای درمان بیماری کبد چرب را دارد؛ اما بسیار بدطعم و بدبو است. به همین خاطر بسیاری از افراد حاضر نیستند این طعم بد را تحمل کنند و از خوردن بره موم منصرف می شوند.

ترکیب عسل با بره موم نیز گزینه خوبی است. اگرچه تا حدودی از طعم بد بره موم کاسته می شود؛ اما همچنان بوی خوبی ندارد و طعم عسل را گس و تلخ کرده است. با این حال شرکت های معتبر، بیشترین میزان بره موم ممکن را با عسل طبیعی ارگانیک مخلوط می کنند تا معجونی فوق العاده عالی برای درمان بیماری های خاص تهیه شود. عسل بره موم برای درمان سرطان، کولیت و بیماری های حاد مورد استفاده قرار می گیرد. برای درمان کبد چرب نیز عسل بره موم ماده ای فوق العاده عالی به حساب می آید. البته اگر بتوانید با طعم آن کنار بیایید.

کپسول بره موم گزینه دیگری است که در کنار خواص بره موم، مزه و بوی بدی ندارد. همانند دیگر کپسول ها شما این کپسول را میل می کنید و محتویات آن درون معده باز شده و هیچ طعم و بویی را متوجه نمی شوید. البته دوز کپسول بره موم نسبت به عسل بره موم کمتر است اما اثرات خاص خود را دارد. بسیاری از اطبا طب سنتی مصرف کپسول بره موم را برای درمان کبد چرب تجویز می کنند. برخی از اطبا نیز ترکیب از عسل بره موم و کپسول بره موم را برای تنظیم آنزیم های کبد و برطرف کردن کبد چرب توصیه می نمایند.

نکاتی که باید درباره فراوری بره موم بدانید

نکته مهم برای درمان کبد چرب با بره موم

اگر قصد درمان بیماری کبد چرب را دارید و می خواهید از بره موم برای این منظور استفاده کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که مصرف بره موم به صورت مقطعی هیچ دردی را دوا نمی کند. تنها اگر بره موم را به صورت مداوم مصرف کنید، می توانید منتظر نتایج دلچسب باشید. در غیر این صورت مطمئن باشید که خبری از درمان کبد چرب نخواهد بود.

بسته به نوع بره مومی که مصرف می کنید، دوز مصرفی آن متفاوت است. همچنین گرید کبد چرب نیز بر روی این دوز تاثیر می گذارد. در نتیجه قبل از مصرف بره موم حتما با متخصصین طب سنتی مشورت کنید. ایجاد وقفه در مصرف بره موم یا ناامید شدن در مسیر استفاده از بره موم، نمی تواند راهکار خوبی برای غلبه بر کبد چرب باشد. امیدوارانه بره موم را مورد استفاده قرار دهید تا این بیماری از بدن شما رخت بربندد.

سخن آخر

درمان کبد چرب با بره موم هم به صورت بالینی و هم در تحقیقات علمی به اثبات نسبی رسیده است. این ماده برای برخی ماده ای درمانگر بوده و برای برخی تنها باعث جلوگیری از پیشرفت بیماری شده است. در هر صورت بره موم می تواند آنزیم های کبد را تنظیم کند و چربی احاطه کننده کبد را از بین ببرد. روش های مختلفی برای مصرف بره موم وجود دارد که در این مطلب به آن ها اشاره کردیم.

اگر تاکنون تجربه ای از مصرف بره موم برای درمان کبد چرب داشته اید، حتما از طریق نظرات با ما بگویید که از کدام روش مصرف استفاده کرده اید و به چه نکاتی توجه داشته اید.

۷
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید