۳۵۲۱
۱۲
۱

درمان دیابت به کمک گرده گل ساده تر می شود

درمان دیابت به کمک گرده گل ساده تر می شود
درمان دیابت با گرده گل یا کنترل این بیماری با استفاده از این ماده طبیعی، بدون هیچ عوارض جانبی غیر قابل دسترس نیست.

درمان دیابت اگرچه امروزه به امری غیر قابل باور تبدیل شده، اما قابل انجام است. اگرچه بیشتر مباحث علمی صورت گرفته در مورد کنترل دیابت و کاهش قند خون با استفاده از مواد مختلف طبیعی و شیمیایی است. با این حال برخی مطالعات بالینی حتی درمان دیابت را با مصرف برخی مواد طبیعی تایید کرده اند. یکی از مواد موثر چه برای کنترل دیابت و چه برای درمان این بیماری، گرده گل زنبور عسل است.

گرده گل یک ماده طبیعی تولید شده از گرده های پراکنده شده توسط گل های مختلف در طبیعت است. این گرده ها توسط زنبور عسل جمع آوری می شوند و در کندو ذخیره می شوند. اگرچه گرده نقش حیاتی در کندو دارد؛ اما برای ما انسان ها نیز خواص فوق العاده زیادی به ارمغان می آورد. مشهورترین خاصیت و کاربرد شناخته شده گرده گل، خاصیت آن برای درمان پروستات است. محققان اما در تحقیقات مختلف دریافته اند که گرده گل می تواند ماده ای موثر برای درمان دیابت نیز باشد.

اگر نگاهی به ترکیبات گرده گل بیاندازید، متوجه خواهید شد که گرده گل از چند جنبه می تواند برای درمان دیابت نقش داشته باشد. یکی از مهمترین ویژگی های گرده گل این است که درون آن هیچ گونه قند شناخته شده ای یافت نمی شود. در مقابل اما گرده گل حاوی مقادیر بسیار زیادی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. جنبه دیگر، خواص اثبات شده گرده گل برای سلامت کبد و دیگر قسمت های بدن است. همچنین تحقیقات نشان داده که گرده گل باعث تحریک انسولین سازی و بهبود جذب آن می شود.

بسته ویژه عسلنا برای درمان دیابت:

 

 

در این مطلب به صورت خلاصه تلاش کرده ایم تا به دلایل مصرف گرده گل برای درمان دیابت بپردازیم. اگر می خواهید از گرده گل برای کنترل دیابت استفاده کنید، حتما قبل از مصرف، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

گرده گل چطور به دیابتی ها کمک می کند؟

گرده گل یک ماده تخصصی برای دیابتی ها به ویژه دیابت نوع دوم است. اینکه آیا افراد مبتلا به دیابت نوع 1 نیز می توانند از خواص گرده گل استفاده کنند یا خیر، موضوعی است که هنوز دانشمندان نتوانسته اند نظر قطعی در مورد آن بدهند. با این حال می دانیم که گرده گل می تواند اثرات مثبتی به طور خاص بر روی بیماران دیابت نوع 2 بگذارد. برخی مطالعات بالینی نشان دهنده اثرگذاری این ماده بر روی دیابتی هایی که به انسولین وابسته هستند یعنی در معرض دیابت نوع 1 قرار دارند، حکایت می کند.

تاکنون تحقیقات گسترده ای برای استفاده از گرده گل در درمان دیابت شده است. به ویژه طب سنتی مطالعات بالینی زیادی در این زمینه داشته و همین موضوع باعث شده تا استفاده از گرده گل در این زمینه بیشتر مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر بسیاری از متخصصان طب سنتی، از گرده گل به عنوان یک مکمل دیابتی استفاده و آن را برای بیماران دیابت به ویژه دیابت نوع 2 تجویز می کنند. اما چرا گرده گل برای دیابتی ها ارزشمند است؟

رساندن مواد مورد نیاز بدن افراد مبتلا به دیابت

همانطور که به صورت خلاصه در ابتدای متن نیز اشاره شد، گرده گل هیچ قندی درون خود ندارد. اگر هم میزان ناچیزی قند در آن یافت شود، به دلیل اضافه شدن عسل طبیعی به آن در کندو است. این ماده، یک ماده پروتئینی است که مواد معدنی و ویتامین های مختلفی را نیز در خود جای داده است. وقتی با یک ماده که نوعی مولتی ویتامین طبیعی است مواجهیم که هیچ گونه قندی درون خود ندارد، قطعا می تواند گزینه خوبی برای افراد مبتلا به دیابت باشد.

اکثر افراد مبتلا به دیابت مجبور به گرفتن رژیم های غذایی می شوند. در این رژیم های غذایی بسیاری از مواد طبیعی و مفید برای بدن حذف می شود. در نتیجه ممکن است بدن فرد با کمبودهایی نیز مواجه شود. به همین خاطر است که گرده گل به عنوان یک مولتی ویتامین طبیعی و یک ماده سرشار از املاح معدنی که هیچ میزان افزایش قند خونی را به همراه ندارد، می تواند به عنوان یک مکمل غذایی به رژیم غذایی دیابت افزوده شود.

برطرف کردن مشکلات زمینه ای

یکی از ویژگی های مهم گرده گل، اثرگذاری آن بر روی کبد و لوزالمعده است. اگرچه هنوز به صورت علمی ثابت نشده که گرده گل دقیقا چطور به برطرف کردن مشکلات کبد و تنظیم آنزیم های کبد کمک می کند؛ اما بسیاری از مطالعات بالینی هم در طب سنتی ایرانی و هم در انستیتوهای اروپایی و آسیای شرقی نشان می دهند که گرده گل اثرات مثبتی بر روی کبد دارند.

همانطور که می دانید بهبود مشکلات کبد، لوزوالمعده و برخی اندام های دیگر بدن، خود عاملی مهمی برای مبارزه با دیابت، کنترل و در مان این بیماری است. از این رو گرده گل می تواند به عنوان ماده ای موثر در این زمینه محسوب شود.

کاهش قند خون با مصرف گرده گل

خوشبختانه تحقیقات و مطالعات بالینی زیادی در این زمینه صورت گرفته که همگی تایید کننده این موضوع است. مصرف منظم و ادامه دار گرده گل می تواند باعث کاهش قند خون شود. گرده گل به هر صورتی که مصرف شود، میزان قند خون را کاهش داده و به همین علت برای بیماران دیابتی تجویز می شود. حتی برخی گرده گل را به عنوان یک کاهش دهنده قند خون به صورت آنی مورد استفاده قرار می دهند.

در یکی از جدیدترین مطالعات منتشر شده در انستیتویی معتبر در کشور لهستان نشان داده شد که مصرف دو هفته ای گرده گل به صورت روزانه، منظم و مداوم باعث کاهش قند خون ادرار در افراد مبتلا به دیابت شده است. هرچند درصد کاهش قند خون در افراد مختلف متفاوت بود؛ اما تقریبا اکثر شرکت کنندگان در این مطالعه بالینی، با کاهش میانگین قند خون مواجه شدند.

سخن آخر

درمان دیابت با گرده گل یا کنترل این بیماری با استفاده از این ماده طبیعی، بدون هیچ عوارض جانبی غیر قابل دسترس نیست. البته باید به اثرگذاری گردخه گل ایمان داشته باشید و از ان به صورت منظم و مداوم استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم در کنار مصرف گرده گل، از بره موم نیز برای درمان دیابت استفاده کنید؛ چراکه اثرات فوق العاده و اثبات شده ای دارد.

اگر تجربه ای از درمان دیابت با گرده گل داشته اید یا با مصرف گرده گل قند خون شما کنترل شده است، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

۱۲
۲
۱ دیدگاه
 
ir
zahra | ۳ سال پیش
سلام ..دیابت نوع 2 دارم و قرص مت فورمین میخورم ولی هنوز قندم بالاست از گرده گل استفاده میکنم قند خونم کاهش پیدا میکنه
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید