۳۹۷۳
۲۰
۱

برای خرید ژل رویال به این 5 نکته توجه کنید

برای خرید ژل رویال به این 5 نکته توجه کنید
خرید ژل رویال یک کار تخصصی است که نمی توان به سادگی از آن عبور کرد. باید با دقت به برخی نکات ریسک خرید را پایین تر آورد تا بتوانیم ژل رویال باکیفیت و با قیمت مناسب بخریم

خرید ژل رویال همیشه با دودلی و شک همراه است. نگران نباشید؛ این تنها حس شما نیست. اکثر افراد به ویژه کسانی که اطلاعات دقیقی از ژل رویال ندارند، در هنگام خرید ژل رویال سوالات زیادی در ذهنشان نقش می بندد. اینکه آیا ژل رویال اصل است؟ فاسد شده یا خیر؟ اگر در حال خرید پودر ژل رویال هستند به این فکر می کنند که آیا این واقعا پودر ژل رویال خالص است یا دیگر مواد نیز به آن افزوده شده و ده ها سوال دیگر که به ذهن خطور می کند. همه این سوالات طبیعی است. علت نیز عدم شناخت کافی از ژل رویال است.

ژل رویال اگرچه از گذشته مورد توجه بوده و مورد مصرف قرار می گرفته است؛ اما در قرن اخیر این ماده بیشتر به مردم شناخته شد. به ویژه در ایران چند دهه است که اسم ژل رویال را افراد بیشتری شنیده اند و اطلاعات مختصری در مورد آن دارند. با این حال کافی است از پدربزرگ یا مادربزرگ خود بپرسید که ژل رویال یا شاه انگبین چیست. بسیاری از آن ها دفعه اولی است که اسم آن را شنیده اند. قطعا خرید چنین ماده خوراکی کمی سخت به نظر می رسد.

بیشتر در مورد ژل رویال بخوانید:

ژل رویال چیست؟

 

 

اسرار حیرت انگیز از نقش ژل رویال در کندو

وقت آن است که روش های فراروی ژل رویال را بشناسید

داستان ژل رویال از گذشته تا امروز

ترفندهایی برای نگهداری ژل رویال

البته رعایت برخی نکات در هنگام خرید ژل رویال به شما کمک می کند که حتی اگر بار اول است که برای خرید اقدام می کنید، خریدی هوشمندانه داشته باشید. در این مطلب تلاش کرده ایم تا به برخی از مهمترین این نکات اشاره کنیم که قطعا می تواند برای شما کاربردی و مفید باشد.

به نوع ژل رویال دقت کنید

اولین نکته ای که باید در هنگام خرید ژل رویال مورد توجه شما قرار گیرد، نوع ژل رویال است. در حال حاضر انواع ژل رویال در بازار وجود دارد. از ژل رویال خام گرفته تا کپسول پودر ژل رویال و حتی کپسول های سافت ژل پرشده با ژل رویال خام. هر کدام از این انواع ژل رویال مزایا و معایب خود را دارند. در نتیجه باید در هنگام خرید ژل رویال دقت داشته باشید که چه نوع ژل رویالی را برای مصرف انتخاب می کنید.

ژل رویال خام قابل مصرف است اما متاسفانه خیلی زود در دمای بالای صفر درجه فاسد می شود یا خواص خود را از دست می دهد. به همین علت توصیه می شود که اگر شرایط نگهداری یا حساسیت های لازم برای نگهداری ژل رویال در فریزر را ندارید، به هیچ وجه اقدام به خرید ژل رویال خام نکنید. ترکیب عسل با ژل رویال یا پودر ژل رویال که به صورت اصولی به پودر تبدیل شده باشد، گزینه های خوبی برای خرید هستند.

علاوه بر این، باید دقت داشته باشید که ژل رویال های پودر شده یا ترکیب عسل با ژل رویال، کیفیت لازم را داشته باشند. ممکن است شما اقدام به خرید کپسول ژل رویال کنید اما درون آن با پودر دیگری پر شده باشد. همه این ها نشان می دهد که انتخاب نوع ژل رویال و دقت به کیفیت چه اندازه در خرید ژل رویال مهم اند.

شرایط نگهداری ژل رویال را ارزیابی نمایید

یکی از نکات مهم که در بالا نیز به آن اشاره شد، نگهداری ژل رویال است. ژل رویال به طور کلی هم جاذب رطوبت به شمار می رود و هم اگر رطوبت به آن برسد، خیلی زود فاسد می شود. به همین علت است که ژل رویال خام در فریزر و حتی در دمای منفی 5 درجه نگهداری می شود. با این حال شما نباید پودر ژل رویال یا حتی ترکیب عسل و ژل رویال را نیز در دمای بالا نگهداری کنید. بهتر است پودر ژل رویال را هم درون یخچال و به دور از نور خورشید نگهداری نمایید.

به نظر شما فروشنده ژل رویال به همه این موارد توجه داشته است؟ به جرئت می توان گفت که اکثر فروشنده های ژل رویال که تخصصی در زنبورداری ندارند، به خوبی از ژل رویال نگهداری نمی کنند. در نتیجه حتی اگر ژل رویال خریداری شده توسط شما تاریخ انقضایش هم به سر نرسیده باشد، ممکن است خاصیتی برای درمان بیماری هایتان بروز ندهد. به همین علت است که اصلا توصیه می کنیم چه در خرید فیزیکی و چه در خرید اینترنتی ژل رویال، به سراغ فروشگاه های تخصصی بروید.

به اضافه نشدن مواد نگهدارنده توجه داشته باشید

متاسفانه در برخی شرکت های معتبر، به ژل رویال مواد نگهدارنده زده می شود تا در دمای غیر فریز هم ماندگار باشد. برای ساخت کپسول ژل رویال به صورت سافت ژل نیز اصولا از مواد نگهدارنده استفاده شده است. این در حالی است مواد نگهدارندهن هم ضرر دارند و هم باعث از بین رفتن خواص ژل رویال می شوند. بهتر است قبل از خرید ژل رویال یکبار دیگر از خود بپرسید که چرا می خواهید برای خرید این ماده هزینه کنید؛ اگر هدفتان درمان است، ژل رویال با مواد نگهدارنده نخرید!

فریب قیمت های زیاد را نخورید

برخی گمان می کنند هرچه قیمت ژل رویال بیشتر باشد، کیفیت و اصالت آن بیشتر است. اگرچه که ژل رویال یک ماده گران قیمت است؛ اما دلیل نمی شود که هر شرکت یا هر فردی با هر قیمتی که دلش خواست ان را عرضه کند. متاسفانه به دلیل نبود نظارت بر روی قیمت ژل رویالف شاهد افسارگسیختگی قیمت در این بخش هستیم. بهتر است قبل از خرید شاه انگبین حتما قیمت ها را بررسی کرده و بهترین قیمت را که از کیفیت آن مطمئن هستید انتخاب کنید. اما چطور از کیفیت مطمئن شویم؟

مهمترین نکته؛ از فروشگاه معتبر خرید کنید

مهمترین نکته برای خرید ژل رویال این است که هیچ سندی نمی تواند گویای این باشد که ژل رویال یک برند با کیفیت است یا بی کیفیت. اگرچه برگه آزمایش ژل رویال می تواند این حس اعتماد را ایجاد کند؛ اما راهکارهای زیادی برای فریب وجود دارد. پس بهتر است در کنار توجه به این پارامترها، برای آن اعتبار ذاتی قائل نباشید.

تنها راه این است که به فروشنده یا فروشگاه اعتماد کنید. تحقیق کنید و بهترین فروشنده های ژل رویال را پیدا کرده و از آن ها برای خرید ژل رویال اقدام کنید. به ویژه در خرید اینترنتی ژل رویال، فریب تبلیغات غیرواقعی در فضای مجازی را نخورید و به سراغ فروشندگان اصیل و باکیفیت بروید. حتما در مباحث دیگری به نکات خرید اینترنتی ژل رویال و اتفاقات پیرامون آن می پردازیم.

سخن آخر

خرید ژل رویال یک کار تخصصی است که نمی توان به سادگی از آن عبور کرد. باید با دقت به برخی نکات ریسک خرید را پایین تر آورد تا بتوانیم ژل رویال باکیفیت و با قیمت مناسب بخریم. اگر شما هم نکته ای به نکات پنج گانه بالا برای خرید ژل رویال اضافه می کنید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. تجربه خرید ژل رویال خود و اینکه آیا این تجربه موفق یا ناموفق بوده را با خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

۲۰
۱
۱ دیدگاه
 
ir
دوست | ۳ سال پیش
سلام ممنون از راهنمایی شما
یک‌سوال
زنبورداری سراغ دارم دوست می باشد می‌گوید ژل رو سی گرم ژل رو با نیم‌کیلو‌عسل‌خا
لص بهت‌میدم‌بهتره وبرای فرزند یک ساله ام‌میخوام تشنج کرده آیا ژل با عشل به کودک یک ساله میشه داد اشکال نداره
ممنون میشم پاسخ بدید
۰
۰
پاسخ کارشناس:
سلام دوست عزیز مصرف عسل برای کودکان زیر 2 سال ممنوع هست و حتی ممکنه باعث مرگ بشه خدای نکرده. مصرف عسل برای کودکان بین 1 تا 2 سال هم باید حتما زیر نظر پزشک یا متخصص خبره و حرفه ای طب سنتی انجام بشه ژل رویال هم همینطور و برخی از محققان می گن حتی کودک زیر 2 سال نباید مصرف کنه. اما نمونه هایی بوده که کودک زیر 2 سال یعنی شیرخواره مصرف کرده و مشکلی نداشته. نتیجه اینکه حتما با پزشک یا متخصص طب سنتی که باتجربه و حرفه ای باشه مشورت کنید. خودسرانه مصرف نکنید برای کودکان چون ریسک بالایی داره
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید