۳۹۷۹۰
۶۹
۱۷

خواص عسل برای معده؛ 8 خاصیت بی نظیر از یک ماده طبیعی

خواص عسل برای معده؛ 8 خاصیت بی نظیر از یک ماده طبیعی

عسل طبیعی را معجونی شفابخش برای معده و سیستم گوارشی می نامند. علت نیز این است که عسل می تواند مشکلات زیادی از سیستم گوارشی را بدون نیاز به هیچ گونه دارویی درمان کند. اگرچه برخی عسل ها با منشاء گیاهی خاص، خواص بیشتری برای معده دارند؛ اما به طور عمومی عسل طبیعی معجونی برای درمان مشکلات معده و پیشگیری از بروز بیماری های معده و سیستم گوارشی است.

در طب سنتی و طب اسلامی، عسل طبیعی نقش مهمی در روند درمان بیماری های معده دارد. اطبا بزرگ طب سنتی و طب اسلامی در تلاش هستند تا با آگاه سازی مردم در مورد مضرات داروهای معده، آن ها را برای استفاده هرچه بیشتر از مواد طبیعی به ویژه عسل ترغیب کنند.

هنوز مدت زمان زیادی از اعلام سرطان زا بودن رانیتیدین، این داروی معده درد که بسیار پرطرفدار بود نمی گذرد. شاید برای نسل های آینده این عجیب به نظر برسد که داروی رانیتیدین به عنوان دارویی بدون ضرر شناخته می شد و مردم دنیا به ویژه مردم ایران از آن بدون تجویز پزشک هم استفاده می کردند. با اینکه قرص های جایگزین راینتیدین به بازار عرضه شده است؛ اما معلوم نیست مشکلات و عوارض حاد این نوع داروها چه زمانی به مردم اعلام شود.

با این حال قرن ها است که از عسل طبیعی به عنوان تسکین دهنده درد معده استفاده می شود و هیچ عوارض جانبی از آن گزارش نشده است. شاید وقت آن رسیده باشد که با اطلاع بیشتر از خواص عسل طبیعی برای معده، عسل را بیشتر از گذشته در برنامه غذایی خود قرار دهیم. عسل معجزه طبیعیت در سفره های انسان هاست تا از بروز بیماری ها پیشگیری و به درمان بیماری ها کمک کند.

 

 

در این مطلب تلاش کرده ایم تا به 8 خاصیت فوق العاده عسل برای معده اشاره کنیم. البته خواص عسل برای معده بسیار بیشتر از این خواص برشمرده شده است؛ اما به نظر می رسد این 8 خاصیت از مهمترین خواص عسل برای معده و سلامت دستگاه گوارش باشد. پیشنهاد می کنیم برای یکبار هم که شده بیخیال داروهای معده شوید و به معجون طبیعت یعنی عسل طبیعی پناه ببرید.

عسل معجزه ای برای تقویت معده

تقویت معده خود عاملی برای پیشگیری از انواع بیماری های معده است. فرقی نمی کند در چه سن و سالی قرار دارید، به علت اینکه احتمالا مواد غذایی و داروهایی مصرف می کنید که برای سلامتی شما مضرند، باید معده ای قوی داشته باشید. اگر به معده خود رسیدگی نکنید، احتمال اینکه در سنین بالاتر با مشکلات بیشتری مواجه شوید، افزایش می یابد.

عسل در درون خود موادی دارد که می توانند به تقویت معده کمک کنند. مصرف منظم و روزانه عسل باعث می شود که معده شما از انواع امراض به دور بماند و با تقویت معده، احتمال سرطان معده کمتر شود. تنظیم آنزیم های معده نیز از جمله خواص مصرف عسل طبیعی و باکیفیت است.

درمان نفخ معده به کمک عسل طبیعی

ورم معده یکی از بیماری های رایج معده و دستگاه گوارش به شمار می رود. این عارضه خود شروعی برای بروز بسیاری از بیماری های دیگر مثل زخم معده است. علل مختلفی برای نفخ معده وجود دارد که قصد نداریم در این مطلب به آن بپردازیم؛ اما عسل طبیعی برای رفع بسیاری از این دلایل مفید است. علاوه بر این عسل طبیعی یک ماده ضد التهاب است و می تواند ورم ایجاد شده در معده را کاهش دهد.

برای بهره بردن از خواص عسل برای درمان نفخ معده، حتما آن را به صورت ناشتا میل کنید. بهتر است برای رفع نفخ معده از شربت عسل استفاده کنید. کافی است صبح ناشتا یک قاشق عسل را در آب جوشیده ولرم شده مخلوط کنید و میل نمایید. بهتر است تا یک ساعت بعد از خوردن شربت عسل، ماده خوراکی دیگری به معده وارد نشود.

رفلاکس معده را با عسل بهتر کنیم

سوزش سر معده که به آن رفلاکس معده نیز می گویند، از جمله بیماری های رایج معده است. این مشکل بیشتر به دلیل بالا آمدن اسید معده در مری اتفاق می افتد. رسیدن اسید معده به مری باعث ایجاد التهاب شده و مشکلات فراوانی را ایجاد می کند. یکی از مهمترین دلایل رفلاکس معده، ترش کردن معده یا سوختن سر معده، تولید بیش از اندازه اسید در معده است. مصرف عسل طبیعی عاملی مهم برای تنظیم میزان اسید معده به شمار رفته و به همین علت برای درمان رفلاکس معده کاربرد دارد.

آیا زخم معده را عسل قابل درمان است؟

علل و عوامل زیادی برای ایجاد زخم معده بر شمرده می شود. بسیاری از این عوامل مرتبط با سبک زندگی به ویژه نوع مواد غذایی خوراکی و بسیاری از آن ها وابسته به روحیه، اعصاب، محیط پیرامونی و... است. برخی از محققان حتی عوامل ژنتیکی را عاملی موثر در افزایش شانس ابتلا به زخم معده می دانند. عسل طبیعی ماده ای موثر برای درمان زخم معده است. البته پیش از آنکه از عسل برای درمان زخم معده استفاده شود، به منظور پیشگیری از آن مورد استفاده قرار می گیرد.

عسل طبیعی با کاهش و تنظیم میزان اسید معده، نقش مهمی در پیشگیری و درمان این بیماری دارد. علاوه بر این، عسل که برای زخم های بیرون بدن انسان مفید بوده و روند درمان آن را تسریع می بخشد، زخم معده را نیز تسکین داده و سرعت درمان را افزایش می دهد.

از بین بردن میکروب معده با عسل

میکروب معده به عنوان یکی از رایج ترین بیماری های معده شناخته می شود. انواع میکروب ها و باکتی ها در معده مشکل ایجاد می کنند. از هلیکوباکتر پیلوری گرفته تا میکروب های ساده ای که عوارض زیادی برای سلامتی انسان به همراه دارند. متاسفانه میکروب معده می تواند به زخم معده، سرطان معده و دیگر مشکلات گوارشی منجر شود.

همانطور که می دانید عسل طبیعی یک ماده ضدباکتری و ضد میکروب است. به همین علت توصیه متخصصان طب سنتی این است که از عسل برای رفع میکروب معده استفاده شود. با از بین بردن میکروب معده، از بروز بیماری های فراوانی پیشگیری به عمل می آید.

درمان یبوست را به عسل بسپارید

عسل طبیعی درمان قطعی یبوست است. همانطور که می دانید یبوست را یکی از بیماری های اصلی که عاملی برای بروز دیگر بیماری ها است می شناسند. اگرچه یبوست ممکن است به دلیل وجود مشکلات روده ای ایجاد شده باشد، اما معده نیز نقش مهمی در ایجاد یا رفع یبوست دارد. اگر معده شرایط بهتری داشته باشد، قطعا یبوست زودتر درمان می شود.

جالب است بدانید که عسل طبیعی یک تنظیم کننده فوق العاده است. بر خلاف ملین های رایج که با تجویز پزشک به بیمار دچار یبوست داده می شود، مصرف عسل اگرچه یبوست را برطرف می کند؛ اما باعث ایجاد اسهال مداوم نمی شود. البته در برخی موارد در ابتدای رفع یبوست، احتمال بروز اسهال نیز وجود دارد؛ اما بسیار مقطعی و کوتاه خواهد بود.

ترکیب عسل و انجیر که به عنوان معجون درمان یبوست نیز شناخته می شود، یکی از بهترین راهکارها برای خاتمه دادن به یبوست است. اگر انجیز در مدت زمانی درون عسل بماند و سپس انجیرهای آغشته به عسل را میل کنید، معجزه عسل برای درمان یبوست را حس خواهید کرد.

اسهال را به کمک عسل طبیعی درمان کنید

همانطور که گفته شد عسل یک ملین نیست، بلکه تنظیم کننده معده و روده است. به همین علت است که در یک نوع پارادوکس، از عسل هم برای درمان یبوست و هم برای رفع اسهال استفاده می شود. عسل طبیعی در درازمدت می تواند مشکل اسهال را در بزرگسالان و کودکان بالای دو سال برطرف کند. البته باید از این ماده طبیعی به صورت منظم و روزانه استفاده کنید.

عسل طبیعی و تنظیم عملکرد معده

خاصیت آخر عسل برای معده را به تنظیم عملکرد آن اختصاص داده ایم. کافی است به عسل طبیعی دسترسی داشته باشید و روزانه آن را مصرف کنید. متوجه خواهید شد که عملکرد معده و چه بسا عملکرد کل بدن شما بهبود پیدا کرده است. عسل طبیعی با آنتی اکسیدان های درونی خود و آنزیم هایی که به معده اضافه می کند، باعث تنظیم عملکرد معده شده و شرایط متعادلی را در این اندام مهم بدن ایجاد می کند. اگر می خواهید از بیماری های معده به دور باشید، مصرفل روزانه عسل را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

سخن آخر

عسل طبیعی معجونی بی نظیر برای معده است و خواص عسل برای معده به اندازه ای است که در کمتر ماده طبیعی می توان آن را یافت. به همین علت است که هم اطبا طب سنتی ایرانی و هم اطبا طب اسلامی بر این باورند که عسل طبیعی می تواند جایگزین قطعی داروهای معده باشد. شاید وقت آن رسیده به جای مصرف داروهای مضر و شیمیایی به سراغ طبیعت برویم.

اگر شما هم تجربه ای از مصرف عسل طبیعی برای درمان مشکلات معده داشته اید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. منتظر نظرات کاربردی شما در مورد خواص عسل برای معده هستیم.

۶۹
۸
۱۷ دیدگاه
 
ir
Mrsardar | ۲ سال پیش
بینظیره محشره مخصوصا اگ اصل طبیعی سمت بلوچستان باشه
۰
۰
 
 
ir
عاطفه | ۲ سال پیش
سلام چه عسلی رو برای مشکلات معده پیشنهاد میدید؟
۰
۰
 
 
ir
باران | ۳ سال پیش
بله خیلی درسته مطلبتون.من هم معده م دردمیکنه چن روزه عسلاب میخورم فوق العادس
۰
۰
پاسخ ها:
    ir
    محمد | ۲ سال پیش
    میشه بگی عسل طبیعی رو از کجا بخرم
    ۰
    ۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید