۹۳۵۵
۱۵
۶

بره موم چه خواصی برای درمان بیماری های رحم دارد؟

بره موم چه خواصی برای درمان بیماری های رحم دارد؟
برای درمان بیماری های رحم در بانوان، بره موم ماده ای شگفت انگیز است که هنوز ابعاد مختلف آن کشف نشده است. با این حال به نظر می رسد تحقیقات کنونی برای اینکه از بره موم استفاده کنیم، کافی باشد.

بره موم یک ماده ویژه برای رفع مشکلات رحم است. این ماده به دلیل خواص مختلفی که درون خود دارد می تواند بسیاری از مشکلات ایجاد شده در رحم را درمان کند. اگرچه استفاده از بره موم برای درمان مشکلات رحمی موضوعی جدید است؛ اما به نظر می رسد تحقیقات گسترده ای که در این زمینه شروع شده، نتایج حیرت انگیزی را در بر داشته باشد.

در مجله عسلنا تلاش کرده ایم تا خواص بره موم برای رحم که بیشتر مورد توجه محققان و دانشمندان بوده است را به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهیم. در این مطلب به اکثر کاربردهای بره موم برای رحم اشاره خواهد شد. در صورتی که قصد دارید اطلاعات خود را در هر مورد بیشتر کنید، می توانید به مطلب تخصصی آن مراجعه نمایید

بره موم و تقویت رحم

بره موم به طور کلی یک ماده با طبع گرم است. این ماده می تواند اثرات بسیار خوبی بر روی رحم داشته باشد که مهمترین خاصیت آن گرمابخشیدن به رحم و تقویت آن است. وقتی از بره موم به عنوان یک ماده تقویت کننده استفاده کنید، می توانید این انتظار را داشته باشید که رحم شما دچار آسیب کمتری شود. به ویژه مشکلاتی که عامل اصلی آن ها سردی رحم است، با مصرف خوراکی بره موم به احتمال زیاد کمرنگ تر خواهد شد.

تقویت رحم با بره موم کمک می کند تا بسیاری از افرادی که به دلیل ضعف در رحم باردار نمی شوند یا چندین مرتبه سابقه سقط جنین داشته اند نیز به بارداری نزدیک تر شوند. البته در این زمینه حتما باید با پزشک مشورت شود تا بهترین نتیجه برای تقویت رحم اتفاق بیافتد. اطبا طب سنتی و طب ایرانی در این زمینه نظرات مناسبی دارند.

 

 

درمان التهاب رحم با بره موم

بره موم همواره به عنوان یک ماده ضدالتهاب شناخته شده است. خواص ضد التهابی بره موم نه تنها برای رحم بلکه برای قسمت های مختلف بدن مورد توجه بوده و هنوز نیز در مرکز توجه قرار دارد. خاصیت بره موم برای درمان کولیت روده، بهبود آرتروز و کاهش ورم پروستات در مردان با بره موم از جمله کاربردهای این ماده به دلیل خواص ضدالتهابی آن است.

مصرف بره موم به صورت خوراکی به رفع التهاب در قسمت های مختلف بدن از جمله رحم کمک می کند. بره موم با تاثیرگذاری بر سلول های متورم شده، باعث از بین رفتن این تورم می شود. با این حال علاوه بر روش خوراکی، مصرف واژینال بره موم نیز ممکن است اثرات فوق العاده ای برای درمان التهاب رحم داشته باشد. با این حال هنوز محققان به نتیجه قطعی در این زمینه نرسیده اند و در حد مطالعات آزمایشگاهی باقی مانده است.

برطرف کردن آلودگی های درون رحم

یکی از بیماری های رایج رحم، وجود باکتری ها، میکروب ها و عفونت هایی در این ناحیه از بدن است. از واژن گرفته تا رحم ممکن است دچار آلودگی های مختلفی شود که دلیل آن شرایط این قسمت از بدن بانوان است. مصرف برخی مواد آنتی بیوتیک عموما برای رفع عفونت رحم یا دهانه رحم تجویز می شود. بره موم نیز به دلیل خواص درونی که دارد می تواند در نقش یک آنتی باکتری و آنتی بیوتیک قوی عمل کرده و عفونت رحم را برطرف کند. البته تمامی این موارد مربوط به مصرف خوراکی بره موم فراوری شده است.

درمان فیبروم رحم به کمک بره موم

فیبروم رحم یکی از رایج ترین بیماری ها بین بانوان در ناحیه رحم است. برخی فیبروم را با سرطان اشتباه می گیرند. فیبروم در واقع نوعی تومور ثابت و غیر قابل انتقال به قسمت های دیگر بدن بوده که تنها مختص رح است. در واقع فیبروم غده های خوش خیم به شمار می رود. تحقیقان نشان داده که بیش از یک سوم زنان دنیا به فیبروم رحم مبتلا می شوند. روش های مختلف درمانی در این زمینه وجود دارد که مصرف بره موم نیز در سال های اخیر به این روش ها اضافه شده است.

به فیبروم رحم، میوم نیز گفته می شود. برای درمان میوم تحقیقات زیادی با استفاده از ژل رویال و بره موم انجام شده است. به ویژه بره موم که هم به صورت خوراکی و هم به صورت مصرف واژینال مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و نتایج مثبتی از آن گزارش می شود. با این حال باید دقت داشته باشید که در مصرف خوراکی بره موم حتما از بره موم فراوری شده استفاده کنید نه بره موم خام!

پیشگیری، کنترل و درمان سرطان رحم با مصرف بره موم

کاربرد مهم و اساسی دیگر بره موم برای سلامت رحم بانوان، پیشگیری از سرطان رحم است. هم با تقویت رحم و هم با محافظت از رحم می توان جلوی ابتلا به سرطان در این ناحیه را گرفت. به ویژه افرادی که در خطر ابتلا به سرطان رحم هستند و در بستگان درجه 1 یا درجه 2 نمونه هایی از ابتلا به سرطان رحم داشته اند، نباید مصرف بره موم را دست کم بگیرند.

بره موم علاوه بر پیشگیری از سرطان رحم، برای بهبود و درمان این نوع سرطان زنانه نیز کاربرد دارد. مقالات زیادی در این زمینه نوشته شده و به چاپ رسیده است. در زمان نگارش این ماله نیز تعدادی از انستیتوهای اروپایی، آمریکایی و شرق آسیا و حتی ایران، در حال مطالعه و تحقیق بر روی روند درمان سرطان رحم با استفاده از بره موم هستند. به نظر می رسد اطلاعات دقیق تری در سال های آینده به دست ما برسد که بتوانیم به طور قطع از درمان سرطان رحم با بره موم صحبت کنیم.

توجه داشته باشید که مصرف بره موم برای درمان سرطان، باید ادامه دار و منظم باشد. به هیچ وجه مصرف زیر 6 ماه بره موم فراوری شده نمی تواند نتایج خوشحال کننده ای از خود بروز دهد. در نتیجه اگر قصد درمان با بره موم را داشته باشید، بهتر است به نتایج بلدمدت آن امیدوار باشید و در طول مصرف ناامید نشوید.

بسته ویژه عسلنا برای درمان سرطان رحم:

سخن آخر

برای درمان بیماری های رحم در بانوان، بره موم ماده ای شگفت انگیز است که هنوز ابعاد مختلف آن کشف نشده است. با این حال به نظر می رسد تحقیقات کنونی برای اینکه از بره موم استفاده کنیم، کافی باشد. سعی کنید مصرف قرص بره موم، کپسول بره موم و ترکیب عسل با بره موم را در دستور کار خود قرار دهید.

اگر تا به حال از بره موم برای درمان بیماری های رحم یا تقویت رحم استفاده کرده اید، حتما از طریق نظرات، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. به این دلیل که درمان با بره موم یک روش نوین محسوب می شود، اطلاعات بالینی کمی در مورد آن در دسترس است. در نتیجه شما با انتقال تجربیات خود، به افراد مختلف درگیر با مشکلات رحمی کمک بزرگی خواهید کرد.

۱۵
۰
۶ دیدگاه
 
ir
عبدالحلیم کر | ۳ سال پیش
یک روش دیگر استفاده از بره موم خام ،جویدن و مخلوط کردن آن با آنزیمهای ترشح شده از دهان است ،که پس از جویدن کامل و مخلوط کردن آن با ترشحات دهانی وقورت دادن محلول و در انتها باقیمانده عصاره قورت داده میشود. ساده ترین و کارآمدترین روش میباشد،یاد آوری میشود که همه بره موم ها مزه تلخ زننده ندارند ،خصوصا بره موم های تولید شده در استان گلستان این موضوع باعث میشود که مصرف کنند بدون هیچگونه ناراحتی مصرف کند ،تجربه شخصی با سی سال سابقه در امور زنبورداری (در مرکز تحقیقات علوم دامی استان گلستان ) .باتشکر:کر
۰
۰
پاسخ کارشناس:
سلام و وقت بخیر. ما مستندات علمی برای اثرگذاری مصرف بره موم به این صورت نداریم. مولکول های بره موم به راحتی با بزاق دهان ترکیب نمی شوند و حتی اسید معده نیز نمی تواند به سادگی آن ها را هضم کند. به همین علت توصیه می شود از بره موم فراوری شده با الکل یا بره موم فراوری شده با آب به وسیله دستگاه مخصوص سانتریفوژ مصرف شود. دوست عزیز اگر شما مستندات علمی در این زمینه دارید، حتما برای ما ارسال کنید تا با خوانندگان این مطلب در میان بگذاریم
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید