۶۷۱۳
۷
۱

بره موم یک معجون تمام عیار برای درمان کمردرد

بره موم یک معجون تمام عیار برای درمان کمردرد
درمان کمردرد با بره موم یا تسکین درد در ناحیه کمر به کمک این ماده، در طب سنتی ایرانی و چینی مورد توجه بوده و هست

کمردرد یکی از مشکلاتی است که دیر یا زود همه ما به آن دچار می شویم. ابتلا به درد در ناحیه کمر ربطی به سن و سال ندارد. چه بسیار افرادی که در سنین نوجوانی دچار کمردرد می شوند و این درد تا زمان پیری آن ها را رها نمی کند. البته روش های مختلفی برای درمان کمردرد وجود دارد که بسیاری از آن ها حالت مسکن داشته و برخی نیز واقعا برای درمان کمردرد مفید است. بره موم یکی از مواد طبیعی است که هم برای تسکین کمردرد و هم برای درمان درد در این ناحیه از بدن مفید و کاربردی است.

مصرف بره موم در نقش یک مسکن عمل می کند. با این حال این تمامی خاصیت بره موم برای کمر نیست. شما با مصرف بره موم هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی می توانید بسیاری از مشکلات ایجاد شده در کمر که منجر به درد در این ناحیه می شود را درمان کنید. هرچند نمی توانیم از درمان قطعی همه کمردردها صحبت کنیم؛ اما به نظر می رسد بره موم بتواند بسیاری از کمردردها را تسکین داده و به درمان آن ها کمک کند.

بیشتر در مورد بره موم بخوانید:

بره موم چیست؟

 

 

5 روش مصرف بره موم که باید بشناسید

شاید مصرف بره موم برای شما هم ممنوع باشد

نکات کلیدی برای خرید بره موم

 

در این مطلب تلاش شده تا به این موضوع بپردازیم که چرا بره موم برای درمان کمردرد مناسب است و برای کنترل کمردرد از چه نوع بره مومی و به چه روشی استفاده کنیم. قطعا اطلاعات در این زمینه می تواند به شما کمک کند تا به بهترین شکل ممکن از بره موم برای رفع درد در ناحیه کمر استفاده کنیم.

چرا کمردرد می گیریم؟

بنا بر تحقیقات انجام شده، نزدیک به 90 درصد مردم دنیا حداقل یک بار کمردرد را تجربه کرده اند. البته کمردرد خود انواع مختلفی دارد. از کمردردهای معمولی گرفته تا کمردرد حاد و مزمن از جمله انواع این مشکل یا بیماری هستند. در نتیجه ممکن است هر کدام از ما به دلیلی به کمردرد دچار شویم.

علل و عوامل مختلفی باعث ایجاد کمردرد می شوند. درد در ناحیه کمر ممکن است خود علامت هشداری در زمینه نوعی بیماری باشد. برای مثال افراد مبتلا به برخی از انواع سرطان ها، با کمردرد مزمن مواجه می شوند. علاوه بر این ممکن است عواملی مثل درد سیاتیک، دردهای عصبی و... باشد. بسیاری از کمردردها نیز به دلیل شرایط شغلی و گرفتگی عضلات ایجاد می شود یا ممکن است مرتبط با دیسک کمر باشد. برخی دیگر از انواع کمردرد نیز به علت التهاب در مفاصل است.

متاسفانه بانوان علاوه بر دلایل بیان شده در بالا، بیشتر در معرض کمردرد قرار دارند. هم فعالیت های غیر اصولی در آشپزخانه و کارهای خانه و هم به هم ریختگی هورمونی عاملی برای درد در ناحیه کمر است. البته در دوران عادت ماهیانه به ویژه برای بانوانی که با سندرم پیش از قاعدگی مواجه هستند، کمر درد موضوعی طبیعی محسوب می شود.

چرا پیشنهاد می کنیم از بره موم برای درمان کمردرد استفاده کنید؟

بره موم یک ماده بی ضرر با کمترین عوارض جانبی است. این ماده به عنوان یک ماده طبیعی برای پیشگیری از بیماری ها و تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده که افرادی که از بره موم به صورت روزانه و منظم استفاده می کنند، کمتر در معرض دردهای استخوانی و عضلانی قرار می گیرند. تجربه مصرف بره موم به صورت خوراکی نشان داده که این ماده می تواند در کمتر از چند ساعت باعث تسکین درد در ناحیه کمر شود. بسیاری از محققان نیز در حال بررسی خواص بره موم برای کمردرد به صورت بلند مدت هستند.

گزارش های بالینی زیادی به ویژه از طرف طب سنتی ایرانی و چینی وجود دارد که افراد با مصرف بره موم توانسته اند کمردرد خود را درمان کنند. با این حال تعداد افرادی که بره موم مصرف کرده اند و بهبود نیافته اند نیز کم نیست. این موضوع نیاز به تحقیقات گسترده تر و علمی دارد. با این حال به دلیل بدون عوارض بودن بره موم، توصیه می شود حتما از این ماده مصرف کنید.

روش مصرف بره موم برای درمان کمردرد

اگر تصمیم گرفته اید از بره موم برای بهبود درد در ناحیه کمر استفاده کنید، بهتر است بدانید که اگرچه بره موم خواص آنی خوبی برای بهبود کمردرد دارد؛ اما نتایج اصلی آن در دراز مدت و پس از مصرف مداوم بره موم به دست می آید. بره موم می تواند هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی مورد استفاده قرار گیرد.

برای مصرف خوراکی بره موم حتما از بره موم فراوری شده استفاده کنید. بره موم های خام نمی توانند در معده هضم شوند و در نتیجه خاصیت زیادی برای کمردرد شما نخواهند داشت. بهتر است از بره موم فراوری شده به صورت خوراکی استفاده کنید. بره موم فراروی شده در شکل های مختلف مثل قرص بره موم، کپسول بره موم و ترکیب عسل با بره موم در بازار موجود است. تمامی این محصولات می توانند به شما برای رفع کمردرد کمک کنند.

برای مصرف موضعی بره موم، می توانید هم از بره موم خام و هم بره موم فراوری شده استفاده کنید. بترکیب عسل بره مومی که دوز بره موم آن کم باشد نیز می تواند گزینه خوبی برای درمان کمردرد باشد؛ چراکه خود عسل نیز یک ماده فوق العاده عالی برای درمان کمردرد است. البته برای مصرف موضعی نیز باید نظم رد مصرف و مداومت را لحاظ کنید.

سخن آخر

درمان کمردرد با بره موم یا تسکین درد در ناحیه کمر به کمک این ماده، در طب سنتی ایرانی و چینی مورد توجه بوده و هست. با این حال تحقیقات علمی کمی در این زمینه انجام شده که بتوانیم به طور قطع در این زمینه صحبت کنید. هرچند به دلیل عوارض جانبی بسیار کم بره موم، می توان از محصولات بره موم به روش هایی که توضیح داده شد برای درمان کمردرد استفاده و نتایج را مشاهده کرد. فراموش نکنید که بره موم باید به صورت منظم و بلند مدت مصرف شود تا اثرات آن را مشاهده کنید.

اگر تجربه ای در استفاده از بره موم برای درمان کمردرد داشته اید، حتما از طریق نظرات همین پست با ما در میان بگذارید. نظرات شما می تواند به همه افرادی که از این ماده برای درمان کمردرد استفاده می کنند کمک کند. منتظر نظرات و تجربیات ارزشمند شما هستیم

۷
۱
۱ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید