۶۱۳۷
۶
۰

سرطان رحم چیست؟ ژل رویال چطور به درمان سرطان رحم کمک می کند؟

سرطان رحم چیست؟ ژل رویال چطور به درمان سرطان رحم کمک می کند؟
سرطان رحم متاسفانه به عنوان یکی از شایع ترین انواع سرطان های زنانه، درمان مشخص در طب نوین ندارد. این در حالی است که برای درمان سرطان رحم در طب سنتی روش های متعددی در نظر گرفته شده که مصرف ژل رویال یکی از این روش ها است.

یکی از شایع ترین سرطان ها در بین بانوان، سرطان رحم یا آندومتر است که دستگاه تولید مثل بانوان را تحت تاثیر قرار می دهد. مهمترین نشانه های این بیماری خون ریزی غیرطبیعی واژن در میانه دوره قاعدگی و بعد از یائسگی، ترشحات آبکی و خونی از واژن و درد ناحیه لگنی است. البته این نوع خون ریزی ها ممکن است علل دیگری هم داشته باشند و این وظیفه پزشک متخصص زنان و زایمان است که بعد از انجام آزمایشات بالینی نوع بیماری را تشخیص دهد.

متاسفانه هم سرطان رحم و هم سرطان سینه در کشور ما در بین بانوان متداول شده که علت عمده آن سبک زندگی غلط، پر استرس و بی تحرک است. این سبک زندگی قطعا شرایط خوبی را برای ابتلا به انواع بیماری ها فراهم می کند. سرطان رحم تنها یکی از بیماری هایی است که به علت اشتباه در انتخاب سبک زندگی ایجاد شده است.

متاسفانه علم نوین اطلاعات دقیقی برای علت ایجاد این سرطان و همینطور روش های درمانی آن ندارد. تنها از روش هایی مثل شیمی درمانی، پرتودرمانی و... برای بهبود شرایط بیمار و جلوگیری از پیشرفت بیماری استفاده می شود. این در حالی است که این روش ها عوارض جانبی زیادی به همراه دارند. البته در شرایط فعلی که راهکار جایگزینی وجود ندارد، بهترین روش و مرسوم ترین روش است.

در کنار روش های مختلف درمان سرطان رحم، استفاده از مواد طبیعی نیز در سال های اخیر با استقبال مواجه شده است. به ویژه برخی مواد طبیعی خاص که توانسته اثرات خاصی بر روی سرطان های مختلف به ویژه سرطان رحم و سرطان پستان بگذارد. از جمله بهترین مواد طبیعی برای مبارزه با این نوع از سرطان، بره موم و ژل رویال است.

 

 

در مورد درمان سرطان رحم با بره موم بیشتر بخوانید:

بره موم چطور به درمان سرطان رحم کمک می کند؟

چطور از بره موم برای درمان سرطان رحم استفاده کنیم؟

هم بره موم و هم ژل رویال می توانند برای درمان سرطان رحم مفید و موثر باشند. با این حال برای میزان دوز مصرف هر کدام از این مواد طبیعی باید با مشاور و متخصص طب سنتی صحبت شود. در مطالب متعددی در مورد خواص بره موم و خواص ژل رویال برای درمان این بیماری صحبت شده است. در این مطلب تلاش شده تا بیشتر به معرفی این بیماری و سپس اثرگذاری ژل رویال بر روی درمان سرطان رحم اشاره شود.

سرطان رحم چیست؟

سرطان رحم چیست؟

رحم اندامی گلابی شکل و تو خالی در ناحیه لگنی بانوان است که وظیفه بارداری و حفاظت از جنین تا پایان مراحل رشد آن را برعهده دارد. در طول دوره قاعدگی این اندام امکان بارداری را فراهم می کند و پس از آن در آخر دوره در صورت عدم وقوع بارداری، دیواره آندومتر آن تخریب شده و شخص دچار خون ریزی چند روزه می شود. همین لایه آندومتر مستعدترین قسمت رحم برای ابتلا به سرطان رحم است. به همین دلیل در بسیاری از متون به نام سرطان آندومتر هم از آن یاد می شود.

تشخیص این نوع بیماری بسیار زودهنگام و ساده اتفاق می افتد چون علائم ظاهری بسیاری دارد که از آن جمله می توان به خون ریزی های بی موقع و ترشحات گاها بدبو، آبکی و خونی اشاره کرد. متاسفانه این نوع سرطان عموما بدخیم بوده و امکان انتشار به سایر اندام های شکمی شخص بیمار را دارد، لذا تشخیص به هنگام و درمان سرطان رحم می تواند از این انتشار جلوگیری نماید.

تعدادی از بانوان ریسک بالاتری برای ابتلا به سرطان رحم دارند که از آن جمله می توان به بانوانی که هرگز باردار نشده اند، بانوان چاق، شروع قاعدگی قبل از سن 12 سالگی و یائسگی بعد از سن 55 سالگی، افزایش هورمون استروژن در بدن، سابقه ارثی در خانواده، پرتو درمانی در ناحیه لگنی، زگیل تناسلی و... اشاره کرد.

چه چیزی باعث می شود سرطان رحم ایجاد شود؟

همانند بسیاری از سرطان ها، برخی تغییرات باعث ایجاد رفتار غیرطبیعی سلول های لایه آندومتر رحم می شوند. این رشد غیرطبیعی سلول ها باعث می شود تا در مدت کوتاهی به سلول های سالم هم تهاجم کرده و یک نوع تومور بدخیم را در دیواره ایجاد نمایند.

سیگار کشیدن، مصرف الکل، سطح بالای هورمون استروژن، سندرم تخمدان پلی کیستیک که در آن مقدار پروژسترون بسیار کم می شود، دیابت، سابقه ژنتیکی و چاقی از مهم ترین عوامل تغییر دستور کار این نوع سلول ها و تبدیل به سلول های بیمار و مهاجم است.

البته شایان ذکر است که این نوع سرطان با سرطان دهانه رحم متفاوت بوده و این موضوع در بررسی تکمیلی تشخیص داده می شود.

مراحل پیشرفت سرطان رحم

سرطان رحم در بدن چند مرحله را طی می کند. اگرچه در بین سایر انواع تومورها زودتر قابل تشخیص بوده و علائم بسیاری دارد؛ اما باز هم ممکن است در بعضی بانوان مسیر سخت بیماری طی شود و سرطان به مراحل پیشرفته خود برسد.

بطور کلی مراحل زیر در این بیماری تا حالت شدید آن طی می شود:

  1. سرطان تنها در آندومتر است و کمتر لایه میانی یا میومتر را درگیر کرده است.
  2. سرطان به نیمه یا قسمت بیشتر میومتر گسترش پیدا کرده است.
  3. بیماری به بافت همبند گردن رحم رسیده است ولی هنوز بافت خارج از رحم را درگیر نکرده است.
  4. سرطان با خارج از رحم گسترش پیدا کرده و سایر اندام ها را درگیر کرده است.
  5. سلول های سرطانی به لوله های فالوپ، تخمدان ها و رباط های رحمی رسیده اند.
  6. بیماری تا واژن هم رسیده است.
  7. سرطان به گره های لنفاوی لگن و اطراف شریان بزرگ آئورت نفوذ کرده است.
  8. بیماری تا مثانه و روده بزرگ گسترش پیدا کرده است.
  9. کشاله ران و گره های لنفاوی این ناحیه هم درگیر سرطان شده اند.

تشخیص و مراحل درمان سرطان رحم یا اندومتر

علایم سرطان رحم اندومتر

تشخیص این نوع سرطان و میزان پیشرفتگی آن در بدن با آزمایشات و معاینات بالینی امکان پذیر است. از جمله این تست ها می توان به تست پاپ اسمیر، سنوگرافی، بیوپسی بافت رحم، سی تی اسکن و ام آر آی اشاره کرد.

بعد از تشخیص سرطان رحم و میزان پیشرفتگی آن در بدن شخص راه های گوناگونی از قبیل: پرتو درمانی، شیمی درمانی، هیستروکتومی( خارج کردن رحم و یا حتی تخمدان ها از بدن) و هورمون درمانی با هورمون پروژسترون صورت می گیرد.

همانطور که بیان شد مصرف استروژن به عنوان دارو در درمان بانوان و یا مصرف استروژن بدون استفاده از پروژسترون بطور همزمان می تواند یکی از علل ابتلا به این نوع سرطان باشد. بانوان در سنین بالای 55 سال بیشترین ریسک گرفتاری به سرطان رحم را دارند ولی این باعث نمی شود که گزینه وجود این بیماری در خانم های باکره و جوان را کاملا رد کنیم.

در مواقعی، البته به نسبت کمتر از موارد یاد شده، سرطان در دختران و زنان جوان هم دیده می شود. ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV ، استعمال دخانیات و الکل، مصرف بیش از حد قرص های ضد بارداری، افزایش یا کاهش ناگهانی وزن بدن، مقاربت جنسی در سنین کم، داشتن شرکای جنسی متعدد، عفونت های درمان نشده زنان و حتی ازدواج در سنین پایین می توانند از مهم ترین علل سرطان رحم در خانم های جوان باشند. در بسیاری مواقع می توان درمان سرطان را بدون حذف بکارت دختر خانم ها انجام داد و گاهی هیستروکتومی و برش قسمتی از گره های لنفاوی ناحیه کشاله ران هم برای درمان لازم است.

ناگفته نماند که در صورت تشخیص و درمان سرطان رحم، شخص باید تا مدت ها به صورت دوره ای به پزشک متخصص خود مراجعه نموده تا از سلامت خود و عدم بازگشت بیماری مطمئن گردد.

در هر حال تمام بانوان حتما به صورت مرتب مثلا هر 6 ماه یکبار به پزشک زنان و زایمان مراجعه کرده تا از سلامتی اندام های تولید مثل آن ها توسط پزشک متبحر مورد آزمایش قرار گیرد. انجام دوره ای آزمایشات پاپ اسمیر و حتی سونوگرافی می توانند با هزینه کمتری نسبت به درمان جهت پیشگیری از ابتلا یا تشخیص به موقع و درمان زود هنگام به بانوان عزیز کمک نماید.

چرا ژل رویال برای پیشگیری از سرطان رحم و درمان این بیماری مفید است؟

درمان سرطان رحم با ژل رویال

شاید بهتر باشد قبل از ابتلا به سرطان رحم به فکر پیشگیری از این بیماری خطرناک باشیم. رعایت برخی موارد مثل تغییر در سبک زندگی می تواند خظر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد. در این میان، ژل رویال به عنوان یک داروهای طبیعی با کمترین عوارض جانبی، به عنوان یک ماده پیشگیری کننده از این نوع سرطان مطرح است.

ژل رویال با تنظیم هورمون ها نقش مهمی در پیشگیری از سرطان آندومتر دارد. همچنین اگر مصرف ژل رویال به صورت منظم و دائمی در برنامه زندگی شما وجود داشته باشد، در صورت بروز اولین سلول های سرطانی، ژل رویال به دلیل خواص ضد سرطانی خود به جنگ با این سلول ها می پردازد و سعی می کند این مشکل را در نطفه خفه کند.

در صورت بروز سرطان نیز، ژل رویال یک ماده ضدسرطان قوی برای مبارزه با سلول های سرطانی است. تحقیقات نشان داده که به روش های مختلف، ژل رویال در گام اول از پیشرفت سلول های سرطانی پیشگیری می کند و سپس به از بین بردن این سلول ها می پردازد.

آیا ژل رویال برای درمان سرطان رحم کاربرد دارد؟

خوشبختانه مصرف ژل رویال تداخلی با روش های شیمیایی مثل پرتودرمانی ندارد؛ اما بهتر است برای درمان سرطان آندومتر با ژل رویال، حتما با پزشک متخصص و آگاه در مورد خواص ژل رویال یا طبیب حاذق طب سنتی، مشورت نمایید.

سرطان رحم با ژل رویال قابل درمان است. البته به شرطی که هم مصرف منظمی داشته باشید و هم از این ماده طبیعی به صورت روزانه استفاده کنید. فراموش نکنید که نوع ژل رویال تاثیری در میزان اثر آن بر روی این بیماری ندارد؛ اما باید دقت کنید که از ژل رویال فاسد شده استفاده نکنید. برای این منظور استفاده از پودر ژل رویال و ترکیب عسل با ژل رویال گزینه مناسبی است.

سخن آخر

سرطان رحم متاسفانه به عنوان یکی از شایع ترین انواع سرطان های زنانه، درمان مشخص در طب نوین ندارد. این در حالی است که برای درمان سرطان رحم در طب سنتی روش های متعددی در نظر گرفته شده که مصرف ژل رویال یکی از این روش ها است. اگر شما هم به این بیماری مبتلا شده اید، ناامید نشوید و خیلی زود در کنار روش های شیمیایی، از مواد طبیعی مثل ژل رویال و بره موم استفاده کنید.

۶
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید