۳۰۸۵
۴
۱

عوارض روماتیسم چیست؟ بره موم جلوی عوارض روماتیسم را می گیرد

عوارض روماتیسم چیست؟ بره موم جلوی عوارض روماتیسم را می گیرد
عوارض روماتیسم باید بسیار زیاد مورد توجه بوده و جدی گرفته شوند تا روند درمان سریع تر آغاز شود. بره موم یکی از بهترین مواد طبیعی برای جلوگیری از انواع عوارض روماتیسم است

روماتیسم، نوعی بیماری است که می تواند قلب، مفاصل، عضلات و پوست را درگیر کند. این بیماری جزء گروه بیماری های خود ایمن محسوب می شود که در آن سیستم ایمنی بدن یکی از اعضای بدن را به عنوان مهاجم در نظر گرفته و بر ضد آن آنتی بادی ترشح می نماید. در حقیقت بیماری خود ایمن جنگ بدن علیه خودش است. رماتیسم علاوه بر مشکلات مختلفی که برای بدن ایجاد می کند، خود عاملی برای بروز برخی بیماری ها است که از آن به عوارض رماتیسم یاد می شود. البته برخی از این موارد حتی ممکن است در بین علائم رماتیسم نیز پیدا شوند.

روش های مختلفی برای درمان یا کنترل این بیماری وجود دارد. در این حالت پزشکان تلاش می کنند تا با سرکوب سیستم ایمنی بدن به کنترل بیماری و نه درمان قطعی آن کمک کنند. هرچند طب سنتی با این روش مخالف است و مدعی است که می توان با تنظیم سیستم ایمنی بدن، مشکلات ایجاد شده به صورت خود ایمن را رفع کرد. بره موم یکی از مواد توصیه شده در طب سنتی است که برای رماتیسم و دردهای مفصلی فوق العاده عمل می کند.

بیشتر در مورد بره موم بخوانید:

در این مطلب ابتدا به صورت کوتاه در مورد رماتیسم صحت می کنیم و به علائم و عوارض رماتیسم می پردازیم و توضیح می دهیم که بره موم جلوی کدام یک از عوارض رماتیسم را می گیرد. قطعا داشتن این اطلاعات می تواند به شما برای کنترل بیماری رماتیسم و عدم گسترش این بیماری و عوارض ان مفید باشد.

 

 

کوتاه در مورد بیماری رماتیسم

بیماری روماتیسم یکی از شایع ترین بیماری های خود ایمن است که اعضای متفاوتی از بدن را درگیر می کند. در روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید، بافت همبند، استخوان ها و مفصل از جمله ارگان هایی هستند که درگیر بیماری می شوند. به جز رماتیسم مفصلی که از رایج ترین انواع روماتیسم محسوب می شود، در مواردی چشم ها، ریه ها، قلب، پوست و رگ های خونی را نیز درگیر التهاب و بیماری می کند.

از آنجائیکه روماتیسم نوعی بیماری خود ایمن است، هنوز علم بشر نتوانسته است علت بوجود آمدن آن را کشف کند. لذا جای بحث بسیاری پیرامون آن وجود دارد. در بیماری های خود ایمن، سیستم ایمنی بدن عضوی از بدن را به عنوان یک مهاجم می شناسد. یعنی آن را با یک ویروس یا میکروب اشتباه می گیرد. حالا در برابر آن عضو هم مثل یک مهاجم عمل کرده و شروع به ساخت آنتی بادی علیه آن می کند. اثر این آنتی بادی ها همان طور که باکتری ها و ویروس ها را از پای در می آورد، عضو نامبرده بدن را نیز تخریب می کند.

در روماتیسم مفصلی متاسفانه این عضو تخریب پذیر مفاصل هستند. مفاصل و بافت همبند اطراف آن ها شکل و فرم اصلی خود را از دست داده و دیگر نمی توانند حرکات عادی روزمره خود را داشته باشند. از طرفی دچار التهابات شدید شده و بسیار دردناک می شوند.

علائم بیماری روماتیسم

علائم روماتیسم

در بسیاری مواقع ممکن است افراد دچار خشکی مفصل و یا در در این نواحی باشند اما به دلیل عدم اطلاع از علائم بیماری روماتیسم نسبت به آن بی توجه باشند. ما قصد داریم علائم این بیماری را در این مطلب عنوان کنیم تا هم با این علائم آشنا شوید و هم برخی از آنها که به نوعی از عوارض رماتیسم هستند را نیز بشناسیم.

  1. یکسری از علائم بیماری روماتیسم مانند ضعف عمومی، احساس خستگی و درد عضلات جزء علائم عمومی بیماری هستند و شاید شخص به بروز روماتیسم حتی شک هم نکند. در این زمان ممکن است التهاب مفاصل هنوز شروع هم نشده باشد.
  2. در مرحله بعدی از بیماری، تورم و التهاب مفاصل آغاز شده است و اشکال در حرکت افراد دیده می شود، مثل راه رفتن لنگان لنگان، احساس درد در زمان حرکت مفصل و احساس خشکی مفاصل در اول صبح. خشکی مفاصل خود به عنوان یکی از عوارض روماتیسم نیز شناخته می شود. بره موم در این زمینه می تواند به بیماران مبتلا به روماتیسم کمک کند. همچنین اگر در همین مرحله مصرف بره موم شروع شود، کنترل تورم ناشی از رماتیسم ساده تر خواهد بود.
  3. التهاب تاندون ها، تنگی نفس به خاطر ابتلای ریه ها، درگیر شدن چشم ها، تب و کم خونی می تواند از دیگر علائم ناشی از روماتیسم باشد و کار درمان را سخت تر نماید. البته اکثر این موارد را می توانیم به عنوان عوارض رماتیسم بشناسیم که متاسفانه اگر جدی گرفته نشود، به عارضه ای بسیار بد تبدیل می شود. برای درمان رماتیسم به صورت خانگی، توجه به چنین علائمی بسیار مهم است.
    خوشبختانه بره موم یک ضد التهاب قوی است. علائم التهابی در تاندون ها با مصرف منظم و اصولی بره موم قابل کنترل شدن هستند تا به عوارض شدیدتر منجر نشود. همچنین بره موم یک ماده طبیعی فوق العاده برای درمان کم خونی است که می تواند به کم خونی ناشی از رماتیسم نیز کمک کند. در زمینه تنگی نفس نیز ماده بره موم هم با کاهش التهاب و هم به دلیل اثرگذاری بر روی ریه ها، می تواند گزینه مطلوبی برای درمان باشد.

متاسفانه روماتیسم یک بیماری با طیف گسترده ای از علائم و عوارض است و بسیاری از ارگان ها را درگیر می نماید. به همین دلیل بررسی تمامی بدن از نظر پزشکی امری لازم و ضروری است. از طرفی داروهای مصرف شده در این بیماری هم به نوبه خود عوارضی را ایجاد می نمایند. شاید تصور اینکه پوست، کلیه ها، مغز و چشم ها درگیر این بیماری شوند کمی سخت باشد اما باید توجه کرد که طیف این بیماری از ضعیف تا بسیار قوی متفاوت است.

عوارض روماتیسم مفاصل

روماتیسم عوارض مختلفی را ایجاد می کند که به برخی از آن ها در قالب علائم این بیماری اشاره کردیم. با این حال برخی عوارض جانبی روماتیسم بسیار جدی هستند و باید به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرند. اگر دچار رماتیسم شده اید، باید در کنار درمان بیماری به فکر جلوگیری از عوارض جانبی آن نیز باشید.

درگیری مفاصل

اولین و شاید شایع ترین عضو درگیر در این بیماری مفاصل هستند. اما اینکه کدام یک از مفاصل بیشترین علائم را دارند لازم به بررسی است. در ناحیه دست و پا مفاصل مچ، انگشتان بیشترین آسیب پذیری را دارند. اما آرنج، زانو ها، شانه و گردن هم می توانند در مراحل پیشرفته بیماری دچار التهابات شدید شوند.

وقتی در مورد التهاب مفاصل صحبت می کنیم، یعنی بره موم می تواند یکی از بهترین داروها برای مبارزه با عوارض جانبی روماتیسم باشد. اگر از بره موم به صورت منظم و دراز مدت استفاده کنید، التهاب ایجاد شده کنترل می شود.

مشکلات قلبی

بر روی دریچه های قلب گیرنده هایی وجود دارند که می توانند با پاسخ مثبتی در این بیماری همراه باشند. در این حالت ممکن است دریچه دچار التهاب شده، فشار خون افزایش پیدا کند یا فرد دچار حمله قلبی شود. سکته قلبی یکی از بدترین عوارض جانبی رماتیسم است. فردی که درگیر این بیماری شده قطعا شرایط سختی برای مبارزه با سکته قلبی و عوارض ناشی از سکته خواهد داشت.

بره موم اگرچه در این زمینه اثرات خوبی دارد؛ اما نمی توانیم به صورت قطعی از بره موم به تنهایی برای تنظیم فشار خون استفاده کنیم. البته بره موم برای کاهش چربی خون و تنظیم فشار خون خواص اثبات شده ای دارد.

افزایش عفونت در بدن

به علت مصرف دوز بالای داروهای کورتون دار، امکان ابتلا به عفونت هم در بدن افراد بالا می رود. افزایش عفونت خود عاملی برای بروز انواع بیماری های عفونی در بدن خواهد بود و باید حتما به این موضوع به صورت جدی رسیدگی شود.

جالب است بدانید که بره موم یک ماده جایگزین کورتون است. در بسیاری از بیماری ها، فرد پس از مصرف دوره ای بره موم، نیاز کمتری به کورتون پیدا می کند. همچنین بره موم یک ضدعفونی کننده قوی است و به صورت مداوم با عفونت های بدن مبارزه می کند.

پوکی استخوان

پوکی استخوان هم یکی از عوارض ناشی از ابتلای به روماتیسم است و هم همانطور که عنوان شد داروهای کورتون دار به علت اینکه از جذب کلسیم در بدن جلوگیری می کنند، سبب ایجاد آن می شوند. پوکی استخوان را به عنوان یکی از مهمترین و بدترین عوارض جانبی رماتیم می شناسند که باید به صورت جدی به آن رسیدگی شود.

درمان پوکی استخوان با بره موم از سال ها پیش مورد توجه بوده است. یکی از ویژگی های مهم بره موم این است که از بروز پوکی استخوان جلوگیری می کند. اگر به رماتیسم مبتلا شده اید، مصرف بره موم کمک می کند تا خطر ابتلا به این بیماری را از خود دور کنید.

درمان پوکی استخوان را به ژل رویال بسپارید

مشکلات بینایی

عوارض رماتیسم به چشم ها

چشم ها از جمله اندام هایی هستند که ممکن است در این بیماری درگیر شوند. خشکی چشم ها، درد چشم و افزایش فشار داخل چشم از عوارض روماتیسم است. برای دوری از چنین عوارضی بهتر است حتما به چشم پزشک مراجعه کنید. همچنین مواد طبیعی برای تقویت بینایی می تواند گزینه خوبی برای مقابله با این بیماری باشد.

تنگی نفس

تنگی نفس به دلیل ایجاد التهاب یا عفونت در ریه ها از دیگر نتایج این بیماری است. متاسفانه این عارضه نیز بسیار دردناک و آزاردهنده است و باید بااستفاده از راهکارهای مختلف کنترل شود.

بره موم هم با کاهش التهاب و هم با برطرف کردن عفونت از ریه ها می تواند به جلوگیری از این عارضه جانبی روماتیسم کمک کند. البته باید به صورت مداوم و منظم از بره موم استفاده کنید.

درمان آسم بدون عوارض جانبی؛ با بره موم به جنگ آسم برویم

دیگر عوارض جانبی رماتیسم

از جمله عوارض روماتیسم می توان به پارگی تاندون های مچ دست، سندروم کانال کارپ و آسیب به مهره ها و نخاع اشاره کرد. البته علایم و عوارض عنوان شده گاهی می توانند نشانه ای از سایر بیماری ها باشند. مثلا خستگی یا ضعف ممکن است به دلیل کم کاری تیروئید یا عوارض بیماری های عصبی باشد.

این نکته قابل تامل است که نباید با بی توجهی یا خود درمانی از علل بیماری چشم پوشی کرد. علت هرچه می خواهد باشد، مهم ترین عمل این است که با دیدن هر نشانه ای که در بدن ایجاد می شود به پزشک مراجعه شود تا با بررسی علائم بیماری و آزمایشات پاراکلینیک، به بیماری واقعی شخص پی ببرد و برای درمان اقدامات لازم را انجام دهد. و ار آن جا که درمان در مراحل اولیه بیماری بسیار ساده تر است، تشخیص زود هنگام می تواند به این مهم کمک نماید.

سخن آخر

عوارض روماتیسم باید بسیار زیاد مورد توجه بوده و جدی گرفته شوند تا روند درمان سریع تر آغاز شود. بره موم یکی از بهترین مواد طبیعی برای جلوگیری از انواع عوارض روماتیسم است که در این مطلب به خواص آن در این زمینه اشاره کردیم.

۴
۰
۱ دیدگاه
 
ir
ندا | ۳ سال پیش
چند سالی بود دچار روماتیسم مفصلی شده بود واقعا درد داشتم داروهای کورتونی هم که برام تجویز میشد تازه به دردام اضافه کرده بود و پوکی استخوان گرفتم بدتر از اون درد مفاصلم بود که نمیذاشت شب بخوابم از زمانی که از بره موم استفاده کردم دردم به طرز عجیبی اروم شد و حتی دیگه دارو کورتون نمیخورم
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید