۲۲۲۰
۲
۰

درمان اگزما پوستی با ژل رویال

درمان اگزما پوستی با ژل رویال

اگزما یکی از بیماری های پوستی است که بسیاری از افراد جامعه با آن دست و پنجه نرم می کنند. متاسفانه اگزما دلیل مشخصی ندارد و علاوه بر بزرگسالان، کودکان نیز به آن مبتلا می شوند. متاسفانه از هر 5 کودک، 1 کودک به اگزما پوستی دچار می شود که آمار قابل توجهی است. این بیماری مزمن می تواند مشکلات زیادی برای فرد به همراه داشته باشد. با این حال بهتر است با رعایت برخی نکات جلوی پیشرفت بیماری گرفته شده و سپس به فکر درمان آن باشید.

یکی از مشکلات اساسی این بیماری، علائم و عوارض جانبی آن است. به ویژه که این علائم ممکن است علاوه بر اذیت کردن فرد، ظاهر او را نیز دچار آسیب کند. در نتیجه جلوگیری از پیشرفت بیماری اهمیت فوق العاده زیادی دارد. روش های زیادی نیز برای این منظور تعبیه شده که هر کدام می تواند برای مقابله و درمان اگزما پوستی مورد استفاده قرار گیرد.

در بین روش های متعددی که برای مقابله با این بیماری مزمن پوستی کاربرد دارد، روش های طبیعی در طب سنتی بهترین راهکارها هستند. روش هیا طب سنتی برای درمان اگزما پوستی آسیب و عوارض جانبی برای بدن به همراه ندارند و شما با خیال راحت تری می توانید از دستورات داده شده استفاده کنید.

فراورده های زنبور عسل از جمله بهترین مواد طبیعی مورد تایید برای درمان اگزما پوستی هستند. تحقیقات زیادی برای اثرگذاری این فراورده ها بر روی درمان اگزما پوستی انجام شده و طب سنتی نیز در این زمینه نظرات قابل تاملی دارد. از خواص زهر زنبور عسل برای درمان اگزما گرفته تا خاصیت ژل رویال برای جلوگیری از پیشرفت بیماری و همینطور درمان اگزما، باعث شده تا زنبورعسل به عنوان ناجی برای درمان اگزما پوستی شناخته شود.

 

 

بیشتر در مورد درمان اگزما پوستی بخوانید:

آیا زهر زنبور برای درمان اگزما مفید است؟

البته نکته مهم این است که این روش درمانی برای درمان اگزما پوستی کودکان توصیه نمی شود. مگر اینکه پزشک یا متخصص خبره طب سنتی تشخیص دهد که کودک می تواند از این روش های درمان نیز استفاده کند. همچنین قبل از استفاده از عسل، زهر و ژل رویال برای درمان اگزما پوستی، حتما باید چک شود که فرد به این مواد حساسیت نداشته باشد.

در این مطلب تلاش شده تا به نکاتی پیرامون درمان اگزما پوستی با ژل رویال بپردازیم. به نظر می رسد ژل رویال هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی می تواند باعث رفع بیماری اگزما شود. حداقل این است که استفاده از ژل رویال جلوی پیشرفت بیماری را می گیرد و نمی گذارد مشکلات پوستی بیشتر شود

کاهش حساسیت پوستی با ژل رویال

درست است که بیماری اگزما پوستی در برخی موارد نوعی بیماری ژنتیکی است و در یک خانواده به صورت موروثی وجود دارد اما حساسیت نیز یکی از دلایل اصلی بروز اگزما است. اگر دچار حساسییت های فصلی می شوید، احتمال ابتلای شما به اگزما نیز بیشتر می شود.

ژل رویال به عنوان یک ماده ضد حساسیت می تواند برای مقابله با اگزما به شما کمک کند. به ویژه مصرف خوراکی ژل رویال بدن را در برابر بسیاری از علائم آلرژیک بیمه می کند و همین موضوع باعث کاهش احتمال ابتلا به اگزما می شود. همچنین با مصرف موضعی ژل رویال می توانید جلوی حساسیت های پوستی را بگیرید.

ژل رویال یک ضد التهاب تمام عیار

کاهش التهاب با ژل رویال در اگزما پوستی

همانطور که می دانید ژل رویال از جمله مواد طبیعی ضد التهاب است و بیماری اگزما نیز یک نوع بیماری التهابی پوست محسوب می شود. این یعنی استفاده از ژل رویال می تواند کمک کند تا التهاب ناشی از اگزما برطرف شود. جالب است که هم مصرف خوراکی ژل رویال و هم مصرف موضعی آن می تواند در این زمینه مفید باشد.

اگر برای کاهش التهاب ناشی از اگزما، ژل رویال را به صورت موضعی مورد استفاده قرار می دهید، بهتر است ژل رویال خام یا ژل رویال پودر شده ای که به صورت خمیری درآمده را بر روی ناحیه مد نظر بزنید. 20 الی 30 دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید. این روش تنها برای افرادی مناسب است که به ژل رویال حساسیت نداشته باشند.

از بین بردن باکتری ها با ژل رویال

خواص آنتی باکتریال ژل رویال کمک می کند تا باکتری های روی پوست که باعث تشدید اگزما می شوند از بین بروند. ژل رویال یک ماده ضد باکتری است که به صورت خوراکی برای درمان بیماری های باکتریایی مورد استفاده قرار می گیرد. برای درمان اگزما نیز می توانید از ژل رویال استفاده کنید؛ اما بهتر است روش موضعی را برگزینید.

برای رفع باکتری های پوستی نیز به همان روش بیان شده، ژل رویال را روی پوست قرار دهید و حداقل 30 دقیقه آن را رها کنید. بعد از 30 دقیقه باکتری کشی در روی پوست انجام می شود و می توانید آن را از روی پوستتان بشویید. دقت داشته باشید که در مدت 30 دقیقه نباید بگذارید آلودگی به ناحیه ای که ژل رویال زده اید برسد.

چقدر در مورد خواص ضد باکتری ژل رویال اطلاع دارید؟

برطرف کردن خشکی پوست به کمک ژل رویال

خشکی پوست اگزما

یکی از عوارض جانبی بسیار آزاردهنده اگزما پوستی، خشک شدن پوست است. همین خشک شدن پوست باعث می شود که خارش، قرمزی و... در پوست ایجاد شده و فرد را به شدت تحت آزار و اذیت قرار دهد. خشکی پوست باعث ترک خوردن پوست نیز شده و زیبایی فرد را تحدید می کند.

ژل رویال یک ماده طبیعی آبرسان و ضد خشکی پوست است. یکی از دلایلی که از ژل رویال برای تولید انواع کرم پوستی به ویژه کرم های آبرسان و انواع کرم مرطوب کننده استفاده می شود، همین خاصیت ژل رویال است. خوشبختانه در بسیاری از کرم های خانگی و لوسیون های خانگی از ژل رویال استفاده می شود.

با استفاده از ژل رویال چه به صورت خام و چه به صورت کرم پوستی، خشکی های ناشی از اگزما پوستی رفع می شود. در صورتی که فرد دچار اگزما شده باشد، کافی است به صورت موضعی از ژل رویال یا مواد حاوی ژل رویال استفاده کند تا از آسیب های ناشی از اگزما در امان باشد. در واقع استفاده از ژل رویال هم عوارض ناشی از اگزما را رفع می کند و هم همانطور که در بالا اشاره شد، منبع خوبی برای درمان این بیماری است.

دنبال مرطوب کننده طبیعی بدون عوارض جانبی می گردید؟ ژل رویال را امتحان کنید

سخن آخر

درمان اگزما پوستی موضوع مهمی است که نباید به سادگی مورد غفلت قرار گیرد. اگر دچار اگزما پوستی هستید باید خیلی سریع برای جلوگیری از پیشرفت آن کاری کنید. در غیر این صورت ممکن است آسیب های جدی تری به پوستتان وارد شود. روش های متعددی برای مقابله و درمان اگزما وجود دارد که ژل رویال یکی از راهکارهای طب سنتی برای مبارزه با این بیماری است. در این مطلب تلاش کردیم تا به دلایل اثر گذاری ژل رویال بر روی بیماری اگزما پوستی بپردازیم تا شما با دید بازتری ژل رویال را برای درمان انتخاب کنید.

۲
۲
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید