۵۶۸
۱
۰

مضیقه عشایر اصفهان در تامین نهاده های زنبور

مدیر کل امور عشایر استان اصفهان تاکید کرد
مدیر کل امور عشایر استان اصفهان تاکید کرد

مدیر کل امور عشایر استان اصفهان با اشاره به تولید 400 تن عسل از سوی عشایر استان، گفت: یکی از مشکلات عشایر هزینه بالای تریلرها و خودروهایی است که برای جابجایی کندوها باید پرداخت کنند.

مختار اسفندیاری در گفتگو با خبرنگار عسلنا، در خصوص میزان عسل تولیدی عشایر استان، اظهار کرد: یکی از اقدامات جامعه عشایری در کنار دامداری و کشاورزی بحث پرورش زنبورعسل است.

وی افزود: براساس برآوردهای صورت گرفته سالانه حداقل 400 تن میزان تولید عسل عشایر استان در شهرستان های سمیرم، فریدون شهر، چادگان، شهرضا، دهاقان، عرب جرقویه و ... است.

مدیر کل امور عشایر استان اصفهان گفت: عشایر استان به طور همزمان کندوها را در ییلاق نگهداری و با رفتن به قشلاق آنها را به مناطق عشایری استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان جابجا می کنند.

 

 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عشایر هزینه بالای تریلرها و خودروهایی است که برای جابجایی کندوها باید پرداخت کنند، افزود: همچنین عشایر استان در تامین نهاده های مورد نیاز زنبورداری دچار مضیقه هستند، چراکه این نهاده ها گران شده است.

اسفندیاری تاکید کرد: بخشی از تولید عسل عشایر برای مصارف داخلی و و حدود 400 تن به خصوص در شهرستان های سمیرم و فریدونشهر روانه بازار مصرف می شود.

وی تصریح کرد: اگر شرکت های تعاونی عشایری و اتحادیه و معاونت طیور وزارت جهاد کشاورزی و همچنین جهادکشاورزی استان و شهرستان ها به عشایر کمک کنند، می توان در سال جهش تولید به تولید بالای بیشتر عسل و دوبرابری جامعه عشایری استان امید بست.

۱
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید