۹۳۰۲
۴
۱

روش های طب سنتی برای رفع سنگ کلیه

روش های طب سنتی برای رفع سنگ کلیه

سنگ کلیه یکی از رایج‌ترین بیماری در افراد است و دلایل فراوانی در به وجود آمدن آن موثر به شمار می رود. از دیدگاه طب سنتی علت به وجود آمدن سنگ کلیه بلغم محجر است. بلغم محجر بلغمی است که بر اثر سنگ به وجود می‌آید. اما به راحتی می‌توان با روش‌های خانگی و سنتی آن را درمان کرد.

روش های طب سنتی برای درمان سنگ کلیه بسیار زیاد است. برخی از این روش ها ممکن است برای فرد جوابگو باشد و برخی دیگر هیچ سودی برای فرد به همراه نداشته باشد. در نتیجه نمی توان هیچ کدام از روش های طب سنتی برای درمان سنگ کلیه را به عنوان روش قطعی درمان سنگ کلیه دانست.

در ادامه سعی شده تا به صورت خلاصه به تعدادی از روش های طب سنتی برای درمان سنگ کلیه اشاره کنیم. اگر به سنگ کلیه مبتلا شده اید یا کلیه ای سنگ ساز دارید، این روش ها، توصیه ها و خوراکی ها می تواند برایتان مفید باشد.

برای درمان سنگ کلیه چه بخوریم؟

یکی از مهمترین سوالاتی که هر فرد مبتلا به این بیماری از متخصص یا حتی افراد دارای سابقه بیماری سنگ کلیه می پرسد این است که برای درمان سنگ کلیه و دفع بهتر آن چه بخورم. در واقع دغدغه اصلی افراد دفع سریعتر و البته ساده تر سنگ کلیه است.

 

 

در طب سنتی توصیه های زیادی برای مصرف خوراکی ها به منظور دفع ساده تر سنگ کلیه وجود دارد. برخی از مهمترین خوراکی های مناسب برای این منطور را در ادامه لیست کرده ایم

آب

یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه، نوشیدن آب فراوان است. روزانه بین 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب فراوان باعث می‌شود، آب بیشتری در کلیه ها به جریان افتد و از ماندن رسوبات جلوگیری می‌کند. همچنین مصرف مداوم آب به دفع ساده تر این سنگ کمک می کند.

آبلیمو و روغن زیتون

دو قاشق غذا خوری آبلیمو را با دو قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط کرده و با آب ترکیب کنید و در طول روز 2 تا 3 بار مصرف کنید.

انار

روزانه یک عدد انار میل نمایید. یا اینکه از آب آن استفاده نموده و یا دانه های آن را آسیاب کرده و به صورت رب مصرف کنید. یک راه دیگر برای مصرف انار آن است که می توان آن  را با سایر میوه‌ها ترکیب کرده و به صورت سالاد از آن استفاده نمود.

سرکه سیب

دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را با یک قاشق چای خوری عسل در یک فنجان آب ترکیب کرده و در طول روز چندین بار مصرف شود.

برگه گزنه

دو قاشق چای خوری برگ گزنه را در یک فنجان آب داغ ریخته و اجازه بدهید ده دقیقه در آب بماند و سپس آن را میل نمایید.

برگ ریحان

روزانه یک قاشق چایخوری ریحان را با عسل ترکیب کرده و داخل آب داغ ریخته و این ترکیب را به مدت 5 تا 6 ماه هر روز صبح استفاده نمایید.

هندوانه

مصرف مرتب از هندوانه می‌تواند به پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه موثر باشد. یکی از روش های طب سنتی برای درمان سنگ کلیه این است که هندوانه را به صورت کامل درون قابلمه گذاشته، آب ریخته و بپزید. سپس پس از پخته شدن هندوانه آن را به صورت کامل میل کنید. بسیاری از افراد با همین دستور ساده از شر سنگ کلیه راحت شده اند.

آب هندوانه و عسل طبیعی؛ معجونی پرخاصیت با کاربردهای متفاوت

جوانه گندم

آب جوانه گندم در بهبود بیماری های کلیوی و سنگ کلیه موثر است.  آب جوانه گندم حاوی منیزیم، پتاسیم، آهن و اسیدهای آمینه است. یک قاشق چایخوری آبلیمو و عصاره برگ ریحان و جوانه گندم را با هم مخلوط کرده و روزانه 2 تا 3 لیوان از آن را میل نمایید.

غلات سبوس دار

غلات سبوس دار به دلیل داشتن مواد معدنی و فیبر بالا از به وجود آمدن سنگ کلیه جلوگیری می‌کند. بهتر است برای سلامتی کلیه ها این مواد  را در رژیم غذایی خود جای دهید.

سیاه دانه و عسل

خواص عسل برای دفع سنگ کلیه

استفاده از سیاه دانه و عسل نیز یکی دیگر از راه‌های درمان سنگ کلیه است. یک واحد از سیاه دانه را با 2 واحد عسل ترکیب کرده و روزی 3 قاشق چایخوری از آن را به مدت 2 تا 3 ماه مصرف نمایید. این معجون سیاه دانه و عسل معجزه می کند.

8 خاصیت مهم عسل سیاه دانه برای سلامتی

چقدر در مورد عسل سیاه دانه اطلاعات دارید؟

پیشگیری از کرونا را با عسل و سیاه دانه امتحان کنید

ناگفته نماند که مصرف عسل طبیعی به تنهایی نیز می تواند به درمان سنگ کلیه کمک کند. خوشبختانه در این زمینه نیز تحقیقات بالینی زیادی به عمل آمده که نشان از اثرگذاری عسل طبیعی برای دفع سنگ کلیه است.

لوبیا

از لوبیا نیز می‌توان در درمان سنگ کلیه استفاده نمود. لوبیا را در آب گرم بریزید و روی شعله کم بگذارید تا نرم شود و سپس آب آن را خارج کنید و بعد از آنکه سرد شد میل نمایید. توجه داشته باشید این مایع نباید بیش از 24 ساعت بماند زیرا خاصیت درمانی خود را از دست می‌دهد. لوبیا را می‌توان در سوپ و یا به صورت سالاد مصرف نمود.

خربزه

در طب سنتی یکی از راه‌هایی که برای از بین بردن سنگ کلیه پیشنهاد می‌شود مصرف خربزه است. زیرا به بهبود عملکرد سیستم ادراری و کلیوی کمک می‌کند. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که خربزه‌ای که برای درمان سنگ کلیه استفاده می‌شود باید حتما ارگانیک باشد. در غیر اینصورت می‌تواند مقدار زیادی سم وارد بدن کند که برای سلامتی مضر است.

خربزه نیز به روشی که برای هندوانه توضیح دادیم، قابل مصرف است. از خوردن تمامی قسمت های خربزه پخته شده نیز، گزارش های زیادی برای دفع سریع و آسان سنگ کلیه وجود دارد. با این حال بهتر است با پزشک خود مشورت کنید

طالبی

یکی از راه‎های درمان سنگ کلیه مصرف طالبی در وعده عصر و یا شب است. هرگز طالبی را در وعده صبحانه استفاده نکنید. استفاده طالبی به مدت 14 شب باعث از بین رفتن سنگ کلیه خواهد شد.

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین نیز می‌تواند در از بین بردن سنگ کلیه موثر باشد. یک لیوان آب ولرم را با 20 سی سی  بادام شیرین (تقریبا یک استکان کوچک) مخلوط کرده و بنوشید.

کرفس

کسانی که به سنگ کلیه دچار هستند می‌توانند نصف استکان آب کرفس را با عرق بهار نارنج ترکیب و قبل از هر وعده غذایی مصرف نمایند.

برگ توت فرنگی

برگ توت فرنگی نیز می‌تواند به درمان سنگ کلیه کمک کند. 40 گرم برگ توت فرنگی را با یک لیتر آب در حدود 3 تا 4 دقیقه بجوشانید. هر 5 ساعت یکبار از این نوشیدنی استفاده کنید.

دانه بوداده خرمالو

دانه بوداده خرمالو نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند. برای این منظور باید دانه بوداده خرمالو را آسیاب کرده و سپس یک قاشق چایخوری از آن را با یک لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه دم کرده و به مدت 3 روز مصرف نمایید.

سخن آخر

در این مطلب تلاش شد تا به برخی از مهمترین خوراکی های مورد تایید طب سنتی برای درمان سنگ کلیه اشاره کنیم. قطعا آشنایی با این خوراکی ها به شما برای دفع سریع و آسان سنگ کلیه کمک می کند.

۴
۰
۱ دیدگاه
 
ir
اسماعیل | ۳ سال پیش
سلام خربزه مشهدی را بپزید با عسل شیرین کنید برای سنگ کلیه خیلی خوب جواب میده
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید