۲۱۸۰
۸
۳

درمان ورم معده با بره موم؛ از دست التهاب معده راحت شوید!

درمان ورم معده با بره موم؛ از دست التهاب معده راحت شوید!
ورم و التهاب معده یک مشکل آزار دهنده است که باید خیلی زود مورد بررسی و درمان قرار گیرد. بره موم یک ماده موثر برای رفع این مشکل است که بسیار بهتر از داروهای شیمیایی عمل می کند.

با پیشرفت دنیای امروزی و تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی افراد، شاهد گسترش و شیوع انواع بیماری ها به خصوص بیماری های معده هستیم. ورم معده که به آن گاستریت نیز گفته می شود، یکی از انواع بیماری های معده است. این بیماری به طور ناگهانی آغاز می شود و در فرد مبتلا هیچ علامتی ندارد. البته در برخی افراد با علائم آزاردهنده ای چون درد شکم همراه است. اگرچه این نوع بیماری مشکل خطرناک و جدی نیست ولی در صورت بی توجهی به زخم معده و حتی سرطان معده منتهی می شود.

چرا ورم معده ایجاد می شود؟

گاستریت معده زمانی اتفاق می افتد که سلول های معده دچار التهاب شوند و دیواره معده فرسایش پیدا کند. یکی از عوامل بسیار مهم در بروز ورم معده وجود نوعی باکتری بنام هلیکوباکتر پیلوری است. این نوع باکتری در معده اکثر افراد وجود دارد. هلیکوباکتر تنها باکتری است که در محیط اسیدی معده زنده است و با این نوع محیط سازگاری دارد.

وقتی فعالیت این نوع باکتری بیش از حد شود، می تواند زمینه التهابات را فراهم کند و باعث ورم معده شود. پرداختن به موضوع هلیکو باکتر از اهمیت بالایی برخوردار است چون نه تنها ورم معده بلکه زمینه را برای بسیاری از بیماری های دیگر معده فراهم می کند.

این نوع باکتری با از بین بردن غشای معده که معده را از اسید محافظت می کند، باعث نفوذ به غشای معده و درد و ورم معده شده و حتی منجر به زخم معده خواهد شد.

 

 

روش های مقابله با ورم معده

مقابله با ورم معده

پزشکان برای مقابله با عفونت این باکتری گرم منفی داروهای آنتی بیوتیک که از مهم ترین داروها است تجویز می کنند. ولی متاسفانه افراد مبتلا حتی با استفاده از انواع آنتی بیوتیک ها یا درمان نمی شوند یا به میزان بسیار جزئی نتیجه می گیرند و به همین علت این بیماری همیشه با نگرانی و استرس همراه است.

علت آن است که افراد در طول زندگی روزمره معمولا انواعی از آنتی بیوتیک ها را استفاده کردند و این امر باعث شده نه تنها بدن عادت کند، بلکه بدن در مقابل این داروها مقاوم شود. به همین علت مصرف آن ها درمان مناسبی را به همراه ندارد.

همچنین این نوع باکتری مدام در حال تغییر و جهش است و باید از آنتی بیوتیک های خیلی قوی استفاده شود که بدن نسبت به آنها عادی نشده و مقاومت نداشته باشد. استفاده از چنین داروهایی متاسفانه عوارض بدی را بدنبال خواهد داشت. به همین دلیل پزشکان برای حصول نتیجه معمولا از دو آنتی بیوتیک به همراه داروهای کاهنده اسید معده استفاده می کنند.

از جمله عوارضی که این نوع داروها دارد این است که اگرچه اثراتی جهت درمان نخواهد داشت و باکتری را معمولا از بین نمی برد؛ بلکه باعث می شود که باکتری های خوب و مفید که برای سلامتی بدن ضروری است نیز از بین بروند.

روش طب سنتی برای درمان ورم بعده با بره موم

روش های متعددی برای درمان ورم معده وجود دارد. بسته به اینکه متخصص طب سنتی چه نظراتی داشته باشد، داروی تجویزی متفاوت است. با این حال به طور کلی، طب سنتی ماده ای به نام بره موم را معرفی می کند که تاثیرات زیادی در رفع ورم معده خواهد داشت.

بره موم قوی ترین آنتی بیوتیک در طبیعت است و بدلیل دارا بودن فنل فلانوئیدها یکی از قوی ترین مواد طبیعی با خاصیت ضد باکتریایی و ضدعفونی است. با دارا بودن این ویژگی مهم کندو را از عوامل میکروبی محافظت می کنند.

مقایسه بره موم با داروهای شیمیایی ورم معده

داروی ورم معده

درمان ورم معده با بره موم حتی به مراتب بهتر از درمان با داروهای شیمیایی است؛ زیرا نه تنها عوارضی را برای فرد بدنبال ندارد، بلکه باعث از بین رفتن باکتریهای مفید نیز نمی شود و حتی از آن ها نیز حفاظت می کند. بره موم دارای خاصیت ضد باکتریایی برای دو گروه از باکتری های گرم منفی و گرم مثبت است.

جالب است بدانید برخلاف داروهای شیمیایی که بعد از مدتی استفاده مداوم بدن به آنها عادت می کند و دیگر در برابر بیماری ها نتیجه خوبی نمی دهد، بره موم با خواص آنتی بیوتیک خود و در استفاده طولانی مدت، نه تنها بدن نسبت به آن سازگار و مقاوم نمی شود، حتی به مرور زمان و استفاده طولانی تر نتایج بهتری برای درمان خواهد داد. همچنین مصرف بره موم، مقاومت دیواره باکتری ها را در برابر آنتی بیوتیک ها کاهش خواهد داد.

استفاده هم زمان بره موم با آنتی بیوتیک های شیمیایی باعث خواهد شد که نیازی به تجویز آنتی بیوتیک های قوی تر شیمیایی با عوارض جبران ناپذیر نباشد. همچنین بره موم اثرات داروهای شیمیایی را تقویت کرده و باعث مضاعف شدن تاثیرات داروهای شیمیایی می شود. این ماده طبیعی حتی عوارض جانبی آنها را کاهش می دهد.

پزشکان برای نتیجه دهی بهتر داروهای شیمیایی بر ورم معده معمولا از دو نوع آنتی بیوتیک همراه با کاهنده اسید معده استفاده می کنند؛ ولی نکته ای که بره موم را به ماده ای خارق العاده تبدیل کرده آن است که این ماده هم داروی آنتی بیوتیک و هم تنظیم کننده اسید معده است. با کاهش اسید معده، درد و ورم معده را تسکین می دهد و موجب التیام معده خواهد شد.

خواص ضدالتهابی بره موم برای کاهش ورم

بره موم دارای خواص ضد التهابی فوق العاده قوی است که بر انواع التهابات از جمله ورم معده تاثیر بسزایی دارد. بره موم به مرور زمان باعث از بین رفتن التهابات ناشی از فعالیت هلیکو باکتر می شود و از فرسایش و زخم معده و بیماری های سخت تر جلوگیری می کند.

در مورد برخی از خواص ضد التهابی بره موم بیشتر بخوانید:

برای کاهش التهاب ریه بد نیست بره موم را امتحان کنید

چرا برای درمان بیماری های التهابی از بره موم استفاده نمی کنید؟

آنچه باید در مورد التهاب مثانه بدانید

برای درمان التهاب لثه با بره موم چه فکری دارید؟

بره موم، یک داروی طبیعی برای درمان التهاب مثانه

بره موم از بروز سرطان معده جلوگیری می کند

از جمله نگرانی های بیماران مبتلا به ورم معده پیشرفت بیماری و دچار شدن به سرطان معده است. بره موم با ترکیبات پلی فنول خود از خاصیت آنتی اکسیدانی قوی برخوردار است که معده را از خطر سرطان محافظت می کند.

همچنین بره موم حاوی ویتامین های  Cو E و ماده معدنی سلنیوم است که بعد از بهبودی از عفونت هلیکوباکتر، باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان معده می شود.

اثر ضد استرسی بره موم برای پیشگیری و درمان التهاب معده

استرس زیاد زمینه را برای فعالیت بیشتر هلیکو باکتر فراهم می کند که خود منجر به التهاب بیشتر معده می شود. همچنین باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن و افزایش اسید معده خواهد شد.

بره موم نه تنها تقویت کننده اعصاب است و از میزان استرس در بدن می کاهد، بلکه به افرادی که استرس شان باعث بوجود آمدن مشکلات سیستم ایمنی و افزایش اسید معده شده اند، کمک میکند.

تنظیم سیستم ایمنی و میزان اسید معده

بره موم تعدیل کننده سیستم ایمنی بدن است و عملکرد نادرست سیستم ایمنی بدن را اصلاح می کند. این موضوع می تواند به کنترل ورم معده کمک کند. همچنین نقش تنظیم کننده اسید معده را برعهده دارد که خود عاملی برای کنترل مشکلات ایجاد شده در معده به ویژه التهاب معده خواهد بود.

سخن آخر

ورم و التهاب معده یک مشکل آزار دهنده است که باید خیلی زود مورد بررسی و درمان قرار گیرد. بره موم یک ماده موثر برای رفع این مشکل است که بسیار بهتر از داروهای شیمیایی عمل می کند. در این مطلب به تعدادی از دلایل اثرگذاری بره موم بر روی ورم معده اشاره کردیم.

آیا تا به حال برای رفع مشکل ورم معده از بره موم استفاده کرده اید؟ به نظر شما بره موم واقعا بر روی التهاب معده و کم شدن اسید معده اثرگذار است؟ تجربیات و نظر ات خود را با ما در میان بگذارید.

۸
۰
۳ دیدگاه
 
ir
مجید | ۳ سال پیش
بره موم عصاره گیری شده واقعا برای مشکلات معده عالیه چند نوبت هست استفاده میکنم راضی هستم ...
۰
۰
 
 
ir
سنایی | ۳ سال پیش
سلام مدتی بود دچار درد شکم شده بودم متوجه شدم مبتلا به ورم معده هستم آنتی بیوتیک تجویز شد با فاموتیدین خیلی تاثیری نداشت .بره موم خام از زنبور دار تهیه کردم درد معدم بیشتر شد بعد مطالعه کردم فهمیدم بخاطر خام بودنش این مشکل ایجاد شده عصاره گیری شده بره موم را در حال حاضر استفاده می کنم خیلی راضیم
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید