۰
۰

کندوی زنبور عسل ، بهترین داروخانه ارگانیک و سلامت محور

سمپوزیم آپی تراپی ایران و ترکیه تبیین می کند: محصولات کندو جایگزینی مناسب برای درمان‌های شیمیایی است
سمپوزیم آپی تراپی ایران و ترکیه تبیین می کند: محصولات کندو جایگزینی مناسب برای درمان‌های شیمیایی است
دکتر مجتبی محرمی، عضو کمیته علمی سمپوزیوم آپی تراپی ایران و ترکیه و رئیس انجمن علمی زنبور عسل ایران گفت: مهمترین هدف این سمپوزیوم؛ معرفی محصولات کندوی زنبور عسل به عنوان داروخانه ارگانیک و بهترین جایگزین درمان های شیمیایی و نیز برجسته سازی علمی بُعد سلامت محوری زنبور عسل با تکیه برانتقال دانش و تجارب بین المللی است.

به گزارش عسلنا، به نقل از بینا نیوز، اولین سمپوزیوم آپی تراپی ایران و ترکیه با حضور بیش از ۲۰ دانشمند از کشورهای آلمان، انگلیس، ایران و ترکیه  و.. در تاریخ سوم و چهارم آبان ماه در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ایران در کرج برگزار می شود. در این راستا با دکتر مجتبی محرمی عضو کمیته علمی این سمپوزیوم گفتگویی صمیمانه داشتیم که از نظرتان می گذرد:

ارتقای تعاملات علمی و انتقال دانش در آپی تراپی

دکتر مجتبی محرمی، بیان کرد: سمپوزیوم های علمی بین المللی آپی تراپی ایران و ترکیه کمک می کند تا سطح تبادلات و تعاملات علمی کشور با  جهان گسترش یافته و رشد کند و به دنبال آن زنبورداری، سلامت عمومی و طب سنتی بر پایه محصولات ارگانیک رشد و ارتقا یابد.

عضو کمیته علمی سمپوزیوم آپی تراپی ایران و ترکیه با بیان اینکه زنبورعسل از دو بُعد اقتصادی و سلامت محوری اهمیت فراوانی دارد، تصریح کرد: همانگونه که مستحضرید؛ در قرآن کریم از آن به عنوان شفا دهنده مطرح است، ولی شاهدیم که بیشتر به زنبور عسل در بعد اقتصادی و تولید محصولات توجه شده و متاسفانه در حوزه اثرات سلامت محور این حشره قرآنی و هم بحث گرده افشانی او فعالیت موثر و کاربردی شایانی صورت نگرفته است.

محرمی، افزود: اثر گرده افشانی زنبور عسل دارای مزیت های اقتصادی بسیار مهمی در صنعت کشاورزی، امنیت غذایی و تنوع زیستی و بهبود تولیدات باغی و زراعی است که میلیاردها تومان ارزش افزوده و اعتبار اقتصادی برای کشور ایجاد می کند.

 

 

برجسته سازی بعد سلامت محوری زنبورعسل هدف سمپوزیوم آپی تراپی ایران و ترکیه

به گزارش عسلنا، به نقل از بینا نیوز، وی با اشاره به اینکه از بُعد علمی و سلامت محوری کمتر به اهمیت زنبورعسل پرداخته شده ، اظهار کرد: تنها به صورت  سنتی  و تجربی دانش و تجاربی در این زمینه وجود دارد ولی چندان عمیق ،علمی و دقیق به مقوله اهمیت سلامت محوری محصولات زنبورعسل پرداخته نشده است.

رئیس بخش تحقیقات زنبورعسل موسسه واکسن و سرم سازی رازی ، ادامه داد: سمپوزیوم بین المللی آپی تراپی ایران و ترکیه که در سوم و چهارم آبان ماه با شرکت دانشمندان برجسته دنیا به خصوص متخصصین کشور ترکیه  در موسسه رازی برگزار می شود و از دیدگاه علمی به بحث سلامت محوری زنبورعسل و رشته تخصصی آپی تراپی خواهد پرداخت که این بسیار مهم و سرآغاز یک تحول بزرگ و بنیادین در صنعت زنبور عسل و بهداشت و سلامت کشور خواهد بود.

محرمی، با ذکر اینکه در این سمپوزیوم به محصولات زنبور عسل به شکل علمی و عالمانه نگاه خواهد شد، یادآور شد:  نقش این محصولات با تشریح تکنیک های آپی تراپی در کنترل، پیشگیری و درمان انواع بیماری ها، تشریح و برجسته خواهد شد.

کندوی زنبورعسل داروخانه ارگانیک و جایگزین درمان های شیمیایی

 رئیس انجمن علمی زنبور عسل ایران ، عنوان کرد: این نکته که امروز در دنیا بسیار پرداخته شده که داروهای شیمیایی و فراورده های شیمیایی در کنار درمان، مضرات فراوانی برای بشر دارد و دانشمندان به دنبال جایگزینی مناسب برای این داروها هستند و اینجا نقش داروها و درمان های ارگانیک روشن می شود و کندوی زنبور عسل می تواند یک داروخانه ارگانیک و جایگزینی بسیار مناسب برای داروهای شیمیایی در جهت سلامت انسان است.

وی، بزرگترین دستاورد این سمپوزیوم را معرفی زنبورعسل و محصولات سلامت محورش به عنوان یک جایگزین بی زیان در درمان بیماری ها و سلامت عمومی دانست و ابراز کرد: همچنین ایجاد زمینه تولید استاندارد محصولات آپی تراپی مورد مصرف در طب سنتی می تواند از اهداف مهم این همایش باشد.

محرمی، تاکید کرد: فراورده های زنبور عسل که اکنون به شکل سنتی ودر باور عمومی  برای درمان و سلامت استفاده می شود باید دارای استانداردها و کیفیت و میزان و فرموله مناسب باشند و تحت استاندارد و الزامات علمی و فنی تولید شده  و توسط متخصصین و پزشکان دوره دیده آپی تراپی تجویز شود و چه بسا اگر دارای این شرایط نباشند حتی به جای درمان نکاتی منفی را نیز ایجاد کنند، پس تولید استاندارد محصولات زنبور عسل برای مصارف آپی تراپی از اهداف این سمپوزیوم است.

تولید استاندارد محصولات آپی تراپی و تجویز توسط پزشکان متخصص

 عضو کمیته علمی سمپوزیوم آپی تراپی ایران و ترکیه، اضافه کرد: این هدف منجر به توسعه صنایع دارویی و ترکیبی با تکیه بر محصولات زنبور عسل و به دنبال آن توسعه اقتصاد و معیشت زنبورداران،  ایجاد ارزش افزوده و بالا رفتن قدرت چانه زنی زنبورداران برای فروش محصولات باکیفیت و درجه یک می شود.

وی تشریح کرد: وقتی یک زنبوردار عسل های دارویی، ژل رویال، بره موم و زهر را با کیفیت و استاندارد و الزامات آپی تراپی تولید کند، قطعا قیمت این محصولات دیگر قیمت عرف عمومی بازار نخواهد بود و با چند برابر ارزش افزوده اقتصادی به فروش خواهد رفت.

بالا رفتن قدرت چانه زنی زنبورداران و افزایش قیمت محصولات با کیفیت

دکتر محرمی در بیان دیگر اهداف سمپوزیوم آپی تراپی ایران و ترکیه، گفت: از دیگر اهداف این سمپوزیوم تاکید بر حفظ محیط زیست و طبیعت و نیز ارزش های طبیعی و ارگانیک و معرفی علمی جایگاه زنبورعسل و فراورده هایش در امنیت غذایی و بقای کره خاکی است.

وی افزود: این ارزش ها  توسعه سلامت و اقتصاد کشور را به دنبال خواهد داشت و ما باید به فراورده هایی تکیه کنیم که با روح و جسم انسان و طبیعت ذاتش همخوانی داشته و بتواند سلامت پایدار انسان را تامین کند.

وی توضیح داد: این سمپوزیوم در دو روز برگزار می شود و یک روز به جامعه زنبورداران ، متخصصین ، پژوهشگران، مدیران تشکل ها و صنوف و دانشجویان این رشته اختصاص دارد و یک روز هم برای پزشکان، داروسازان و متخصصین بهداشت و سلامت اختصاص دارد که اطبا و پزشکان و داروسازان در این سمپوزیوم بیشتر با زنبور عسل و شگفتی های سلامت محور محصولات آن آشنا می شوند تا زمینه مصرف کاربردی این محصولات به طور علمی در تجویز پزشکان و نسخه های درمانی جایگاه خود را پیدا کنند و متخصصین طب سنتی نیز با تجویز محصولات استاندارد سازی شده آپی تراپی بتوانند از ظرفیت های درمانی زنبورعسل استفاده کنند.

عضو کمیته علمی اولین سمپوزیوم آپی تراپی ایران و ترکیه، در پایان خاطر نشان کرد: ایجاد خودباوری در زنبورداران و پزشکان طب سنتی برای فعالیت موثر با تکیه بر تنوع محصولات زنبورعسل و ظرفیت های بالای این محصولات در کشور و تولید استاندارد و استفاده و تجویز این محصولات سلامت محور کندو ، از دیگر اهداف این همایش بزرگ است.

اخبار سمپوزیوم و اطلاعات کامل آن را بخوانید ( اینجا + )

به آسانی از طریق این لینک ثبت نام کنید:

(https://symposium.iranapitherapy.com/#komite)

۰
۰
منبع بینا نیوز
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید