۱
۰

درمان های خانگی برای درمان آلرژی و بثورات پوستی

درمان های خانگی برای درمان آلرژی و بثورات پوستی
از آنجایی که بثورات پوستی می تواند به دلایل متعددی ایجاد شود، تعیین علت دقیق برای دریافت درمان مناسب بسیار مهم است.

به گزارش عسلنا، به نقل از سلامت نیوز به نقل از فارم ایزی، ممکن است به یک ناحیه قرمز و متورم که خارش و دردناک است روی پوست خود نگاه کنید و تعجب کنید که از کجا آمده است؟ راش می تواند نشان دهنده چندین مشکل پزشکی باشد که می تواند به دلیل یک ماده تحریک کننده یا آلرژی ایجاد شود.

از آنجایی که بثورات پوستی می تواند به دلایل متعددی ایجاد شود، تعیین علت دقیق برای دریافت درمان مناسب بسیار مهم است. ممکن است به مواد خاصی حساسیت داشته باشید و هنگامی که این مواد با پوست شما تماس می گیرند می تواند منجر به ایجاد بثورات شود.

بنابراین، بروز بثورات می تواند به دلیل حساسیت های پوستی نیز باشد. حتی اگر راش ممکن است ناراحت کننده و دردناک باشد، مسری نیست. یعنی نمی تواند از فردی به فرد دیگر سرایت کند.

با این حال، برای تسکین پوست خود، داروهای خانگی مختلفی برای بثورات پوستی وجود دارد که ممکن است برای شما مفید باشد.

 

 

چه چیزی باعث آلرژی و بثورات پوستی می شود؟

برخی از مواد موجود در محیط مانند گرده ها، کپک ها یا مواد گیاهی و حیوانی می توانند باعث ایجاد واکنش های آلرژیک روی پوست، به ویژه در تابستان یا بهار شوند.

چند گیاه و علف می تواند باعث ایجاد بثورات پوستی آلرژیک شود.
عرق و گرما می تواند باعث کهیر شود.
با تعریق بیش از حد، ممکن است بدتر شدن اگزما (درماتیت آتوپیک) را تجربه کنید.
هنگامی که پوست با ماده ای که باعث تحریک (آلرژن) می شود، تماس پیدا می کند، به سیستم ایمنی هشدار می دهد که منجر به بثورات پوستی می شود. این بیماری درماتیت تماسی آلرژیک نامیده می شود که درماتیت به سادگی به معنای تحریک پوست است.

برخی از علل شایع عبارتند از:

پیچک سمی (شایع ترین دلیل)
گیاهان (مواد به دست آمده از گیاهان)
آنتی بیوتیک ها و برخی داروهای دیگر
عطرها که ممکن است با پوست شما تماس پیدا کند
مواد نگهدارنده
فلزات (مانند نیکل)
اگر بتوانید از ماده ای که باعث واکنش می شود اجتناب کنید، بثورات معمولاً در عرض 2 تا 4 هفته از بین می روند.

به آسانی می توانید سعی کنید پوست خود را با یک پارچه خنک و مرطوب و سایر مراحل مراقبت از خود در خانه تسکین دهید. در صورت تشدید علائم به متخصص پوست مراجعه کنید.

علائم آلرژی و بثورات پوستی

آلرژی و بثورات پوستی ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. این آلرژی در عرض چند دقیقه، چند ساعت یا چند روز پس از تماس با یک آلرژن رخ می دهد. اگر هر زمانی که پوست ما با یک آلرژن تماس پیدا می کند، علائم ایجاد می شوند، این وضعیت درماتیت تماسی آلرژیک نامیده می شود.

آلرژی را می توانید با نشانه های زیر بشناسید:

رنگ قرمز دارد.
خارش دارد.
ممکن است بسوزد یا گز گز کند.
ممکن است با پوسته پوسته شدن روی بثورات مرتبط باشد.
ممکن است دردناک باشد.
ممکن است متورم شود، ترشح داشته باشد یا تاول بزند.
ممکن است ظاهرش شبیه کهیر باشد (پف کردگی و خارش شدید پوست داشته باشد)
بلغور جو دوسر حل شده در حمام می تواند خارش را تسکین دهد. جو دوسر حاوی مواد ضد التهابی مانند روغن لینولئیک و اسید اولئیک است که به عنوان یک ضد التهاب و آنتی اکسیدان برای از بین بردن خارش، خشکی و زبری پوست عمل می کند.

مطالعات نشان داده است که روغن های موجود در جو دوسر با هم به ترمیم پوست کمک می کنند.

درمان های خانگی برای درمان آلرژی و بثورات پوستی

آلرژی و بثورات پوستی یک اتفاق رایج است زیرا در طول فعالیت های روزانه خود با چندین آلرژن بالقوه مواجه می شویم.

درمان این بثورات می تواند به روش های مختلفی انجام شود. حتی پس از شروع درمان ممکن است مدتی طول بکشد تا بثورات از بین بروند. با این حال، درمان‌های خانگی برای بثورات پوستی وجود دارد که اگر به دنبال درمان‌های طبیعی برای بثورات و آلرژی‌های پوستی هستید، می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.

1. بابونه آلمانی

نام علمی بابونه آلمانی Matricaria recutita L است. این گل را می توان به صورت خارجی برای مدیریت التهاب پوست، بثورات و اگزما و بسیاری دیگر از بیماری های پوستی آلرژیک استفاده کرد و مطالعات انسانی نشان می دهد که از هیدروکورتیزون (مواد تشکیل دهنده کرم های مورد استفاده برای درمان بثورات) در مدیریت درماتیت سمی ناشی از مواد شیمیایی موثرتر است.

به عنوان یک درمان خانگی آلرژی پوستی، می توانید از چند قاشق چای خوری برگ بابونه آلمانی برای دم کردن چای و نوشیدن آن استفاده کنید. همچنین ترکیبی از پمادهای مختلف موجود در بازار است که حاوی این گیاه می باشد. همچنین می توانید از عصاره گل بابونه آلمانی استفاده کنید و از گل ها خمیری درست کنید و به آرامی روی بثورات پوستی بمالید.

2. برگ مریم گلی

برگ مریم گلی یکی از درمان های خانگی برای جوش های پوستی است. مریم گلی یک گیاه دارویی بومی نواحی مدیترانه ای است و برای درمان التهابات جزئی پوست از دیرباز در طب گیاهی استفاده می شود. در مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی، مشخص شده است که برخی از ترکیبات موجود در مریم گلی خاصیت کاهش دهندگی التهاب را نشان می دهند. با این حال استفاده از آن در کودکان زیر 18 سال و زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود.

به عنوان یک درمان خانگی برای بثورات پوستی، می‌توانید از روغن مریم گلی ساخته شده از برگ مریم گلی استفاده کنید و آن را با استفاده از یک سواب پنبه به آرامی روی بثورات بمالید.

3. گل مغربی

در یک کارآزمایی بالینی، مشاهده شد که گل مغربی می تواند علائم درماتیت آتوپیک را کاهش دهد. همچنین مشخص شد که اگر این گیاه به صورت موضعی روی بثورات استفاده شود، علائم اگزما را کاهش می دهد. بنابراین، می توانید از گل مغربی به عنوان یک درمان خانگی حساسیت پوستی استفاده کنید؛ ممکن است به کاهش التهاب، خشکی، خارش و لایه برداری (حذف سلول های مرده) پوست کمک کند.

لطفا توجه داشته باشید که افراد مبتلا به اسکیزوفرنی و صرع، کودکان و زنان باردار و شیرده نباید از این گیاه استفاده کنند.

می توانید با افزودن چند قطره اسانس گل مغربی به چای و نوشیدن آن به عنوان یک درمان خانگی طبیعی برای بثورات پوستی از آن استفاده کنید. همچنین می توانید اسانس را روی بثورات خارش دار خود بمالید.

4. دانه شنبلیله

دانه شنبلیله بخشی از داروهای گیاهی سنتی برای مدیریت اگزما و التهاب موضعی خفیف پوست است. در مطالعات حیوانی، عصاره دانه شنبلیله خواص کاهش دهندگی التهاب را از خود نشان داده است.

با این حال، این دارو نباید توسط کودکان و نوجوانان زیر 18 سال استفاده شود.

می توانید با مصرف چند دانه شنبلیله، جوشاندن آن در آب و استفاده از آن در حمام، بثورات خارش دار و علائم آلرژی پوستی را کاهش دهید.

5. ژل آلوئه ورا

در مطالعات حیوانی مشخص شد ژل آلوئه ورا التهاب حاد (مضر یا شدید) پوست را کاهش می دهد. وجود آنزیم ها، استرول ها و کربوهیدرات ها به خاصیت کاهش التهاب ژل آلوئه ورا نسبت داده می شود. می توان آن را به صورت موضعی برای مقابله با التهابات جزئی پوست و اختلالات التهابی پوست استفاده کرد.

به ندرت ممکن است ژل آلوئه ورا در تماس باعث ایجاد حساسیت شود، بنابراین با احتیاط از آن استفاده کنید. علاوه بر این، استفاده از ژل آلوئه ورا تازه مفیدتر به نظر می رسد.

به عنوان یک درمان خانگی طبیعی برای بثورات پوستی، می توانید از برگ تازه آلوئه ورا برای به دست آوردن ژل استفاده کنید و آن را روی بثورات خود بمالید. این کار ممکن است به تسکین بثورات پوستی شما کمک کند.

6. جو دوسر و عسل

جو دو سر با نام علمی Avenae stramentum شناخته می شود و حاوی مقدار زیادی ترکیبات زیست فعال است. می توان از آن برای مقابله با بسیاری از التهابات پوستی و بیماری های پوستی سبورئیک (پوسته پوسته شدن پوست) به ویژه آنهایی که با خارش همراه است استفاده کرد.

می‌توانید با مخلوط کردن جو دوسر در کشک و عسل و استفاده از آن روی بثورات پوستی، از جو دوسر به عنوان یکی از درمان‌های خانگی برای جوش‌های پوستی استفاده کنید. این دارو را می توان به عنوان یکی از درمان های خانگی برای آلرژی پوستی صورت نیز استفاده کرد.

7. پوست بلوط

پوست بلوط برای مدیریت التهابات جزئی پوست، بیماری‌های پوستی چرکی (بیماری‌های همراه با ترشحات چرک از بثورات پوستی) و اگزما (تاول‌های پوستی پر از مایع) استفاده می‌شود. گزارش شده است که استفاده از پوست بلوط در برخی موارد باعث ایجاد آلرژی می شود، بنابراین هنگام استفاده از آن احتیاط کنید.

استفاده از پوست درخت بلوط برای بیش از یک هفته و در کودکان و نوجوانان زیر 18 سال توصیه نمی شود.

می توانید از پوست درخت بلوط به عنوان یک درمان خانگی برای آلرژی های پوستی استفاده کنید و می توانید آن را به حمام اضافه کنید یا اسانس پوست بلوط را امتحان کنید. پوست بلوط ترکیبی از چند داروی گیاهی برای مدیریت بثورات پوستی نیز می باشد.

8. دانه کتان

دانه‌های کتان از نظر علمی با نام Linum usitatissimum شناخته می‌شوند. در سرتاسر جهان اما عمدتاً در هند، ترکیه، مراکش و آرژانتین کشت می شود.

این دانه حاوی بسیاری از اجزای فعال زیستی است و ممکن است دارای خواص نرم کنندگی، تسکین دهنده تحریک و کاهش التهاب باشد که همگی برای آلرژی های پوستی و بثورات مفید هستند.

دانه های کتان را می توان به عنوان ضماد گرم استفاده کرد، دانه ها را در پارچه ای بپیچید، به آرامی گرم کنید و روی ورم ها و بثورات بمالید. همچنین ممکن است بتوانید با افزودن آن به رژیم غذایی خود، اثرات مفید آن را برای سلامت خود مشاهده کنید.

چه زمانی به دنبال کمک پزشکی باشیم؟

در صورت مشاهده یکی از علائم زیر باید با پزشک خود تماس بگیرید:

اگر حساسیت یا بثورات پوستی با درمان در عرض یک هفته از بین نرفته است.
اگر آلرژی یا بثورات پوستی پس از مدتی از بین رفتن دوباره عود می کند.
اگر بثورات دائماً خارش دارند.
اگر بثورات دردناک هستند.
اگر روی پوست خود تاول می بینید.
اگر بثورات عفونی به نظر می رسد. (قرمز هستند، تورم یا گرما دارند)
برای مدیریت این بیماری نباید تنها به درمان های خانگی اتکا کنید بلکه شما باید با یک پزشک برای مشاوره در مورد این بیماری مشورت کنید.

در آخر
اگر ناحیه قرمز همراه با درد و تورم را مشاهده کردید، ممکن است بثورات پوستی باشد.

آلرژی پوستی به یک ماده حیوانی یا گیاهی، فلز و غیره ممکن است عامل ایجاد راش باشد. بثورات پوستی عمدتاً در اثر واکنش التهابی به آلرژن ها (مواد ایجاد کننده آلرژی) ایجاد می شود. بنابراین، برای درمان صحیح آن، ابتدا باید علت آن را شناسایی کنید.

حتی ممکن است مدتی طول بکشد تا بثورات از بین بروند. درمان های خانگی برای آلرژی های پوستی مانند پوست بلوط، دانه کتان، ژل آلوئه ورا و بابونه آلمانی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. با این حال، اگر بثورات بدتر شد و از بین نرفت یا اگر متوجه علائم عفونت (قرمزی، تورم و گرما) شدید، باید با متخصص پوست مشورت کنید و از او راهنمایی بگیرید.

۱
۰
منبع سلامت نیوز
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید