۰
۰

همه چیز در مورد مصرف چای سبز در دروران قاعدگی / مفید یا مضر ؟

همه چیز در مورد مصرف چای سبز در دروران قاعدگی / مفید یا مضر ؟
چای سبز یک ادرارآور طبیعی است که به کاهش احتباس آب، کاهش نفخ و کاهش درد پریود کمک می کند.

به گزارش عسلنا، به نقل از گروه اجتماعی ایسکانیوز، چای سبز به دلیل فواید فراوانی که برای سلامتی دارد، در سطح جهانی مورد مصرف قرار میگیرد. چای سبز مملو از تانن و مقدار کمی کافئین است. برخلاف انواع چای، چای سبز از برگ های اکسید نشده تهیه می شود و یکی از کم فرآوری شده ترین چای ها است. بنابراین، سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که برای بدن شما عالی هستند.

آیا می توانم در طول پریود چای سبز بنوشم؟

از دردهای غیر قابل تحمل قاعدگی گرفته تا نوسانات خلقی بیش از حد، یک زن باید همه این شرایط را پشت سر بگذارد. بسیاری از زنان می پرسند: «آیا مصرف چای سبز در دوره قاعدگی مفید است؟ بله، تا حدودی، چای سبز برای دوره های قاعدگی کاملاً مفید در نظر گرفته می شود.»

مادران ما همیشه چای داغ را برای تسکین گرفتگی‌های شدید توصیه می‌کردند و در کمال تعجب، نوشیدن چای سبز موثر است! چای سبز یک درمان خانگی برای کاهش دردهای قاعدگی است.

مصرف چای سبز در قاعدگی عضلات شما را آرام می کند

در طول پریود، ماهیچه ها دچار گرفتگی می شوند که باعث درد و ناراحتی می شود. نوشیدن چای سبز داغ می تواند عضلات را شل کرده و درد را کاهش دهد.

 

 

چای سبز ذهن شما را آرام و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد

خلق و خوی زنان در دوران قاعدگی تغییر کرده و ثابت نمی ماند و این به دلیل تغییرات در سطوح هورمونی است. چای سبز دارای تیانین است که خلق و خو را بالا می برد و اعصاب را آرام می کند.

مصرف چای سبز باعث کاهش خونریزی می شود

مصرف منظم چای سبز در حد اعتدال باعث افزایش جریان خون سالم می شود. چای سبز سرشار از ویتامین K و منیزیم است که به انعقاد خون کمک می کند و جریان قاعدگی شما را کاهش می دهد.

چای سبز به کاهش نفخ کمک می کند

چای سبز یک ادرارآور طبیعی است که به کاهش احتباس آب، کاهش نفخ و کاهش درد پریود کمک می کند.

چگونه از چای سبز در دوران پریود استفاده کنیم؟

روش اول:چای سبز و زنجبیل

آب را بجوشانید و مقداری زنجبیل در آن رنده کنید. بگذارید آن زنجبیل 1-2 دقیقه در آب بماند؛ سپس برگ های تازه چای سبز را به آن اضافه کنید و روی ظرف را بپوشانید. بعد از چند دقیقه برگ ها را صاف کرده و چای داغ را میل کنید.

روش دوم:چای سبز، زنجبیل و عسل

آب را بجوشانید و مقداری زنجبیل را در آن رنده کنید. بگذارید مدتی بجوشد. سپس زنجبیل را صاف کرده و آب آن را به فنجان اضافه کنید. یک کیسه چای سبز بردارید و آن را به فنجان اضافه کنید. برای مزایا و طعم بیشتر می توانید به آن لیمو و عسل را اضافه کنید.

چای سبز برای دوره های نامنظم

افسانه های زیادی در مورد مصرف چای سبز برای دوره های نامنظم وجود دارد. چای سبز در واقع می تواند بر سطح هورمونی تأثیر بگذارد، اما نمی تواند باعث پریود شود. بدون شک، چای سبز در این دوره برای متعادل کردن هورمون‌های شما عالی است، اما نمی‌تواند پریود شما را تحریک یا به تعویق بیندازد. در چنین مواردی باید با متخصص زنان مشورت کنید.

اثرات جانبی چای سبز بر پریود

آیا نوشیدن چای سبز در دوران قاعدگی بی خطر است؟ چای سبز در صورتی که در حد اعتدال مصرف شود بی خطر است. با این حال مصرف بیش از حد این چای می تواند عوارض جانبی برای بدن داشته باشد.

تانن های موجود در چای سبز به آهن متصل می شوند و از جذب آن توسط بدن ما جلوگیری می کنند. این اتفاق می تواند سطح آهن بدن را مختل کند و شانس ابتلا به کم خونی را افزایش دهد.

از آنجایی که از دست دادن خون در دوره قاعدگی زیاد است، یک زن نمی تواند کمبود آهن را تامین کند. بنابراین به یاد داشته باشید، چای سبز را حتما باید در حد اعتدال مصرف کنید.

مصرف ایده آل چقدر است؟

مصرف دو فنجان چای سبز در روز در طول پریود بی خطر در نظر گرفته می شود.

احتیاط: از مصرف بیش از سه فنجان چای سبز در روز خودداری کنید چرا که می تواند سلامت کبد شما تهدید کند.

در نتیجه

چای سبز یک نوشیدنی جادویی برای آرامش ذهن و بدن شماست. هر چیزی مزایا و معایب خود را دارد، چای سبز نیز همینطور. اگر آن را درست مصرف کنید، در روزهای ناراحت کننده قاعدگی یگ گزینه عالی برای کاهش درد شما است.

۰
۰
منبع ایسکانیوز
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید