۱
۰

بانوان بخوانند / خواص شگفت انگیز عسل گون برای رحم در طب سنتی

بانوان بخوانند / خواص شگفت انگیز عسل گون برای رحم در طب سنتی
تحقیق علمی خاصی در مورد خواص عسل گون برای رحم و زنان انجام نشده است؛ ولی تحقیقاتی در مورد خواص عسل به طور کلی برای رحم وجود دارد که می توان آن را برای عسل گون هم در نظر گرفت. عسل گون با کاهش درد و خونریزی و تنظیم هورمون ها به بهبود شرایط دوره قاعدگی کمک می کند. همچنین عسل برای عفونت رحم خوب است و در درمان عفونت قارچی کاندیدایازیس موثر است. متخصصین طب سنتی معتقدند عسل برای گرمی رحم مفید است و باعث تقویت قدرت باروری زنان می شود.

به گزارش عسلنا، به نقل از خوز نیوز، تحقیق علمی خاصی در مورد خواص عسل گون برای رحم و زنان انجام نشده است؛ ولی تحقیقاتی در مورد خواص عسل به طور کلی برای رحم وجود دارد که می توان آن را برای عسل گون هم در نظر گرفت. عسل گون با کاهش درد و خونریزی و تنظیم هورمون ها به بهبود شرایط دوره قاعدگی کمک می کند. همچنین عسل برای عفونت رحم خوب است و در درمان عفونت قارچی کاندیدایازیس موثر است. متخصصین طب سنتی معتقدند عسل برای گرمی رحم مفید است و باعث تقویت قدرت باروری زنان می شود.

آیا عسل گون برای رحم خوب است؟

این سوال ممکن است برای بانوان پیش بیاید که آیا عسل گون برای رحم خوب است یا نه؟ جواب این است که عسل گون برای رحم «می تواند» مفید باشد. اما تحقیقاتی که به طور خاص تاثیر عسل گون را بررسی کند، وجود ندارد. تحقیقات کمی وجود دارد که خواص عسل برای رحم را بررسی کرده اند اما می توان این خواص را به عسل گون هم نسبت داد.

عسل گون عسلی است که زنبور عسل برای تولید آن بیشتر از شهد گل گیاه گون استفاده کرده است. هرچند عسل گون برای رحم خوب و مفید است اما اگر از نظر سلامتی کلی یا سلامتی رحم مشکل خاصی دارید، پیش از استفاده عسل گون برای رحم حتما از پزشک متخصص درباره میزان و نحوه مصرف سوال بپرسید. در ضمن به خاطر داشته باشید که حتما از عسل طبیعی و خالص استفاده کنید. استفاده از عسل های تغذیه ای و تقلبی ممکن است اثرات مخرب داشته باشد.

عسل گون برای خونریزی رحم

خواص عسل گون برای خونریزی رحم و تاثیرات آن بر دوران پریود نیاز به تحقیق و بررسی دارد. تاثیرات عسل گون بر پریود می تواند به شکل منظم کردن عادت ماهانه، کم کردن درد پریود و هم چنین کم کردن خونریزی های سنگین رحم باشد. در ادامه علت این تاثیرات بررسی شده است:

 

 

تنظیم عادت ماهانه: عسل گون حاوی ترکیباتی به نام فیتواستروژن است که می تواند در بدن نقش استروژن را داشته باشد. این ترکیب خاص می تواند به تنظیم نوسانات هورمونی افرادی که پریودهای نامنظم دارند، کمک کند.

کنترل قند خون: قند موجود در عسل گون به آرامی در خون جذب می شود. قند های مصنوعی باعث افزایش و افت ناگهانی قند خون می شوند. قند خون پایدار، به طور غیر مستقیم باعث تنظیم هورمون ها و چرخه عادت ماهیانه می شود.

کم کردن درد پریود: خواص ضد التهاب عسل گون: عسل گون دارای فلانویید و فنولیک اسید است. این ترکیبات خواص ضد التهابی دارند. در نتیجه استفاده عسل گون برای رحم باعث کاهش التهاب در پوشش رحم و بافت های اطراف می شود. این امر درد های ناشی از پریود را کاهش می دهد.

خواص تسکین دهنده درد عسل گون: آنتی اکسیدان موجود در عسل گون منجر به تسکین درد های ناشی از پریود می شود.

کاهش خونریزی شدید رحم: وجود آنزیم های خاصی در عسل گون به انعقاد خون کمک می کند. این آنزیم ها ممکن است به کاهش خونریزی کمک کنند. لازم به ذکر است که این تاثیر چندان چشمگیر نیست و اصلا قابل مقایسه با داروهایی که خونریزی رحم را کم می کنند، نیست.

حتما از عسل گون طبیعی استفاده کنید

با توجه به اینکه عسل های تقلبی یا تغذیه ای در بازار به وفور یافت می شود، اگر عسل گون را برای درمان استفاده می کنید مطمئن شوید که عسل گون طبیعی و خالص است. برای این کار باید سراغ فروشگاه های معتبر عسل بروید.

آیا عسل گون برای عفونت رحم خوب است؟

یکی از سوال های پر تکرار در مورد خواص عسل گون برای رحم این است که آیا عسل گون برای عفونت رحم خوب است یا نه؟ عسل گون و کلا همه عسل های «طبیعی» خواص ضد میکروبی دارد و می تواند برای عفونت های قارچی و باکتریایی رحم مفید باشد. عسل گون مخصوصا برای درمان عفونت قارچی واژینال مانند کاندیدازیاس موثر است.

عسل گون برای گرمی رحم

سردی رحم اصطلاحی است که در طب سنتی استفاده می شود. طبق نظر متخصصان این حوزه سردی رحم باعث ناباروری، قطع قاعدگی و یا فاصله های طولانی بین قاعدگی می شود. از عسل گون برای گرمی رحم می توان استفاده کرد. هم چنین عسل گون برای تقویت تخمک ها و افزایش قدرت باروری موثر است.

سایر خواص عسل گون برای رحم

از دیگر خواص عسل گون برای رحم می توان گفت که مصرف عسل گون خطر ابتلا به سرطان رحم را کاهش می دهد. عسل گون برای زخم رحم مانند زخم های ناشی از زایمان نیز مفید است و به بهبود سریعتر آن کمک می کند.

نحوه استفاده عسل گون برای رحم

نحوه استفاده عسل گون برای رحم برای زنان متاهل و مجرد متفاوت است. این شیوه استفاده عسل گون بیشتر در مورد درمان سردی رحم یا عفونت رحم است. زنان متاهل کافی است پنبه ای را به عسل آغشته کرده و به شکل ایمنی آن را داخل واژن خود قرار دهند.

دختران مجرد گاز استریل خشک را کاملا به عسل آغشته کنند. آن را روی بدن خود بگذرند و به پشت بخوابند تا عسل بتدریج وارد واژن آن ها شوند. این کار در فاصله ی بین دو پریود انجام می شود و در زمان پریود ممنوعیت دارد.

۱
۰
منبع خوز نیوز
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید