۲۱۸۹
۶
۱

بهترین روش تشخیص عسل طبیعی

شما هم می توانید عسل طبیعی را تشخیص دهید
شما هم می توانید عسل طبیعی را تشخیص دهید
روش های خانگی تشخیص عسل طبیعی اگرچه در برخی مواقع کاربردی و صحیح هستند اما در بسیاری از مواقع نیز اطلاعات غلط در اختیار ما قرار می دهند. در نتیجه بهترین روش برای تشخیص عسل طبیعی توجه هوشمندانه به پارامترهای مطرح شده در این مطلب است.

یکی از مهمترین دغدغه های همه ما در هنگام خرید عسل، اطمینان از طبیعی بودن آن است. البته اگر تصمیم دارید عسل هایی را بخرید کهدر فروشگاه های بزرگ عرضه می شوند و با تخفیف های خیره کننده در معرض فروش قرار می گیرند، بهتر است از خواندن ادامه این مطلب صرفه نظر کنید.

گاهی مواقع شناخت عسل تقلبی بسیار ساده است. همین که می بینید عسل با قیمت پایینی عرضه می شود، خود نشان دهنده تقلبی یا بدتر از آن، مصنوعی بودن عسل است. در نتیجه به هیچ وجه گول قیمت های پایین را نخورید که مضرات مصرف برخی از این عسل ها واقعا زیاد و غیرقابل جبران است.

خب! چطور عسل طبیعی را تشخیص دهیم؟ در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد. پاسخی علمی و دقیق که بتوانید روی آن حساب باز کنید و به برخی شایعات توجه نکنید. پیشنهاد می کنیم حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.

روش های خانگی تشخیص عسل طبیعی کارآمد هستند؟

با جستجویی ساده در اینترنت می توانید روش های خانگی تشخیص عسل طبیعی را ببینید. از کبریت گرفته تا آب، وسایلی هستند که در بسیاری از سایت ها برای تشخیص عسل طبیعی مورد توجه قرار می گیرند. سوال اینجاست که آیا این روش ها مبنای علمی و تجربی دارند یا خیر؟

 

 

پاسخ کاملا واضح است؛ خیر! این روش ها هیچ مبنای علمی ندارند. در واقع نمی توان گفت که روش های تشخیص خانگی عسل طبیعی، یک مبنای کلی برای تشخیص انواع عسل طبیعی است و هر عسلی که از این آنالیزهای خانگی موفق بیرون آید، قطعا طبیعی است.

بگذارید مثالی برایتان بزنیم. یکی از روش های خانگی تشخیص عسل طبیعی این سات که ان را در آب سرد حل کنید. اگر زود حل شود یعنی عسل تقلبی است و اگر دیر حل شود، عسل طبیعی است. شاید این روش برای برخی عسل های طبیعی صحیح باشد؛ اما برخی عسل های طبیعی مثل عسل انواع مرکبات به دلیل رطوبت بسیار زیاد، خیلی سریع در آب حل می شوند. در نتیجه نمی توان به طور کلی این روش تشخیص خانگی عسل طبیعی را پذیرفت.

علاوه بر این، بسیاری از تولید کنندگان عسل تقلبی و عسل مصنوعی با دانش در مورد این روش ها، اقداماتی را انجام داده اند تا شرایط عسل طبیعی را در عسل غیرطبیعی خود ایجاد کنند. به همین خریدار در هنگام خرید عسل، به سادگی گول می خورد و قبول می کند که عسلی که هیچ خاصیتی ندارد، طبیعی است.

نتیجه اینکه نمی توان به روش های خانگی تشخیص عسل طبیعی امیدوار بود. این روش ها هم به طور کلی قابل اتکا نیستند و هم قابلیت دور زدن دارند. در نتیجه نمی توان آنها را مبنایی برای تشخیص عسل طبیعی قرار داد.

بررسی ساکاروز عسل کار صحیحی است؟

بهترین روش برای تشخیص عسل طبیعی، فرستادن نمونه عسل به آزمایشگاه است. اقدامی که بسیاری از برندهای تولیدکننده عسل طبیعی آن را انجام می دهند. مشکل بزرگی که استفاده از روش تشخیص عسل طبیعی با کمک آزمایشگاه دارد این است که فقط به ساکاروز توجه می شود. شاید شما هم شنیده باشید که بسیاری از تولیدکنندگان عسل، ادعا می کنند که عسل آن ها ساکاروز زیر 2 درصد دارد. اگرچه این ادعا ممکن است صحیح باشد؛ اما امکان تقلبی بودن این ادعا نیز وجود دارد.

در سال های اخیر و با رایج شدن توجه به ساکاروز موجود در عسل، برخی تولیدکنندگان عسل تقلبی و عسل مصنوعی به فکر راهکارهایی برای دور زدن این روش افتادند. در حال حاضر روش هایی وجود دارد که زنبوردار یا شرکت عرضه کننده عسل می تواند میزان ساکاروز عسل مصنوعی یا عسل تقلبی را در حد صفر پایین بیاورند.

این مشکل باعث شده تا حتی توجه به ساکاروز نیز چندان برای شناخت عسل طبیعی مناسب نباشد. در واقع ممکن است شما یک عسل مصنوعی بخرید که با اضافه شدن برخی مواد، ساکاروز آن حتی از عسل طبیعی نیز پایین تر نمایش داده شود. در نتیجه گول برگه آزمایش عسل طبیعی را نیز نخورید.

با این وجود، احتمالا شما هم به این سوال فکر می کنید که بهترین روش تشخیص عسل طبیعی چیست؟

بهترین روش تشخیص عسل طبیعی

همانطور که گفتیم بهترین راه برای تشخیص عسل طبیعی، استفاده از نتایج آزمایشگاه است. اما فقط توجه کردن به یک پارامتر از انواع داده هایی که در آزمایش به دست می آید کار درستی نیست. اگر می خواهید به طور دقیق و مشخصی بهترین روش تشخیص عسل طبیعی را پیگیری کنید، باید اطلاعات کاملی در مورد ویژگی های عسل طبیعی داشته باشید.

5 ویژگی اصلی در عسل طبیعی وجود دارد که می تواند به شما برای شناخت عسل طبیعی  و تشخیص آن از عسل تقلبی کمک کند. این 5 پارامتر باید در کنار هم و برای هر نوع عسل به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرد. این پارامترها عبارتند از:

  • میزان ساکاروز
  • میزان گلوکز
  • میزان فروکتوز
  • میزان رطوبت
  • HMF

حتما در هنگام خرید عسل به این 5 پارامتر در برگه آزمایش و اطلاعات ارائه شده توجه کنید. البته هر کدام از این پارامترها برای عسل های مختلف متفاوت است. در نتیجه باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد. برای مثال رطوبت عسل مرکبات بیشتر است عسل گون است. همچنین ساکاروز برخی از عسل های تک گل طبیعی مثل کنار ممکن است تا 7 هم برسد، اما ساکاروز بسیاری از عسل های تک گل زیر 5 است.

سخن آخر

روش های خانگی تشخیص عسل طبیعی اگرچه در برخی مواقع کاربردی و صحیح هستند اما در بسیاری از مواقع نیز اطلاعات غلط در اختیار ما قرار می دهند. در نتیجه بهترین روش برای تشخیص عسل طبیعی توجه هوشمندانه به پارامترهای مطرح شده در این مطلب است. اگر می خواهید بهترین عسل طبیعی را بخرید، حتما به این موارد با توجه به نوع عسل توجه کنید.

شما به ما بگویید که بهترین روش برای تشخیص عسل طبیعی چیست؟ شما از چه روشی استفاده می کنید؟ به نظر شما روش هایی که برخی از سایت ها به عنوان روش های خانگی تشخیص عسل طبیعی بیان می کنند، همیشه کاربرد دارد؟ تجربیات و نظرات شما قطعا می تواند به ما و بسیاری از خوانندگان این مطلب کمک کند. پس منتظر نظرات شما هستیم.

۶
۱
۱ دیدگاه
 
ir
رضا | ۴ سال پیش
مرسی مطلب خوبی بود. واقعا بهترین روش تشخیص عسل طبیعی همینه ولی متاسفانه خیلیا اینو نمی دونن
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید