۱۱۷۳
۱۰
۰

2 نکته مهم در مورد مصرف عسل برای کودکان

2 نکته مهم در مورد مصرف عسل برای کودکان

عسل طبیعی یکی از بی خطرترین مواد خوراکی موجود روی زمین برای ما انسان ها است. علاوه بر اینکه این ماده خوراکی به صورت عادی هیچ ضرری برای بدن انسان به همراه ندارد، می تواند به درمان بسیاری از بیماری های ما کمک کند. به همین علت است که عسل طبیعی از گذشته تا امروز مورد توجه ما انسان ها قرار داشته است. اما آیا عسل برای کودکان هم مفید است؟ چه خطراتی ممکن است با خوردن عسل متوجه یک کودک شود. از همه مهمتر، آیا هر نوع عسلی را می توان به کودکان داد؟

در این مطلب تلاش شده تا به صورت خلاصه به نکاتی در مورد مصرف عسل برای کودکان اشاره شود. اینکه چرا برخی توصیه می کنند از خوراندن عسل به کودکان خودداری کنید و اینکه چه نوع عسل هایی برای کودکان مضر هستند، موضوعی است که احتمالا برای تمامی پدران دلسوز و مادرانی که برای سلامتی فرزند خود اهمیت قائل هستند، مهم است.

چرا ممکن است عسل برای کودکان خطرناک باشد؟

اگر نگاهی به توصیه های مختلف برای عسل درمانی یا استفاده از خواص عسل بیاندازید، متوجه خواهید شد که تقریبا همه معتقدند که عسل طبیعی برای کودکان زیر 1 سال مضر است و حتی ممکن ست باعث مرگ شود. اگر کمی بیشتر دقت کنید، متوجه می شوید که علت خطرناک بودن عسل طبیعی برای کودکان زیر 1 سال، وجود نوعی سم به نام بوتیلیسم درون عسل طبیعی است. این سم می توان باعث آسیب رسیدن به کودک زیر 1 سال شده و حتی منجر به مرگ شود.

عسل برای شما خوب است یا بد؟ | قسمت اول

 

 

شاد برای شما هم این سوال پیش بیاید که اگر در عسل طبیعی چنین سمی وجود دارد، پس چرا افراد بزرگسال با خوردن عسل دچار مشکل نمی شوند؟ همین تفکر تاکنون جان بسیاری از نوزادان را به خطر انداخته است. پدر یا مادر گمان م کند چون خود او می تواند عسل میل کند، پس نوزادش که حالا می تواند برخی مواد خوراک دیگر مثل میوه یا... را میل کند، عسل هم برای رشد و تقویت بدن او مناسب است. تفکری خطرناک که ممکن است آسیب های جدی به کودک بزند.

علت اینکه عسل طبیعی برای افراد بزرگسال خوب و برای کودکان زیر 1 سال خطرناک و تا حدودی سمی است، توانایی معده در هضم عسل طبیعی است. معده کودکان نمی تواند در برابر سم های ناچیز موجود در عسل مقاومت کند که اتفاقا برای افراد بزرگسال به عنوان یک پادزهر یا نوعی واکسن عمل می کنند. در واقع همان مواد که معده افراد بزرگسال به راحتی آن را هضم کرده و هیچ خطری مصرف عسل طبیعی فرد را تهدید نمی کند؛ همان مواد ممکن است باعث مرگ نوزاد شوند.

به همین علت به طور قطع توصیه می شود کودکان زیر 1 سال به هیچ وجه از مصرف عسل استفاده نکنند. البته برخی محققان معتقدند که حتی کودکان زیر 2 سال نیز مجاز به استفاده از عسل طبیعی نیستند. با این حال توصیه می کنیم برای اطمینان بیشتر، حتما قبل از مصرف عسل طبیعی برای فرزندتان با پزشک مشورت کنید. طبیب طب سنتی نیز در این زمینه می تواند به شما کمک کند.

لطفا هشدارها را جدی بگیرید. به ویژه این روزها با افزایش سطح آلودگی های ویروسی در جهان به ویژه آنفولانزا و کروناویروس، احتمال اینکه پدران و مادران از ترس ضعیف بودن فرزندشان و برای پیشگیری از کرونا به فرزندان زیر 2 سال خود بدون تجویز پزشک یا طبیب طب سنتی عسل طبیعی بدهند، زیادتر شده است. با اطلاع رسانی در این زمینه جلوی بروز برخی فجایع را بگیریم.

به طبیعی بودن عسل ایمان داشته باشید

حالا که مطمئن شدیم بهتر است به کودکان زیر 2 سال عسل طبیعی ندهیم و کودکان زیر 1 سال نیز اصلا عسل طبیعی میل نکنند، بد نیست به سراغ کودکان بالای 2 سال برویم. آیا مصرف هر نوع عسل برای این کودکان مفید است؟ پاسخ منفی است. عسل های تقلبی و عسل های مصنوعی می توانند با سلامت کودک شما بازی کنند!

لطفا عسل طبیعی نخرید!

در مجله عسلنا زیاد در مورد عسل طبیعی و مضرات عسل های غیرطبیعی صحبت کرده ایم. تمامی مضرات ممکنی که در مورد عسل مصنوعی می دانید را ضربدر 10 کنید و برای کودک خود متصور شوید. مطمئن باشید که عسل مصنوعی نه تنها سلامت فعلی کودک شما را تهدید می کند بلکه به راحتی سلامت او در دوران جوانی و میانسالی را نیز تهدید می کند.

اگر کودک شما از همان ابتدای کودکی شروع به مصرف عسل مصنوعی کند، اولا که طعم عسل طبیعی برایش ناشناخته شده و در آینده علاقه ای به خودرن این نوع عسل نخواهد داشت. همچنین عسل مصنوعی از ابتدای کودکی میزان قند وارد شده به بدن کودک شما را افزایش داده و در دوران جوانی او را به بیماری های مختلفی مثل کبد چرب، دیابت نوع دوم و بسیاری از بیماری های دیگر مبتلا خواهد کرد.

شاید خیلی ساده به نظر برسد؛ اما دقت شما در خرید عسل طبیعی، می تواند تضمین کننده سلامت کودک شما و دیگر اعضای خانواده باشد. شاید به همین علت است که بسیاری از پزشکان، کارشناسان تغذیه و اطبا طب سنتی ایران و دیگر نقاط جهان، تاکید فراوانی برای دقت در خرید عسل طبیعی دارند. این موضوع را جدی بگیرید.

سخن آخر

مصرف عسل طبیعی برای کودکان زیر 1 سال ممنوع و برای کودکان زیر 2 سال باید با احتیاط و طبق نظر پزشک متخصص و طب طب سنتی حاذق انجام شود. علاوه بر ان باید در هنگام خرید عسل طبیعی برای کودکان بالای 2 سال به طبیعی بودن عسل ایمان داشته باشید. در غیر این صورت خطرات آنی یا بلند مدت ممکن است به فرزند شما آسیب وارد کند.

5 نکته مهم که باید در هنگام خرید عسل طبیعی به آن توجه کنید

فراموش نکنید که عسل طبیعی می تواند یک درمانگر مناسب برای کودکان بالای 2 سال باشد. با این حال این به شرطی است که حتما در هنگام خرید عسل دقت کنید و تا جای ممکن از مکان های معتبر خریداری کنید. البته این فقط برای خرید عسل به منظور مصرف کودکان مهم نیست. با این حال حساست بالای مصرف عسل توسط کودکان باعث می شود که وسواس بیشتری برای خرید عسل به کار ببندیم. به برندهای معتبر شناخته شده در عرصه عرضه عسل طبیعی اعتماد کنید.

اگر تجربه ای در زمینه استفاده کودکانتان از عسل طبیعی داشته اید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. آیا شما هم در هنگام خرید عسل طبیعی به منظور مصرف فرزندتان، دقت بیشتری برای طبیعی بودن عسل به کار می بندید؟

 

۱۰
۱
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید