۱۹۷۴
۳
۰

لطفا عسل طبیعی نخرید!

این روزها شرکت های تولیدکننده عسل تقلبی می گویند:
این روزها شرکت های تولیدکننده عسل تقلبی می گویند:

بارها و بارها در فروشگاه های زنجیره ای بزرگ قدم زده ایم و این تابلو را دیده ایم: لطفا عسل طبیعی نخرید! تعجب نکنید؛ این یک واقعیت پنهان است که همه ما این شعار زیبا را می بینیم، توجه می کنیم و بسیاری از ما به آن عمل می کنیم. چطور؟

وقتی تابلو تخفیف ویژه عسل با قیمت های استثنایی را می بینیم، در واقع داریم با همین جمله مواجه می شویم که لطفا عسل طبیعی نخرید و به جای آن از عسل تقلبی استفاده کنید! امکان ندارد عسل طبیعی باکیفیت را با قیمت هایی که در بسیاری از این فروشگاه های می بینید، به دست آورید. شاید برایتان جالب باشد که اگر به سراغ خود زنبورداری بروید که عسل طبیعی تولید می کند هم به هیچ وجه با این قیمت به شما عسل نمی فروشد!

پس با جرئت می توانی بگوییم که تابلو عسل با تخفیف ویژه در واقع تبلیغی برای فروش عسل تقلبی است. این مضوع را جدی بگیرید و از خریدن این عسل ها صرفه نظر کنید. ضرر عسل های تقلبی آنقدر زیاد است که ممکن است باعث بروز مشکلات جبران ناپذیر برای سلامتی شما شود. پس بیخیال این عسل ارزان قیمت بی کیفیت شوید که کاملا ضرر است!

سوال اینجاست که چرا این تابلوهای وسوسه انگیز با زبان رسا به شما می گویند که عسل طبیعی نخرید؟ چه سودی پشت این تجارت خطرناک است که جان ما را نشانه گرفته اند؟ و آیا اصلا عسل مصنوعی برای سلامتی ما مضر است که تا این حد باید برای خرید عسل طبیعی هزینه کنیم؟

 

 

عسل طبیعی نخرید تا ما پولدار شویم

اولین دلیل این است که سود فروش عسل تقلبی و عسل مصنوعی بسیار زیاد است. زحمت تولید عسل مصنوعی حتی از تولید مربا نیز کمتر و هزینه انجام شده برای آن نیز به مراتب پایین تر است. این یک تجارت پر سود است که شما برای خرید عسل تقلبی و عسل مصنوعی ترغیب شوید. حالا ممکن است زمانی با تخفیف های ویژه خرید کنید و به مرور زمان ذائقه تان برای خوردن این نوع مواد خوراکی تغییر پیدا کند. بارها مشاهده شده افرادی که همیشه عسل مصنوعی خورده اند، علاقه ای به خوردن عسل طبیعی ندارند!

عسل؛ ماده ای بهشتی، دارویی زمینی

سود سرشار شرکت های تولید کننده عسل مصنوعی و مجموعه هایی که برای تولید عسل تقلبی فعال هستند، علت اصلی تشویق شما برای نخریدن عسل طبیعی است. کافی است لذت خوردن عسل طبیعی را تجربه کنید و اثرات درمانی این نوع عسل را حس کنید. در چنین شرایطی قطعا به سراغ عسل های ارزان قیمت نمی روید و در نتیجه کاسبی این مجموعه ها را کم رونق می کنید. شما با خرید عسل ارزان تقلبی، در واقع این مجموعه ها را برای تولید بیشتر و عرضه بیشتر تشویق می کنید.

این عسل ها آنقدر هم بد نیست!

این تفکر یکی از دلایل اصلی رشد استفاده از عسل مصنوعی است. برخی گمان می کنند عسل های تولید شده در کارخانه ها شاید مفید نباشند؛ اما در عوض خوشمزه و ارزان هستند. چرا نباید از این خوراکی خوشمزه که اسم ان هم عسل است، استفاده شود؟

جواب این سوال بسیار ساده است. فراموش نکنید که وقتی مربا می خورید، همه می دانید که این مربا با شکر تهیه شده، خاصیت درمانی خاصی ندارد و ممکن است مضراتی هم داشته باشد. در نتیجه در خوردن آن احتیاط می کنید. کم می خورید تا فقط مزه آن را چشیده باشید! آیا برای عسل مصنوعی هم همین دیدگاه را دارید؟

اصولا افراد به عسل یک دید مثبت دارند. یعنی فکر می کنند هر مقداری که عسل بخورند برای بدن مفید است. این موضوع حتی برای عسل طبیعی نیز صادق نیست و افراط در مصرف عسل طبیعی نیز عوارض زیادی به همراه دارد. حال فرض کنید شما ماده ای را می خورید که در تولید آن از نوعی ماده شیمیایی استفاده شده اما هدف خوردن آن بهبود مشکلات است! قطعا در خوردن ماده ای که از آن انتظار درمان دارید، رعایت چندانی نمی کنید. نتیجه این می شود که بسیاری از بیماران، دلیل بدتر شدن شرایطی بیماری خود را مصرف عسل می دانند. البته در این مواقع همه قبول می کنیم که قطعا عسل مصرفی، عسل نبوده است!

عسل های تقلبی را شناسایی کنید

جدای از این موارد، واقعا تا به حال از خود پرسیده اید که عسل مصنوعی از چه ماده ای تولید شده که تا این حد ارزان قیمت است؟ حتی اگر از شکر هم در تولید عسل استفاده شود، باز هم نمی تواند چنین قیمتی داشته باشد! در نتیجه حتی اگر به اندازه محدود هم از عسل مصنوعی استفاده کنید، احتمالا دچار مشکلات زیادی خواهید شد.

چاره چیست؟

عسل طبیعی گران است؛ قبول داریم! از گذشته تا به امروز عسل مرغوب گران قیمت بوده است. دلیل آن نیز نحوه تولید پرمشقت آن و میزان کم عرضه نسبت به تقاضا است. اما این موارد دلیل خوبی برای خرید عسل تقلبی ارزان قیمت نیست. اگر برای خرید عسل طبیعی مشکل مالی دارید، پیشنهاد می کنیم به جای مصرف عسل تقلبی و عسل های مصنوعی، عسل طبیعی باکیفیت بخرید؛ اما کم مصرف کنید. در این صورت از خواص عسل بهره مند می شوید، طعم خوب آن را نیز می چشید و در مقابل از خطرات ناشی از مصرف عسل مصنوعی در امان خواهید بود.

لطفا عسل طبیعی نخرید!

از کجا عسل طبیعی بخریم؟

یکی از مشکلات بزرگ خرید عسل، پیدا کردن و تشخیص عسل طبیعی است. البته ما ادعا نمی کنیم که تمامی عسل های موجود در فروشگاه های بزرگ، تقلبی هستند. در نتیجه شما باید به جای فروشگاه، به فکر شناخت برندهای تولید کننده عسل طبیعی باشید. اگر فروشگاه های معتبر یا برندهای اصیل تولید کننده عسل را بشناسید، حتی اگر تخفیف های ویژه ای هم بر روی محصولات خود ارائه کنند، باز هم با اطمینان کامل برای خرید از آن ها اقدام می کنید.

۳
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید