۱۷۶۴
۴
۵

5 نکته مهم که باید در هنگام خرید عسل طبیعی به آن توجه کنید

در هنگام خرید عسل طبیعی بیشتر دقت کنید
در هنگام خرید عسل طبیعی بیشتر دقت کنید

عسل طبیعی یکی از خوشمزه ترین و در عین حال مفید ترین خوراکی های روی زمین است. کمتر کسی را می شناسید که از خوردن عسل طبیعی لذت نبرد یا از آن متنفر باشد. این یعنی یک خوراکی پرطرفدار که عرضه آن باید به اندازه نیاز مردم باشد. خرید عسل طبیعی باید بر اساس نکات و پارامترهایی انجام شود تا فریب شرکت های متقلب عرضه کننده را نخوریم.

در این مطلب تلاش شده تا به 5 نکته مهم و کاربردی در این خصوص بپردازیم. امیدواریم بتوانید با استفاده از این نکات، در هنگام خرید عسل طبیعی با دقت بیشتری عمل کرده و بهترین عسل را خریداری کنید.

طبیعی بودن عسل را بررسی کنید

اولین نکته ای که باید در هنگام خرید عسل طبیعی به آن توجه داشته باشید، بررسی طبیعی بودن عسل است. حتی معروف ترین برندها نیز ممکن است عسل طبیعی نامرغوب یا حتی عسل تقلبی عرضه کنند. در نتیجه بدون هیچ رودربایستی طبیعی بودن عسل را بررسی کنید.

لطفا عسل طبیعی نخرید!

 

 

برای اینکه مطمئن شوید عسل، طبیعی است یا خیر، هیچ راهی جز دیدن برگه آزمایش عسل وجود ندارد. البته روش های مختلفی برای بررسی عسل طبیعی به صورت خانگی وجود دارد؛ اما هیچ کدام از این روش ها نمی تواند به طور دقیق مشخص کند که عسل خریداری شده طبیعی است یاخیر. در نتیجه بهترین کار، بررسی برگه آزمایش است.

البته بسیاری از برندهای باکیفیت نیز ممکن است برگه آزمایش را در اختیار فروشنده قرار ندهند. در چنین شرایطی بهترین کار تحقیق و بررسی در مورد برند عرضه کننده و محصولات قبلی آن است. با این حال تا از طبیعی بودن عسل اطمینان پیدا نکرده اید، خرید عسل را نهایی نکنید. به ویژه اگر قیمت عسل بیش از اندازه زیاد باشد که در این صورت باید حتما این مضووع را به دقت بررسی کنید.

نوع عسل را انتخاب کنید

عسل تک گل یا عسل چند گیاه؛ کدام یک از این دو نوع عسل را مد نظر دارید؟ اگر عسل تک گل را انتخاب کنید، با تعداد زیاد و تنوع فراوانی از عسل ها مواجه هستید که هر کدام از آن ها خواص و ویژگی های خاص خود را دارند. در نتیجه این شما هستید که باید انتخاب کنید چه نوع عسل طبیعی را برای خرید مد نظر دارید.

به طور کلی عسل های تک گل به عنوان عسل دارویی یا عسل درمانی شناخته می شوند. در نتیجه اگر قصد شما از خرید عسل طبیعی، عسل تک گل است، حتما باید قبل از خرید در مورد خواص هر نوع عسل تک گل تحقیقاتی را انجام دهید.

عسل تک گل چیست؟ آنچه باید در مورد انواع عسل بدانید

در مجله عسلنا می توانید بسیاری از انواع عسل های تک گل را بشناسید و با خواص آن ها آشنا شوید. البته این به شرطی است که بدانید دقیقا برای چه منظوری قصد خرید عسل تک گل را دارید. مطمئنا آشنایی با انواع عسل تک گل به شما کمک بزرگی خواهد کرد. با این حال برخی از محبوب ترین عسل های تک گل عبارتند از:

  • عسل گون
  • عسل کنار
  • عسل بهارنارنج
  • عسل بادام
  • عسل سیاه دانه
  • و...

هر کدام از این عسل ها خواص خود را دارند. بهتر است با خواص هر کدام از این عسل ها بیشتر آشنا شوید.

به قیمت توجه داشته باشید

قیمت یکی از مهمترین پارامترها در هنگام خرید هر کلایی است. برای خرید عسل طبیعی نیز قیمت نقش مهمی دارد؛ اما آنچه این قیمت گذاری را خاص می کند این است که نه قیمت خیلی پایین و نه قیمت خیلی بالا، نمی توانند گزینه های خوبی برای خرید باشند.

با توجه به سختی تولید و برداشت عسل طبیعی توسط زنبوردار، قیمت پایین عسل به معنای تقلبی یا مصنوعی بودن عسل است. درست متوجه شدید! اکثر عسل های عرضه شده در فروشگاه های بزرگ با تخفیف های بسیار زیاد، تقلبی و در بیشتر مواقع مصنوعی هستند. در واقع شما با پرداخت هزینه ای اندک، آب و شکر و برخی مواد شیمیایی مضر را که با هم مخلوط شده اند خریداری می کنید.

در مقابل، اگر قیمت عسل طبیعی بیش از اندازه زیاد باشد نیز آنقدرها به صرفه نیست. اگرچه عسل های کوهی قیمت بسیار بالایی دارند؛ اما عسل های عادی اگر قیمت زیادی داشته باشند، توجیهی برای خرید آن ها وجود ندارد. به همین علت است که گفته می شود در هنگام خرید عسل طبیعی، قیمت این ماده را بدانید تاسرتان کلاه نرود! با توجه به نوسانات قیمت عسل و دیگر فراروده های زنبور عسل، از بیان قیمت در این مطلب معذوریم؛ اما با نگاهی به سایت های معتبر تخصصی عرضه عسل طبیعی، می توانید قیمت مناسب عسل را پیدا کنید.

تنوع فراروده های زنبور عسل، شگفت انگیز است

به تاریخ تولید دقت کنید

هرچند عسل طبیعی از جمله موادی است که تاریخ انقضا ندارد و ممکن است یک عسل تا چندین سال سالم باقی بماند، اما تاریخ تولید عسل اهمیت زیادی دارد. به ویژه اگر از شکرک زدن عسل متنفر هستید، بهتر است عسل طبیعی با تاریخ تولید جدید بخرید. در این صورت نگرانی از بابت شکرک زدن سریع آن نخواهید داشت.

نگران تاریخ انقضاء عسل طبیعی نباشید!

به طور کلی بهتر است عسل طبیعی تازه خریداری کرده و تا جای ممکن آن را در محیطی مناسب نگهداری کنید. در این صورت نگرانی بابت اینکه این عسل در انبار فروشگاه به چه صورتی نگهداری شده و... نخواهید داشت.

خرید عسل را از برندهای معتبر انجام دهید

نکته آخر که به شما کمک می کند بدون کمترین دردسر، خرید بهترین عسل طبیعی را انجام دهید، مراجعه به برندهای معتبر است. برندهای معتبر به دلیل اعتبار چندین ساله خود تلاش می کنند تا محصولات باکیفیت، تازه و با قیمت مناسب عرضه کنند. همین موضوع به شما کمک می کند تا با خیال راحت تری از آن ها خرید کنید.

البته اگر دفعه اولی است که از یک برند مشهور خرید انجام می دهید ،حتما در مورد طبیعی بودن عسل تحقیق کنید. با این حال اگر یک بار از خرید عسل طبیعی مطمئن شدید ،دفعات بعدی با خیال راحت و بدون هیچ مشکلی از آن برند خرید خود را انجام می دهید. پس خرید عسل طبیعی از برندها کار شما را راحت تر نیز خواهد کرد.

سخن آخر

خرید عسل طبیعی در واقع یک کار تخصصی است. با توجه به تنوع عسل های تقلبی و مصنوعی موجود در بازار، افزایش اگاهی در مورد خرید عسل طبیعی اهمیت زیادی دارد. در نتیجه بهتر است با دید بازتری به این موضوع توجه کنید. مطمئنا خواص عسل طبیعی آنقدر زیاد است که رعایت این نکات برایتان اهمیت پیدا کند.

به نظر شما چه نکات دیگری را باید برای خرید عسل طبیعی مورد توجه قرار دهیم؟ مهمترین پارامتر از نظر شما در هنگام خرید عسل طبیعی چیست؟ حتما نظرات خود را از طریق همین پست با ما در میان بگذارید. در مجله عسلنا به صورت مجزا به تمامی نظرات شما پرداخته خواهد شد.

۴
۰
۵ دیدگاه
 
ir
امیرعلی | ۳ سال پیش
ممنون از این همه نکته برای خریدن عسل. کاش راهنمایی می کردین و سایت خوب معرفی می کردین برای خرید. ممنون از توجه شما
۰
۰
 
 
ir
علی | ۴ سال پیش
به نظر شما بهترین جا برای خرید عسل کجاس؟
۰
۰
پاسخ ها:
    ir
    ناصر قربانپور | ۳ سال پیش
    از ما بخواهید. باضمانت
    ۰
    ۰
    ir
    علی | ۳ سال پیش
    شما رو از کجا پیدا کنیم آقای قربانپور؟
    ۰
    ۰
 
 
ir
آزیتا | ۴ سال پیش
به نظر من که کلا خرید عسل طبیعی خیییییییییییلی ریسک داره
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید