۱۱۳۳
۳
۰

کدام یک از خواص عسل طبیعی برای سلامت چشم را می شناسید؟

کدام یک از خواص عسل طبیعی برای سلامت چشم را می شناسید؟

عسل یک شیرین کننده طبیعی عالی و جایگزینی مناسب برای قند است. همچنین در سراسر جهان به دلیل خاصیت ضد میکروبی، از خواص بهبود زخم و تسکین دهنده آن مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که در فرهنگ های غربی چندان رایج نیست، آیورودا و دیگر طب های سنتی شفابخش طبیعی، قرن هاست که از عسل برای سلامتی چشم استفاده می کنند.

عسل به صورت موضعی می تواند التهاب و سوزش چشم را کاهش دهد. همچنین می تواند باکتری های مضر که می تواند باعث عفونت چشم شود را از بین ببرد. برخی افراد حتی از عسل استفاده می کنند تا سعی کنند به تدریج رنگ چشم خود را تغییر دهند، اگرچه هیچ اثری برای اثبات این امر وجود ندارد.

به طور کلی هم مصرف خوراکی و هم مصرف موضعی عسل طبیعی می تواند اثرات خوبی برای چشم شما در پی داشته باشد. البته این به شرطی است که اطلاعات کافی در مورد خواص عسل طبیعی برای چشم داشته باشید و به صورت هوشمندانه از عسل استفاده کنید.

در این مطلب تلاش کرده ایم تا به صورت خلاصه به نکاتی در مورد خواص عسل برای چشم بپردازیم. البته به نظر می رسد خواص بیشتری از عسل برای چشم وجود داشته باشد. ما تنها به مهمترین خواص اشاره کرده ایم.

 

 

مهمترین خواص عسل برای چشم

خواص ضد التهابی و ضد میکروبی عسل به همراه تسکین دهنده بودن آن، عسل را به یک درمان شگفت آور مؤثر برای درمان چندین بیماری چشم تبدیل کرده است. شما برای استفاده از عسل طبیعی می توانید آن را به صورت های مختلفی مورد استفاده قرار دهید که بهتر است در این زمینه حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

درمان التهاب قرنیه به دلیل خشکی

در یک مطالعه علمی موثق، 60 نفر شرکت کننده از اشک مصنوعی حاوی عسل به عنوان یک درمان موثر برای keratoconjunctivitis یا التهاب قرنیه به دلیل خشکی استفاده کردند. این بیماری مزمن با شروع آلرژی های فصلی ظاهر می شود. این تحقیق نشان داد که عسل طبیعی می تواند شرایط را بری بهبود این بیماری بهتر کند.

بهبود زخم های قرنیه

زخم های قرنیه، زخم هایی در سطح لایه بیرونی چشم شما هستند. عسل می تواند با عفونت هایی که باعث ایجاد درد می شوند، مبارزه کند. همچنین  عسل طبیعی باعث بهبودی زخم ها می شود. خاصیت بهبود دهندگی زخم توسط عسل و همچنین اثرات ضد میکروبی آن باعث شده است که برای درمان این نوع زخم ها منحصر به فرد باشد.

درمان بلفاریت

بلفاریت شرایطی است که باعث تورم و سوزش در اطراف خط مژه شما می شود. یک منبع مطالعه معتبر، 6 خرگوش مبتلا به بلفاریت را مورد آزمایش قرار داد تا پتانسیل عسل طبیعی را به عنوان درمانی برای بلفارییت تشخیص دهد. در این آزمایش از عسل مانوکا استفاده شد اما تجربه نشان داده که عسل های ایرانی نیز یم توانند در این زمینه فوق العاده موثر باشند.

اگرچه ما هنوز به آزمایشات انسانی احتیاج داریم. با این حال به طور کلی به نظر می رسد عسل های تک گل تخصصی مثل عسل مانوکا یا عسل کنار ایرانی اثرگذاری بهتری در این زمینه داشته باشند.

برطرف کردن خشکی چشم

خشکی چشم هنگامی اتفاق می افتد که غدد اشکی که رطوبت چشم شما را تامین می کند، به اندازه کافی اشک ایجاد نکند. اگرچه می توان خشکی مزمن را با اشک مصنوعی درمان کرد؛ اما هرگز روش پیشنهادی برای درمان کامل آن وجود نداشته است.

اشک مصنوعی با عسل مانوکا و ژل چشم با عسل مانوکا اکنون به عنوان یک درمان خشکی چشم مورد مطالعه قرار می گیرند. در یک مطالعه 114 نفری، درمان خوبی برای کاهش قرمزی و ناراحتی در افراد مبتلا به خشکی مزمن مشاهده شد که از عسل برای این منظور استفاده شده بود.

چین و چروک را کاهش می دهد

عسل کاربردهای زیادی برای زیبایی پوست شما دارد. بررسی ها نشان می دهد که عسل می تواند در رطوبت پوست موثر باشد و نرمی را به لایه بالای پوست اضافه کند و به کاهش علائم پیری کمک نماید. بیشتر مواد شیمیایی و حتی برخی از مواد ضد پیری طبیعی برای استفاده در ناحیه زیر و اطراف چشم شما بی خطر نیست. از طرف دیگر عسل را می توان با آب، روغن نارگیل یا روغن جوجوبا مخلوط نموده و در اطراف چشم برای سفت شدن پوست مالید. این ترکیبات ضرر کمتری برای چشم دارند.

کاربردهای عسل برای سلامت و زیبایی پوست:

چقدر در مورد کاربرد عسل و آبلیمو برای بهبود مشکلات پوست اطلاعات دارید؟

خواص عسل مانوکا برای برطرف کردن مشکلات مختلف پوست

مصرف موضعی عسل خام، راهکاری برای مشکلات پوستی شما

درمان 4 بیماری پوستی با عسل طبیعی

آیا عسل ، یک ضد میکروب برای درمان مشکلات پوستی است ؟

برطرف کردن عفونت های باکتریایی

خواص ضد میکروبی عسل می تواند با عفونت باکتریایی چشم مقابله کند، جلوی انتشار آن را بگیرد و قرمزی را کاهش داده و بهبودی سریع داشته باشد. یک مطالعه قدیمی که در سال 2004 انجام شد، اثرات ضد میکروبی عسل را در برابر انواع مختلف باکتری ها مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و نشان داد که چقدر می تواند به ویژه در برابر بیماری های عفونی چشم نقش داشته باشد.

آیا عسل می تواند رنگ چشم را روشن کند؟

ملانین رنگی است که رنگ چشم شما را تعیین می کند. هرچه ملانین در چشمان شما بیشتر باشد، تیره تر به نظر می رسد. برخی افراد بر این باورند که استفاده از مخلوط عسل و آب می تواند با گذشت زمان باعث تغییر رنگ چشم شما شود. هیچ مدرکی مبنی بر اثبات این راه حل خانگی وجود ندارد. بعید نیست که عسل در اعماق لایه های بیرونی قرنیه شما نفوذ کند؛ اما این موضوع که بر روی رنگ چشم اثر بگذارد اصلا قابل اثبات نیست.

نحوه درست کردن قطره چشم با عسل طبیعی

عسل خام نباید مستقیماً در چشم شما ریخته شود. برای استفاده می توانید از قطره های تولید شده از عسل طبیعی استفاده کنید. همچنین می توانید قطره چشم عسل استریلیزه شده به صورت خانگی تولید و مورد استفاده قرار دهید.

می توانید عسل حل شده را با اشک مصنوعی، محلول نمکی یا آب استریل مخلوط کنید تا مخلوط خود را بسازید. در مثال زیر از آب استفاده شده است:

  • با جوشاندن 1 فنجان آب و 5 قاشق چای خوری عسل شروع کنید.
  • مخلوط را خوب هم بزنید.
  • پس از اینکه خوب با هم هم ترکیب شدند، بگذارید مخلوط کاملاً خنک شود.
  • مایع چشمی با عسل طبیعی آماده است. آن را در ظرفی مطمئن ذخیره کنید

می توانید از این مخلوط به عنوان مایع چشم استفاده کنید. همچنین می توانید قبل از استفاده، مخلوط را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. در استفاده از عسل برای چشم خود بسیار حساس باشید و احتیاط کنید. اگر قصد استفاده از عسل را به عنوان درمانی برای هر بیماری چشمی در نظر دارید، حتما با پزشک صحبت کنید

به خاطر داشته باشید که ما در مورد استفاده های بالقوه عسل برای درمان بیماری های چشم چیزهای زیادی می دانیم؛ اما در مورد عوارض جانبی احتمالی آن اطلاعات کمی در دست داریم. فقط به این دلیل که عسل یک ماده طبیعی است، ایده خوبی برای استفاده از آن در یکی از حساس ترین قسمت های بدن یعنی چشم نخواهد بود.

سخن آخر

به نظر می رسد عسل طبیعی خواص فوق العاده ای برای چشم داشته و بتواند مشکلات مختلف چشم به ویژه خشکی چشم و بیماری های باکتریایی چشم را برطرف کند. با این حال مصرف عسل باید هوشمندانه انجام شده و در این زمینه بدون مجوز پزشک متخصص یا طبیب حاذق طب سنتی، هیچ کاری انجام نشود.

اگر شما هم تجربه ای در مورد استفاده از عسل طبیعی یا محصولاتی که در آن ها از عسل استفاده شده برای چشمان خود داشته اید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. نظرات شما قطعا می تواند به استفاده هرچه بهتر از عسل طبیعی برای درمان مشکلات چشمی کمک کند

 

۳
۰
منبع https://www.healthline.com/health/honey-in-eyes
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید