۱۳۵۵
۱۰
۰

گرده گل، ترکیبی ارزشمند برای سالمندان

گرده گل، ترکیبی ارزشمند برای سالمندان
مصرف هوشمندانه گرده گل می تواند خواص فوق العاده ای برای سالمندان به ارمغان بیاورد. به همین علت می توان از گرده گل در دوز مناسبی که طبیب آن را تجویز کرده، برای بهبود بیماری ها، تامین مواد مورد نیاز بدن و همچنین افزایش سطح انرژی سالمندان استفاده کرد

دوره سالمندی یکی از دوره های مهم و حساس است که احتمالا بسیاری از ما این دوره را تجربه می کنیم. اگر شما در دوره سالمندی هستید، احتمالا از معضلات و مشکلات این دوره اطلاعات دقیقی دارید. در دوره سالمندی خوردن بسیاری از غذاها و خوراکی ها محدود می شود و نمی توان به سادگی یک رژیم غذایی دلخواه را فراهم کرد. همچنین تغییراتی در سبک زندگی مثل میزان تحرک، خوابیدن و... ایجاد می شود.

دوره سالمندی می تواند بعد از جوانی، بهترین دوره زندگی انسان باشد! البته اگر خود فرد رعایت های لازم را انجام دهد و سعی کنید آنچه که نیاز دارد را مهیا سازد. گرده گل یکی از مواد طبیعی فوق العاده ای است که می توان آن را برای دوره سالمندی بسیار ارزشمند توصیف کرد.

گرده گل اگر به درستی در زمان جوانی و میانسالی مورد استفاده قرار گیرد، دورهن سالمندی خود به خود کمی شرایط بهتری برای فرد خواهد داشت. با این حال می توان با مصرف گرده گل در دوره سالمندی شرایط بهتری را رقم زد؛ البته در کنار دیگر پرهیزات، توصیه های غذایی و دستورات سبک زندگی این اتفاق بهتر هم خواهد شد.

در این مطلب تلاش می کنیم که به صورت مختصر به این نکته بپردازیم که چرا گرده گل می تواند برای سالمندان مفید باشد. پرداختن به این موضوع احتمالا می تواند هم برای خود سالمندان و هم برای افرادی که از آنها مراقبت می کنند مفید باشد. البته فراموش نکنید که برای استفاده از گرده گل برای سالمندان، حتما باید با پزشک معالج و طبیب طب سنتی مشورت کنید.

 

 

تامین مواد مورد نیاز بدن سالمندان

در دوره سالمندی اصولا بسیاری از غذاها محدود می شود. برای مثال ممکن است برای افرادی که مبتلا به نقرس هستند یا فشار خون بالایی دارند، خوردن گوشت قرمز ممنوع یا محدود شود. همچنین ابتلا به دیابت یکی از بیماری های رایج در دوره سالمندی است که محدودیت های شدید غذایی را برای فرد به دنبال دارد. بیماری های دیگر نیز محدودیت های غذایی دیگر را برای فرد سالمند ایجاد می کنند و همه این موارد منجر می شود به کمبود برخی مواد مورد نیاز در بدن فرد.

چقدر از ارزش غذایی گرده گل اطلاع دارید؟

عموما پزشکان برای رفع مشکل کمبود مواد معدنی به دلیل حذف برخی مواد خوراکی برای سالمندان، اقدام به تجویز مکمل های غذایی یا داروهایی مثل مولتی ویتامین، ویتامین دی، قرص های آهن و.. می کنند. شاید در نگاه اول این تجویزها بسیار خوب باشد؛ اما واقعا مضرات این داروها به قدری است که باعث کم شدن سلامتی و کاهش طول عمر افراد سالمند خواهد شد.

گرده گل یکی از مواد طبیعی است که به عنوان مکمل غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که از گرده گل استفاده می کنند، عموما با کمبود مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن خود مواجه نیستند. از این رو گفته می شود که استفاده هوشمندانه از گرده گل در دوران میانسالی و جوانی، بهترین راهکار برای سپری کردن سالمندی بهتر است.

با این حال از گرده گل می توان به عنوان یک مکمل غذایی برای زمانی استفاده کرد که سالمندان از خوردن مواد غذایی مفید محروم می شوند. دوز مشخص گرده گل برای سالمندان را باید پزشک متخصص بر اساس شرایط سالمند مشخص کند؛ چراکه استفاده بیش از اندازه از گرده گل ممکن است باعث آسیب های جدی به فرد سالمند شود. با این حال، مصرف متعادل گرده گل مضرات داروهای شیمیایی را ندارد و می تواند به بهود سلامت سالمندان کمک کند.

افزایش سطح انرژی مورد نیاز بدن

یکی از مشکلات همیشگی سالمندان، کمبود انرژی است. این کمبود انرژی خود باعث کم تحرکی و همین موضوع باعث افزایش مشکلات این دوره از زندگی می شود. به همین علت است که توصیه می شود تا جای ممکن افراد سالمندی از بی حالی، خمدگی و کمبود انرژی دور شوند.

طبیعی است که استفاده از هر ماده انرژی زا در این دوره از زندگی نمی تواند مفید باشد. مواد انرژی زا شیمیایی مثل نوشابه ها و قرص ها، هیچ کدام برای این دوره مفید نیستند. تنها مواد طبیعی می توانند در این زمینه کمک کننده باشند.

با گرده گل، نوشابه انرژی زا طبیعی بسازید

گرده گل یکی از مواد خوراکی مفید برای کمک به افزایش انرژی در دوره سالمندی است. گرده گل به صورت طبیعی و در دراز مدت، سطح انرژی بدن فرد سالمند را افزایش می دهد و همین موضوع به کاهش عوارض این دوره کمک می کند.

باز هم هشدار می دهیم که مصرف گرده گل برای سالمندان بدون مشورت با پزشک ممنوع است

کمک به درمان بسیاری از بیماری های دوره سالمندی

در دوره سالمندی بیماری های مختلفی به سراغ فرد می آید. این بیماری ها هر کدام به تنهایی یا در کنار هم می توانند فرد را از پا در بیاورند. شاید بسیاری از سالمندان از خوردن قرص های فراوان در طول روز خسته می شوند و بسیاری از آن ها را میل نمی کنند. هرچند خوردن این قرص ها اهمیت زیادی دارد؛ اما می توان با استفاده از مواد طبیعی بسیاری از این بیماری ها را درمان کرده یا عوارض آن را کاهش داد تا قرص کمتری برای مصرف نیاز باشد.

گرده گل یکی از داروهای گیاهی و طبیعی برای دوره سالمندی است. هرچند حتما این داروی گیاهی باید با مشورت پزشک یا طبیب طب سنتی مورد استفاده قرار گیرد؛ اما به طور کلی می توان از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کرد.

درمان التهاب پروستات از معروف ترین کاربردهای گرده گل برای درمان بیماری های دوره میانسالی و سالمندی است. با این حال این تمام خواص گرده گل برای این دوره از زندگی ما نیست. گرده گل خواص فراوان دیگری نیز دارد که می تواند به زندگی بهتر سالمندان کمک کند. بهتر است از طبیب طب سنتی مشورت های لازم را در این زمینه دریافت کنید. همچنین می توانید مطالب مجله عسلنا در زمینه خواص گرده گل را مطالعه کنید.

برخی خواص گرده گل برای سالمندان:

سخن آخر

مصرف هوشمندانه گرده گل می تواند خواص فوق العاده ای برای سالمندان به ارمغان بیاورد. به همین علت می توان از گرده گل در دوز مناسبی که طبیب آن را تجویز کرده، برای بهبود بیماری ها، تامین مواد مورد نیاز بدن و همچنین افزایش سطح انرژی سالمندان استفاده کرد. فراموش نکنید که مصرف خودسرانه گرده گل ممکن است برای سالمندان مضر باشد.

اگر تجربه ای در زمینه استفاده از گرده گل برای سالمندان داشته اید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. تجربیات شما قطعا به حفظ سلامت سالمندان کمک بزرگی خواهد کرد.

۱۰
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید