۴۴۳۶
۷
۰

نکاتی که باید برای فروش عمده عسل طبیعی بدانید

نکاتی که باید برای فروش عمده عسل طبیعی بدانید

همه ما فعالان صنعت زنبورداری دغدغه های زیادی برای فروش محصولات خود داریم. به ویژه برای فروش عمده فراورده های زنبور عسل، مشکلات زیادی وجود دارد. متاسفانه وقتی پای دلال های بی انصاف به میان می آید، هم زنبوردار و هم مصرف کننده ضرر می کنند. این موضوع به ویژه در فروش عمده عسل طبیعی بیشتر نمود دارد. عدم آگاهی نسبت به شرایط بازار و بی توجهی به برخی نکات توسط زنبورداران، باعث می شود تا طلای شیرین و خوشمزه ای به نام عسل، مفت از چنگ زنبوردار خارج شود.

زنبورداران برای فروش عمده عسل طبیعی باید به نکات مختلفی آگاه باشند. باید توانایی مذاکره هوشمندانه برای فروش مناسب عسل تولید شده در زنبورستان خود را کسب کنند. همچنین داشتن اطلاعات در مورد شرایط بازار عسل طبیعی نیز موضوع مهمی است که نباید به راحتی نادیده گرفته شود. تمامی این نکات و نکات دیگر، دست به دست هم می دهند تا فروش عمده عسل طبیعی برای یک زنبوردار به صرفه باشد.

در این مطلب تلاش شده تا به چند نکته ساده اما مهم در مورد فروش عمده عسل طبیعی اشاره شود. به نظر می رسد زنبوردارن با توجه به همین نکات، بتوانند شرایط فروش خود را بهتر کرده و در نتیجه بهره وری زنبورستان خود را بالاتر ببرند. در نتیجه مرور این نکات می تواند برای هر زنبورداری مفید باشد.

از آزمایشگاه های معتبر استفاده کنید

شاید نکته خیلی پیش پا افتاده ای باشد؛ اما اهمیت زیادی دارد. اینکه شما به یک آزمایشگاه معتبر مراجعه کنید، می توانید احتمال فروش عسل خود را افزایش دهید. برخی از آزمایشگاه های عسل طبیعی به صورت دقیق و حرفه ای آنالیز عسل را ارائه نمی دهند. همین موضوع باعث می شود تا خریدار عمده عسل طبیعی، احساس کند که شما قصد فریب او را دارید. به ویژه اگر فروش عمده عسل به صورت محلی و منطقه ای است، آزمایشگاه های معتبر، بیشتر شناخته شده هستند و اعتماد خریدار عمده را جلب می کنند.

 

 

شاید یک آزمایشگاه عسل در شهر شما که از شهرت و اعتبار بالاتری برخوردار است، هزینه بیشتری نسبت به دیگر آزمایشگاه ها دریافت کند؛ اما در عوض اعتبار آن باعث می شود تا خریداران عمده عسل، اعتماد بیشتری به شما کنند. پس این نکته را حتما مورد توجه قرار دهید.

برای عسل های خود شناسنامه بسازید!

یک کار مرسوم در بین زنبورداران خارجی و تعجب آور برای زنبورداران ایرانی! شما قصد دارید حاصل ماه ها تلاش خود را به فروش برسانید. عسل هایی که قرار است به صورت عمده به فروش برسند، در دبه های پلاستیکی یا حلب های فلزی عرضه می شوند. تا اینجا مشکلی وجود ندارد. انچه مشکل ایجاد می کند، عدم برندسازی شما حتی برای مشتری عمده است.

شما می توانید یک شناسنامه حرفه ای برای تمامی محصولات خود بسازید. این شناسنامه می تواند شامل برخی مشخصات مفید برای شناسایی دقیق عسل باشد. منشاء گیاهی عسل، محل استقرار کندو، نژاد زنبورهای تولیدکننده عسل، زمان برداشت عسل، میزان ساکاروز و برخی مشخصات مهم آزمایشگاهی و... تنها بخشی از این داده های اطلاعاتی هستند. حتی می توانید رنگ عسل طبیعی خود را نیز چاپ کرده و بر روی شناسنامه قرار دهید. همه این ها کمک می کند تا خریدار عمده با اطمینان بیشتری از شما خرید کند و چه بسا که حاضر به هزینه بیشتر هم باشد. کار چندان سختی نیست؛ اما اثرات فوق العاده ای در فروش عمده عسل طبیعی دارد.

ردیابی قیمت را فراموش نکنید

اگر اطلاعاتی از قیمت بازار عسل ندارید، به هیچ وجه اقدام به فروش عمده عسل طبیعی نکنید. شما باید قیمت خرید و فروش عسل را به صورت دقیق و روزانه ردیابی کنید. تنها در این صورت است که می توانید عسل تولید شده در زنبورستان خود را به بالاترین قیمت به فروش برسانید. برای این منظور می توانید از همکاران یا سایت های اینترنتی کمک بگیرید. در فصلی که قصد فروش عسل را دارید، بهترین زمان را بر اساس یافته های آماری سال های گذشته به دست آورده و عسل های خود را در همان زمان عرضه کنید.

به سراغ عرضه کننده های اصلی بروید

دلال ها همیشه با خرید عسل به صورت عمده و فروش آن به عرضه کننده ها، سود اصلی از تجارت این ماده شفابخش را می برند. اگر می خواهید در فروش عمده عسل طبیعی سود کنید، به جای فروش عسل به دلال ها، به سراغ عرضه کننده های اصلی و شرکت های معتبری بروید که می دانید بدون واسطه، عسل شما را به دست مصرف کننده می رسانند.

کافی است با برخی از این عرضه کنندگان عسل طبیعی آشنا شوید و هر ساله بار عسل خود را به آن ها بفروشید. این یک معامله برد-برد برای زنبوردار و عرضه کننده است؛ چراکه با حذف دلال ها هم پول بیشتری به زنبوردار می رسد و هم عرضه کننده با قیمت پایین تری اقدام به خرید عسل عمده می کند.

از روش های اینترنتی برای پیدا کردن خریداران عمده استفاده کنید

برخی گمان می کنند که فروش عسل عمده در اینترنت امکان پذیر نیست! یا حداقل اینکه این روش برای پیدا کردن خریدار عمده عسل آنقدرها بازدهی ندارد. این یک تصور اشتباه است. شاید نتوانید یک سایت اختصاصی برای خود ایجاد کنید؛ اما استفاده از پلتفرم های مختلفی که برای خرید و فروش تعبیه شده اند، به شما برای پیدا کردن خریدار عمده عسل طبیعی کمک می کند.

برخی از سایت ها و اپلیکیشن های معروف مصل بازار و شیپور گزینه های خوبی هستند. با این حال سایت ها و اپ های تخصصی در زمینه خوراکی و حتی عسل طبیعی وجود دارند که گزینه های بهتری برای فروش عمده عسل محسوب می شوند. در یکی از پست های مجله عسلنا، به معرفی این بازارهای فروش عمده عسل طبیعی به صورت اینترنتی خواهیم پرداخت. مطمئنا در فضای آنلاین مشتریان بهتر و دست به نقدتری پیدا خواهید کرد. البته باید کمی بیشتر وقت صرف کنید، اما ارزشش را دارد!

سخن آخر

برای فروش عمده عسل طبیعی با قیمت مناسب که هزینه های زنبورداری را تامین و سود مناسبی به زنبوردار برساند، باید به نکاتی توجه داشته باشید. هرچند برخی از این نکات ساده به نظر می رسند؛ اما توجه به آنها می تواند راهکاری برای بهره وری بیشتر در فروش عمده عسل باشد.

در این مطلب به برخی از این نکات اشاره شد. اگر شما هم می توانید به نکات جدیدی که از تجربیات خودتان نشئت گرفته به آن ها اضافه کنید، حتما ما را بی نصیب نگذارید.

 

۷
۱
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید