۲۲۹۹
۴
۰

چرا باید به بسته بندی محصولات زنبورستان خود اهمیت دهیم؟

چرا باید به بسته بندی محصولات زنبورستان خود اهمیت دهیم؟
اگر می خواهید محصولات خود را با قیمت مناسب بفروشید، برندسازی کنید و بهره وری زنبورستانتان را افزایش دهید، باید به بسته بندی محصولات خود از عسل گرفته تا گرده گل و موم، توجه ویژه ای داشته باشید.

در شرایط کنونی بازار، رقابت بسیار سنگینی بین شرکت های مختلف عرضه کننده محصولات زنبور عسل و همچنین زنبورستان ها وجود دارد. این رقابت ها به دلیل فعالیت سایت ها و شبکه های اجتماعی عرضه کننده فرآورده های زنبورعسل به اوج خود رسیده است. به طوری که حتی ممکن است برخی شرکت های عرضه کننده عسل طبیعی یا تولیدکنندگان فرآورده های مختلف زنبور عسل که هیچ سابقه ای در زمینه تولید و عرضه این محصولات ندارند، تنها به کمک تبلیغات در سایت ها و شبکه های اجتماعی، حجم بسیار زیادی از بازار را به خود اختصاص دهند. در چنین شرایطی اهمیت بازاریابی فراورده های مختلف زنبور عسل اهمیت پیدا می کند. به همین علت است که کم کم با افول بسته بندی های ساده، لیبل های بی کیفیت و به طور کلی عدم توجه به بسته بندی مواجه هستیم.

بسته بندی یکی از مهمترین ارکان ها برای فروش محصولات و فرآورده های زنبور عسل به شمار می رود. علت این موضوع این است که زنبوردار در گذشته به طور کلی در محل زنبورستان خود یا در بین اطرافیان و آشنایان یا در نهایت به برخی فروشگاه ها در شهرهای اطراف عسل طبیعی، گرده گل و... می فروخت. اما امروزه ممکن است عسل طبیعی تولید شده در زنبورستانی در شمال کشور به جنوب ایران ارسال شود. طبیعتاً در چنین شرایطی که نه خود زنبوردار در آنجا حاضر است و نه می توان به کیفیت این محصول به صورت مشخص اشاره کرد، اهمیت بازاریابی غیرحضوری بیشتر معلوم می شود.

در بازاریابی غیرحضوری، اهمیت بسته بندی به اوج خود می رسد. در واقع بسته بندی نماینده ای برای برند یک زنبورداری یا عرضه کننده محصولات زنبور عسل است. این بسته بندی است که می تواند بیانگر کیفیت اصل بودن محصولات و کیفیت آن باشد.

در شرایط کنونی متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که عسل های بی کیفیت، ژل رویال های که خاصیت آنها از دست رفته، گرده گل هایی که کیفیت لازم را ندارند و... به دلیل توجه مناسب به بسته بندی توانسته اند جایگاه مناسبی در بازار کسب کنند. حال شما به عنوان یک تولید کننده حرفه ای عسل و دیگر فرآورده های زنبورعسل باید تلاش کنید در کنار کیفیت مناسب تولید محصولات خود با بسته بندی مناسب و با کیفیت نیز رقبای مختلف را کنار زده و فروش خود را بیشتر نمایید.

 

 

در واقع توجه به بسته بندی هم برای شما به عنوان فروشنده باعث بهره وری بیشتر خواهد شد و هم باعث می شود افراد مختلف گول بسته بندی های به ظاهر شیک محصولات بی کیفیت را نخورند و به سراغ محصولات شما بیایند

در این مطلب تلاش کردیم تا به برخی نکات کلیدی در مورد اهمیت بسته بندی فراورده های زنبور عسل اشاره کنیم. به نظر می رسد هر زنبورداری با مطالعه این نکات یکبار دیگر به اهمیت بسته بندی پی برده و با مرور آنها می تواند انگیزه بیشتری برای هزینه کردن برای بهبود کیفیت بسته بندی داشته باشد.

بسته بندی مناسب اصالت کالای شما را نشان می دهد

در گذشته این موضوع مطرح نبود اما امروزه بسته بندی مناسب است که نشان می دهد یک محصول کیفیت لازم را دارد یا خیر. شما اگر بهترین عسل طبیعی یا بهترین بره موم فرآوری شده را درون بسته بندی نامناسب قرار دهید، مشتری گمان می کند که با محصول بی کیفیت مواجه است. در نتیجه به راحتی به آن اعتماد نمی کند.

البته اگر برند شما شناخته شده باشد ممکن است خرید خود را نهایی کند؛ اما مطمئناً با دیدن بسته بندی های بهتر به اصالت و کیفیت محصول شما شک خواهد کرد. در نتیجه بهتر است در کنار اهمیت به کیفیت محصولات زنبورستان، حتماً به بسته بندی آن نیز توجه داشته باشیم. در این صورت مشتری حس نخواهد کرد که در حال خرید محصولی بی کیفیت است

بسته بندی مناسب ارزش محصول شما را بالا میبرد

ویژگی مهم دیگری که برای بسته بندی محصولات زنبور عسل وجود دارد این است که اگر شما محصولات خودتان را با بسته بندی مناسب وارد بازار کنید می توانید قیمت مناسبی نیز بر روی آنها بگذارید. بارها دیده شده که زنبورداران یا عرضه کنندگان فرآورده های زنبور عسل به دلیل اینکه مشتری مناسب برای محصولات خود ندارند، مجبور به کاهش قیمت فروش بوده و همین موضوع میزان سودآوری زنبورداری را کاهش می دهد. این در حالی است که اگر شما بسته بندی مناسبی برای محصولات خود تهیه کنید، بدون شک می توانید ارزش کالای خود را به اندازه ای که واقعا ارزش دارد قرار دهید.

قرار نیست گران فروشی کنیم؛ اما حداقل باید قیمت عسل، قیمت بره موم، قیمت ژله رویال و قیمت گرده گل را به همان قیمتی به بازار عرضه کنیم که برای آن زحمت کشیده شده است. در واقع وقتی شما از بسته بندی مناسب استفاده می کنید، دستتان برای مانور قیمت بالاتر بوده و در نتیجه به راحتی می توانید قیمت دلخواه خود را بر روی محصولات تان بگذارید. البته انصاف را فراموش نکنید. واقعا قیمتی را برای محصولات با کیفیت و البته با بسته بندی مناسب قرار دهید که خریدار توانایی خرید ان را داشته باشد.

بسته بندی مناسب شانس فروش را بالا میبرد

فرض کنید در یک قفسه تعداد عسل طبیعی قرار داده شده که قیمت آنها نیز تقریباً در یک رنج است. فکر می کنید وقتی کشتری نگاهی به این عسل ها می اندازد، کدام یک را برای خرید انتخاب می کند. طبیعی است که عسلی مورد پسند مشتری واقع می شود که بسته بندی مناسب تر و جذاب تری داشته باشد.

این بسته بندی می تواند نوع ظرف، لیبل روی ظرف یا حتی رنگ های به کار برده شده در بسته بندی باشد. این موضوع نه تنها فقط برای عسل بلکه برای افزایش شانس فروش بره موم، ژل رویال، گرده گل و حتی موم عسل وجود دارد.

در نتیجه تا جای ممکن از بسته بندی های جذاب نوین و حرفه ای استفاده کنید تا بتوانید در مقایسه با بسته بندی های دیگری که در بازار موجود است بیشتر بدرخشید، بیشتر جلب توجه کنید و در نتیجه بیشتر بفروشید.

سخن آخر

بسته بندی محصولات زنبور عسل در شرایط کنونی اهمیت زیادی دارد. اگر می خواهید محصولات خود را با قیمت مناسب بفروشید، برندسازی کنید و بهره وری زنبورستانتان را افزایش دهید، باید به بسته بندی محصولات خود از عسل گرفته تا گرده گل و موم، توجه ویژه ای داشته باشید. مطمئن باشید به زودی نتیجه هزینه هایی که برای بسته بندی جذاب تر می کنید، خواهید دید.

۴
۱
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید