۲۳۱۹
۵
۰

اهمیت به طراحی لیبل محصولات زنبور عسل؛ راهکاری برای فروش بیشتر

اهمیت به طراحی لیبل محصولات زنبور عسل؛ راهکاری برای فروش بیشتر
طراحی لیبل محصولات زنبور عسل موضوع مهمی است که باید در صنعت زنبورداری مورد توجه همگان قرار گیرد.

بازاریابی در دنیای امروز یک علم بسیار پیچیده است. اگرچه در گذشته می شد به راحتی با استفاده از برخی از اقدامات به فروش محصولات تولیدی از زنبورستان پرداخت؛ اما امروزه نمی توانیم به این راحتی محصولات تولید شده در زنبورستان از عسل طبیعی گرفته تا گرده گل و زهر زنبور عسل را بفروشیم. علت این موضوع، ایجاد رقابت بسیار سنگین برای عرضه محصولات است.

ظهور اینترنت و سایت های اینترنتی و همچنین شبکه های اجتماعی باعث شده تا رقابت دیگر به صورت محلی انجام نشود. فعالان صنعت زنبورداری نه تنها در شهر خود با رقبای تجاری در حال رقابت بر سر فروش محصولات خود هستند بلکه دیگر در کل کشور یا حتی کل دنیا نیز درگیر رقابت برای فروش بیشتر شده اند. ممکن است فروش یک برند عرضه کننده عسل طبیعی نسبت به فروشنده هالی محلی بیشتر باشد. به همین علت است که زیبایی بصری و بسیاری از نکات دیگر اهمیت فراوانی در بازاریابی محصولات مختلف زنبورعسل پیدا کرده اند.

یکی از مهم ترین نکاتی که برای عرضه محصولات زنبور عسل به بازار باید مورد توجه قرار گیرد، طراحی لیبل محصولات مختلف زنبور عسل خواهد بود. در گذشته یک لیبل ساده و نوشتن با ماژیک و خودکار بر روی محصولات تولید شده توسط زنبور عسل جوابگو بود؛ اما امروزه به هیچ عنوان نمی تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد. شما باید طراحی خاص و منحصر به فرد و جذابی برای محصولات طبیعی خود داشته باشید تا بتوانید در بازار با دیگر رقبا رقابت کنید. در غیر اینصورت امیدی به فروش و بهره وری بالای زنبورستان نخواهد بود.

بسته بندی عسل طبیعی؛ کم توجهی ها تا کی ادامه دارد؟

 

 

در این مطلب تلاش شده تا به نکاتی در مورد طراحی لیبل محصولات زنبور عسل اشاره کنیم. این نکات در واقع ذیل نکات مختلفی که برای بسته بندی محصولات زنبور عسل هستند قرار می گیرد. به جرات می توان گفت یکی از مهمترین نکات بسته بندی بعد از انتخاب ظرف، طراحی لیبل است. پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید بهره وری فروش خود را بالاتر ببرید، حتماً مرور کوتاهی بر روی نکات ارائه شده در این مطلب داشته باشید.

طراحی لیبل محصولات زنبور عسل بر اساس متد روز

شاید وقت آن رسیده باشد که دیگر بیخیال طرح های قدیمی و کسل کننده ای باشید که برای محصولات زنبور عسل استفاده می شد. احتمالا شما هم زمانی یا حتی همین الان از این لیبل های قدیمی استفاده می کنید. اگر می خواهید میزان بهره وری فروش خود را در بازارهای مختلف افزایش دهید، باید به دنبال طراحی لیبل بر اساس متد روز باشید. طراحی های خاص، جذاب و بر اساس اصول تجربه کاربری کمک می کند تا هم توجه مخاطب به محصول شما جذب شود و هم اطمینان بیشتری نیبت به محصولاتتان پیدا کند و حاضر شود آن را با قیمت گفته شده توسط شما خریداری نماید.

استفاده از رنگ های جذاب اما هوشمندانه

درست است که استفاده از رنگ های جذاب می تواند باعث جذب مخاطب شود؛ اما این تمام نکات استفاده از رنگ برای طراحی لیبل نیست. شما باید توجه داشته باشید که رنگ ها زمانی می توانند جذابیت لازم را برای قرارگیری در لیبل محصولات زنبور عسل داشته باشند که هوشمندانه انتخاب شوند. انتخاب رنگ هایی در طیف زرد، نارنجی، سبز، قرمز و طیف هایی از این دست، می تواند گزینه های خوبی برای طراحی لیبل محصولات زنبور عسل باشد. با این حال با توجه به رنگ برند می توانید رنگ های دیگری را نیز به آن اضافه کنید. سعی کنید از رنگ ها به صورت هوشمندانه تری استفاده کنید.

تنوع طراحی لیبل برای محصولات مختلف

اگر می خواهید لیبل های خاصی را بر روی محصولات خود بچسبانید، بهتر است به جای طراحی یک لیبل و تنها ایجاد تفاوت بر روی عنوان محصول، لیبل های متنوع طراحی کرده و آنها را برای محصولات مختلف خود آماده کنید. این تنوع در طراحی می تواند شامل المان های مختلفی که بر روی لیبل قرار می گیرد، نوع دیزاین این المان ها و همچنین تفاوت در جایگاه نوشته ها باشد.

در این صورت اگر محصولات مختلف را در یک قفسه فروشگاه بچینید، چشم مشتری تنوع آنها را متوجه شده و در نتیجه بیشتر به برند و محصولات دقت می کند. تمامی این موارد می تواند احتمال خرید او را افزایش دهد.

استفاده از المان های مربوط به زنبور

اگر قرار است لیبل را به طراح های غیر مرتبط با صنعت زنبورداری بدهید، حتماً به او یادآور شوید که بهتر است برای طراحی لیبل از المان های مرتبط با زنبور عسل استفاده کند. این المان ها می تواند مرتبط با خود زنبور عسل، گل های شهدزا، رفتارهای اجتماعی زنبور عسل و... باشد. بهتر است این توضیحات را در مورد محصولات مختلف زنبور عسل به طراح بدهید تا هوشمندانه تر در این زمینه تصمیم گیری کنند

توجه به نگارش اطلاعات روی لیبل

علاوه بر طراحی جذاب و زیبا، شما قرار است بر روی لیبل محصولات زنبور عسل اطلاعاتی را قرار دهید. دقت کنید که این وظیفه شماست که این اطلاعات کامل و هوشمندانه را در اختیار طراح بگذارید تا آنچه که مد نظر است بر روی محصولات شما درج شود. در نتیجه تا جای ممکن نگارش صحیح، بدون غلط و روان برای عبارت هایی که قرار است بر روی ظرف محصولات زنبور عسل قرار گیرند، رعایت نمایید.

دقت به کیفیت چاپ

اگر همه نکات مرتبط با طراحی لیبل را به خوبی رعایت کنید اما توجه به کیفیت چاپ نداشته باشید، تمامی زحمات شما و طراح از بین می رود. این دلیل خوبی نیست که برای صرفه جویی در هزینه ها، به سراغ چاپخانه های بی کیفیت بروید. مطمئن باشید که اگر از چاپخانه هایی استفاده کنید که کیفیت چاپ بهتری دارند، محصولات شما بهتر دیده می شود و در نتیجه فروش بالاتری را تجربه خواهید کرد.

سخن آخر

طراحی لیبل محصولات زنبور عسل موضوع مهمی است که باید در صنعت زنبورداری مورد توجه همگان قرار گیرد. به جای گله و شکایت از اینکه مردم توجه بیشتری به عسل های تقلبی و مصنوعی می کنند، بهتر است بازنگری اساسی در روش ارائه محصولات زنبور عسل به بازار داشته باشیم. با توجه به طراحی هوشمندانه لیبل عسل، بره موم، ژل رویال و... قطعا شاهد جهش فوق العاده ای در فروش خود خواهید بود. در این صورت مطمئنا بهره وری زنبورستان هم به حد قابل قبولی خواهد رسید.

۵
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید