۱۲۲۹
۶
۰

بسته بندی عسل طبیعی؛ کم توجهی ها تا کی ادامه دارد؟

بسته بندی عسل طبیعی؛ کم توجهی ها تا کی ادامه دارد؟
توجه به بسته بندی عسل طبیعی موضوع مهمی است که می تواند رقابت با عسل های بی کیفیت و تقلبی را ساده تر کند. سعی کنید به بسته بندی عسل طبیعی اهمیت دهید تا همانند عسل باکیفیتی که دارید، عرضه آن را نیز با بالاترین کیفیت به نمایش بگذارید

وقتی پای درد و دل زنبورداران می نشینیم، از فروش کم یا خرید محصولات خود توسط دلال ها با قیمت بسیار پایین شاکی هستند. بسیاری از زنبورستان ها به دلیل همین موضوع ورشکست می شوند و نمی توانند هزینه های زنبورستان و کارگران را تامین کنند. اگر کمی بیشتر در این زمینه دقت کنیم، متوجه می شویم که بسیاری از این زنبورستان ها به دلیل کم توجهی به بازاریابی و فروش به ویژه در زمینه بسته بندی مناسب عسل های تولیدی خود دچار مشکل شده اند.

در دنیای امروز که تبلیغات و بسته بندی اهمیت فراوانی دارد، عدم توجه به این موضوع مهم ممکن است آسیب های جدی به یک کسب و کار بزند. به ویژه کسب و کارهای تولیدی به این موضوع باید به صورت ویژه ای توجه داشته باشند. تولیدکنندگان عسل طبیعی نیز از این موضوع مستثنا نبوده و باید به این قسمت از کسب و کار خود نیز توجه داشته باشند.

بسته بندی عسل طبیعی و اهمیت به آن یکی از موضوعات مهم و کاربردی است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. در این مطلب به صورت مختصر تلاش کرده ایم به برخی نکات که باید در مورد بسته بندی عسل مورد توجه قرار دهید اشاره کنیم. این نکات می تواند دیدگاه کامل تری به شما برای فروش عسل بدهد.

اهمیت ظاهری ظرف عسل

یکی از مهمترین نکاتی که باید در مورد بسته بندی عسل طبیعی به آن اشاره شود، ظاهر ظرف عسل طبیعی است. این ظاهر اهمیت زیادی برای مشتری دارد. وقتی عسل های مصنوعی و عسل های تقلبی با شیشه ها و ظرف های جذاب و عموما کاربردی در معرض فروش قرار می گیرند؛ نباید اسنتظار داشته باشید که خریداری که اطلاعات کمی در این زمینه ها دارد، از محصولات شما خریداری کند.

 

 

اگر می خواهید بهره وری زنبورستان خود را افزایش دهید، باید فکری برای استفاده از شیشه ها و ظروف عسل شیک و زیبا بکنید. استفاده از شیشه های اختصاصی که فقط شما از آن استفاده می کنید، می تواند به برندسازی کمک کند. با این حال اگر هزینه لازم برای سفارش ظروف اختصاصی ندارید، حداقل از ظروف خاص تر استفاده کنید. در این صورت بیشتر در چشم می آیید.

ییلاق و قشلاق کندوها، راهکاری برای بهره وری بیشتر زنبورستان

چقدر به جنس ظرف عسل طبیعی توجه دارید؟

تقریبا می توان گفت که اکثر مردم ایران دوست دارند عسل طبیعی را در ظروف شیشه ای خریداری کنند که شفاف باشد. این ویژگی اگرچه در همه جا صادق نیست؛ اما تقریبا عمومیت دارد. در نتیجه بهتر است تا جای ممکن جنس ظرف را با دقت انتخاب کنید.

شما قصد دارید عسل طبیعی بفروش برسانید. پس بهتر است بهترین کیفیت ظرف را انتخاب کنید. اگر ظرف شما کیفیت لازم را نداشته باشد، ممکن است کیفیت عسل نگهداری شده در ظرف را تحت تاثیر قرار دهد. به ویژه ظروف بی کیفیت احتمال رس زدن عسل را بیشتر می کنند.

اهمیت جعبه و بسته بندی عسل

علاوه بر ظرفی که در آن عسل نگهداری می شود، می توانید از یک نوع بسته بندی یا جعبه برای فروش عسل خود استفاده کنید. تحقیقات نشان داده که این نوع از فروش عسل، می تواند احتمال خرید را افزایش دهد. شما از نوعی بسته بندی برای عسل خود استفاده می کنید که هزینه آن را نیز از مشتری می گیرید؛ اما این هزینه ناچیز باعث می شود که عسل تان بیشتر فروش رود.

به ویژه در خرید آنلاین عسل طبیعی، برای مشتری مهم است که عسلی که تحویل می گیرد در یک بسته بندی شکیل و جذاب ارائه شود. در نتیجه اگر سایت اینترنتی فروش آنلاین عسل دارید، حتما در این زمینه به صورت ویژه ای توجه داشته باشید. در مطالب مجزایی در عسلنا به برخی نکات در مورد بسته بندی عسل نکاتی را ارائه داده ایم که می تواند برای شما کاربردی باشد.

طراحی لیبل چه اندازه مهم است؟

یکی از مهمترین و پر اهمیت ترین قسمت های بسته بندی عسل طبیعی، لیبل هایی است که بر روی ظرف عسل زده می شود. طراحی لیبل برای بسیاری از زنبورداران اهمیتی ندارد. به همین علت است که وقتی سری به فروشگاه های عرضه کننده عسل طبیعی می زنیم، با لیبل های نامناسب مواجه هستیم. این در حالی است که عرضه کنندگان عسل های مصنوعی و تقلبی، با طراحی لیبل های شیک و جذاب، توجه مخاطب را به کالاهای خود جلب کرده و فروش را بالا می برند.

یکی از بزرگترین مشکلات زنبورداری در ایران، عدم توجه به طراحی حرفه ای لیبل برای محصولات و فراورده های زنبور عسل به ویژه عسل طبیعی است. اگر می خواهید در بازار با برندهای بی کیفیت و متقلب رقابت داشته باشید، بهتر است نگاهی به لیبل های ساده ای که بر روی محصولات باکیفیت خود می زنید انداخته و در آن تجدید نظر کنید.

در طراحی لیبل باید در یک نگاه به مخاطب این موضوع را برسانید که این محصول، یک عسل طبیعی باکیفیت است که توسط زنبور عسل استفاده شده است. در نتیجه انتخاب رنگ، فونت، المان ها و... می تواند اهمیت زیادی داشته باشد.

لوگو و اهمیت آن در بسته بندی

توجه به لوگو، اهمیت زیادی در بسته بندی عسل طبیعی دارد. در مورد لوگو و نقش آن در برندسازی در مطالبی مجزا در مجله عسلنا صحبت کرده ایم. با این حال به نظر می رسد که توجه به این موضوع برای بسته بندی، فراتر از برندسازی است. بسیاری از مردم در هنگام خرید عسل و دیگر فراورده های خوراکی، توجه ویژه ای به لوگو می کنند. ممکن است یک لوگو جذاب و هوشمندانه بتواند فرد را برای خرید ترغیب کند.

آیا توضیحات نوشته شده روی عسل هم مهم هستند؟

یکی از موضوعات مهمی که در طراحی لیبل مورد توجه قرار نمی گیرد، نوشته های روی شیشه عسل است. به این موضوع دقت کنید که همواره نمی توانید خود برای خریدار توضیح دهید. ممکن است عسل تولید و بسته بندی شده توسط شما در یک فروشگاه بزرگ به فروش برسد. تنها راه ارتباطی با خریدار، نوشته هایی است که شما روی بسته بندی، روی لیبل ظرف عسل یا درون دفترچه های درون بسته بندی بیان می کنید. پس تا جای ممکن نوشته ها و جملات را هوشمندانه انتخاب کنید

سخن آخر

توجه به بسته بندی عسل طبیعی موضوع مهمی است که می تواند رقابت با عسل های بی کیفیت و تقلبی را ساده تر کند. سعی کنید به بسته بندی عسل طبیعی اهمیت دهید تا همانند عسل باکیفیتی که دارید، عرضه آن را نیز با بالاترین کیفیت به نمایش بگذارید. در این صورت مطمئن باشید که فروش خوبی در انتظار شما خواهد بود.

۶
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید