۱۰۹۳
۴
۰

خواص گرده گل برای سلامت دهان و دندان

خواص گرده گل برای سلامت دهان و دندان
گرده گل به عنوان یک ماده موثر فوق العاده عالی برای درمان مشکلات دهان و دندان شناخته می شود.

یکی از تولیدات زنبورعسل که متاسفانه هنوز ما ایرانی ها توجه مناسبی به استفاده از آن برای حفظ سلامتی خود نداریم، گرده گل است. خواص گرده گل از بهبود مشکلات پروستات در مردان گرفته تا سلامت دهان و دندان، چیزی نیست که به سادگی بتوانیم از آن عبور کنیم. در نتیجه بهتر است به جای عدم توجه به این ماده طبیعی، خواص آن را باور کرده و به مصرف روزانه آن عادت کنیم.

یکی از مهمترین خواص گرده گل که بسیاری از افراد هیچ توجهی به آن ندارند، خاصیت این ماده برای سلامت دهان و دندان است. هرچند بیشترین خاصیت گرده گل متوجه لثه ها می شود؛ اما نمی توانیم به خاصیت آن برای دندان و محیط دهان اشاره ای نکنیم.

گرده گل البته تنوع زیادی دارد و به همین علت ممکن است منشاء گیاهی آن، تغییراتی در خواص این ماده ایجاد کند. با این حال به نظر می رسد اکثر گرده گل ها خواص مناسبی برای سلامت دهان و دندان داشته باشند. اگر گرده گلی خریداری کرده اید که خاصیتی برای رفع مشکلات لثه و دهان شما ندارد، می توانید از گرده گل های دیگر استفاده کنید. حتی بسته بندی های متفاوت از یک برند معتبر هم می تواند تغییراتی در مجموعه خواص آن ایجاد کند.

بسته ویژه عسلنا برای سلامت دهان و دندان: 

 

 

 

در این مطلب تلاش شده تا به برخی از خواص گرده گل برای سلامت دهان و دندان به ویژه لثه اشاره شود. می توانید از گرده گل در کنار دیگر داروهایی که برای سلامت دهان و دندان استفاده می کنید، استفاده نمایید. با این حال قبل از خرید گرده گل، حتما نگاهی به خواص این ماده که در ادامه آمده است بیاندازید.

تقویت لثه ها

یکی از مهمترین ویژگی های گرده گل برای سلامت دهان و دندان، کاربرد این ماده طبیعی برای تقویت لثه ها است. خوشبختانه در سال های اخیر توجه بیشتری به این ماده طبیعی برای تقویت لثه ها شده است. گرده گل با افزایش میزان املا و مواد معدنی بدن، می تواند به بهبود مشکلات لثه و تقویت این قسمت از دهان کمک کند.

در این زمینه تحقیقات منتشر شده ای وجود ندارد؛ اما برخی تحقیقات بالینی در طب سنتی نشان دهنده خواص گرده گل برای تقویت لثه ها است. می توانید از ترکیب عسل و گرده گل به همراه موم عسل، به عنوان یک ادامس طبیعی فوق العاده عالی برای تقویت لثه استفاده کنید.

برطرف کردن بوی بد دهان

بوی بد دهان یکی از مشکلات رایجی است که متاسفانه در جامعه ما به وفور مشاهده می شود. مشکل اینجاست که فردی که دهانش بو می دهد، خود متوجه بوی بد دهان خود نیست؛ در نتیجه بی توجه به مشکل خود با دیگران ارتباط برقرار می کند.

برخلاف تصورات عامه مردم که علت بوی بد دهان را تنها مسواک نزدن می دانند؛ اما دلایل مختلف دیگری نیز برای بروز این مشکل وجود دارد. در بسیاری از موارد علت بوی بد دهان افراد، تنها ناشی از مشکلات معده و روده است. همچنین ممکن است بوی بد ایجاد شده در دهان به علت کمبود برخی ویتامین ها و املاح در بدن باشد.

گرده گل می تواند هم به بهبود مشکلات معده کمک کند و هم به تامین مواد مورد نیاز بدن بپردازد. تجربه نشان داده که استفاده از ترکیب عسل و گرده گل در مدت چند هفته، مشکل بوی بد دهان را برطرف می کند.

جلوگیری از خونریزی لثه

خونریزی لثه نیز یکی از مشکلات شایع در افراد مختلف است. به ویژه افرادی که ارتودنسی انجام می دهند، شرایط بدی برای خونریزی لثه دارند. گرده گل با تامین مواد مورد نیاز بدن به ویژه بهبود املاح مورد نیاز خون، از خونریزی های مداوم لثه در هنگام مسواک زدن یا خوردن غذاهای مختلف جلوگیری می کند. هرچند بره موم نیز در این زمینه می تواند به جلوگیری از خونریزی لثه کمک نماید.

درمان التهاب لثه

گرده گل یک ماده ضدالتهابی است. این ماده می تواند التهاب های قسمت های مختلف بدن را از بین ببرد. به همین علت است که از گرده زنبور عسل برای درمان پروستات استفاده می شود. گرده گل همچنین می تواند به کاهش التهاب لثه به صورت آنی کمک کند.

با این حال کاربرد اصلی گرده گل برای کاهش التهاب لثه مربوط به اثرات بلند مدت این ماده است. گرده گل می تواند مشکلاتی که منجر به التهاب لثه می شوند را برطرف کرده و تا جای ممکن از بروز این مشکل جلوگیری کند. البته این به شرطی است که از گرده گل به صورت هوشمندانه استفاده شود. بره موم نیز در این زمینه می تواند کمک کننده باشد.

مفید برای برطرف کردن آلودگی از دهان

گرده گل همانند بسیاری از فراورده های زنبور عسل، سرشار از مواد شدعفونی کننده و آنتی اکسیدان است. به همین علت شما می توانید از این ماده بدون هیچ نگرانی برای برطرف کردن آلودگی های دهان و دندان استفاده کنید. حتی امکان ساخت دهانشویه با استفاده از گرده گل برای رفع آفت دهان نیز وجود دارد.

اگر می خواهید گرده گل بیشترین اثرات را برای درمان بیماری های دهان به ویژه برای برطرف کردن آلودگی های دهانی داشته باشد؛ بهتر است تا جای ممکن از گرده زنبور عسل به صورت مداوم استفاده کنید.

حفظ سلامت دندان ها

ویژگی آخری که در مورد گرده گل برای سلامت دهان و دندان وجود دارد، خاصیت این ماده طبیعی برای درمان مشکلات دندان است. مصرف روزانه گرده گل کمک می کند تا احتمال پوسیدگی دندان کاهش پیدا کند. همچنین گرده گل به عنوان یک ماده پروتئینی به تقویت دندان کمک خواهد کرد. به نظر می رسد برخی شرکت های تولید کننده خمیردندان های حاوی بره موم نیز از گرده گل برای تکمیل خواص این نوع خمیردندان ها استفاده می نمایند.

سخن آخر

گرده گل به عنوان یک ماده موثر فوق العاده عالی برای درمان مشکلات دهان و دندان شناخته می شود. می توانید از گرده گل به صورت روتین و روزانه استفاده کنید تا خواص آن برای بهداشت لثه ها و دهانتان به مرور اعمال شود. در این صورت مشکلات حادی برای این قسمت از بدن شما ایجاد نمی شود. البته باز هم تاکید می کنیم که استفاده از بره موم در کنار گرده گل به شدت توصیه می شود.

۴
۱
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید