۸۵۰
۲
۰

درمان ریزش مو با بهترین روش های طبیعی و صد در صد تضمینی

درمان ریزش مو با بهترین روش های طبیعی و صد در صد تضمینی

ریزش مو یک اتفاق بد برای هر انسانی است. فرقی نمی کند خانم باشید یا آقا؛ در هر صورت ریزش مو حتما برایتان سخت و دلهره اور و در کنار این ها، اعصاب خورد کن است. حالا اگر آقا باشید یا کچل شدن و اگر خانم باشید با کم پشت شدن موم این مشکلات نمایان می شود. با این حال فرقی نمی کند، ریزش مو بسیار بد و دردناک است! پیشگیری و درمان ریزش مو باید به روش های مختلفی انجام شود تا از میزان دردناک بودن این مشکل بکاهیم.

دردناک از این بابت که حتی بسیاری از آقایان به علت ریزش مو دچار افسردگی می شوند. در بهترین شرایط ممکن است اعتماد به نفس خود را از دست بدهند و ضربه های روحی زیادی به آن ها بخورد که این موضوع بسیار دردناک است، البته بیشتر از نظر روحی. وقتی وضعیت مواجهه اقایان با ریزش مو به این صورت است، ناگفته پیداست که ریزش مو چه بر سر روح و روان بانوانی می آورد که زیبایی برایشان از اولویت اصلی برخوردار است.

اهمیت توجه به پیشگری از ریزش مو موضوع بسیار مهمی است؛ چراکه درمان ریزش مو با چالش هایی همراه است. به ویژه که اصولا پزشکان متخصص زیبایی برای سد کردن روند ریزش مو از قرص های هورمونی استفاده می کنند که بسیار مضر و حتی گاها برای بانوان خطرناک هستند. ضرر قرص های هورمونی که هم برای پوست و هم برای مو تجویز می شود، بسیار زیاد است. در بانوان متاهل مصرف این داروها حتی به صورت موضعی ممکن است باعث سقط جنین یا آسیب های جدی به مغز جنین، شود.

با این حال اگر دچار ریزش مو شده اید، باید به فکر درمان باشید. برای درمان این مشکل هم می توانید از روش های شیمیایی و هورمونی استفاده کنید و هم به سراغ روش های طبیعی و سنتی بروید. آنچه که مشخص است در صورت افزایش ریزش مو باید خیلی سرع روند درمان را شروع کنید. شاید همین حالا هم دیر باشد.

 

 

در این مطلب هم به روش درمان هورمونی و شیمیایی و هم روش درمان ریزش مو در طب سنتی اشاره خواهیم کرد. البته به مزایا و معایب هر کدام نیز می پردازیم تا شما هوشمندانه تر بتوانید از بین این روش ها انتخاب کنید. با این حال شما تصمیم گیرنده نهایی برای انتخاب روش درمان خواهید بود.

ریزش مو چیست؟

ما به ریختن مو به صورت روزانه ریزش مو نمی گوییم. در واقع به طور متوسط ریزش بین 80 تا 120 عدد تار مو به صورت روزانه کاملا طبیعی است. فرقی هم نمی کند این میزان از ریزش مو در حمام اتفاق بیافتد یا در هنگام شانه کردن. حتی ممکن است موهای شما به صورت طبیعی در خواب و به علت حرکت زیاد سر بر روی بالشت، از سرتان جدا شود.  پس این میزان از ریزش مو طبیعی است. شاید برایتان سوال باشد که اگر روزانه 100 تار مو از سر ما کم شود، خیلی زود کچل نمی شویم؟ جواب منفی است.

وقتی ریزش مو طبیعی باشد، پوست سر فرصت دارد به جای تار مو ریخته شده، تارهای جدید جایگزین کند. این یک روند طبیعی در موهای سر شماست و این تعادل به صورت کامل حفظ می شود. مشکل زمانی آغاز خواهد شد که تعادل بین ریزش و رویش به هم بخورد. یعنی یا میزان ریزش ها افزایش پیدا کند و یا اینکه میزان رویش مجدد متوقف گردد. البته در بیشتر موارد، نوع اول یعنی افزایش تعداد ریزش مو است که باعث کچل شدن آقایان یا کم پشت شدن مو در خانم ها می شود.

به طور کلی ریختن مو بیشتر از میزان بیان شده به صورت روزانه به عنوان بیماری ریزش مو شناخته شده و روندهای مختلف درمانی برای آن تعریف می شود. اگر احساس می کنید میزان ریزش مو شما نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده، در نتیجه باید خیلی زود به پزشک متخصص مو یا طبیب حاذق طب سنتی مراجعه کنید.

فراموش نکنید که همه ما به صورت کاملا طبیعی با ریزش مو مواجه هستیم. آنچه که نگران کننده است، افزایش ریزش مو یا به هم ریختن تعادل ریزش و رویش مجدد موها است. در نتیجه باید با دقت بیشتری به روند کم شدن موهای خود نگاه کنید.

برای جلوگیری از روند ریزش مو باید خیلی سریع اقدام شود. اما قبل از هر چیز لازم است که علت ریزش مو خود را پیدا کنید. به طور کلی ریزش مو به دو صورت تدریجی و ناگهانی اتفاق می افتد. در هر کدام از این دو نوع ریزش، عللی وجود دارند که رسیدگی به این علل در روند درمان ریزش مو به ما کمک خواهد کرد. به ویژه اگر قصد درمان خانگی ریزش مو را داشته باشید، قطعا باید به علل ریزش بیشتر توجه داشته باشید.

علت ریزش مو | چرا موهای من می ریزد؟

عوامل مختلفی در ریزش مو نقش دارند.هر کدام از عوامل یم توانند به تنهایی یا در کنار دیگر عوامل منجر به افزایش ریزش مو و همچنین کاهش رشد مجدد موها شوند. همچنین برخی از این عوامل، اثر مستقیمی بر روی نازک شدن مو دارند که خود باعث کم پشت جلوه کردن یا حتی کچل شدن افراد مختلف می شود.

برای بررس روش های درمانی ریزش مو، ابتدا باید با دلایل این پدیده آشنا شویم. تمامی این دلایل را می توان در دسته بندی های مختلفی قرار داد و هر کدام را به صورت مجزا مورد بررسی قرار داد. به طور کلی می توان علل ریزش مو را در دسته های زیر جستجو کرد:

  • عوامل هورمونی
  • عوامل ژنتیکی
  • سبک زندگی غلط و رفتارهای خطرساز
  • شرایط آب و هوایی محل زندگی و کار
  • ابتلا به بیماری های زمینه ای
  • مصرف برخی داروها و روش های درمانی شیمیایی
  • بارداری و زایمان
  • عوامل روحی و روانی

هر کدام از این عوامل به نوبه خود شامل زیردسته ها و توضیحات مفصلی هستند که به دلیل اهمیت داشتن اطلاعات در مورد ان ها، در این مطلب به صورت کامل در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد. داشتن دانش در مورد علل ریزش مو هم برای پیشگیری از این مشکل و هم برای درمان ریزش مو فوق العاده موثر خواهد بود.

۲
۲
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید