۱۷۶۰
۴
۰

کاهش وزن به صورت علمی | هوشمندانه به جنگ چاقی بروید تا بدون عوارض لاغر شوید

کاهش وزن به صورت علمی | هوشمندانه به جنگ چاقی بروید تا بدون عوارض لاغر شوید

چاقی و افزایش وزن نه تنها به عنوان یک عامل برای به هم ریختگی تناسب اندام و کاهش زیبایی افراد بلکه به عنوان یک چالش مهم برای ابتلا به انواع بیماری های مختلف، اهمیت زیادی دارد. در قرن اخیر میزان چاقی در دنیا به شدت رشد پیدا کرده که علت آن را می توان در کم تحرکی و مصرف مواد غذایی پرچرب و مضر دانست. فست فودها، خوراکی ها با رنگ های مجاز، روغن های تراریخته و پرچرب و همه و همه در راستای چاقی افراد گام بر می دارند. حال وقتی فرد هیچ ورزش و تحرکی ندارد، طبیعی است که چربی ها انباشته شده و چاق می شود. در چنین شرایطی است که باید به فکر کاهش وزن برای از بین بردن چربی های اضافه باشد.

همانطور که گفته شد چاقی تنها زیبایی ما را به خطر نمی اندازد. در واقع چاق شدن و از بین رفتن تناسب اندام تنها بخشی از مضرات چاقی است که در مقایسه با دیگر مضرات این مشکل، تقریبا هیچ است. چاقی باعث افزایش شانس ابتلا به دیابت می شود. همچنین افراد چاق به دلیل بالابودن میزان کلسترول خون و چربی خون، احتمال اینکه در آینده با سکته قلبی یا مغزی مواجه شوند بسیار زیاد است. برخی بیماری های دیگر مثل کبد چرب، فشار خون، کمر درد، ریزش مو و... نیز با چاقی در ارتباط هستند.

همه این موارد نشان می دهد که افراد چاق بیشتر از اینکه به هدف زیباتر شدن باید به فکر کاهش وزن باشند، برای سلامتی خود باید به این هدف بزرگ فکر کنند. متاسفانه عدم توجه به این نکته ساده، باعث می شود تا افراد از رژیم های غذایی غیراستاندارد استفاده کنند که نه تنها باعث سلامتی بیشتر این افراد نمی شود بلکه مشکلات زیادی را نیز برای آن ها به همراه دارد. اگر هدف ما برای رژیم گرفتن این باشد که با کاهش وزن و برطرف کردن چاقی، زندگی سالم تری داشته باشیم؛ قطعا تن به رژیم های آزاردهنده نمی دهیم.

با این حال باید اطلاعات خود را در مورد انواع رژیم های غذایی بالاتر ببریم تا بتوانیم هوشمندانه تر از بین انواع رژیم غذایی انتخاب کرده و سلامتی خود را با آن ها تامین کنیم. همچنین باید ت.وجه داشته باشید که برای کاهش ورن حتما باید به تامین مواد مهم مغذی برای بدن توجه داشته باشید. اگر این موضوع را مد نظر قرار ندهید، خیلی زود شرایط بدن شما به گونه ای خواهد بود که از رژیم غذایی و کاهش وزن انجام شده، پشیمانی می شوید.

 

 

در این مطلب تلاش شده تا به صورت خلاصه به برخی نکات در مورد کاهش وزن، رژیم های لاغری، پارامترهای یک رژیم لاغری مناسب و... اشاره شود. اگر قصد دارید با چاقی مبارزه کنید و به فکر انتخاب یک رژیم غذایی و تحرکی خوب برای لاغری هستید، حتما این مطلب را نیز مورد مطالعه قرار دهید.

هدف از کاهش وزن را مشخص کنید

وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، اولین گام این است که از خود بپرسید چرا می خواهم لاغر شوم. هدف از لاغری اهمیت زیادی برای انتخاب روش لاغری دارد. اگر می خواهید برای تناسب اندام و زیبایی لاغر شوید قطعا روند رژیم غذایی و میزان ورزش روزانه شما با این حالت فرق دارد که تنها برای سلامتی عمومی بدنتان قصد لاغر شدن داشته باشید. پس در گام ابتدایی لاغر شدن، باید حتما هدف از لاغری را برای خود مشخص کنید. حتی اگر به متخصص تغذیه هم مراجعه می کنید، باید این موضوع را مشخص کنید.

حتما یک ورق و کاغذ داشته باشید و هدف یا اهدافی که شما را ترغیب می کند تا لاغر شوید را یادداشت کنید. این اهداف می تواند بسیار سطحی و پیش پا افتاده باشد. اما مطمئن باشید که نوشتن آن ها هم تصمیم شما را برای لاغری تثبیت می کند و هم در میانه راه که کاهش وزن شما با سرعت کندی پیش می رود، نگاه کردن به نوشته های ابتدای شروع رژیم غذایی و تحرکی، می تواند امیدبخش باشد.

برخی اهداف برای لاغری که توسط افراد واقعی نوشته شده به این صورت است:

  • برای درمان کبد چرب می خواهم لاغر شوم
  • دکتر گفته برای درمان فشار خون باید حتما لاغر شوی
  • به طور کلی از اندامم خوشم نمی آید و برای همین می خواهم لاغر شوم
  • شکمم بزرگ شده و نمی توانم هر لباسی بخرم
  • برای عید امسال باید لاغر شده باشم
  • برای عروسی برادرم باید تناسب اندام خوبی داشته باشم
  • و...

شاید برخی از این دلایل کاهش وزن برای ما خنده دار باشد؛ اما برای فردی اهمیت زیادی دارد و حاضر است برای آن با تمام وجود بجنگد. با این حال باز هم تاکید می کنیم که سلامتی را اولین اولویت خود برای لاغر شدن قرار دهید تا گول رژیم های غذایی ناسالم را نخورید. سلامتی مهمترین چیزی است که شما با کاهش وزن به دست می آورید؛ در نتیجه در مسیر لاغری این سلامتی را با استفاده از دستورات غذایی کم کالری آسیب زننده به بدن از دست ندهید.

۴
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید