۸۳۰۷
۶
۱

خواص عسل رازیانه برای درمان بیماری های مختلف زنان و مردان

خواص عسل رازیانه برای درمان بیماری های مختلف زنان و مردان
خواص عسل رازیانه اگرچه بیشتر معطوف به بانوان به ویژه برای برطرف کردن مشکلات پریود است؛ اما خواص عمومی هم دارد که برای آقایان نیز مناسب خواهد بود.

عسل رازیانه از جمله عسل هایی است که متاسفانه کمتر شناخته شده است. اگرچه در سال های اخیر به واسطه اطلاع رسانی های صورت گرفته این نوع عسل طبیعی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. با این وجود هنوز نمی توانیم ادعا کنیم که تعداد زیادی از مردم از وجود این نوع عسل مطلع هستند، چه برسد به اینکه تمامی خواص عسل رازیانه را بدانند. بسیاری از افرادی که عسل رازیانه را می شناسند هم به عنوان نوعی عسل ویژه بانوان از آن یاد می کنند. این در حالی است که خواص عسل رازیانه بسیار بیشتر از خواصی است که برای بانوان دارد.

عسل رازیانه به راستی یک عسل تخصصی برای بانوان است. بسیاری از مشکلات زنانه با مصرف عسل رازیانه درمان می شود. با این حال نمی توانیم ادعا کنیم که این نوع عسل برای مردان هیچ خاصیتی ندارد یا مردان را از خوردن عسل رازیانه منع کنیم. عسل رازیانه قطعا بیشتر از هر نوع عسل دیگری برای بانوان و رفع مشکلات آن ها مفید است؛ اما این دلیلی نمی شود که دیگران آن را استفاده نکنند.

در مطلبی مجزا به معرفی عسل رازیانه پرداختیم و از گیاه رازیانه تا برخی ویژگی های عسل رازیانه صحبت کردیم. قبل از خرید عسل رازیانه و اشنایی با خواص این نوع عسل طبیعی، بد نیست ابتدا در مورد گیاه رازیانه و ویژگی های عسل تولید شده از شهد آن بدانید

در این مطلب کوتاه تلاش شده تا به معرفی برخی از مهمترین خواص عسل رازیانه بپردازیم. قطعا آشنایی با این خواص به شما کمک می کند تا در هنگام خرید این نوع عسل طبیعی، هوشمندانه تر انتخاب خود را انجام دهید.

 

 

قاعده آور

عسل رازیانه بهترین عسل قاعده آور است. از گذشته دمکرده یا جوشانده رازیانه برای بازشدن خون قاعدگی استفاده شده و امروزه نیز یکی از بهترین درمان ها برای این منظور است. عسل رازیانه نیز همانند دمکرده رازیانه به عنوان ماده ای قاعده آور شناخته می شود. برای بانوان قطعا پیش آمده که در برخی ماه ها، زمان آغاز پروید به تاخیر می افتد. این نامنظم شدن پروید اثرات مخربی برای بدن افراد دارد. مصرف عسل رازیانه می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

فراموش نکنید که برای استفاده از خاصیت قاعده آور بودن عسل رازیانه، باید چند روز قبل از مهلت شروع پروید، مصرف این عسل را آغاز کنید. در این صورت احتمالا پریود شما در همان موعد عادی خود شروع خواهد شد.

دقت کنید که بانوان باردار نباید از عسل رازیانه استفاده کنند؛ در نتیجه اگر احتمال بارداری می دهید، قبل از مصرف عسل رازیانه حتما از بی بی چک یا آزمایش بارداری استفاده کنید.

کاهش درد دوران پریود

عادت ماهیانه دردناک یکی از بزرگترین مشکلات بانوان است. فرقی نمی کند نوجوان باشید یا در آستانه یائسگی، در هر صورت پیش می آید که درد پریود امان شما را ببرد. برای کاهش درد پریود راهکارهای متعددی وجود دارد. ساده ترین راه که ضرر زیادی هم دارد، استفاده از قرص های مسکن مثل ژلوفن است. با این حال بهتر است به جای مصرف چنین قرص های مسکنی، به دنبال حل شدن این موضوع باشید. مصرف عسل رازیانه کمک می کند تا به مرور زمان کمتر با درد عادت ماهیانه مواجه شوید. البته باید چندین ماه از عسل رازیانه با مشورت متخصص طب سنتی استفاده کنید تا دیگر دچار درد پریود نشوید. عسل رازیانه برای کاهش آنی درد قاعدگی نیز مناسب است. آن را امتحان کنید

افزایش میل جنسی در بانوان

سردمزاجی بلای خانمان سوزی است. بسیاری از زوج های جوانی که این روزها به دادگاه های خانواده مراجعه می کنند، علت طلاق خود را مشکلات جنسی می دانند که سردمزاجی بانوان یکی از ان ها است. متاسفانه در سال های اخیر به دلیل رشد مصرف مواد با طبع سرد مثل انواع فست فودها، سوسیس و کالباس، مرغ و ماهی هورمونی و... سردمزاجی در بانوان بیشتر هم شده است.

عسل رازیانه یکی از چند نوع ماده طبیعی است که به راحتی می تواند میل جنسی بانوان را افزایش دهد. مصرف منظم و بر اساس اصولی که توسط متخصص طب سنتی تجویز می شود، عسل رازیانه را به منجی برای مشکلات زناشویی تبدیل می کند.

درمان سرفه و گلودرد

یکی از خواص عمومی عسل رازیانه که هم برای مردان و هم برای زنان مورد استفاده است، خاصیت عسل رازیانه برای درمان سرفه است. سرفه مشکلات زیادی با خود به همراه دارد. این روزها که همه مردم دنیا درگیر بیماری های تخریب کننده سیستم تنفسی مثل آنفولانزا و کرونا هستند، استفاده از مواد طبیعی که بتواند به درمان سرفه یا درمان گلودرد کمک کند بسیار مهم است. عسل رازیانه نیز از جمله عسل های طبیعی به شمار می رود که برای درمان گلودرد و همچنین بهبود انواع سرفه کمک کننده است. اگر می خواهید از شر سرلفه و گلودرد راحت شوید، کافی است از این نوع عسل طبیعی استفاده کنید. البته باز هم تاکید می کنیم که بانوان باردار نباید از این عسل به هر دلیلی استفاده کنند.

درمان سرفه با عسل طبیعی؛ کدام عسل ها بهتر هستند؟

بهبود دهنده نفخ

یکی از ویژگی های خاص عسل رازیانه کمک به کاهش نفخ معده است. به طور کلی این عسل می تواند به بهبود مشکلات دستگاه گوارش به ویژه معده کمک کند. برطرف کردن و بهبود نفخ معده یکی از مهمترین خواص عسل رازیانه برای دستگاه گوارش انسان است که فوق العاده عالی و موثر عمل می کند. البته قطعا عسلی مثل عسل اویشن به صورت تخصصی تر می تواند به بهبود مشکلات معده کمک کند.

ضدعفونی کننده – در مصرف موضعی

عسل رازیانه ضد میکروب و ضدعفونی کننده است. اگر از این عسل به صورت موضعی روی دست یا هر سطحی استفاده کنید، می توانید میکروب ها را از بین ببرید. البته توجه داشته باشید که این عسل نمی تواند ویروس را از بین ببرد. برای ضدعفونی کردن سطوح به منظور از بین بردن ویروس هایی مثل کروناویروس باید از مواد دیگری مثل بره موم استفاده کنید. با این حال عسل رازیانه برای برطرف کردن انواع میکروب و قارچ گزینه خوبی محسوب می شود.

سخن آخر

خواص عسل رازیانه اگرچه بیشتر معطوف به بانوان به ویژه برای برطرف کردن مشکلات پریود است؛ اما خواص عمومی هم دارد که برای آقایان نیز مناسب خواهد بود. البته باز هم تاکید می کنیم که عسل رازیانه نباید توسط بانوان باردار میل شود؛ مگ راینکه پزشک یا متخصص حاذق طب سنتی مجوز مصرف بدهد

اگر شما هم خاصیتی از عسل رازیانه می شناسید که در اینجا به آن اشاره نکردیم، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

۶
۱
۱ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید