۳۳۷۶
۵
۰

گرده گل و درمان پروستات؛ گرده گل چگونه به سلامت پروستات کمک می کند؟

گرده گل و درمان پروستات؛ گرده گل چگونه به سلامت پروستات کمک می کند؟
درمان بیماری پروستات با گرده گل یکی از ویژگی ها و خواص فوق العاده گرده گل است که نه تنها در طب سنتی بلکه در طب مدرن نیز به اثبات رسیده است.

یکی از شناخته شده ترین خواص گرده گل، این ماده طبیعی تولید شده توسط زنبور عسل، خاصیت آن برای درمان بیماری پروستاتیت یا التهاب پروستات است. استفاده از گرده گل در طب سنتی ایرانی و طب شرقی به ویژه طب چینی برای درمان التهاب پروستات امری اثبات شده بوده و مدت ها است که از این روش استفاده می شود. خوشبختانه در سال های اخیر علاوه بر مطالعات بالینی، تحقیقات علمی زیادی در زمینه اثرگذاری گرده گل بر روی پروستات شده که نتایج خیره کننده ای در بر داشته است.

اگرچه متاسفانه در ایران هنوز گره گل به عنوان یک ماده موثر برای درمان پروستات مطرح نیست، اما در کشورهای اروپایی و آمریکایی و بسیاری از کشورهای آسیایی از گرده گل به عنوان یک داروی قطعی برای درمان التهاب پروستات استفاده می شود. در پایگاه های مختلف علمی و تحقیقاتی اروپایی مثل پایگاه تخصصی پروستات می توانید مقالات مختلفی در مورد اثرگذاری گرده گل بر روی پروستات را مشاهده کنید.

در سال های اخیر با فرهنگ سازی های انجام شده، بخش عمده ای از مردان به این نتیجه رسیده اند که چه برای پیشگیری از التهاب پروستات و چه برای درمان پروستات از گرده گل استفاده کنند. بسیاری از مطالب منتشر شده در سایت ها و مجلات ایرانی موید همین نکته است که به مرور مردان ایرانی نیز از این موهبت الهی برای سلامت پروستات استفاده خواهند کرد.

گرده گل چیست و چگونه تولید می شود؟

 

 

در این مطلب قصد داریم به صورت خلاصه به این نکته بپردازیم که اصلا چرا گرده گل می تواند برای درمان پروستات مفید باشد. مگر گرده گل چه خواصی دارد و بر روی چه زمینه های اثر می گذارد که پروستات درمان شده و التهاب آن کاهش پیدا می کند. اگر قصد خرید گرده گل را دارید یا در حال مصرف این ماده هستید، بد نیست به علت اثرگذاری آن بر روی پروستات نیز پی ببرید.

گرده گل ماده ای ضد التهاب

گرده گل ماده ضد التهاب

علت اصلی بروز بیماری پروستاتیت، ایجاد التهاب در ناحیه پروستات است. التهاب هایی که به دلایل مختلف در غده پروستات ایجاد می شود، مشکلات مختلفی را برای بدن مرد مبتلا ایجاد می کند و همین مشکلات منجر به بیماری در ناحیه پروستات می شود. یکی از مشکلات اساسی که التهاب پروستات ایجاد می کند، تنگ کردن مجاری ادراری است به گونه ای که خارج شدن ادرار با درد یا مشکلاتی همراه می شود. همین موضوع خود باعث وخیم تر شدن بیماری و حرکت به سمت سرطان پروستات خواهد بود.

گرده زنبور عسل یک ماده ضد التهاب است. این ماده به صورت کلی برای کاهش التهاب قسمت های مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر است که ایده مصرف گرده گل برای برطر ف کردن التهاب پروستات در طب سنتی مطرح شد که موفقیت آمیز بود. به همین خاطر است که یکی از مشهورترین خواص گرده گل، همین خاصیت آن برای کاهش التهاب پروستات است.

مصرف گرده گل کمک می کند تا شما وارد پروسه کاهش التهاب شوید. یعنی به مرور از میزان التهاب ایجاد شده در پروستات شما کاسته می شود و کم کم اثرات مصرف این ماده طبیعی را حس می کنید. علاوه بر این، بسیاری از عوارض جانبی ایجاد شده به دلیل بزرگ شدن پروستات با مصرف گرده گل از بین می رود. همین موضوع کمک می کند تا شما به روال عادی تر زندگی برگردید.

گرده گل با تاثیر گذاری بر روی تک تک سلول های ملتهب شده، از حجم آنها می کاهد. البته نباید فراموش کرد که این روند زمان بر بوده و ممکن است چند هفته یا چند ماه به طول بیانجامد. با این حال اگر به درستی از گرده گل استفاده کنید، شاهد بهبود بیماری خود خواهید بود.

نکته جالب توجه اینجاست که نه تنها گرده گل باعث کاهش التهاب پروستات می شود، بلکه کمک می کند تا سلول های ملتهب نشده، دیگر التهاب نیابند. به همین منظور روند پیشرفت پروستاتیت هم کندتر شده و التهاب کنترل می شود.

مبارزه گرده گل با سلول های سرطانی

گرده گل با سلول های سرطان پروستات مبارزه می کند

تحقیقات مختلفی که اکثرا در ده سال گذشته انجام شده، نشان می دهد که گرده گل در کنار کاهش التهاب پروستات، گزینه ای مطلوب برای پیشگیری و درمان سرطان پروستات است. گرده گل بر روی سلول های سرطانی اثر می گذارد. تحقیقاتی که اخیرا منتشر شده نشان می دهد که گرده گل می تواند اثرات مطلوبی بر روی سلول هایی بگذارد که در آستانه سرطانی شدن هستند.

مصرف منظم و مداوم گرده گل در درجه اول از بروز سرطان پروستات جلوگیری می کند. اولین تاثیر گرده گل برای پیشگیری از سرطان پروستات، همان کاهش التهاب و بزرگ شدگی پروستات است که نقش مستقیمی در جلوگیری از ایجاد سرطان در این اندام مردانه دارد. البته این تمامی خواص گرده زنبور عسل برای پیشگیری از سرطان نیست. گرده گل هر نوع تغییرات غیرعادی در سلول های پروستات را سرکوب می کند و همین موضوع به جلوگیری از بروز سرطان کمک خواهد کرد.

هرچند گرده گل برای درمان سرطان پروستات به تنهایی کافی نیست؛ اما اثرات فوق العاده ای برای از بین بردن سلول های سرطانی دارد. این ماده طبیعی بدون هیچ گونه عوارض جانبی که روش هایی مثل شیمی درمانی دارند، به مبارزه با سلول های سرطانی پرداخته و تا جای ممکن آنها را از بین می برد. تحقیقات زیادی در این زمینه نیز صورت گرفته که تایید کننده این خواص است.

البته بهتر است در کنار مصرف گرده گل، از بره موم نیز برای درمان سرطان پروستات استفاده شود. بره موم حتی می تواند برای پیشگیری از سرطان پروستات یا کاهش التهاب پروستات نیز مورد استفاده قرار گیرد. پس شاید بهتر باشد معجونی از عسل به همراه عصاره بره موم را با گرده گل میل کنید.

سخن آخر

درمان بیماری پروستات با گرده گل یکی از ویژگی ها و خواص فوق العاده گرده گل است که نه تنها در طب سنتی بلکه در طب مدرن نیز به اثبات رسیده است. به نظر می رسد در سال های آتی شاهد افزایش استفاده از گرده گل در تولید داروهای درمانگر پروستات باشیم. پس چرا خود ما خوردن این ماده به صورت خام را شروع نکنیم؟

بیشتر در مورد درمان بیماری های پروستات بخوانید:

اگر تاکنون تجربه ای از مصرف گرده گل برای درمان پروستات داشته اید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

۵
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید