۲۴۱۳
۸
۰

5 دستور فوق العاده برای رسیدگی به پوست و مو با گرده گل

5 دستور فوق العاده برای رسیدگی به پوست و مو با گرده گل
استفاده از گرده گل برای درست کردن لوسیون و ماسک های مناسب برای پوست و مو فوق العاده عالی است. به همین علت است که از صابون گرده گل تا شامپو و لوسیون های گرده گل در دنیا به صورت محصولی مجزا تولید شده و روانه بازار می شوند.

گرده گل یک ماده هیچان انگیز برای کسانی است که دوست دارند سلامتی خود را با مواد طبیعی حفظ کنند. این ماده فوق العاده عالی، اثرات شگفت انگیزی برای سلامت انسان به همراه دارد. همین موضوع باعث شده تا با افزایش اطلاعات افراد جامعه نسبت به گرده گل، استفاده از آن روز به روز بیشتر شود. خوشبختانه امروزه حتی بسیاری از شرکت های تولیدی و شرکت های ارائه دهنده محصولات بهداشتی و آرایشی نیز از گرده گل برای تولیدات خود استفاده می کنند. بله درست متوجه شدید، گرده گل در کنار تمام خواص شناخته شده خود، یک ماده فوق العاده عالی برای سلامت پوست و مو است.

امروزه انواع صابون گرده گل در دنیا تولید و روانه بازار شده و شامپوهای حاوی گرده گل نیز طرفداران زیادی دارند. خوشبختانه در ایران نیز با توجه به خواص فوق العاده عالی گرده گل برای پوست و مو، صابون گرده گل تولید و روانه بازار شده است. هرچند تا لحظه ای که این مقاله نگارش شده گزارشی مبنی بر تولید شامپو حاوی گرده گل در ایران نداریم؛ اما به نظر می رسد در سال های آتی شاهد تولید این نوع شامپو نیز در ایران باشیم.

از تمامی این موارد که بگذریم، به دلیل خواص گرده گل برای پوست و مو، بهتر است علاوه بر محصولات ارگانیک موجود در بازار، خودمان هم دست به کار شویم. به دلیل اینکه در گرده گل انواع اسیدهای آمینه ضروری به همراه انواع ویتامین ها وجود دارد، مطمئن باشید که می توانید از آن به عنوان یک ماده فوق العاده عالی برای سلامت پوست استفاده کنید. تهیه انواع لوسیون ها، صابون ها و کرم های گرده گل می تواند گام موثری برای حفظ سلامت پوست و مو باشد.

بیشتر در مورد سلامت پوست و مو بخوانیم:

 

 

از خواص گرده گل برای سلامت پوست چه می دانید؟

مصرف موضعی عسل خام، راهکاری برای مشکلات پوستی شما

درمان 4 بیماری پوستی با عسل طبیعی

با گرده گل ماسک و کرم پوست بسازیم

ماسک ژل رویال، مرهمی بر روی پوست شما

در این مطلب تلاش کرده ایم به 5 رسپی پرطرفدار در دنیا برای تهیه محصولات مراقبت از پوست با گرده گل بپردازیم. امیدواریم بتوانید از این رسپی ها برای بهبود مشکلات پوستی و داشتن موهایی جذاب بهره ببرید. بهتر است وقت را تلف نکنیم و این 5 رسپی پرطرفدار را با هم مرور کنیم.

1. پاک کننده پوست صورت گرده گل و بابونه

این پاک کننده یکی از بهترین پاک کننده های پوست صورت است. ساختن آن نیز بسیار آسان و ساده بوده و کافی است طبق دستور رسپی عمل کنید. بسیاری از افرادی که از این ماسک استفاده کرده اند بیان می کنند که اثرات فوق العاده مؤثر و شفابخشی برای پوست صورت داشته است.

برای استفاده از این رسپی بهتر است حتما دانه های گرده زنبور عسل قبل از استفاده به آرامی خرد شوند. علاوه بر این نیاز به پودر بابونه هم خواهید داشت. اگر بتوانید مقداری جوانه گندم هم به این رسپی اضافه کنید قطعا نتیجه بهتر خواهد شد. البته فراموش نکنید که این رسپی به عسل طبیعی نیز نیاز دارد.

ابتدا نصف قاشق غذاخوری پودر بابونه و جوانه گندم یا دیگر جوانه های مفید برای پوست را در ظرف بریزید. سپس 30 گرم عسل را اضافه کرده و  با مواد درون ظرف به خوبی مخلوط کنید. حالا همین کار را دوباره تکرار کنید و 30 گرم عسل دیگر را به همراه نسف قاشق غذاخوری بابونه به ظرف اضافه نموده و با  ترکیب قبلی مخلوط کنید. در پایان نیز نصف قاشق غذاخوری پودر گرده گل اضافه کرده و کامل مخلوط می کنیم.

برای هر بار استفاده، مقداری از این لوسیون خانگی گرده گل را با انگشت روی پوست خود بمالید و پس از 5 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. دقت داشته باشید که بهتر است این ترکیب درون یخچال نگهداری شود.

2. لوسیون موم، گرده گل و روغن های مفید برای پوست

از آنجا که گرده قبلاً اثبات کرده که روی آکنه مؤثر است، از ترکیب آن در لوسیون پوست، که آن را از عناصر خشک کننده پوست محفوظ نگه می دارد، استفاده می شود. اضافه شدن موم زنبور عسل که یک محافظت کننده پوست است و همچنین روغن نارگیل، روغن کنجد و کره ذوب شده انبه نیز می تواند یک لوسیون خانگی تمام عیار درست کند.

برای درست کردن لوسیون خانگی می توانید ابتدا یک قاشق غذاخوری موم ذوب شده را با نصب فنجان کره انبه به همراه نصف فنجان از ترکیب روغن کنجد و روغن نارگیل مخلوط می کنیم. نصف فنجان آب نیز به انی ترکیب اضافه می شود.  در نهایت یک قاشق غذاخوری از پودر گرده گل به همراه 30 گرم عسل طبیعی به این لوسیون فوق العاده اضافه می شود. مطمئن باشید یکی از بهترین لوسیون های خانگی را تهیه کرده اید.

3. ماسک ضد پیری گرده گل، آووکادو طالبی

تهیه و استفاده از این ماسک فوق العاده جالب است. این ماسک را در فصل تابستان می توانید استفاده کنید و از طالبی تازه برای تهیه آن بهره ببرید. یک ماسک فوق العاده عالی برای جوان سازی پوست است که اگرچه ما به اضافه کردن ژل رویال به این معجون اشاره ای نکرده ایم، اما می توانید ژل رویال خام یا پودر ژل رویال را نیز به آن اضافه کنید.

مواد لازم:

  • 30 گرم خمیر طالبی
  • یک قاشق غذاخوری شیر آلی و بدون هورمون
  • یک قاشق چایخوری گرده گل
  • آووکادو به میزان دلخواه

درست کردن این ماسک ساده است. همه مواد را درون مخلوط کن بریزید و شروع به زدن روی پوستتان کنید. 10 تا 20 دقیقه مخلوط به دست آمده را روی پوست نگه دارید و سپس با آب ولرم شستشو دهید.  بهتر است برای تهیه این ماسک خانگی، هر بار به اندازه مصرف خود تهیه کنید تا از فاسد نشدن شیر مطمئن باشید.

4- چای بدن با استفاده از گرده، زردچوبه و گل همیشه بهار

اگرچه می توانید برای شستشوی بدن از صابون گرده گل هم استفاده کنید؛ اما لوسیون یا بهتر است بگوییم چای بدن گرده گل و زردچوبه نیز گزینه خوبی برای رطوبت بخشی به پوست بدن شما است. این نوع لوسیون مثل چایی دم می کشد و می تواند به صورت دوش یا اسپری به بدن زده شود.

برای تهیه این چای بدن، دو قاشق غذا خوری گل همیشه بهار خشک و یک قاشق چایخوری زردچوبه ارگانیک را در یک قوری چای بگذارید. سپس 150 میلی لیتر آب گرم تصفیه شده را داخل آن بریزید و بگذارید دم بکشد. پس از اینکه چای آماده شد بگذارید کمی از دما بیافتد. سپس یک قاشق غذاخوری عسل خام و نصف قاشق غذاخوری گرده زنبور عسل را مستقیماً به آن اضافه کنید.

پس از این بگذارید این چای درون یخچال خنک شود و سپس در مراجعه به حمام آن را روی بدن خود اسپری کرده و استحمام کنید. بهتر است هفته ای دو مرتبه این کار را انجام دهید تا پوستی لطیف و شفاف داشته باشید.

هشدار: حتما قبل از اسپری به کل بدن، روی دستان خود اسپری کنید تا از عدم حساسیت به گرده گل مطمئن شوید.

5- ماسک موی گرده گل برای رشد مو

براساس منابع موجود، گرده زنبور عسل می تواند یک ماده طبیعی برای رشد مو باشد. جالب است که حتی مصرف خوراکی گرده گل در بسیاری از موارد باعث رشد مو و جلوگیری از ریزش مو می شود. روش دیگر، ترکیب آب و عسل و گرده گل و استفاده از آن به صورت اسپری روی مو است. البته دقت داشته باشید که باید بعد از 5 دقیقه موهایتان را آبکشی کنید.

سخن آخر

استفاده از گرده گل برای درست کردن لوسیون و ماسک های مناسب برای پوست و مو فوق العاده عالی است. به همین علت است که از صابون گرده گل تا شامپو و لوسیون های گرده گل در دنیا به صورت محصولی مجزا تولید شده و روانه بازار می شوند. شما هم می توانید به صورت طبیعی از این ماده برای سلامت پوست و موی خود استفاده کنید.

 

۸
۰
منبع https://www.bustle.com/articles/180003-5-bee-pollen-skin-care-hair-recipes-that-show-what-all-the-buzz-is-about
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید