۱۱۲۴۵
۱۳
۰

5 خاصیت فوق العاده از معجون عسل و زنجبیل

5 خاصیت فوق العاده از معجون عسل و زنجبیل
عسل بهترین انتقال دهنده خواص مختلف گیاهان به بدن است و با توجه به اینکه زنجبیل خاصیت های بیشماری دارد، ترکیب آن با عسل درمان بسیاری از بیماری ها خواهد بود.

یکی از مفیدترین و در عین حال در دسترس ترین داروهایی که خاصیت های فراوانی دارد و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، ترکیب عسل و زنجبیل است. این معجون اگرچه به راحتی قابل تهیه و آماده سازی است؛ اما یک درمانگر طبیعی فوق العاده قوی محسوب می شود. عسل و زنجبیل که هر کدام در نوع خود از بهترین مواد به دست آمده از طبیعت هستند در صورتی که با یکدیگر ترکیب شوند یک مخلوط معجزه آسای شفا بخش خواهد بود که خواص باور نکردنی دارد.

زنجبیل در دسته گیاهان ممتازی قرار دارد که جنبه درمانی بسیاری به خود اختصاص داده است و برای پیشگیری از خیلی از بیماری ها استفاده می شود. با اینکه زنجبیل طعم تندی دارد اما یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین ادویه های جهان است. زنجبیل معمولا با مواد خوراکی دیگری ترکیب می شود که یکی از آنها می تواند عسل باشد.

عسل طبیعی به دلیل خواص فوق العاده زیادی که دارد، می تواند گزینه خوبی برای درمان انواع بیماری ها باشد. حالا وقتی قرار است عسل با زنجبیل با هم ترکیب شوند، قطعا با یک داروی تمام عیار مواجه هستیم که می تواند درمانگر بسیاری از بیماری های انسان به حساب آید.

در این مطلب با خواص مهم ترکیب عسل طبیعی با زنجبیل اشاره می کنیم. امیدواریم با خواندن این مقاله بیش از گذشته به این معجون ساده و در عین حال پرخاصیت توجه داشته باشید

 

 

ترکیب عسل و زنجبیل بیمه سلامتی بدن

خواص عسل زنجبیل

شاید اغراق نباشد اگر ترکیب عسل و زنجبیل را یک نوع بیمه و تضمین برای سلامتی و تندرستی بدن بدانیم. ترکیب این دو ماده شفابخش که جزء ممتازترین داروها در درمان طب سنتی هستند، مزایای درمانی شناخته شده ای در جهان دارد. همین موضوع باعث شده تا این معجون طبیعی مورد توجه پزشکان قرار بگیرد و راهکاری برای درمان بسیاری از بیماری ها باشد.

ترکیب عسل با زنجبیل یک درمانگر قوی برای مشکلات تنفسی و تقویت سیستم ایمنی بدن است. همچنین اگر به دنبال یک روش خانگی برای تسکین درد هستید، این معجون فوق العاده عمل می کند. درمانگر التهاب، پیشگیری از سرطان، سم زدایی قوی که از ابتلا به بیماری های قلبی و کلیوی جلوگیری می کند و بسیاری خواص درمانی دیگر در این ترکیب نهفته است. می توان گفت که این معجزه طبیعت بر هر درد بی درمان دواست. با این حال در ادامه سعی می کنیم به معرفی برخی از مهمترین خواص و کاربردهای ترکیب زنجبیل و عسل بپردازیم.

1. معجون شفا بخش دهان و دندان

مشکلات و بیماری های دهان و دندان بسیار شایع است و جزء بیماری های آزار دهنده محسوب می شود؛ زیرا در در قسمت های دندان و زخم های دهانی موجب آزردگی در هنگام خوردن غذا می شود. ترکیب عسل و زنجبیل به عنوان یک ضد میکروب و آنتی بیوتیک موثر برای درمان مشکلات دهان و دندان استفاده می شود.

اثر متقابلی که زنجبیل و عسل روی یکدیگر می گذارند باعث می شود مصرف این ترکیب ضد باکتریایی برای مشکلات دندان موثر باشد و بر فعالیت های ضد میکروبی تاثیر می گذارد. همچنین این معجون در درمان درد و سوزش گلو و دهان نیز تاثیر گذار است. به همین علت در طب سنتی و در طب اسلامی از معجون عسل و زنجبیل گاهی به همراه دارچین برای رفع مشکلات دهان به ویژه لثه و دندان استفاده می شود.

2. ترکیب عسل با زنجبیل بمب افزایشی ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن وظیفه دفاع در برابر بیماری ها را دارد. در واقع می توان گفت سیستم ایمنی بدن سربازهایی هستند که به جنگ با میکرو ارگانیسم ها می روند و باید این سربازها همیشه آماده باشند.

ترکیب عسل با زنجبیل در عملکرد بهتر و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد که اگر در رژیم غذایی فرد استفاده شود، بدون شک پس از مدتی آثار مفید آن را بر عملکرد بدن خویش در مقابل بیماری ها خواهد دید. مصرف زنجبیل و عسل و ترکیب آن با آب گرم موجب افزایش گلبول های سفید بدن می شود که در واقع این امر سربازان سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با بیماری های افزایش می دهد.

این معجزه شفا بخش در این روزگاری که بیماری های مختلف بسیار شایع است می تواند کمک کننده بسیار قوی و موثری باشد. در شرایط شیوع گسترده ویروس کرونا و آنفولانزا، شاید مصرف شربت عسل و آبلیمو به همراه زنجبیل، یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از کرونا محسوب شود.

3. عسل و زنجبیل معجون تند و شیرین لاغری

عسل و زنجبیل برای لاغری

جالب است بدانید که کالری زنجبیل صفر است پس مصرف آن برای کاهش وزن می تواند مناسب باشد. طبع آن نیز گرم است و این موجب کم اشتهایی در فرد می شود و چون گرمازاست به سوخت و ساز بدن کمک می کند. عسل نیز گرچه دارای قند طبیعی است، اما سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مختلف است که ترکیب آن با زنجبیل باعث افزایش متابولیسم در بدن و تنظیم فشار خون می شود. به این صورت فرایند چربی سوزی را افزایش می دهد و کالری بیشتری در بدن مصرف می شود.

به این ترتیب خوردن مخلوط عسل و زنجبیل در بین وعده های غذایی و پیش از ورزش کردن می تواند اثرات مثبتی در کاهش وزن داشته باشد. اگر رژیم غذایی اصولی دارید، معجون زنجبیل و عسل می تواند یکی از ترکیبات موثر برای قرارگرفتن در رژیم غذایی شما باشد.

4. سم زدایی بدن با ترکیب عسل و زنجبیل

خوردن معجون شگفت انگیز عسل زنجبیل سبب سم زدایی و پاک سازی کبد می شود و سموم اضافه را از بدن دفع می کند. این مخلوط طبیعی و درمانگر، موجب تجزیه هرچه بهتر و سریع تر غذاها در بدن می شود. بهتر است که این معجون در ابتدای صبح مصرف شود تا تمام روز انرژی بدن تامین و حفظ شود.

دفع سموم در بدن یکی از دلایلی است که باعث افزایش سوخت و ساز و کاهش وزن می شود؛ پس این مطلب را باید در نظر گرفت که خوردن این چنین معجون چند منظوره ای فواید بیشماری دارد که بدون شک به سلامت بدن کمک می کند.

5. قلبی سالم با معجون عسل و زنجبیل

امروزه که بسیاری از مردم نگران و گرفتار کلسترول بالا هستند و در معرض بروز بیماری های قلبی قرار گرفته اند، مصرف شربت شفا بخش عسل و زنجبیل کمک رسان قدرتمندی برای تنظیم سطح کلسترول خون است. کلسترول یک ماده چرب در جریان خون است و به واسطه کبد در بدن تولید می شود. با توجه به سبک زندگی و رژیم های غذایی میزان سطح کلسترول افراد متفاوت است. تنظیم کلسترول در بدن موجب جلوگیری از خطرات نارسایی قلبی می شود.

مصرف شربت عسل و زنجبیل که بهتر است با آب گرم ترکیب شود، کلسترول را تنظیم می کند و از به وجود آمدن مشکلات قلبی جلوگیری می کند. البته بهتر است در این زمینه حتما با پزشک یا طبیب طب سنتی مشورت کنید.

سخن آخر

عسل بهترین انتقال دهنده خواص مختلف گیاهان به بدن است و با توجه به اینکه زنجبیل خاصیت های بیشماری دارد، ترکیب آن با عسل درمان بسیاری از بیماری ها خواهد بود. بهترین روش مصرف آن ترکیب یک قاشق چای خوری عصاره ریشه زنجبیل یا در صورت نداشتن استفاده از پودر زنجبیل با یک قاشق چای خوری عسل است که در صورت تمایل به این ترکیب آب گرم نیز برای بهتر نوشیدن آن می توان اضافه کرد. سلامتی بدن ارزشمند ترین سرمایه آدمی است برای حفظ آن بهترین راه ها و ایمن ترین راه ها را انتخاب کنیم.

۱۳
۲
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید