۱۹۷۷
۴
۰

دلایل ریزش ابرو را بشناسیم

دلایل ریزش ابرو را بشناسیم

ریزش ابرو به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. در هر صورت این بیماری یکی از مشکلاتی است که می تواند زیبایی هر فردی را دچار آسیب کرده و از این رو باید خیلی زود مورد توجه و درمان قرار گیرد. آشنایی با علت ریزش ابرو اولین گام برای مقابله با این مشکل است. در نتیجه باید ابتدا علت و منشاء ریزش ابرو را پیدا کنیم و بعد به سراغ درمان آن برویم.

ریزش ابرو نیز مانند ریزش سایر موهای بدن اعم از سر، مژه و موهای زائد بر اثر عوامل متفاوتی رخ می‌دهد. ریزش مو دارای علت‌های یکسانی هستند ولی ممکن است بنا به شرایط روی یکی از قسمت‌ها اتفاق افتد. با این حال باید توجه داشته باشید که گاهی مواقع ریزش مو به ویژه ریزش ابرو، علاوه بر هدف گرفتن زیبایی شما، اعلام هشداری برای نوعی بیماری در بدنتان است. پس به سادگی از آن عبور نکنید.

روش های مختلفی برای درمان ریزش ابرو وجود دارد. از روش های شیمیایی و مصرف مکمل های شیمیایی گرفته تا استفاده از روش های طب سنتی برای درمان ریزش ابرو. خوشبختانه بسیاری از محصولات زنبور عسل نیز برای درمان ریزش ابرو مفید هستند. از بین این محصولات، ژل رویال یکی از بهترین آن ها است که می تواند به درمان ریزش ابرو در بسیاری از موارد کمک کند.

در این مطلب تلاش شده تا به معرفی علت ریزش ابرو بپردازیم. تلاش شده تا اگر می توان با ژل رویال به جنگ برخی از این علل و عوامل رفت نیز به صورت خلاصه به آن اشاره کنیم.

 

 

عوامل تاثیر گذار بر ریزش ابرو را بشناسیم

لیست بلندبالایی از بیماری ها، عوامل خارجی و روش هایی از سبک زندگی غلط در ریزش ابرو موثر هستند. بسیاری از این موارد مشابه علت ریزش مو نیز بوده و نمی توان ان ها را جدا کرد. بد نیست با مهمترین دلایل ریزش ابرو آشنا شویم تا راحت تر به مبارزه با این عارضه بسیار بد بپردازیم.

رابطه استرس و بیماری های پوستی با ریزش ابرو

استرس یکی از عواملی است که باعث ریزش ابرو می‌شود. درماتیت‌های پوستی مانند آتوپیک، سبورئیک، بیماری پسوریازیس و تلوژن افلوریم نوعی ریزش ساقه مو به طور موقت هستند و بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد، که دچار استرس باشیم. بیماری اسکلروز یک نوع بیماری پوستی است که باعث ایجاد زخم روی پوست شده و فولیکول‌های مو را از بین می‌برد. در نهایت موجب ریزش ابرو خواهد شد.

یکی از دلایلی که توصیه می شود برای درمان ریزش ابرو از مصرف خوراکی ژل رویال و همچنین استفاده از کرم های حاوی ژل رویال غافل نشوید، خاصیت ضد استرسی ژل رویال و همچنین اثرگذاری آن بر روی بسیاری از بیماری ها و حساسیت های پوستی است.

بیشتر در مورد استرس و اضطراب بخوانید:

چرا استرس می گیریم؟ چرا ژل رویال مانع از استرس می شود؟

درمان اضطراب با کمک عسل طبیعی

برای کاهش استرس گرده گل مصرف کنید

چطور از گرده گل برای کاهش استرس استفاده کنیم

ریزش مو بر اثر بیماری‌های داخلی

بعضی از بیماری‌های داخلی مانند تغییرات هورمونی، بیماری‌های عفونی، کمبود آهن و اختلالات تیروئید ریزش مو را به ‌همراه دارد. کم کاری و یا پر کاری تیروئید می‌تواند تاثیر فراوانی بر روی ریزش ابرو و مژه‌ها داشته باشد. این بیماری ها همچنین روی وضعیت پلک‌ها نیز اثرگذار است.

همانطور که قبلا اشاره شد، ریزش مژه‌ها و ابروها دارای علل متفاوتی است. در بررسی‌های انجام شده روی بیماران مبتلا به اختلالات تیروئیدی مشخص شده که بسیاری از این بیماران دچار ریزش ابرو و مو هستند. ریزش مو و یا نازک شدن ابرو بیشتر در لبه خارجی و یا یک سوم خارجی ابرو به وجود می‌آید.

همانطور که می دانید ژل رویال خواص فوق العاده ای برای درمان بیماری تیروئید یا بهبود عوارض جانبی آن دارد. همچنین ژل رویال یک تنظیم کننده هورمون به ویژه هورمون های زنانه است. در نتیجه مصرف اصولی ژل رویال می تواند در این زمینه نیز کمک کننده باشد.

بیماری هانسن یا جزام

بیماری هانسن که به جذام معروف است در صورتی که ناحیه ابرو را ‏درگیر کند موهای ابرو دچار ریزش خواهند شد. این یکی از خاص ترین بیماری هایی است که منجر به ریزش ابرو می شود و روش های درمانی آن نیز خاص و نادر است.

برداشتن ابرو و نقش آن در ریزش ابرو

یکی از عوامل ریزش ابرو که در خانم‌ها بسیار شایع است، برداشتن و یاکندن آن‌هاست. برداشتن ابرو به مرور زمان باعث کاهش تعداد ابرو و درنتیجه در دوران میانسالی ریزش ابرو را به دنبال خواهد داشت. زمانی که موهای ابرو مداوم از ریشه جدا شود، ریشه ها قدرت رشد خود را از دست می‌دهند. زیرا با کنده شدن مداوم  ریشه ابروها فیبروزه و خشک می‌شوند. نتیجه این کار باعث شده در دوره میانسالی به غیر از یک ردیف ابرو چیز دیگری باقی نماند. زیرا ریشه ها توان و فرصت رشد مجدد را نخواهند داشت.

استفاده از لوازم آرایش ابرو بی کیفیت

لوازم آرایش بی کیفیت عامل ریزش ابرو

یکی از مهمترین دلایل ریزش ابرو در بانوان، استفاده از لوازم آرایش ابرو بی کیفیت و فیک است. متاسفانه از صابون ابرو تقلبی گرفته تا انواع ریمل های ابرو به صورت بی کیفیت رد بازار وجود دارند که باعث ریزش ابرو می شوند. به ویژه استفاده از صابون لیفت ابرو که در سال های اخیر رشد چشم گیری داشته است، یکی از عوامل ریزش ابرو است. اگر دوست دارید دچار ریزش ابرو نشوید، بهتر است از صابون ابرو باکیفیت استفاده کنید.

بهترین صابون های ابرو آن هایی هستند که در تولید خود از موم زنبور عسل استفاده می کنند. صابون لیفتینگ ابرو که فاقد موم طبیعی است، عموما از مواد شیمیایی مضری استفاده می کنند که باعث ریزش ابرو می شود.

صابون ابرو چیست؟ وقتی موم زنبور برای زیبایی ابروها دست به کار می شود

کاربردهای صابون ابرو؛ از لیفت ابرو تا صاف کردن مو

ویدئو: طرز تهیه بالم همه کار موم | صابون ابرو، محافظت از ناخن و لب و مو

همچنین کرم ها و لوسیون های حاوی ژل رویال نیز می تواند گزینه خوبی برای نرم کنندگی ابرو و پاکسازی ابرو از لوازم آرایش باشد. سعی کنید گول قیمت پایین کرم های پوستی ارزان قیمت را نخورید و از کرم هایی حاوی مواد طبیعی مثل عسل، ژل رویال، روغن طبیعی بادام و... استفاده کنید.

 بیماری طاسی در ریزش ابرو

بیماری طاسی منطقه‌ای نیز یکی دیگر از عواملی است که باعث ایجاد ریزش ابروها خواهد شد. این بیماری می‌تواند روی مناطق مختلف پوست ایجاد شود. در یک منطقه از پوست به اندازه یک سکه موها شروع به ریزش می‌کنند. همچنین طاسی در صورتی که بر روی ابروها اتفاق افتد باعث ریزش آن‌ها خواهد شد. ریزش سکه‌های مو یک بیماری خود ایمنی است که بدن ریشه مو را به عنوان یک دشمن شناخته و آن را از بین می‌برد. به این بیماری آلوپسی نیز گفته می شود که در موارد پیشرفته بر روی ابروها و حتی مژه ها اثر می گذارد.

اثر خارش شدید بر ریزش موی سر و ابروها

یکی از مهمترین علت‌های ریزش مو در سر یا ابرو خارش شدید آن است. هنگامی که دچار خارش در سر و صورت شدید به جای خارش شدید باید صورت و موهای خود را با آب ملایم بشویید تا مشکل برطرف شده و از زخم و ریزش مو و ابرو جلوگیری شود.

اگر خارش ایجاد شده به علت حساسیت است، بهتر است از داروهای ضدحساسیت به ویژه داروهای گیاهی استفاده کنید. در این زمینه نیز ژل رویال، گرده گل و عسل طبیعی ممکن است موثر باشند. البته باید مطمئن شوید که به این مواد آلرژی ندارید.

تاثیر زخم بر ریزش ابرو

حوادثی مانند سوختگی و یا بخیه زدن جای شکستگی در ابرو باعث از بین رفتن ابروها شده و در نتیجه دیگر در این مناطق مویی نخواهد رویید. به طور کلی باید مراقب آسی خوردن به قسمت صورت باشید. اگر ابروها صربه بخورند ممکن است فولیکول های ان ناحیه دیگر به خوبی کار نکنند و کم کم شاهد کم پشت شدن ابرو و ریزش زیاد ابرو باشید.

مصرف داروها بر ریزش ابرو

مصرف داروها نیز یکی دیگر از عواملی است که بر روی ریزش مو و ابرو تاثیر گذار ‏است. بیماران مبتلا به سرطان در دوران درمان خود یعنی در هنگام شیمی درمانی ‏موهای بدن خود را از جمله موهای سر، ابرو و مژها از دست خواهند داد.

همچنین ‏مصرف داروهای ضد فشار خون مانند پروپرانولول، کاپیتوپریل، کلومیدین، داروهای ‏روانپزشکی و استفاده از فلزات سنگین مانند طلا، نقره، آرسنیک و ید نیز باعث ریزش ‏مو خواهند شد. مصرف بیش از اندازه مواد معدنی مانند ویتامین‏B‏ و مشتقات ویتامین ‏A‏ که در داروی ایزوترتینویین موجود است باعث ریزش موها و ابروها می‌شود.

در این زمینه نیز ژل رویال می تواند کمک کننده باشد. مصرف ژل رویال در درمان برخی سرطان ها موثر است. همچنین می توانید ویتامین های مورد نیاز بدن خود را به جای استفاده از مکمل های پرضرر از ژل رویال دریافت کنید. هرچند استفاده از بره موم، گرده گل و عسل طبیعی نیز در این زمینه موثر است.

سخن آخر

ریزش ابرو به دلایل مختلفی ایجاد می شود که هر کدام از این دلایل باید به صورت اختصاصی مورد بررسی قرار گیرد. مصرف ژل رویال یکی از روش های موفق برای جلوگیری از ریزش ابرو است. در این مطلب به صورت خلاصه به این موضوع اشاره شد.

اگر شما هم سابقه ریزش ابرو داشته اید، از علت بروز این عارضه و تجربیات خود برای ما بنویسید.

۴
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید