۱۲۵۰
۱
۰

بره موم چطور به سلامت و زیبایی پوست کمک می کند؟

بره موم چطور به سلامت و زیبایی پوست کمک می کند؟

زنبورها موجودات شگفت انگیزی هستند که مواد مختلف بسیار مفیدی مانند عسل و موم را فراهم می کنند.  از عسل می توان در تعدادی از موارد استفاده از  محصولات مراقبت پوستی مانند دستورالعمل های تهیه خانگی برای صورت به کار برد، که مزایای زیادی دارند. عسل همچنین در تعدادی از محصولات مراقبت پوستی شما وجود دارد. اما همه تولیدات زنبور، به عسل طبیعی ختم نمی شود. برخی مواد کمتر شناخته شده مثل بره موم نیز برای پوست خواص بی نظیری به همراه دارند.

بره موم زنبور عسل که به آن چسب زنبور عسل نیز می گویند، رزینی(صمغ) است که زنبورها برای کمک به ساختار کندوی خود تولید می کنند. در حالی که موم اصلی ترین ماده ای است که زنبورهای عسل از آن برای کنار هم نگه داشتن کندو استفاده می کنند، از بره موم زنبور عسل برای پر کردن هر مکان کوچکی که به آن احتیاج دارند استفاده می شود.

بره موم زنبورعسل، علاوه بر کمک به ساختار، به کاهش ارتعاش، جلوگیری از بیماری ها و انگل ها، جلوگیری از رشد باکتری ها و قارچ ها و آسان کردن دفاع از کندو،  کمک می کند. آرایش دقیق بره موم زنبور عسل بین کندوها متفاوت است. در حالی که به طور معمول یک رنگ قهوه ای تیره است، اما داشتن رنگ هایی از رنگ های دیگر مانند قرمز، سبز یا سفید غیر معمول نیست.

از بره موم زنبور عسل برای مدت بسیار طولانی استفاده می شده است، حتی استفاده دارویی از آن به ۳۵۰  قبل از میلاد باز می گردد. یونانیان از آن برای ورم چرکی، زخم و کوفتگی،  رومی ها برای تومورها، مصری ها برای روند مومیایی خود، پارسیان برای اگزما و درد ماهیچه، ایکان ها برای تب، چینی ها برای عفونت ها، و آشوری ها برای تومورها و بهبود زخم هایشان استفاده می کردند. اخیراً، تحقیق در مورد این موضوع در حال انجام است. بنابراین ما می توانیم ایده بهتری در مورد تمام مزایای بره موم زنبور عسل داشته باشیم. به ویژه برای زیبایی و سلامت پوست که در دوران ما بیشتر مورد توجه است.

 

 

بیشتر در مورد بره موم بخوانید:

بره موم زنبور عسل از بیش از ۳۰۰ ترکیب مختلف تشکیل شده است. اینها  در کنارهم تعدادی از خواص مفید مختلف را ارائه می دهند. برخی از این خواص عبارتند از:

  • ضد میکروبی
  • ضد التهاب
  • ضد عفونی کننده
  • آنتی اکسیدان
  • ضد باکتری
  • ضد ویروس
  • ضد تومور
  • و....

بسیاری از این خواص کمک می کنند تا بره موم یک ماده فوق العاده عالی برای سلامت پوست باشد. البته که بره موم خواص بی نظیری برای سلامت پوست دارد؛ اما نشان داده شده است که برخی ویژگی ها و خواص این ماده طبیعی نقش بیشتری در سلامت پوست دارد.

ترمیم سوختگی با بره موم

اگر دچار آفتاب سوختگی شدید، می توانید از کرم حاوی بره بوم یا از مخلوط بره موم خام با عسل طبیعی استفاده کنید. علاوه بر این ترکیبات خانگی حاوی روغن نارگیل، آلوئه ورا و بره موم نیز می تواند گزینه خوبی برای رفع سوختگی باشد. همه اینها برای آفتاب سوختگی مفید است. بره موم می تواند به انواع دیگر سوختگی ها نیز کمک کند. مطالعاتی بر روی بره بوم  انجام شده است که از آن برای سوختگی درجه ۲ استفاده می شود.

از بین بردن زگیل ها

اگر از زگیل رنج می برید می توانید یک تنتور بره موم تهیه کنید تا از شر آن خلاص شوید. تنتور را می توان مستقیماً روی زگیل قرار داد و سپس با گاز یا یک پنبه با باند پوشاند. همچنین می توانید تنتور را به گاز یا گلوله پنبه ای بمالید که ممکن است برای اکثر افراد راحتتر باشد. یک مطاله نشان داده است که مصرف خوراکی بره موم، به صورت کپسول، می تواند در از بین بردن زگیل ها نیز کمک کننده باشد.

ترمیم آسیب های پوستی

روش های زیادی وجود دارند که به پوست آسیب می رساند. از جمله هوای آلوده، آفتاب، سیگار کشیدن و دود سیگار، دودهای مختلف پراکنده شده در هوا، مواد شیمیایی که در شستشو و تمیز کردن مورد استفاده قرار می دهیم، آکنه، تخت های برنزه، کم آبی، کمبود خواب و موارد دیگر. همان طور که این آسیب رخ می دهد، با بدتر شدن چین و چروک و لکه های پوستی، پوست بیشتر و زودتر پیر می شود. در بسیاری از این موارد. راهکاری برای پیشگیری وجود ندارد. برای بهبود این آسیب می توان از پمادها و کرم های بره موم استفاده کرد. در صورت امکان روزی دو بار بره موم زنبور عسل را با استفاده از  کرم مورد علاقه خود به صورت و سایر مناطق نیاز به کمک خود بمالید.

رفع التهاب در پوست

یکی از روش هایی که بره موم به سلامت پوست و زیبایی آن کمک می کند، کاهش التهاب های مختلفی است که به هر دلیلی در پوست ایجاد می شود. این التهاب ها ناشی از هر زمینه ای که باشند، اکثر با مصرف بره موم چه به صورت خوراکی و چه به صورت موضعی از بین می روند.

کافی است نظم در استفاده از بره موم را رعایت کنید. اگر می خواهید از شهر حساسیت های پوستی و التهاب های ایجاد شده در روی پوست که باعث خارش، زشت شدن پوست و... می شود، حتما از بره موم به صورت منظم استفاده نمایید.

چرا برای درمان بیماری های التهابی از بره موم استفاده نمی کنید؟

درمان انگل ها برای سلامت پوست

مصرف بره موم زنبور عسل به صورت خوراکی می تواند بدن شما را از شر انگل های روده خلاص کند. در مطالعه  ای اثر آن را در درمان  بیماری ژیاردیازیس بررسی کردند. آنها در حدود ۶۰٪ موارد با غلظت ٪۳۰ مواجه شدند که در مقایسه با داروی تجویز شده بهتر عمل کرده است.

بسیاری از لک های پوستی و مشکلات پوست، ناشی از مشکلات گوارشی به ویژه انگل های روده است. استفاده از بره موم برای از بین بردن این انگل ها معجزه می کند و به صورت غیر مستقیم به درمان مشکلات پوستی کمک می کند. کافی است به صورت منظم از عسل بره موم یا کپسول و قرص بره موم استفاده کنید. نتایج شگفت انگیز خواهد بود.

ناگفته نماند که خواص ضدانگلی بره موم باعث شده تا در بسیاری از کرم های پوستی نیز مورد استفاده قرار گیرد. در این صورت اگر در روی پوستتان نیز انگل داشته باشید که باعث بروز برخی مشکلات شده باشد، بره موم راه حل خوبی برای رفع آن است.

سخن آخر

بره موم معجزه ای برای سلامت پوست است. کافی است از این ماده حیاتی به صورت اصولی و صحیح استفاده کنید. در این مطلب به برخی خواص بره موم که باعث سلامت پوست می شود اشاره شد. اگر شما هم خاصیتی دیگر را می شناسید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

۱
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید