۲۱۰۳
۳
۱

درمان سرطان پروستات با گرده گل

درمان سرطان پروستات با گرده گل

سرطان پروستات با رشد سلول های غیر طبیعی در این غده تناسلی شروع می شود. مردانی که سرطان پروستات دارند، می توانند ماهها بدون نیاز به درمان یا بدون نشانه های خاصی به زندگی خود ادامه دهند؛ زیرا پیشرفت این بیماری کند است. البته در برخی افراد نسبتا سریع پیشرفت می کند. در صورت تشخیص به موقع در مراحل اولیه درمان سرطان پروستات بسیار آسان تر خواهد بود ولی به طور کلی نسبت به سرطان های دیگر مرگ و میر کمتری دارد. گرده گل یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان سرطان پروستات و حتی پیشگیری از این بیماری محسوب می شود.

نکته خیلی مهم و با ارزش در پیشگیری و بهبودی سرطان پروستات حفظ تغذیه سالم و حفظ حد نرمال سطح PSA در بدن است. PSA، آنتی ژن مخصوص پروستات است و یکی رایجترین تست ها برای تشخیص سرطان پروستات به شمار می رود. با افزایش سن، سطح  PSAنیز افزایش می یابد. ولی اگر نسبت به سن در حد نرمال نباشد، یعنی فرد در خطر است. البته این آزمایش تعیین کننده دقیق نیست و ممکن است از روش های دیگر نیز استفاده شود.

بیشتر در مورد درمان بیماری های پروستات بخوانید:

نگرانی از بیماری پروستات کافی است؛ کمی گرده گل مصرف کنید

 

 

درمان بزرگی پروستات به کمک بره موم

گرده گل و درمان پروستات؛ گرده گل چگونه به سلامت پروستات کمک می کند؟

درمان سرطان پروستات به کمک بره موم

آخرین نتایج علمی در مورد اثرگذاری گرده گل بر روی پروستات

کاربرد عصاره گرده زنبور عسل برای درمان پروستاتیت

درمان سرطان پروستات با بره موم در طب سنتی

گرده گل در واقع ذراتی هستند که از بساک گیاهان گلدار پراکنده می شوند و در کل اندام نر محسوب می شوند. این گرده ها نقش تولید مثل و باروری گل های ماده را بر عهده دارند که توسط زنبور عسل جمع آوری و در سبد گرده ذخیره می شوند. گرده غذایی است که به شکل طبیعی به حفظ سلامت خوب پروستات کمک می کند. ارزش گرده گل این است که اثرات کلی بر روی بدن دارد و سیستم ایمنی بدن را در افراد مبتلا به سرطان پروستات افزایش می دهد و بسیاری از فرآیندها و مکانیزم ها که برای سلامتی مطلوب است را بازسازی می کند.

در این مطلب به صورت خلاصه تلاش شده تا به معرفی خواص گرده گل برای درمان سرطان پروستات و همینطور پیشگیری از این بیماری اشاره شود. البته طبیعی است که برای اطلاع دقیق از دوز مصرف و روش مصرف گرده گل باید با متخصص طب سنتی مشورت کنید. در غیر این صورت اثرات کافی برای مصرف گرده گل را مشاهده نخواهید کرد.

گرده گل چطور به سرطان پروستات کمک می کند؟

گرده گل سرطان پروستات

مصرف گرده گل هم برای پیشگیری از انواع بیماری های پروستات و هم بهبودی و درمان سرطان پروستات کارایی دارد. تحقیقات نشان داده است افرادی که به طور منظم از گرده گل در رژیم غذایی خود استفاده می کنند سطح  PSAکمتری دارند.

از سه عامل خیلی مهم در سرطان پروستات می توان به سن، ژنیک و تغذیه اشاره کرد هر چند تغییر دو عامل اولی غیر ممکن باشد ولی تغذیه را می توان جهت پیشگیری از سرطان اصلاح کرد. یکی از بهترین گزینه ها برای اضافه شدن به رژیم غذایی، گرده گل است. اما این گرده گل چرا برای پیشگیری و درمان سرطان پروستات موثر واقع می شود؟

چربی های مفید در گرده گل

در پیشگیری و حتی درمان سرطان باید به نوع مصرف چربی ها خیلی دقت کرد زیرا مصرف چربی های اشباع شده چون گوشت قرمز باعث فعالیت بیشتر سلول های سرطانی شده و منجر به پیشرفت بیماری می گردد. نکته خیلی مهم پخت این نوع چربی ها مثل گوشت قرمز است که اگر در دمای بالا انجام شود، خطرناک شده و سمی است و باعث اختلال در دستگاه ایمنی بدن می شود.

گرده گل حاوی مقداری چربی است ولی نه از نوع چربی های مضر اشباع و حتی موادی دارد که تاثیر چربی های مضر حیوانی را بر پروستات از بین می برد. همین ویژگی گرده گل باعث می شود که با حذف یا کاهش مواد پروتئینی و جایگزینی گرده گل، هم میزان چربی مفید مورد نیاز بدن تامین شود و هم از رشد سلول های سرطانی پیشگیری به عمل آید.

تامین ماده معدنی روی برای بدن

یکی از ویتامین های ضروری برای پروستات روی است. بافت پروستات از روی تشکیل شده اما وقتی پروستات دچار سرطان می شود این وضعیت تغییر می کند. گرده گل غنی از روی است و مصرف مقدار کمی از گرده میزان کمی از نیاز روزانه بدن را تامین می کند؛ ولی همین میزان نقش خیلی مهمی در پیشگیری و حتی بهبودی سرطان پروستات دارد.

گرده گل تامین کننده ویتامین E

مصرف ویتامین Eبرای پیشگیری از سرطان پروستات حائز اهمیت است. زیرا تغذیه ناسالم مثل استفاده کردن از چربی های اشباع و حتی استرس نیاز بدن را با کمبود ویتامین Eمواجه می کند و پروستات اولین اندامی است که با کمبود این نوع ویتامین بیمار می شود.

گرده گل منبع خوبی برای تامین ویتامین Eروزانه است. با مصرف روزانه گرده گل می توانید بخش مهمی از نیاز بدن را به این نوع ویتامین ضروری تامین کنید.

برطرف کردن نیاز بیماران مبتلا به سرطان پروستات به ویتامین دی

منابع غذایی این دسته از بیماران باید سرشار از ویتامین Dباشد. این نوع ویتامین به علت در معرض نبودن تابش آفتاب و یا افزایش سن در بدن دیر تولید می شود. در صورتی که نقش مهمی در جلوگیری و پیشروی سرطان دارد.استفاده زیاد از کلسیم که منبع آن فراورده های لبنی است باعث کاهش ویتامین Dدر بدن می شود

گرده گل گرچه خود فاقد ویتامین Dاست ولی به بدن برای تولید این نوع ویتامین مهم کمک می کند. برخی پژوهش ها معتقدند که مصرف ژل رویال در کنار گرده گل می تواند اثرات فوق العاده ای برای تامین ویتامین دی مورد نیاز بدن داشته باشد.

ویتامین آ و سلنیوم؛ دو ماده موثر برای پروستات در گرده گل

از دیگر مواد موثر که در گرده گل یافت می شود و برای این دسته از بیماران ارزشمند است می توان به سلنیوم و ویتامین  Aاشاره کرد. درمان های پزشکی غالبا شامل درمان های طولانی و ناراحت کننده است و برای تسریع در روند بهبودی بهتر است گرده گل را در رژیم غذایی خود جای دهیم .

سخن آخر

استفاده از گرده گل برای درمان سرطان پروستات به عنوان بخشی از درمان مکمل در دنیا پذیرفته شده است. این روش درمانی اثرات فوق العاده ای برای کاهش التهاب و رفع مشکلات سرطان دارد. با این حال از گرده گل بیشتر به عنوان یک ماده پیشگیری کننده یاد می شود که با رفع مشکلات ایجاد شده در پروستات، جلوی بروز سرطان را می گیرد.

آیا شما تجربه ای از مصرف گرده گل برای رفع مشکلات پروستات به ویژه کنترل سرطان را داشته اید؟ حتما تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

۳
۰
۱ دیدگاه
 
ir
سعید قلی زاده | ۳ سال پیش
سلام از این محصولات برای درمان سرطان پروستاتم استفاده کردم البته یکی بهم معرفی کرد خداراشکر فرایند بهبودیم خیلی خوب بوده
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید