۱۵۶۳
۵
۰

روش مصرف بره موم برای درمان آسم

روش مصرف بره موم برای درمان آسم

بره موم یکی از بهترین مواد طبیعی برای مقابله با بیماری آسم است. این ماده می تواند مشکلات ایجاد شده در ریه را برطرف کرده و با برطرف کردن التهاب ها در سیستم تنفسی، مشکلات آسم را درمان کند. خوشبختانه در سال های اخیر با تحقیقات انجام شده، علم نوین نیز به این نتیجه رسیده که بره موم در زمینه درمان آسم نقش موثری داشته و شرکت های داروسازی زیادی برای تولید محصولات حاوی بره موم اقدام کرده اند.

بره موم به دلیل ترکیبات درونی که دارد می تواند به خوبی مشکلات ایجاد شده در دستگاه تنفسی به ویژه التهابات درون ریه را برطرف کند. همچنین با تقویت سیستم ایمنی بد،ن از حمله های آسم جلوگیری کرده و از بروز مشکلات خاصی که به عنوان حمله آسم شناخته می شود پیشگیری به عمل می آورد.

بیشتر در مورد درمان آسم بخوانید:

نقش عسل در درمان آسم

 

 

درمان خانگی آسم با عسل طبیعی

آسم دارید؟ ژل رویال مصرف نکنید!

درمان آسم با گرده گل؛ یک درمان بدون ضرر

اگر می خواهید علت دقیق اثرگذاری بره موم بر روی آسم را بدانید، در مطلبی مجزا به آن پرداخته ایم:

درمان آسم بدون عوارض جانبی؛ با بره موم به جنگ آسم برویم

اما یکی از سوالاتی که در مورد نقش بره موم در درمان آسم پرسیده می شود، روش مصرف این ماده طبیعی است. در این مطلب به صورت خلاصه به انواع روش های مصرف بره موم برای درمان آسم اشاره می کنیم. اگر قصد دارید از این ماده طبیعی به منظور مقابله با آسم استفاده کنید، بد نیست انواع روش ها را بشناسید و بهترین و در دسترس ترین آنها را انتخاب کنید

بره موم خام

بره موم بعد از خارج شدن از کندو می تواند به صورت موضعی برای درمان برخی بیماری ها مورد استفاده قرار گیرد. با این حال استفاده از بره موم به صورت خوراکی بدون این که فرآوری خاصی روی آن انجام شود امکان پذیر نیست.

در واقع شما نمی توانید انتظار داشته باشید که از بره موم به صورت خام استفاده کنید و خواصی را برای رفع مشکلات آسم تجربه نمایید. این ماده خام در معده هضم نمی شود و در نتیجه اثرات آن نیز در بدن جذب نخواهد شد.

بیشتر در مورد بره موم خام بخوانید:

چرا بره موم خام مصرف نکنیم؟

ویدئو: بره موم خام مصرف کنیم یا نه؟

آیا بره موم خام قابل مصرف نیست؟

به همین علت است که توصیه می شود اگر می خواهید اثرات بره موم را بر روی آسم ببینید، حتما باید از بره موم غیر خام و به صورت فرآوری شده استفاده کنید. این یعنی خرید بره موم خام از زنبوردار گزینه خوبی نیست و حتما باید به سراغ شرکت ها یا مجموعه هایی بروید که به صورت تخصصی روی فراوری بره موم کار می کنند.

عصاره بره موم

عصاره بره موم یکی از روش هایی است که برای مصرف بره موم فراوری شده به منظور مقابله با بیماری آسم مورد توجه قرار دارد. انواع عصاره بره موم در دنیا تولید می شود که عموماً از دو نوع آبی و الکلی هستند. با این حال در ایران کمتر عصاره به صورت مایع در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد؛ اما اگر بتوانید عصاره خالص بره موم را که به صورت اصولی فرآوری شده تهیه کنید، احتمالاً می تواند اثرات موثری بر روی بیماری آسم داشته باشد.

روش مصرف این عصاره نیز به این صورت است که باید آن را به میزان مشخصی با آب مخلوط کرده و سپس میل نمایید. البته باید توجه داشت که میزان مصرف عصاره محدودیت داشته و باید حتما زیر نظر متخصص طب سنتی انجام شود.

کپسول و قرص بره موم

به طور کلی بره موم به صورت های مختلفی فرآوری می شود و قابل مصرف است. یکی از مرسوم ترین روش های مصرف بره موم برای درمان آسم قرص های تولید شده با استفاده از آن است. این قرص ها اگر با بره موم فراوری شده تولید شده باشند، خواص فوق العاده عالی برای مقابله با آسم دارند.

همچنین استفاده از کپسول های تولید شده با بره موم فرآوری شده می تواند گزینه خوبی برای مقابله با آسم باشد. عموما کپسول های بره موم از عصاره بره موم تهیه می شوند که به صورت خشک درامده و پودر شده اند.

توجه داشته باشید که نوع فرآوری بره موم در تولید قرص و کپسول نیز اهمیت دارد. این ماده به دو صورت الکلی و آبی فرآوری می شود؛ اما نوع فرآوری آبی آن بسیار پیچیده است و از از تکنولوژی بالایی برخوردار است.

بره موم آبی که به صورت ساده فراوری هیچ گونه تاثیری در اثرگذاری بیشتر این ماده بر روی بدن ندارند. در نتیجه در انتخاب بره موم فرآوری شده به صورت کپسول یا قرص حتما دقت کنید

اسپری بره موم

یکی از محصولات خاص تولید شده با بره موم اسپری است. البته در ایران هنوز شرکت های تولید کننده محصولات حاوی بره موم اقدام به تولید اسپری تخصصی بره موم برای بیماران مبتلا به آسم انجام نداده اند؛ اما در دنیا شرکت های مختلفی در این زمینه فعالیت کرده و محصولات متنوع در این زمینه تولید و روانه بازار نموده اند.

اگر بتوانید اسپری بره موم با کیفیت تهیه کنید یکی از بهترین گزینه ها برای مقابله با آسم خواهد بود. البته میزان مصرف حتما باید با متخصص طب سنتی بر اساس دوز موجود در اسپری، هماهنگ شود.

عسل بره موم

یکی از تولیدات خاص با بره موم، ترکیب عسل طبیعی با کیفیت و بره موم است. عسل بره موم می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای درمان آسم باشد؛ به ویژه اگر از این ماده طبیعی با دوز بالا در ترکیب با عسل طبیعی استفاده شود.

برای این منظور می توانید بره موم فرآوری شده را تهیه کرده و آن را با عسل مرغوب ترکیب کنید. برخی شرکت ها در ایران اقدام به تولید ترکیب عسل و بره موم کرده اند که امکان خرید آنها نیز برای شما فراهم است. فقط دقت کنید که برای خرید عسل بره موم، حتما به سراغ مجموعه هایی بروید که از بره موم فراوری شده استفاده می کنند.

میزان و روش مصرف بره موم برای درمان آسم

اگر می خواهید به جنگ آسم بروید و از سلاحی به نام بره موم برای مقابله با این بیماری استفاده کنید، باید حتماً نظم در مصرف و مداومت در استفاده از این ماده طبیعی را سرلوحه کار خود قرار دهید. مصرف کوتاه مدت یا نامنظم بره موم نمی تواند هیچ اثر مثبتی بر روی بیماری آسم داشته باشد.

بسیاری از مبتلایان به آسم بعد از ۶ ماه مصرف مداوم و منظم بره موم نشانه هایی از بهبود بیماری خود مشاهده می کنند. بسیاری از افرادی که با مصرف بره موم توانسته اند بیماری خود را درمان کنند، بیش از یکسال از این ماده طبیعی استفاده کرده و پس از رفع بیماری نیز به مصرف آن ادامه داده اند. چرا که این ماده طبیعی اصلا هیچ عوارض جانبی ندارد و می تواند به صورت دنباله دار استفاده شود

سخن آخر

بره موم خواص بی نظیری برای درمان آسم دارد. این خواص باعث شده تا از این ماده طبیعی به خوبی برای درمان استفاده شود. با این حال باید از بره موم به صورت اصولی و هوشمندانه استفاده شود. بره موم خام همانطور که گفته شد، هیچ اثر مثبتی بر روی آسم ندارد. در نتیجه اگر می خواهید از بره موم برای مقابله با آسم استفاده کنید، حتما یکی از روش های فراوری شده آن را انتخاب کنید.

اگر تجربه استفاده از بره موم برای درمان آسم را داشته اید، از طریق نظرات با ما در میان بگذارید

۵
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید