۲
۰

کاهش وزن سریع با ترکیب سیر و 5 ماده خوراکی دیگر

کاهش وزن سریع با ترکیب سیر و 5 ماده خوراکی دیگر
تاثیر تغییر سریع سبک زندگی ناشی از توسعه روزافزون جوامع، در سلامت جسمی و روحی و روانی انسان امروز به وضوح قابل مشاهده است. این روزها فشار کاری به طور مداوم روی افراد در حال افزایش است و به همین دلیل بیشتر مردم وقت خود را صرف کار و کسب درآمد می‌کنند.

به گزارش عسلنا، به نقل از گروه اجتماعی ایسکانیوز، افراد به دلیل نشستن در مقابل لپ‌تاپ یا کامپیوتر در طول روز و نداشتن وقت کافی برای تحرک در خارج از ساعات کاری یا اختصاص ندادن زمانی برای تحرک در میان ساعات کاری، شروع به چاق شدن می‌کنند. چاقی به دلیل آنکه می‌تواند باعث بسیاری از مشکلات سلامتی شود، معضلی جدی است که بسیاری از جوامع در سراسر جهان را درگیر خود کرده و نگرانی پزشکان و کارشناسان تغذیه را برانگیخته است.

همین عاملی شده تا بسیاری از انسان‌ها برای رهایی از معضل چاقی شیوه‌ها و سبک‌های متفاوتی را برای کاهش وزن به کار گیرند. در حالی که برخی افراد کاهش وزن به ورزش متوسل می‌شوند، برخی دیگر با تغییر رژیم غذایی وزن خود را کاهش می‌دهند امروزه ثابت شده که برخی از مواد خوراکی می‌توانند نقش موثری در کاهش وزن انسان‌ها ایفا کنند. کارشناسان تغذیه سیر را یکی از مواد مفید برای کاهش وزن موثر عنوان کرده‌اند.

نان تست آووکادو سیر

اگر می‌خواهید سیر را به یک غذای خوشمزه در رژیم غذایی خود تبدیل کنید، نان تست آووکادو و سیر گزینه‌ای عالی خواهد بود. برای تهیه این صبحانه پیش غذا یا میان وعده، آووکادوی رسیده را روی نان غلات تست شده له کنید و سیر خام رنده شده را روی آن اضافه کنید. لایه خامه‌ای آووکادو همراه با سیر به صبحانه‌تان طعمی خوشمزه می‌دهد.

چای سبز سیر و عسل

مردم اغلب چای سبز را برای کاهش وزن در رژیم غذایی خود قرار می دهند. می‌توانید با افزودن سیر به چای سبز خود حالتی متفاوت به آن بدهید. می توانید با فرو بردن مقداری حبه سیر له شده در آب داغ و افزودن چای سبز به آن چای مخصوص لاغری تهیه کنید. در صورت تمایل می‌توانید کمی عسل یا زنجبیل نیز برای طعم دادن به آن اضافه کنید.

 

 

آب سیر لیمو

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، روز خود را با یک لیوان آب لیمو و سیر شروع کنید. برای این کار، آب نصف لیمو را در یک لیوان فشار دهید و پس از آن سیر خام را ریز خرد کنید و به آب لیموی خود اضافه کنید و سپس آب داغ را به آن بیفزایید. با نوشیدن«آب سیر لیمو» متابولیسم (سوخت و ساز) و هضم غذا بهبود می یابد.

ماست و سیر

سیر را همچنین می‌توانید همراه با ماست در رژیم غذایی خود قرار دهید. این مخلوط که در کشور ما که بیشتر به صورت ماست و موسیر رایج است، می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد.

اسموتی سیر

شاید بخواهید روز خود را با اسموتی شروع کنید، برای تاثیر اسموتی در کاهش وزن می‌توانید یک حبه سیر خام را نیز به اسموتی خود اضافه کنید. می‌توانید این اسموتی را با ترکیب سیر با میوه‌هایی مانند انواع توت‌ها، موز و اسفناج تهیه کنید. علاوه بر اینکه این اسموتی سرشار از مواد مغذی است، متابولیسم (سوخت وساز) شما را بهبود می‌بخشد و به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

۲
۰
منبع ایسکانیوز
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید