۰
۱

زنبورداران اشن برای مقابله با عسل های تقلبی بپاخواستند

زنبورداران اشن برای مقابله با عسل های تقلبی بپاخواستند
در دو سال اخیر حجم بسیار بالای عسل های تقلبی و صنعتی در بازار ایران باعث نگرانی زنبورداران و تولید کنندگان عسل های طبیعی در صنعت زنبورداری شده است.  این امر باعث مطالبه گری و انتقاد مردم دهستان اَشن شهر اصفهان شده است.

به گزارش خبری تحریریه عسلنا، وجود عسل های تقلبی و صنعتی در ایران به صورت تقریبی 80 درصد از بازار ایران را فراگرفته است.  این محصولات بی کیفیت و نامرغوب در درجه اول برای سلامتی مصرف کننده مضر است و در کل باعث به خطر انداختن سلامت جامعه مانند: افزایش بیماران کلیوی، بیماران دیابتی و گوارشی و بیماران قلبی شده است. 

به گزارش خبرنگار عسلنا، فعالیت های اتحادیه سراسری زنبورداران و صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور در زمینه عسل های تقلبی کاملا به جاست. مردم اشن از توابع اصفهان در زمینه عسل های تقلبی  بپاخواسته اند. تا این مطالبه صنفی را از اتحادیه و صندوق زنبورداری داشته باشند

طبق گزارشات واصله در این دو ماه اخیر تعدادی از افراد سوداگر با عرضه عسل های تقلبی بااستفاده از دو استاندارد یعنی، گلوکز و فروکتوز در بازار ایران توانسته اند جولان دهند که این امر باعث شده ارگان های مسئول مانند: دامپزشکی، صنعت و معدن، اداره جهاد، غذا و دارو و بهداشت و محیط برای برخورد با آن ها عاجز بمانند.
جالب است بدانید، افراد متقلب به صورت ماهرانه شکر را در درجه بسیار بالا جوشانده و با فروکتوز و گلوکز و مواد معدنی ترکیب و در آخر به شکل و شمایل عسل به عنوان انگبین طبیعی به بازار عرضه می کنند. به نحوی که تشخیص آن برای عموم مصرف کنندگان و مردم کار بسیار سختی است. نکته ای که حائز اهمیت است این است که موقع دسترسی به این محصول تقلبی توسط غذا و دارو و یا افراد متخصص به دلیل ترکیب کردن گلوکز و فروکتوز برای ثابت کردن تخلف متقلبین جواب آزمایشات در آزمایشگاه های معتبر با استاندارد و معیار ها مطابقت می کند و از نظر قانونی دیگر نمی توان با آن ها برخورد کرد.

در یک کلام متخلفین و متقلبین و سوداگران با بکاربردن این حیله ها یک قدم از قانون، ضوابط غذا و دارو و معیار های استاندارد جلو هستند که این موجب شده ضربه جبران ناپذیری به سلامت جامعه، اقتصاد و معیشت قشر دلسوز و ضعیف زنبورداران وارد شود.

 

 

به گزارش خبرنگار عسلنا محموله ای بزرگ از عسل تقلبی توسط زنبورداران دهستان اَشن شناسایی شده است و باعث ایجاد موجودی از همدلی و اتحاد زنبورداران این دهستان در مقابل ساختمان غذا و دارو شده است.
شرکت تعاونی زنبورداران اَشن از مسئولین محترم خواستارند جهت این مشکل بزرگ همت نمایند و با همکاری و همیاری ارگان های مذکور و کمک زنبورداران با کمترین هزینه این بحران را به خوبی مدیریت و عرصه برای جولان دادن متخلفین هر چه بیشتر تنگ کنند، تا از سلامتی جامعه، اقتصاد و معیشت زنبوردار محافظت شود.
 

۰
۰
۱ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید