۶۱۷۲
۱۶
۲

5 توصیه طلایی برای اینکه سود خود از زنبورداری را افزایش دهیم

وقت آن رسیده سود خود را از زنبورداری بیشتر کنید
وقت آن رسیده سود خود را از زنبورداری بیشتر کنید
زنبوردار هستید؟ بدون توجه به نکات مختلف، توانایی افزایش سود از زنبورداری نخواهید داشت. بهتر است با کمی تغییرات، سود خود از زنبورداری را افزایش دهید

زنبورداری شغلی پرجاذبه و البته سخت است. در نتیجه هر زنبوردار علاقه دارد سودآوری بیشتری از فعالیت های خود به دست آورد. در واقع زنبوردار تلاش می کند تا جای ممکن هزینه های زنبورداری را کاهش داده و از آن طرف سود خود ار افزایش دهد. البته متاسفانه در ایران، هنوز موانع زیادی برای افزایش درآمد از شغل زنبورداری وجود دارد.

به طور کلی برای اینکه بتوانید سود زنبورداری را افزایش دهید، باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. زنبوردار باید تلاش کند این شغل را حرفه ای و علمی به پیش ببرد و مشکلی از بابت اطلاعات در مورد زنورها نداشته باشد. همین موضوع کمک خواهد کرد تا زنبوردار بیشترین بهره برداری را از زنبورستان خود داشته باشد.

چقدر در مورد هزینه های زنبورداری اطلاعات دارید؟

با این حال در این مطلب تلاش کرده ایم به برخی نکات طلایی برای افزایش سطح بازدهی زنبورستان اشاره کنیم. این نکات به زنبوردار کمک می کند ا بهترین نتیجه را از فعالیت هایی که داشته ببرد. امیدوایم شما هم با رعایت این نکات، بیشترین سود را از زنبورداری کسب کنید.

 

 

تقلب نکنید!

اولین نکته ای که برای افزایش سوددهی زنبورستان وجود دارد، صداقت و درستی است. شاید در ظاهر فکر کنید با کمی تقلب می توان سودآوری بیشتری از کندوها به دست آورد، اما تجربه عکس این موضوع را نشان می دهد.

اگر بتوانید عسل باکیفیت با ساکاروز پایین تولید کنید، گرده گل های شما تنوع خوبی داشته باشد، بره موم برداشت شده از کندو تمیز و بدون آلودگی باشد و... در نتیجه مشتریان بیشتری خواهید داشت و قیمت بالاتری هم بر روی محصولات خود می گذارید. این یعنی سودآوری بیشتر از کندو!

حال فرض کنید که بخواهید با تقلب و نادرستی، میزان تولید عسل در کندو را افزایش دهید. این کار نه تنها سودآوری شما را افزایش نمی دهد، بلکه خرید عسل تان را با مشکلاتی مواجه می کند. به ویژه امروزه به دلیل آگاه تر شدن مردم، این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد.

به تنوع فراروده ها دقت کنید

از یک کندو چندین نوع فراروده می توان برداشت کرد. شما چند نوع فراروده برداشت می کنید؟ اگر تعدادی از این فراروده ها را حذف کرده اید، سخت در اشتباه هستید. تقریبا اکثر زنبورداران تلاش می کنند عسل، بره موم و گرده گل از کندوهای خود برداشت کنند. این در حالی است که برداشت موم، زهر زنبور عسل و ژل رویال را فراموش می کنند.

استفاده از موم مصنوعی در کندو، میزان سودآوری کندو را کاهش می دهد. چراکه دیگر نمی توانید موم را به صنایع دارویی بفروشید و نهایتا ان را با عسل عرضه می کنید که کار درستی نیست. قبول داریم که بردشات زهر و ژل رویال از کندو کار چندان ساده ای نیست؛ اما عدم توجه به آن ها یعنی از دست دادن بخشی از درآمد زنبورستان که می توانسته به سادگی به درآمدتان افزوده شود.

چرا زنبورداری شغل خوبی است؟

پس تا جای ممکن بیخیال فرورده های متنوع زنبور عسل نشوید. امروزه صحبت از جمع آوری مدفوع زنبورعسل به میان آمده که در دنیا مورد توجه قرار دارد. مدفوع نه، اما حداقل ژل رویال و زهر زنبور عسل را به محصولات فروشی خود اضافه کنید.

ییلاق و قشلاق کنید

بله، دیگر زمان آنکه زنبورستان در یک جا ثابت باشد، نیست. آن هم در ایران با توجه به تنوع آب و هوا، باید تلاش کنید که در تمام طول سال مشغول تولید فراروده های مختلف زنبور عسل باشید. جا به جایی در طول سال کمک می کند تا هم هزینه های تغذیه زنبور عسل کاهش پیدا کند و هم تولید فراروده های مختلف کندو افزایش یابد. این یعنی افزایش فوق العاده زیاد بهره وری کندو.

نکات مقدماتی که زنبوردار باید در مورد تغذیه زنبورعسل بداند

درست است که هزینه جا به جایی به ویژه برای زنبوردارانی که تعداد زیادی کندو دارند زیاد است، اما با این حال بهتر است این کار را با تمام سختی هایش انجام دهید. مطمئن باشدی سودآوری ناشی از افزایش تولید طبیعی عسل و گرده گل، تمامی هزینه ها را جبران می کند. در نتیجه تا جای ممکن ییلاق و قشلاق کندوهایتان را در تمامی سال ها جدی بگیرید.

واسطه ها را حذف کنید

دلال ها، بدترین عاملی برای این هستند که سودآوری شما از کندو کاهش پیدا کند. اگر می خواهید با چنین مشکلی مواجه نشوید، حتما به فکر راهکارهای نوین فروش باشید. فروش مستقیم عسل و دیگر فراورده های زنبور عسل بهترین روش برای این کار است اما متاسفانه هنوز به صورت متمرکز امکان پذیر نیست.

اگر قرار است عسل، گرده گل، بره موم و... را به شرکتی بفروشید تا ان را به بازار عرضه کند، حتما به سراغ برندهای معتبری بروید که می دانید خود عرضه کننده محصولات شما هستند. در این صورت شما عسل را تنها با یک واسطه به دست مصرف کننده رسانده اید. چنین شرکت هایی که به جای خرید عسل و فراروده های زنبور از دلال، به سراغ زنبوردار می روند، انصاف بیشتری دارند.

البته بد نیست اگر توانایی بسته بندی مناسب و همچنین اخذ مجوزهای لازم را دارید ،به فروش اینترنتی عسل و گرده گل دست بزنید. فروش اینترنتی عسل طبیعی و همچنین فروش گرده گل به صورت آنلاین با استقبال زیادی مواجه بوده و به همین علت احتمال فروش آن زیاد است.

برای راه اندازی شغل زنبورداری به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

دیگر فراروده ها مثل ژل رویال، بره موم، زهر و موم کمتر مورد استقبال قرار می گیرند. به ویژه برای بره موم و ژل رویال که باید دستگاه ها فراوری مناسبی داشته باشید تا توانایی عرضه محصول به روش های مختلف را پیدا کنید. اگر این دستگاه ها و روش های فراوی را دارید، این محصولات را هم آنلاین بفروشید.

همواره به کیفیت توجه کنید

تولید، بسته بندی و عرضه همگی نیاز به کیفیت دارند. اگر می خواهید سود خود از زنبورداری را افزایش دهید، همواره باید به دنبال راهکارهایی برای تقویت کیفیت این 3 مورد داشته باشید. تنها در این صورت است که می توانید در جلب رضایت مشتری یا شرکت های معتبر خرید، موفق عمل کنید. کیفیت محصولات کمک خواهد کرد تا به صورت مداوم، سود شما افزایش پیدا کرده و رضایت بیشتری از شغل خود داشته باشید.

برای این منظور، تنها راه، افزایش سطح آگاهی است. اطلاع از نوین ترین و مدرن ترین روش های تولید فراروده های زنبور عسل، به بالارفتن کیفیت کمک می کند. علاوه بران باید در مورد روش های نوین عرضه و همچنین جدیدترین متدهای بسته بندی اطلاعات کاف داشه باشید. همه این اطلاعات به شما برای افزایش سودآوری از زنبورستان کمک خواهد کرد.

سخن آخر

زنبوردار هستید؟ بدون توجه به نکات مختلف، توانایی افزایش سود از زنبورداری نخواهید داشت. در این مطلب تنها به برخی از نکات اشاره شد. شما می توانید با زنبورداران حرفه ای در این زمینه مشورت کنید تا درآمد خود را از این شغل جذاب بیشتر کنید.

شما هم می توانید زنبوردار شوید

اگر شما هم تجربه ای دارید که می تواند به کمک زنبورداران بیاید تا درآمد آنها افزایش یابد، حتما از طریق نظرات این پست با ما در میان بگذارید. تجربیات شما کمک بزرگی برای همه زنبورداران خواهد بود. علاوه بر این، می توانید نظرات و تجربیات دیگر همکارانتان را در نظرات همین پست مشاهده کنید.

۱۶
۲
۲ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید