۲۸۰۶
۸
۲

7 خاصیت عسل مریم گلی برای درمان بیماری های مختلف

7 خاصیت عسل مریم گلی برای درمان بیماری های مختلف
عسل مریم گلی از جمله عسل های تک گلی است که خواص زیادی از آن ثبت شده است. اگر قصد دارید از عسل های تک گل برای درمان بیماری خود استفاده کنید، حتما سری به خواص عسل مریم گلی بزنید تا تصمیم دقیق تری نسبت به انتخاب یا عدم انتخاب این نوع عسل بگیرید.

عسل مریم گلی از آن دست عسل های تک گل است که خواص فوق العاده زیادی برای درمان انواع بیماری ها دارد. این نوع عسل تک گل که از شهد گیاه پرخاصیت مریم گلی به دست می آید، می تواند یک تنه به جنگ بسیاری از بیماری ها برود. البته ترکیب این عسل با دیگر مواد گیاهی مثل بره موم و ژل روال نیز به اثرگذاری بیشتر این نوع عسل طبیعی کمک خواهد کرد.

در این مطلب کوتاه به معرفی برخی از خواص مهم و اثبات شده عسل مریم گلی می پردازیم. با این حال خواص بسیار زیاد دیگری نیز از این نوع عسل تک گل گزارش شده اند که در مطالب دیگری از مجله عسلنا به آنها اشاره خواهیم کرد.

پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید عسل مریم گلی را دارید، حتما قبل از اقدام به خرید در مورد خواص مهم این محصول اطلاعات کسب کرده و سپس اقدام به خرید کنید. نکته دیگر اینکه عسل مریم گلی ترجیحا بهتر است توسط بانوان باردار مصرف نشود

خواص عسل مریم گلی برای مغز و اعصاب

یکی از مهمترین خواص عسل مریم گلی، اثرگذاری مصرف ایین عسل بر روی مغز و اعصاب است. مصرف برنامه رزی شده این نوع عسل تک گل هم باعث تقویت مغز و اعصاب می شود و هم از بروز بسیاری از بیماری های روحی و روانی جلوگیری می کند. بسیاری از بیماری های مرتبط با اعصاب مثل استرس، کم خوابی و... با مصرف منظم این نوع عسل قابل درمان هستند.

 

 

عسل؛ ماده ای بهشتی، دارویی زمینی

علاوه بر این، عسل مریم گلی یک ماده آرامش بخش است. موادی در ترکیبات این نوع عسل طبیعی وجود دارد که باعث ایجاد حس آرامش در فرد خواهد شد. در نتیجه می توانید به جای مصرف آرام بخش های مضر شیمیایی از این نوع عسل طبیعی استفاده کنید.

درمان مشکلات گوارشی

بسیاری عسل مریم گلی را به برطرف کننده بودن اسهال می شناسند. مصرف چندباره این نوع عسل به صورت شربت، می تواند اسهال های شدید را قطع کند. البته این تنها خاصیت آن برای مشکلات گوارشی نیست. بهبود سوء هاضمه و همچنین نفخ معده از جمله ویژگی های مرتبط با عسل مریم گلی است که نمی توان به سادگی از این خاصیت این ماده عبور کرد.

آیا می توانید از عسل برای درمان رفلکس اسید معده استفاده کنید؟

این نوع عسل تک گل اگر درصد بالایی از شهد گیاه را با خود به همراه داشته باشد، یک تقویت کننده سیستم گوارشی است. معده و روده را تقویت کرده و از بروز امراض در این قسمت های بدن جلوگیری به عمل می آورد.

کمک به کاهش قند خون

هرچند بسیاری از انواع عسل تک گل برای بیمارانی که به مصرف قند حساس هستند، مضر است؛ اما عسل مریم گلی می تواند به کاهش قند خون کمک کند. البته این بدان معنی نیست که هر فرد هر میزان از عسل مریم گلی را میل کند. در هر صورت عسل مریم گلی هم ممکن است برای بسیاری از افراد به ویژه مبتلاین به دیابت نوع دوم مضر باشد؛ اما مصرف هوشمندانه و کم این نوع عسل به کاهش قند خون کمک می کند.

عسل یک درمان فوق العاده برای بیماران دیابت نوع دوم

بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم برای مصرف عسل مریم گلی حتما با پزشک یا طبیب طب سنتی مشورت کنندو مصرف بدون برنامه این نوع عسل تک گل ممکن است باعث آسیب به این بیماران شود.

کاهش فشار خون

تحقیقات نشان داده که هم گیاه مریم گلی و هم عسل تولید شده از این گیاه توسط زنبور عسل، می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند، در خطر برو انواع بیماری های جانبی مثل حملات قلبی خواهند بود. در نتیجه باید خیلی سریع روند درمانی خود را شروع کنند. عسل مریم گلی می تواند یکی از بهترین مواد طبیعی برای قرار گیری در روند درمان فشار خون بالا باشد.

بیشتر بخوانید:

درمان فشار خون با زهر زنبور عسل

ویدئو: طرز تهیه اسموتی با مواد طبیعی برای درمان فشار خون بالا

 

بهبود انواع درد

برخی مریم گلی را یک مسکن طبیعی می نامند. عسل این گیاه نیز خاصیت مسکن و ضد درد دارد. اگر سردردهای شدید یا درد در برخی قسمت هیا بد خود دارید، می توانید به صورت منظم از عسل مریم گلی استفاده کنید. داروهای شیمیایی مضر تنها برای مدت کوتاهی شما را از درد خلاص می کنند؛ اما عسل مریم گلی می تواند به طور کلی برخی دردهای اذیت کننده در بدن شما را از بین برده تا دیگر به سراغتان نیایند.

عسل مریم گلی یک ضدویروس و میکروب قوی

امروزه ضدعفونی کردن محیط و به ویژه دست ها اهمیت زیادی دارد. به ویژه با شیوع بماری های ویروسی مثل آنفولانزا و کرونا، دیگر کمتر کسی را می بینیم که به فکر ضدعفونی کردن نباشد. البته ضدعفونی کردن فقط به برطرف کردن آلودگی سطوح نیست. از بین بردن ویروس، باکتری و میکروب های مختلف درون بدن نیز خود عاملی برای پیشگیری و درمان کرونا و آنفولانزا است.

بسته اطلاعات مجله عسلنا برای پیشگیری و درمان کرونا:

پیشگیری از کرونا را با عسل و سیاه دانه امتحان کنید

آیا بره موم برای پیشگیری و درمان کرونا موثر است؟

 

عسل مریم گلی به عنوان یک ماده ضدمیکروب و ضدقارچ می تواند ماده ای موثر برای پیشگیری از انواع بیماری های ویروسی و درمان برخی از آنها باشد. شاید بد نیست اگر برای درمان کرونا یا پیشگیری از این بیماری از عسل و سیاه دانه استفاده می کنید، به جای عسل چندگیاه از عسل مریم گلی استفاده کنید.

بانوان از این عسل تک گل غافل نشوند

هرچند مصرف عسل مریم گلی برای بانوان باردار به هیچ وجه مناسب نیست؛ اما عسل مریم گلی از جمله عسل ها تخصصی برای بنوانی است که با قاعدگی نامنظم دست و پنجه نرم می کنند. عسل مریم گلی همانند عسل رازیانه قاعده آور است و می تواند برای درمان مشکلات پریود بانوان مناسب باشد.

علاوه بر این، مادرانی که دوران شیردهی خود به کوک را تمام کرده اند و ترشح شیرشان هنوز قطع نشده است، می توانند با مصرف یک دوره از عسل مریم گلی به قطع ترشح شیر خود کمک کنند. با این حال توصیه موکد می کنیم که از عسل مریم گلی نه در دوران بارداری و نه در دوران شیردهی استفاده نکنید.

سخن آخر

عسل مریم گلی از جمله عسل های تک گلی است که خواص زیادی از آن ثبت شده است. اگر قصد دارید از عسل های تک گل برای درمان بیماری خود استفاده کنید، حتما سری به خواص عسل مریم گلی بزنید تا تصمیم دقیق تری نسبت به انتخاب یا عدم انتخاب این نوع عسل بگیرید.

اگر شما هم خاصیتی از عسل مریم گلی سراغ دارید که ما در این مطلب به آن اشاره نکرده ایم، حتما از طریق نظرات همین پست با ما در میان بگذارید.  

۸
۰
۲ دیدگاه
 
ir
کیارش | ۳ سال پیش
عسل مریم گلی ولقعا هم خوشمزه ست هم برای معده معجزه می کنه
۰
۰
 
 
ir
امین | ۴ سال پیش
مرسی مطلب خوبی بود
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید