۳۷۰۷
۱۹
۱

عسل و سیر؛ یک ترکیب شفابخش برای انسان ها

عسل و سیر؛ یک ترکیب شفابخش برای انسان ها
عسل و سیر خواص شگفت انگیزی برای سلامتی ما انسان ها به همراه دارند که باید به صورت جدی تری به آن ها نگاه شود.

سیر و عسل طبیعی فواید زیادی برای سلامتی ما انسان ها دارند. شما می توانید با استفاده از آنها به تنهایی یا با هم، از خواص مفید آنها لذت ببرید. این دو ماده را می توان به عنوان مکمل های دارویی استفاده کرد و یا به شکل طبیعی مورد استفاده قرار داد. با این حال به نظر می رسد یکی از بهترین ترکیبات دارویی با عسل طبیعی، همین ترکیب عسل و سیر باشد.

شاید گمان کنید که سیر و عسل هر کدام به صورت مجزا خواصی دارند و ترکیب آنها تاثیر خاصی در خواص نمی گذارد. شاید این حرف شما زمانی درست باشد که ما نیاز به درمان برخی بیماری های ساده را داشته باشیم. با این حال وقتی قرار است به جنگ بیماری ای برویم که با مواد عادی درمان نمی شود، بهتر است از ترکیبات مختلف استفاده شود. ترکیب عسل و سیر هم از جمله ترکیبات دارویی است که خواص هر کدام را دوچندان می کند.

عسل؛ ماده ای بهشتی، دارویی زمینی

در این مطلب تلاش شده تا به خواص عسل و سیر برای سلامتی انسان اشاره شود. البته در مطلبی مجزا در مجله عسلنا نیز به نکاتی در مورد روش استفاده از عسل و سیر اشاره خواهیم کرد که می تواند برای شما جذاب باشد.

 

 

خواص سیر و عسل را بشناسیم

از سیر و عسل در داروهای سنتی در سراسر دنیا استفاده شده است. خوشبختانه تحقیقات زیادی نیز در طب نوین انجام شده که به اثرات سیر و عسل اشاره می کند. هرچند هنوز مقالات تاییدی علمی منتشر نشده است، اما خواص عسل و سیر را نمی توان کتمان کرد!

ماده اصلی سلامتی سیر آلیسین نام دارد. این ماده حاوی اکسیژن، گوگرد و سایر مواد شیمیایی است که خاصیت ضد باکتری و ضد میکروب را به سیر می دهد. یک بررسی پزشکی ذکر می کند که خرد شدن سیر تازه باعث آزاد شدن آلیسین بیشتری از این ماده طبیعی می شود. با این حال، سیر خرد شده سطح آلیسین خود را به سرعت از دست می دهد. برای بهره مندی حداکثری، باید از سیر به سرعت پس از خرد شدن استفاده کنید.

عسل به طور طبیعی از نظر آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئیدها و پلی فنول ها سرشار است. این مواد شیمیایی به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند. همچنین این مواد می توانند به تعادل سیستم ایمنی و جلوگیری از بیماری های خاص کمک کنند. عسل همچنین دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچ است.

تحقیقات پزشکی فواید سلامتی سیر و عسل را به تنهایی و به صورت ترکیبی بررسی کرده است. برخی از تحقیقات براساس ادعاهای مطرح شده در داروهای خانگی است که صدها سال از آنها استفاده شده است:

  • در طب سنتی اتیوپی، از نوعی عسل محلی برای درمان مشکلات تنفسی، عفونت های پوستی و حتی اسهال استفاده می شود.
  • سیر نیز به طور سنتی برای درمان سرماخوردگی و سرفه استفاده می شود. همچنین گزارش شده است که سیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و باعث کاهش علائم آسم می شود.
  • طب سنتی مردم عرب نیز سیر را برای کمک به درمان بیماری های قلبی، فشار خون بالا، آرتروز، درد دندان، یبوست و عفونت ها توصیه می کند.
  • طب سنتی ایرانی نیز هم عسل و هم سیر را دو ماده شفابخش می داند که برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

با این حال می توان به برخی خواص مهم ترکیب عسل و سیر اشاره کرد که ممکن است برای شما هم جذاب باشد:

این ترکیب، آنتی باکتریال است

یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که سیر و نوعی عسل به نام عسل تازما قادر به جلوگیری از رشد برخی از باکتری ها هستند. این مطالعه هر یک از مواد غذایی را به طور جداگانه و به عنوان مخلوط آزمایش کرد. محققان دریافتند که سیر و عسل هر دو قادر به از بین بردن باکتریها در هنگام آزمایش به تنهایی بودند. ترکیبی از سیر و عسل اما بهتر عمل می کرد. ترکیب سیر و عسل رشد باکتری های ایجاد کننده بیماری و عفونت از جمله ذات الریه و نوعی مسمومیت غذایی را کند یا متوقف کرده است. اینها شامل استرپتوکوک پنومونی، استافیلوکوکوس اورئوس و سالمونلا بودند. البته این تحقیق را می توان به سایر عسل ها نیز تعمیم داد.

برای از بین بردن باکتری ها، روی بره موم حساب ویژه باز کنید!

یک مطالعه آزمایشگاهی دیگر نشان داد که ترکیبی از آب سیر و عسل حتی قادر به متوقف کردن انواع عفونت های باکتریایی است که توسط داروهای آنتی بیوتیکی قابل درمان نیستند. تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود که آیا عسل و سیر در برابر عفونت های باکتریایی در بدن انسان یکسان هستند یا خیر. با این حال می توان از این ترکیب برای برطرف کردن باکتری ها به منظور درمان بیماری های مختلف استفاده کرد.

ترکیب عسل و سیر یک ضد ویروس قوی است

برخی از انواع عسل طبیعی دارای خواص ضد ویروسی قدرتمندی هستند. این ممکن است به درمان یا جلوگیری از سرماخوردگی، گرگرفتگی و سایر بیماری های ناشی از ویروس ها کمک کند. به ویژه در شرایط فعلی که ویروس آنفولانزا و کرونا ویروس جان بسیاری از مردم دنیا را گرفته است، اهمیت عسل طبیعی بیشتر می شود.

یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که عسل مانوکا قادر به جلوگیری از رشد ویروس آنفولانزا است. محققان به این نتیجه رسیدند که عسل، به ویژه عسل مانوکا، تقریباً به خوبی داروهای ضد ویروسی در برابر این ویروس کار می کنند. حال اگر مقداری سیر که آن نیز یک ضدویروس قوی است را به عسل اضافه کنید، شاهد یک معجون ویروس کش هستید که می تواند باعث درمان بیماری های ویروسی شود.

بسته ویژه عسلنا برای درمان کرونا:

آیا بره موم برای پیشگیری و درمان کرونا موثر است؟

پیشگیری از کرونا را با عسل و سیاه دانه امتحان کنید

پیشگیری از کرونا با ژل رویال؛ آیا می توان در مورد درمان کرونا نظر قطعی داد؟

کدام عسل های تک گل برای درمان کرونا موثر هستند؟

 

سلامت قلب را با عسل و سیر به دست آورید

چندین مطالعه بالینی و آزمایشگاهی به بررسی بسیاری از مزایای سیر برای سلامت قلب پرداخته اند. کلینیک مایو خاطرنشان می کند که آنتی اکسیدان موجود در عسل نیز می تواند به شما در مقابل بیماری های قلبی کمک کند.

طبق بررسی پزشکی، ترکیب سیر و عسل برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی از طریق زیر عمل می کند

  • کاهش فشار خون بالا
  • کاهش کلسترول بالا
  • جلوگیری از لخته شدن بیش از حد (رقیق شدن خون)
  • جلوگیری از رگ های خونی سخت یا سفت

بررسی دیگری نشان داد که مولکول های گوگرد موجود در سیر ممکن است به محافظت از عضلات قلب در برابر صدمه کمک کرده و عروق خونی را ارتجاعی تر کند. عسل نیز می تواند در این زمینه مفید باشد تا به جلوگیری از بیماری های قلبی، لخته شدن خون و سکته کمک کند.

درمان فشار خون با زهر زنبور عسل

نوعی کلسترول بنام LDL عامل اصلی سخت شدن رگ ها است. این مشکل می تواند منجر به بیماری قلبی و سکته مغزی شود. تحقیقات در موش صحرایی نشان داد که سیر به کاهش سطح کلسترول LDL مضر کمک می کند. موش ها از پودر سیر یا عصاره خام سیر تغذیه شدند. عسل نیز دقیقا همین خواص را اراده می دهد. هرچند ترکیب عسل و سیر در زمینه LDL با هم مورد تحقیق نبوده اند؛ اما می توان حدس زد که این ترکیب خواص فوق العاده ای در این زمینه داشته باشد

تقویت حافظه و سلامت مغز با کمک این ترکیب شفابخش

سیر و عسل هر دو سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند. این مواد شیمیایی سالم به تعادل سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری کمک می کنند. آنها همچنین ممکن است از مغز شما در برابر بیماری های شایع مانند زوال عقل و آلزایمر محافظت کنند.

تحقیقات بیشتری در مورد چگونگی برخورد سیر و عسل طبیعی برای جلوگیری از بیماری های مرتبط با کهولت سن نیاز است. با این حال برخی مطالعات نشان می دهند که عصاره های سیر که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان بنام اسید کیولیک ​​هستند، می تواند برای بیماری های مرتبط با کهولت سن موثر باشد. این آنتی اکسیدان قدرتمند برای محافظت از مغز در برابر آسیب به دلیل پیری و بیماری های ناشی از آن، می تواند کمک کننده باشد. همچنین این ترکیب ممکن است به بهبود حافظه، تمرکز و جلوگیری از آلزایمر کمک کند.

سخن آخر

عسل و سیر خواص شگفت انگیزی برای سلامتی ما انسان ها به همراه دارند که باید به صورت جدی تری به آن ها نگاه شود. با این حال به نظر می رسد عسل و سیر اگر به صورت منظم مورد استفاده قرار گیرند، خواص مختلفی از خود بروز یم دهند که در این مطلب تنها به برخی از آن ها اشاره شد.

قبل از مصرف عسل و سیر، روش های مصرف این ترکیب و عوارض احتمالی آن را که در یک مطلب مجرا مورد بررسی قرار داده ایم مطالعه کنید.

۱۹
۱
منبع https://www.healthline.com/health/garlic-and-honey
۱ دیدگاه
 
ir
فاطمه نوابی | ۳ سال پیش
این ترکیب برای لاغری خاصیت چربی سوزی داره سیر را له و با عسل ترکیب کردم و شب قبل خواب و صبح ناشتا یه قاشق مرباخوریشو استفاده کردم در کاهش وزنم خیلی خوب بود
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید