۱۵۲۴
۳
۰

عسل درمانی برای حافظه

عسل درمانی برای حافظه

حافظه یکی از مهم ترین ابزارهایی است که خداوند در اختیار ما انسان ها قرار داده که با استفاده از آن می توانیم به زندگی عادی خود ادامه دهیم. کمبود حافظه در میان سالی و پیری و از دست رفتن بخشی از حافظه که به بیماری آلزایمر مشهور است، مشکلات بسیار بدی را برای ما انسان ها ایجاد می کند. در دوران جوانی نیز اگر حافظه قوی نداشته باشیم، در بسیاری از روندهای ساده زندگی نمی توانیم پیشرفت لازم را کسب کنیم. ضعف در حافظه می تواند از مدرسه تا محل کار ما را دچار چالش های زیادی کند. به همین علت است که تقویت حافظه یکی از نیازهای بشر بوده و از گذشته تا به امروز مورد توجه طبیبان قرار داشته است.

یکی از مواد طبیعی مناسب برای تقویت حافظه، عسل طبیعی است. عسل خواص منحصر به فردی در درون خود دارد که می تواند به تقویت حافظه انسان ها کمک کند. در بین انواع عسل های مختلفی که برای تقویت حافظه مناسب است، برخی از عسل های تک گل خاصیت ویژه ای برای تقویت حافظه دارند. همین خاصیت ویژه این عسل ها باعث شده تا برای افرادی که قصد دارند به درمان بیماری هایی مثل ضعف حافظه، آلزایمر و... بپردازند، به سراغ عسل های تخصصی در این زمینه بروند.

احتمالا شما هم در هنگام خرید عسل طبیعی، با نوعی سردرگمی برای انتخاب از بین انواع عسل برای تقویت حافظه مواجه شده اید. در این مطلب قصد داریم به معرفی ۷ عسل طبیعی تک گل بپردازیم که برای تقویت حافظه مفید هستند. آشنایی با این نوع عسل ها به شما کمک خواهد کرد تا هوشمندانه تر به تقویت حافظه خود پرداخته و برای بهبود فراموشی تلاش کنید. علاوه بر این، مصرف مداوم عسل هایی که برای تقویت حافظه مناسب هستند می تواند از بروز آلزایمر پیشگیری  نماید.

عسل جعفری

یکی از بهترین عسل های تک گل که برای تقویت حافظه مورد استفاده قرار می گیرد، عسل جعفری است. به دلیل خواصی که در شهد گیاه جعفری وجود دارد، عسل این گیاه نیز می تواند برای تقویت حافظه کمک کننده باشد. به طور کلی گیاه جعفری و عسل جعفری به عنوان موادی مقوی برای مغز به حساب می آیند که باید به صورت مداوم در برنامه غذایی افراد قرار گیرند تا تاثیر آنها در تقویت حافظه مشاهده شود.

 

 

عسل شبدر

عسل شبدر از جمله عسل های بین المللی است که در اکثر نقاط دنیا پیدا می شود. به همین علت تحقیقات زیادی بر روی این نوع از عسل طبیعی در مجامع علمی به عمل آمده است. یکی از خواص عسل شبدر که مورد توجه اندیشمندان قرار گرفته، خاصیت این ماده طبیعی در تقویت حافظه و جلوگیری از بروز بیماری آلزایمر است. هرچند نمی توانیم به طور دقیق در مورد اثرگذاری عسل شبدر بر روی درمان آلزایمر صحبت کنیم، اما به نظر می رسد این نوع عسل تک گل می تواند تاثیر گذاری خوبی بر روی پیشگیری و درمان آلزایمر داشته باشد. برای تقویت حافظه، ار جوانان گرفته تا میانسالان و پیرها، این ماده طبیعی فوق العاده است.

خواص عسل شبدر که باید بشناسید

عسل گزانگبین

بسیاری از اطبا طب سنتی بر این باورند که دلیل اصلی ضعف حافظه و بروز بیماری های مثل آلزایمر، سردی مغز است. به همین علت، اکثر عسل های تک گل برای درمان آلزایمر و همچنین تقویت حافظه مفید در نظر گرفته می شوند. یکی از عسل هایی که گرمای زیادی به مغز می دهد و به همین علت از بروز بسیاری از بیماری های اعصاب و روان نیز پیشگیری به عمل می آورد، عسل گزانگبین یا عسل گون است.

مصرف مداوم عسل گزانگبین است که می تواند بر روی تقویت حافظه اثرگذاشته و برای پیشگیری از بروز بیماری های مرتبط با حافظه مفید باشد. حتی برخی تجربیات خانگی نشان داده که استفاده از عسل گون برای تقویت حافظه افرادی که در حال تحصیل هستند نیز مفید خواهد بود. هرچند می توان در کنار این نوع عسل، دیگر مواد طبیعی مانند مویز و سیاه دانه را نیز برای تقویت حافظه مورد مصرف قرار داد.

7 خاصیت عسل گون برای سلامتی

آنچه باید در مورد عسل گون بدانید

 

عسل قنقال

گیاه قنقال یکی از گیاهان مفید برای مشکلات مغز و اعصاب به شمار می رود. از این گیاه به صورت های مختلفی برای برطرف کردن مشکلات مغزی استفاده می شود. عسل تهیه شده از شهد گیاه قنقال نیز می تواند برای بیماری های مغز و اعصاب مفید باشد که یکی از مهمترین خواص آن اثرگذاری این ماده بر روی تقویت حافظه است. عسل قنقال به صورت دراز مدت می تواند بر روی تقویت حافظه اثرات مثبتی بگذارد.

بیشتر در مورد گیاه و عسل قنقال بدانیم

6 خاصیت عسل قنقال که باید بشناسید

عسل کنار

برخلاف آنچه که برخی فکر می کنند عسل کنار نوعی ماده با طبع سرد است، این عسل طبیعی نیز، ماده ای با مزاج گرم بوده و می تواند برای تقویت حافظه مفید باشد. آنچه که در مورد سرد بودن عسل کنار گفته می شود، مربوط به کف عسل کنار آن است که ربطی به خود این نوع عسل طبیعی ندارد. به صورت ویژه می توانید از عسل کنار برای تقویت حافظه خود استفاده کنید. این عسل خواص فراوان دیگری نیز به همراه دارد که می تواند برای شما مفید باشد.

چقدر در مورد عسل کنار اطلاعات دارید؟

خواص عسل کنار را دست کم نگیرید!

 

عسل یونجه

عسل یونجه نیز از جمله عسل های تک گیاهی است که برای درمان ضعف حافظه مورد استفاده قرار می گیرد. هرچند در جامعه ما کمتر به خواص یونجه و عسل آن توجه شده است؛ اما در مجامع علمی بین المللی تحقیقات زیادی بر روی عسل یونجه به عمل آمده که نشان دهنده اهمیت این نوع عسل طبیعی است. اگر می خواهید در کنار برطرف کردن بسیاری از بیماری های روحی و عصبی به تقویت حافظه خود نیز بپردازید، قطعا عسل یونجه یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود.

آنچه باید در مورد عسل یونجه بدانید

خواص عسل یونجه را با هم مرور کنیم

 

عسل بهار نارنج

عسل بهار نارنج نیز از جمله عسل های تک گل مناسب برای تقویت حافظه است. همانند بهار نارنج که بسیاری از دم کرده آن برای تقویت حافظه و افزایش هوش استفاده می کنند، عسل تهیه شده از شهد بهار نارنج نیز اثرات فوق العاده ای بر روی حافظه می گذارد. خواص این نوع عسل طبیعی را دست کم نگیرید.

عسل بهارنارنج؛ خوشمزه و خوش رنگ

8 خاصیت شنیدنی از عسل بهارنارنج

 

سخن آخر

تقویت حافظه، درمان ضعف حافظه و همچنین پیشگیری و درمان آلزایمر با برخی عسل های طبیعی به صورت تخصصی تر دنبال می شود. مصرف مداوم این عسل ها کمک می کند تا کمتر نگران از دست رفتن حافظه خود یا ضعیف شدن بخشی از حافظه باشید. اگر در حال تحصیل هستید هم می توانید از این نوع عسل ها برای تقویت حافظه و رشد بهره وری درس خواندن خود استفاده کنید.

اگر تجربه ای از مصرف عسل طبیعی برای تقویت حافظه داشته اید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. به نظر شما کدام نوع از عسل های طبیعی دیگری که در این مطلب اشاره نشده نیز می تواند برای تقویت حافظه مفید باشد؟

۳
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید