۲۰۰۹
۶
۰

خواص بره موم برای پوست | قسمت اول

خواص بره موم برای پوست | قسمت اول
خواص بره موم برای پوست بسیار گسترده هستند. این خواص کمک می کنند تا پوستی شاداب و سالم داشته باشید.

بره موم یکی از مواد طبیعی دوست دار پوست انسان ها است. به همین علت است که از این ماده در تولید برخی مواد سلامت پوست استفاده می شود. هرچند به دلیل برخی محدودیت های شرکت های اروپایی، کمتر از بره موم در تولید این محصولات استفاده شده است. با این حال به نظر می رسد استفاده از بره موم در محصولات آرایشی بهداشتی شرق آسیا به ویژه محصولات مربوط به کره جنوبی، بیشتر از دیگر نقاط دنیا است.

فرقی نمی کند نوع پوست شما چه باشد، هر کسی می تواند از بره موم برای لامت پوست خود استفاده کند. البته اگر آلرژی داشته باشید، استفاده از بره موم آنقدرها مناسب نیست. نکته خوب در مورد بره موم این است که بر خلاف سایر ترکیبات پوست (مانند ویتامین C و رتینول)، فواید آن بسیار سریع قابل رویت است. واقعا بره موم در برخی زمینه ها معجزه می کند.

بسته ویژه عسلنا برای سلامت و زیبایی پوست:

 

 

 

در این مطلب که در دو قسمت ارائه شده است؛ تلاش کرده ایم تا به معرفی برخی خواص بره موم برای پوست بپردازیم. اگرچه بسیاری از این خواص هنوز به صورت رسمی در مجامع علمی پذیرفته نشده است؛ اما به نظر می رسد نادیده گرفتن آنها چندان هم صحیح نباشد. اگر می خواهید از کرم های پوستی حاوی بره موم استفاده کنید یا حتی از بره موم به صورت خام برای این منظور کمک می گیرید، بد نیست اطلاعات خود را در مورد خواص بره موم برای پوست بیشتر کنید. مطالعه این مطلب می تواند در این زیمنه به شما کمک کند.

بره موم می تواند به جلوگیری و درمان آکنه های ایجاد شده توسط باکتری ها کمک کند

بره موم برای تولید آمپول های پوستی که از محصولات مراقبت و سلامت پوست هستند، استفاده می شود. اگر پوستی مستعد به آکنه دارید، پروپولیس ماده ای برای مراقبت از پوست به شمار می رود که قطعاً باید آن را در برنامه های مراقبت از پوست خود لحاظ کنید. این نه تنها به خلاص شدن از جوش ها کمک می کند؛ بلکه به پیشگری از جوش زدن و ایجاد اکنه نیز کمک می نماید. تمامی این خواص بره موم به لطف خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی آن است که برای پوست فراهم می شود.

مطالعات دانشمندان نشان می دهد که بره موم از رشد طیف گسترده ای از باکتری های مختلف جلوگیری می کند. اخیراً در سال 2018 یک مطالعه نشان داد که یک کرم موضعی حاوی 20٪ بره موم (و همچنین 3٪ روغن درخت چای و 10٪ آلوئه ورا) در کاهش تعداد و شدت جوش ها روی بیماران با آکنه های خفیف تا متوسط ​​موثر است. در این مطالعه به طور متوسط​​، مشخص شد که پس از 30 روز استفاده روزانه از کرم حاوی بره موم، شدت آکنه 68٪ کاهش یافته و تعداد جوش ها تا 64 درصد کاهش پیدا کرده است. این میزان در مقایسه با دیگر مواد پوستی فوق العاده است.

نکته جالب اینجاست که این مطالعه همچنین نشان داد که این کرم قادر است میزان التهاب بعد از برطرف شدن آکنه را بطور چشمگیری محو کند این التهاب ها نوعی اسکار آکنه قرمز ناشی از رگ های خونی شکسته زیر پوست بودند که با استفاده از کرم حاوی بره موم بهبود پیدا کردند. محققان این مطالعات که نتایج آن در سال 2018 میلادی منتشر شد، معتقدند این توانایی بره موم برای افزایش سرعت ترمیم زخم است که بیشترین تأثیر را در جای زخم بعد از آکنه داشته است.

محققان این مطالعه همچنین دریافتند که این کرم در pH پوست تأثیر نمی گذارد. همچنین از اثرات این کرم حاوی بره موم بر روی رطوبت پوست نتایجی به دست نیامده و نیاز به تحقیقات بیشتری است. با این حال محققان بر این باورند که این مطالعه تنها در یک ماه انجام شده و اگر همین کرم به مدت بیشتری مورد استفاده قرار گیرد، ممکن است اثرات فوق العاده ای بر روی پوست داشته باشد.

بره موم برای رفع آکنه های هورمونی هم موثر است

همانطور که گفته شد، بره موم در درمان آکنه های خفیف تا متوسط ​​که به دلایلی مثل باکتری ایجاد شده اند، موثر است. اما این نشان نمی دهدت که بره موم برای درمان و پیشگیری از همه آکنه ها موثر باشد. یکی از آکنه های اذیت کننده که عموما با چرک همراه است، آکنه های هورمونی هستند که به ویژه بانوان در دوران پریود به شدت با آن درگیر هستند.

تحقیقات علمی و مطالعات مشخصی بر روی درمان آکنه های هورمونی با استفاده از بره موم انجام نشده است. در نتیجه نمی توانیم به صورت دقیقا علمی در این زمینه صحبت کنیم. اما نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد بره موم می تواند برای درمان آکنه های هورمونی هم موثر باشد.

از آنجا که تحقیقات نشان می دهد که بره موم در کاهش التهاب و تسریع در بهبود زخم ها مؤثر است، بنابراین ممکن است این ماده در درمان آکنه های هورمونی نیز مؤثر باشد. در واقع نمی توانیم به طور دقیق در مورد اثرات بره موم برای پیشگیری از آکنه های هورمونی صحبت کنیم. با این حال برای برطرف کردن این نوع آکنه ها و همچنین کاهش التهاب پوست ناشی از این نوع جوش ها، بره موم و کرم های پوستی حاوی بره موم می توانند موثر باشند.

برخی مطالعات نشان می دهد که استفاده از بره موم به صورت خوراکی، ممکن است به تنظیم هورمون های بدن کمک کند. اما نشانه ای از این بابت که جلوی بروز جوش های هورمونی را می گیرد در دسترس نیست. در نتیجه می توانیم از مصرف خوراکی بره موم برای پیشگیری و حتی درمان چنین آکنه هایی استفاده کنیم. البته باید از بره موم فراوری شده برای این منظور استفاده کنید.

سخن آخر

خواص بره موم برای پوست بسیار گسترده هستند. این خواص کمک می کنند تا پوستی شاداب و سالم داشته باشید. هم مصرف موضعی و هم مصرف خوراکی بهر موم در این زمینه می تواند مفید باشد. در این مطلب تنها به 2 مورد از این خواص اشاره کردیم. در قسمت دوم این مطلب، حتما به موارد دیگری از خواص بره موم برای پوست اشاره خواهیم کرد تا برای استفاده از کرم های حاوی بره موم بیشتر از گذشته ترغیب شوید.

۶
۰
منبع https://koreanskincaretips.com/benefits-of-propolis-on-skin/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید