۵۹۰
۲
۰

درمان سرطان را به کمک بهترین روش های اثبات شده رقم بزنیم

برای درمان سرطان آماده اید؟
برای درمان سرطان آماده اید؟

بیماری سرطان یکی از هولناک ترین بیماری ها در ذهن ماست چراکه بسیاری از ما فکر می کنیم درمان سرطان امکان پذیر نیست. این در حالی است که سرطان اگرچه بیماری سخت و مزمنی محسوب می شود؛ اما آنطور هم نیست که هر فردی به سرطان مبتلا شد، خیلی زود شرایط جسمانی وخیمی پیدا کرده و بیماری بر او غلبه می کند. درمان سرطان در دنیا به روش های مختلفی انجام می شود و بسیاری از محققان در دانشگاه های معتبر جهانی، همین حالا که شما در حال مطالعه این مطلب هستید، در حال تحقیق و بررسی بر روی روش های درمان سرطان هستند. پس اگر خودتان یا عزیزانتان به این بیماری مبتلا شدید، باید از همان ابتدای تشخیص خود را برای مبارزه همه جانبه با این بیماری آماده کنید. ما هم در کنار شما خواهیم بود.

روش های متداول درمانی، پرهیزات، رعایت برخی موارد بهداشت روح و روان در کنار مصرف مواد غذایی و داشتن تحرک مناسب، می تواند روند درمان سرطان را برای شما در دسترس کند. این طور نیست که برای شکست دادن این بیماری مجبور شوید حتما به پزشکانی مراجعه کنید که تنها از روش شیمی درمانی و پرتو درمانی برای درمان سرطان استفاده می کنند. بلکه این امکان وجود دارد که تنها با استفاده از برخی روش های طبیعی نیز به مبارزه با این بیماری پرداخت. به طور کلی بهتر است با انواع روش های شکست دادن سرطان آشنا شوید تا راحت تر بتوانید برای سلامتی خود مبارزه کنید.

روش های اثبات شده یا در حال اثبات زیادی برای درمان این بیماری وجود دارد. قطعا اینکه بتوانید برای روش درمانی سرطان تصمیم گیری کنید، نیاز به بررسی های زیادی دارید. در این مطلب تلاش کرده ایم تا با معرفی دقیق بیماری سرطان، به روش های درمانی مختلف اشاره کرده و بهترین روش هایی که با کمترین عوارض جانبی برای درمان سرطان ئمورد استفاده قرار می گیرند را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

سرطان چیست؟

سرطان یک بیماری نیست، بلکه گرهی از بیماری ها است که اگرچه به دلیل شباهت های فراوان در دسته ای به نام بیماری سرطان قرار گرفته اند؛ اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. همه سرطان ها یک ویژگی مشترک دارند و آن رشد غیر طبیعی سلول های بدن است. ویژگی دیگر آن نیز این است که این سلول هایی که به صورت غیر طبیعی رشد کرده اند؛ توان حمله به دیگر سلول های بدن را نیز دارند.

 

 

در بیماری سرطان، نئوپلاسم ها شکل می گیرند. این نئوپلاسم ها در واقع همان تومورهایی هستند که در برخی سرطان ها قابل لمس و در برخی دیگر تنها در آزمایش مشخص می شوند. تومورها در یک سلسله رشد سلول های سرطانی ایجاد شده و به مرور زمان به توده ای از سلول های غیرطبیعی تبدیل می شوند. البته این توده در ابتدا ممکن است ساکن باشد؛ اما در ادامه روند بیماری سرطان، شاهد تکثیر و جا به جایی آن باشیم. به همین علت، همواره خارج کردن توده سرطانی نمی تواند راهکار مناسبی برای درمان محسوب شود.

سرطان ها چطور اسم گذاری می شوند؟

اصولا نوع سرطان را بر اساس اندام درگیر شده در انسان یا سلول های درگیر شده در بدن نام گذاری می کنند. البته در ادامه بیشتر با انواع سرطان ها آشنا خواهیم شد. با این حال بد نیست بدانید که درمان سرطان بدون شناخت نوع دقیق آن امکان پذیر نیست. خوشبختانه علم نوین امروزی اگرچه برای درمان این بیماری راهکار دقیق و مشخصی ندارد؛ اما در زمینه تشخیص، میزان گستردگی بیماری و... پیشرفت زیادی انجام شده است.

به طور کلی برخی از انواع سرطان ها شناخته شده بوده و روش های درمانی یا جلوگیری از پیشرفت آن ها در دسترس اطبا قرار دارد. با این حال برخی از انواع سرطان نیز آنقدرها شناخته شده نیست و به همین علت است که نمی توان روند درمان آن را به سادگی پیگیری کرد. حتما بخشی از این مطلب را که به دسته بندی انواع سرطان اختصاص داده ایم مطالعه کنید.

آیا سرطان یک بیماری جدید است؟

نکته جالب توجه در مورد سرطان این است که بر خلاف آنچه برخی گمان می کنند که این بیماری محصول شرایط امروز جامعه مثل آلودگی هوا و محیط زیست یا نوع خوراکی های مصرفی است؛ باید بگوییم که اولین سرطان ثبت شده در مدارک پزشکی به جا مانده، مربوط به 1500 سال پیش از میلاد مسیح است! جایی که ادوین اسمیث در این زمینه به ویژه در مورد سرطان سینه اطلاعات خوبی در اختیار بشر قرار داده است. بقراط و جالینوس نیز صحبت های زیادی در مورد سرطان و درمان این بیماری انجام داده اند.

در واقع سرطان بیماری جدید نیست؛ اما شرایط زندگی امروز ما باعث شده تا این بیماری با جهش و طغیان مواجه شود. به طوری که علت مرگ بسیاری از افراد، این بیماری کمترشناخته شده است. هرچند در گذشته روش های درمانی برای سرطان وجود داشته؛ اما گسترش زیاد این بیماری در دنیای نوین امروز، اطبا و پزشکان را برای مبارزه با آن دچار مشکل کرده است.

آیا من هم ممکن است سرطان بگیرم؟

واقعا منشاء بیماری سرطان هنوز مشخص نشده است. اگرچه برخی از رفتارها، مصرف خوراکی ها، نژاد و سابقه خانوادگی و... ممکن است شانس ابتلا به انواع سرطان را بالا ببرد؛ اما هنوز هیچ یافته علمی دقیقی مبنی بر علت ابتلا به سرطان وجود ندارد. بسیاری از افراد، هیچ کدام از شرایط بیان شده را نداشته اند اما به بیماری سرطان مبتلا شده اند.

با این حال نمی توانیم از اثرگذاری برخی پارامترها بر روی بالا رفتن شانس ابتلا بگذریم. آنچه که مشخص است، هرچه شانس ابتلا به سرطان بیشتر باشد، نیاز به رعایت های رفتاری و غذایی نیز بیشتر خواهد بود. اما متاسفانه افرادی که از شانس بالای خود اطلاعی ندارند، احتمالا نمی توانند به خوبی از بروز سرطان پیشگیری به عمل آورند.

۲
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید